Veď SSC mala záujem prerobiť tú križovatku OM - Levočská. A kto bol proti? Keby neboli proti, možno by už bola prerobená. Aj keď ak si dobre pamätám, tie nadchody tam naozaj nemuseli kresliť.
Namiesto SO PO II. etapa kľudne MK-3 a MK-5. Prvá etapa skôr či neskôr bude, keď sa robí vo Vydumanci križovatka so všetkými vetvami. Ale MK-3 a MK-5 so správne navrhnutými križovatkami by mohla byť tepna mesta slúžiaca pre Prešovčanov aj tranzit SB - KE prípadne by sa tam mohol odkloniť tranzit zo Sekčova. Intenzity aj na úrovni 20 000 zo Štúdie realizovateľnosti by mohli byť kľudne reálne.
expwy napísal:Další dôkaz neschopnej samosprávy. Miesto toho aby tlačili na zaradenie a výstavbu týchto ciest do siete ciest I. triedy a vyriešili si svoje problémy, tak 20 rokov pretláčajú svoju modlu diaľnicu D1 a R4, ktoré vyriešia akurát tranzit.
To je pravda. Tak isto aj tí čo blokujú cesty by mali v prvom rade žiadať preložku I/68, ale ilúzie si nerobím.
Len štát disponuje Štúdiou realizovateľnosti a síce v závere sa píše presne čo chcú, teda odporúčanie stavať D1 a R4 severný obchvat, ale citujem zo strany 49:
"Pri uvažovaní výstavby diaľnice D1 a R4 Severný obchvat bez preložky cesty I/68 dôjde k odľahčeniu komunikačného systému mesta o cca 17,6 %, pri východnom variante je toto odľahčenie nižšie o 6 % na úrovni 11,5 %. Preložka cesty I/68 na okraji centrálnej mestskej zóny sa veľmi priaznivo prejaví na vyššom podiele prerozdelenia vnútromestskej dopravy na preložku cesty I/68. Pri variante 1B, 1D toto zníženie predstavuje 27 % a pri východnom variante R4 2B je vplyv na zníženie dopravného zaťaženia komunikačného systému nižšie o 3,4 % na úrovni 23,7 %.
Z uvedeného odporúčame v meste Prešov realizáciu variantu 1D t.j. Diaľnica D1, rýchlostná cesta R4 Prešov severný ochvat modifikovaný (bez tunela Okrúhliak) s preložkou cesty I/68."
Taktiež sa tam spomína, že stav na Sabinovskej sa nedá riešiť inak ako preložkou I/68. Tá preložka by bola veľmi slušne vyťažená a mala by byť potiahnutá nielen po Rusínsku ako rátala CBA, ale až po križovatku ZVL alebo niekde tam
Neviem či kompetentní tie materiály nečítajú, ale už dávno aj na základe tohto materiálu mala začať príprava preložky.
Na druhej strane táto preložka by zhoršila už celkom chabé čísla na D1 a R4, čo tiež spomína táto štúdia.
Pri tých celkových nákladoch SO PO cca 535 miliónov eur vs. preložka I/68 od Dúbravy po Rusínsku za 138 miliónov eur + pokračovanie ďalej nie je o čom. Za menej peňazí oveľa viac muziky.