Asi myslíš tento:
http://vovlaku.teraz.sk/mdv-robime-vset ... ove-trate/Nesúhlasím. No na to je nutné sa pozerať komplexnejšie. V prípade nových členských krajín z Kohézneho fondu boli Nariadením EK presunuté financie do fondu CEF. Prvé tri roky resp. prvé tri výzvy (angl. calls) bol celý obnos financií k dispozícii iba danému členskému štátu, ktorému financie boli akože z KF vzaté, vznikli tzv. národné obálky (angl. national envelope) a spolufinancovanie bolo nastavené podobne ako v KF. My sme tam mali ak ma pamäť neklame 750 miliónov eur, netuším či všetky peniaze sme si alokovali (v dokumentoch to bude, organizácia INEA, ktorá má na starosti CEF to zverejňuje). Týchto 750 miliónov bolo prevažne určených na železnice. ŽSR, NDS, Vodohospodárska výstavba, SSC, ZSSK ale napr. v ČR aj RegioJet predkladali projekty, ktoré museli byť v súlade s podmienkami pre danú výzvu (napr. v prípade infraštruktúrnych projektov to musel byť prevažne projekt ktorý je súčasťou core TEN-T identifikovaný v jednom z Nariadení EK z roku 2013 v jednej z príloh) a v Bruseli sa vybrali tie najvhodnejšie (proces nejdem popisovať, kto všetko to musí schváliť).
ŽSR získali financie na DVN - Malacky a Kúty - hranica (273 miliónov), Lučivná - Poprad (100 miliónov), Žilina - Varín (cca 60 miliónov), GSM-R Varín - Košice - hranica SR/UA 30 miliónov. Okrem toho Gabčíkovo 144 miliónov, D3 čadca cca 80 miliónov, most Komárno plus menšie projekty ako implementácia TSI v prostredí železničných spoločností, vybavenie 9 rušňov ZSSK zabezpečovacím systémom ETCS atď.
Teraz prebiehajú ďalšie výzvy, napr. teraz ide o 1 miliardu eur pre všetky krajiny EÚ, z toho na infraštruktúru, kde prednosť majú železničné projekty ide 450 miliónov eur. Ale tu už Brusel preplatí iba 30 % nákladov (nie cca 80 %, ako v prípade Lučivná - Poprad). ŽSR hádam niečo prihlásia, napr. Čadca - hranica SR/ČR.
A čo sa týka OPII. Je tam síce 850 miliónov eur. Z toho 240 miliónov je pre ZSSK - 80 miliónov ŽOS Vrútky a jej 861 a 160 miliónov na RegioPantery Škoda a ŽOS Trnava so subododávkami napr. ŽOS Zvolen. Cca 350 miliónov ide na Púchov - Považská Teplá. Okrem toho uzol žilina bude stáť možno 250 - 300 miliónov eur a sú tam ešte aj projekty ako elektrifikácia DNV - hranica SK/A.
Nezastávam sa ŽSR, ale do 2020 netreba čakať zázraky. Z veľkých projektov sa tendrovať bude to, o čom už vieme a nič viac. Ak sa nepresunú financie prípadne štátny rozpočet.