R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod pohodak » 27. Sep 2017 11:04

Tato myslienka sa tu preberala davnejsie, problem je, ze TBM sa "vyraba" podla geologickych podmienok v danom tuneli, ktory bude TBM razit. Ak by si ho chcel pouzit na viac tunelov tak jedine v pripade veeelmi podobnych geologickych podmienok. Navyse by si musel razit iba z jedneho portalu a tam sa uz straca casova vyhoda oproti NRTM z oboch portalov. Podtrzeno secteno - 1 a ten isty TBM na sorosku a korbelku je blbina.
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vceliak » 27. Sep 2017 11:20

pohodak napísal: 1 a ten isty TBM na sorosku a korbelku je blbina.

Možno by TBM bolo možné v Korbeľke + Havran, ale nie do Sorošky, kde je vápenec. To by asi naozaj nebolo možné (pevnosť, jaskyne, ..) .
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod aquila » 27. Sep 2017 13:30

pohodak napísal:Tato myslienka sa tu preberala davnejsie, problem je, ze TBM sa "vyraba" podla geologickych podmienok v danom tuneli, ktory bude TBM razit. Ak by si ho chcel pouzit na viac tunelov tak jedine v pripade veeelmi podobnych geologickych podmienok. Navyse by si musel razit iba z jedneho portalu a tam sa uz straca casova vyhoda oproti NRTM z oboch portalov. Podtrzeno secteno - 1 a ten isty TBM na sorosku a korbelku je blbina.


tak da sa razit aj z dvoch portalov proti sebe naraz (napriklad pri eurotuneli to tak robili, ale tam zase pocitali s tym, ze tie stroje tam nechaju a nebudu ich demontovat)

alebo dalsia moznost je ako to bude pri v pripade viedenskej S1, kde budu naraz razit dva TBM stroje de facto hned vedla seba, ale tam je cena cca 1,2 miliardy euro .. cize sme zase niekde uplne inde ...

plus ako bolo spomenute kvoli geologii by bol TBM na soroske dost tazko pouzitelny/citaj drahy ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Maxx787 » 27. Sep 2017 16:14

no ale eurotunel mal 50 km tieto drobno tunely maju 4,5 - 9 najdlhsi.
no pri TBM technologii sa dutiny zalievaju betonom, takze natrafime na jaskynu a miesto vyhlasenia za NPP ju zalejeme betonom. nice !!
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Jano1 » 27. Sep 2017 19:45

PK napísal:Rozdiel PO - BA cez ZA a cez KE je momentalne okolo 20km. To uplne staci aby pri rovnakych podmienkach juzna cast Presova sla do Bratislavy cez KE.


V sucasnosti je PO - ZA - BA 417 km, PO-ZV-BA 443 km, rozdiel 26 km v prospech D1, o 2,5-3 roky sa otvori Visnove a rozdiel narasie na 34 km, dalsie useky na Turany - Hubova - Ivachnova rozdiel este zvysia na cca 39 km. Na R2 budu useky, ktore to skracuju aj predlziju ale vysledkom bude podla najpravdepodobnejsieho trasovania narast pre PO na R2 o dalsich cca 6-7 km oproti sucasnemu stavu.

https://www.google.sk/maps/dir/Pre%C5%A1ov/Bratislava/@48.6879248,18.0506513,8z/data=!3m1!4b1!4m19!4m18!1m10!1m1!1s0x473eed64cbe0034d:0x400f7d1c69755a0!2m2!1d21.2393119!2d49.0018324!3m4!1m2!1d19.0519717!2d49.1074659!3s0x4715aacbefe32e7b:0x879236e50d878b85!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!3e0

https://www.google.sk/maps/dir/Pre%C5%A1ov/Bratislava/@48.397933,18.5580225,8.25z/data=!4m19!4m18!1m10!1m1!1s0x473eed64cbe0034d:0x400f7d1c69755a0!2m2!1d21.2393119!2d49.0018324!3m4!1m2!1d19.6295609!2d48.3879305!3s0x473ffeb7debfa853:0x234ccc5fdac0ddeb!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!3e0

devil napísal:medializovane "plané" odhady boli 5.000 aut. tu na fore sa tiez neocakavali intenzity ake tam su.


To by som chcel vidiet link na tie media.

MDPT v Novom projekte vystavby dialnic jasne prezentovalo odhad 22 tisic v./24h na R1 v prvom roku prevadzky a pri zdovodnovani vyhodnosti PPP argumentovalo tymito cislami.

DrX napísal:Naviac tie vsetky mesta co si vymenoval maju dokopy menej obyvatelov ako KE

Nie je rozhodujuca velkost miest, ale velkost okresov, nielen z miest ludia jazdia napr.do BA. Pokial by sa dostavala D1 a nic na R2, tak pre mesta Vranov nad Toplou a Humenne by to bolo po D1 o cca 5 km dlhsie do BA oproti trase cez ZV, ked sa dostavia R2 ako je planovana, bude to kratsie po D1.

Z Novej Polhory, ktora je v KE kraji, blizko hranice krajov PO a KE (inak cca 15 km do centra Kosic), je to v sucasnosti do BA o 17 km kratsie cez ZV, ale po dostavani D1 a R2 to bude kratsie po D1.

https://www.google.sk/maps/dir/48.8307895,21.3105026/Bratislava/@48.3769752,18.7351388,8.25z/data=!4m14!4m13!1m5!3m4!1m2!1d18.8453201!2d49.1855818!3s0x471459ddc394c091:0x787d54f7332e14ee!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!3e0
https://www.google.sk/maps/dir/48.8307895,21.3105026/Bratislava/@48.3491551,18.5487322,8.5z/data=!4m14!4m13!1m5!3m4!1m2!1d19.6040915!2d48.4147647!3s0x473ffc2a459f85e5:0xbd864d02c0bead91!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!3e0
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod DrX » 27. Sep 2017 20:20

Tradicne Jano1 zavadzanie. D1 dokoncena este dlho nebude, a ak by niekto v r. 1993 povedal, ze nebude ani v r 2023, a ze napriek tomu ide nalievat miliardy len do D1 a odpisat cely juh/vychod pozdlz R2 na minimalne 30 rokov, tak by mu rovno minimalne usekli fifika.
To, ze sa jazda juhom so stavbou R2 predlzuje zatial co D1 skracuje je zas dane len protezovanim D1. Lebo, vsakano, ak by sa na R2 stavali skracujuce tunelove useky za take peniaze ako na D1, tak by tiez bol vysledok skratenie. Dat na to ale miliardy do tunelov sa robi len pri ZA a PO. napr. SZ obchvat Tornale, alebo vedenie cesty cez Silicu miesto Sorosky, ktore by juzny tah tiez vyrazne skratili, sa za rovnake stovky milionov EUR mohli postavit tiez. Samozrejme ale, na R2 sa pinda aj ak niekto chce obchvat/tunel v polprofile. No a posledna poznamka k tomu: ak by niekomu nahodou vadilo, ze sa R2 predlzi, tak vzdy moze v tych usekoch (napr. ZV, pokial bude severny obchvat) zist z R2 a po jednotke ten 1-2km usetrit.
No a pocitat mozes kludne aj okresy. Ale to potom pocitaj aj okresy na juhu. Lebo SNV a podobne vytahujete, lebo je vacsie nez Roznava. Ale okresy su porovnatelne. Takze ked je dolezity Sabinov tak rovnako aj Revuca (ktora, spolu s Gelnicou, su stale jedinymi dvoma okr mestami na SK bez jednotky).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Yoggy52 » 28. Sep 2017 00:13

Noa, ze tam nie je jednotka? To ze su to jedine mesta, kde nevedia ziadna jednotka nie je pravda, hned ma napadli aj Medzilaborce, Myjava, Hlohovec :roll:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod DrX » 28. Sep 2017 00:41

Tradicny "argument": rozsprtavat najmenej podstatnu cast prispevku, spomenutu v zatvorke. Tak si to prepis na "jedne z mala miest".

No a k tomu Koheznemu fondu, sranda, ze tu vyhlasku nevies jarino najst. Kazdopadne, ERDF moze na R2 atd stacit. Vsak aj Soroska v nom este v r 2016 bola planovana. Takze, ak by sa peniaze z inych programov presunuli na dopravu, kludne sa vsetko na R2 moze stavat z eurofondov.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod jarino » 28. Sep 2017 07:14

Ja neviem nájsť?
Skús do Google zadať "Nariadenie EK Kohézny fond"...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod pohodak » 28. Sep 2017 12:06

aquila napísal: tak da sa razit aj z dvoch portalov proti sebe naraz (napriklad pri eurotuneli to tak robili, ale tam zase pocitali s tym, ze tie stroje tam nechaju a nebudu ich demontovat)


ved hej lenze potom sa ti jaksik nepodari ten TBM pouzit aj na druhy tunel ked ho zakopes :)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod DrX » 28. Sep 2017 15:54

jarino napísal:Ja neviem nájsť?
Skús do Google zadať "Nariadenie EK Kohézny fond"...


No, este stale som to nikde napisane nenasiel. Ale to je nepodstatne, lebo proste na comprehensive network su prostriedky v ERDF. Takze eurofondy mozeme pouzit aj na Sorosku aj na vsetko ostatne na R2. Je to len zalezitostou toho, ako my nastavime priority a o co poziadame.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 29. Sep 2017 09:14

To by som chcel vidiet link na tie media. MDPT v Novom projekte vystavby dialnic jasne prezentovalo odhad 22 tisic v./24h na R1 v prvom roku prevadzky a pri zdovodnovani vyhodnosti PPP argumentovalo tymito cislami.


neviem ich najst, bolo to davno, ale ked mas cas tak si to urcite nalistujes tu na fore, a pamata si to viac prispievatelov, nielen ja.

PPP by nebolo vyhodne ani pri 22k, R1 aj za premrstene stavebne naklady 15-20 mil za km je vyhodnejsia ako niekolko usekov D1 a ovela vyhodnejsia ako D3 kde aj ked by boli take intenzity ale cena je dvojnasobna.....je pozorohudne ako sustavne obhajujes neobhajitelne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Jano1 » 29. Sep 2017 20:21

devil napísal:neviem ich najst, bolo to davno, ale ked mas cas tak si to urcite nalistujes tu na fore, a pamata si to viac prispievatelov, nielen ja.

V ziadnom linku na media na tomto fore som tebou uvedenu odhadovanu hodnotu 5000 v./24h pre R1 Pribina nenasiel.

devil napísal: R1 aj za premrstene stavebne naklady 15-20 mil za km

R1 Pribina nas nestoji ziadnych 15 mil Eur/km, ani 20, ale "ročná platba štátu koncesionárovi dosahuje približne 125 miliónov eur." pocas 30 rokov
http://www.pluska.sk/ekonomika/slovenska-ekonomika/figel-odovzdanie-r1-posunie-oktober.html

devil napísal:je pozorohudne ako sustavne obhajujes neobhajitelne.

To co len tak mimochodom, Ti nieco napadlo, ze treba este nieco napisat?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 30. Sep 2017 10:26

ale ja pisem stavebne nakady a niecelkovu splatku, mas problem pochopit pisany text ? alebo uz nemas argumenty pri obhajobe neobhajtelneho tak preskrucas...

cize aj pri tych stavebnych nakladoch vychadza R1 lepsie ako niektore D1 a uplne skvelo oproti D3. ale ak by si stale nechapal tak 15-20.000 aut pri 15-20 mil/km je lepsie ako 10-15 ci aj 20.000 aut pri 40 mil/km. verstehen sie ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Jano1 » 30. Sep 2017 16:24

devil napísal:pri tych stavebnych nakladoch vychadza R1 lepsie ako niektore D1 a uplne skvelo oproti D3


To mozem tvrdit, a nepochybne mam pravdu, ze pre niektore useky D1 vychadza pomer intenzita/cena/km lepsie ako niektore useky R1. Taktiez tvrdim, ze napr. D3 Hricovske Podhradie - Strazov vychadza lepsie ako niektore useky R1, ci dokonca R2.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod aquila » 30. Sep 2017 18:35

Az na to ze usek HP nemal nikdy vzniknut a bude len pre lokalku. Stacilo len predlzit privadzac strazov po HP. Samozrejme za zlomok ceny
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Lorenc » 30. Sep 2017 20:37

aquila napísal:plus ako bolo spomenute kvoli geologii by bol TBM na soroske dost tazko pouzitelny/citaj drahy ..


Tak este raz. Hlavne som to myslel ako jedno univerzálne navrhnuté TBM na razenie poloprofilových tunelov s podobnou geológiou. Presne preto som ich vymenoval s tým, že druhý profil sa oplati za 20 rokov. Zatiaľ som do tých kritérii vybral : Soroška, Dargov, Donovaly, D.Kubín, Ráztočno, Prielohy. Geológia by asi túto skupinu zúžila(to by bolo na preskúmaní) , ale gro by bolo, že po vyrazení Sorošky by prešiel stroj na tunel Dargov, potom na Donovaly, potom na D.Kubín atď. Na dvojrúrovú Korbeľku by samozrejme nebol určený lebo by bol očosi s väčším priemerom. Výhoda by bola hlavne unikova chodba v ramci jednej rury, rýchle razenie, a nepotrebnost raziť únikovú štôľnu.

Alebo by sa dala raziť aj širšia rúra NRTM s integrovanou únikovou chodbou. (za stenou).

Ak tu argumentujete, že sa musi raziť 20 rokov dopredu unikova štôlňa v trase druhej rúry a ina možnosť neexistuje iba stavať dve rúry naraz- tak asi treba hladať zlatu strednu cestu, lebo stavať dvojrúrový tunel pre 4000-5000 aut je riadna utopia.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod jarino » 30. Sep 2017 23:04

DrX napísal:No, este stale som to nikde napisane nenasiel. Ale to je nepodstatne, lebo proste na comprehensive network su prostriedky v ERDF. Takze eurofondy mozeme pouzit aj na Sorosku aj na vsetko ostatne na R2. Je to len zalezitostou toho, ako my nastavime priority a o co poziadame.


Síce to nie je napísané priamo, že iba core TEN-T...
Kohézny fond má podporovať projekty v spoločnom záujme podľa Nariadenia 1315/2013. Podľa toho istého Nariadenia, aby sa základná sieť postavila koordinovane a včas, členské štáty majú zabezpečiť realizáciu opatrenia, aby tieto projekty spoločného záujmu boli postavené do 2030.
Pri projektoch súhrnnej siete majú štáty vynaložiť úsilie na ich dokončenie do roku 2050.
Podľa toho je jasné, kde sa peniaze budú liať... R2 to nebude. Tá má navyše evidentne problém aj so Štúdiou realizovateľnosti, keď Hodnota za peniaze navrhuje preložky cesty prvej triedy.

V ERDF by sa museli prostriedky presúvať, z dostupných peňazí zatiaľ maximálne obchvat KE. To že Soroška bola a aj je v zozname veľkých projektov nič neznamená. Tak isto je tam aj úsek západnej R2, ktorú už Érsek verejne odpísal. Keď sa peniaze nenájdu a obchvat KE pôjde do výstavby, Soroška bude zo zoznamu vyradená pre nedostatok financií.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod DrX » 01. Okt 2017 10:56

jarino napísal:Síce to nie je napísané priamo, že iba core TEN-T...

Mozno to niekde napisane je. Ale je iste, ze ked je jeden usek, ktory z tohoto hladiska EU urcite vobec netankuje, tak je to nasa D3. O 30km zapadne maju realny koridor na prepajanie Europy Katowice-Ostrava-Brno-Vieden. Cize D3 je nic ine ako meciar-slotovsky truc-podnik, ktory v 90tych rokoch EU nechala do planov v pisat ako vetvu B alebo nejaku inu nepodstatnu alternativu. Ale *** z toho spravili modlu na premrhanie miliard eur.

jarino napísal:Kohézny fond má podporovať projekty v spoločnom záujme podľa Nariadenia 1315/2013. Podľa toho istého Nariadenia, aby sa základná sieť postavila koordinovane a včas, členské štáty majú zabezpečiť realizáciu opatrenia, aby tieto projekty spoločného záujmu boli postavené do 2030.
Pri projektoch súhrnnej siete majú štáty vynaložiť úsilie na ich dokončenie do roku 2050.
Podľa toho je jasné, kde sa peniaze budú liať... R2 to nebude. Tá má navyše evidentne problém aj so Štúdiou realizovateľnosti, keď Hodnota za peniaze navrhuje preložky cesty prvej triedy.


Podla toho 2030 a 2050 nie je jasne nic, lebo ak je suhrna siet 3x vacsia, tak aj pri rovnakych investiciach potrebuje 3x viac casu, vsak ano. Cize do core mozeme veselo investovat - je tam D1 po UA, R3, R4. Ale zaroven musime dobehnut deficit na juznom spojeni, cize dnes hlavne na R2 (potom R7). Hodnota za peniaze je super vec. Akurat je vysmech, ze ju chcu zacat uplatnovat len na R2. Ak by sa podla nej realne prehodnotil D1 POJ-S a D3 Bukov-Svrcinovec, ktore sa odsuhlasili teraz v case HZP, tak sa mozeme bavit, ze to s nou ministerstvo mysli vazne. Inak je fajn len v tom, ze konecne hovori o tom, ake predrazenia sa u nas pri dialniciach robia.

jarino napísal:V ERDF by sa museli prostriedky presúvať, z dostupných peňazí zatiaľ maximálne obchvat KE. To že Soroška bola a aj je v zozname veľkých projektov nič neznamená. Tak isto je tam aj úsek západnej R2, ktorú už Érsek verejne odpísal. Keď sa peniaze nenájdu a obchvat KE pôjde do výstavby, Soroška bude zo zoznamu vyradená pre nedostatok financií.


Peniaze presuvat nie je problem. Uz teraz vieme, ze nam idu veslijake ine OP prepadnut. Takze dolezite je robit pripravu, aby sa nestalo to iste, co pri OPD, ze jednoducho peniaze na R2 boli, ale prepadli, lebo nebolo nic pripravene, a presunuli sa na nejaky rozvoj prac. miest pre mladych.

Inak, ked sme uz pri tom, tak poznamka, ze aj aktualne dokumenty o OPII so Soroskou rataju (http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=169044 , platne od 11.2016). No a tiez je tam pozoruhodne, ze v poslednej mape prilohy 7
( http://www.telecom.gov.sk/index/open_fi ... 7_Mapy.pdf ) je dalej ten zakladny podvod zilinskeho (v)udu a dalsich pretlacatelov naokolo blizsie, ked je tam zratane, ze D1 obsluzi viac nez R1+R2, ale dosiahnute je to len tym, ze KE je zaratane ako obsluzene cez D1, ale cez R1+R2 uz PO zaratane nie je. A to napriek tomu, ze z PO by to cez KE bola mensia obchadzka s potrebou jedineho tunela, nez je to z KE cez PO.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 02. Okt 2017 14:09

To mozem tvrdit, a nepochybne mam pravdu, ze pre niektore useky D1 vychadza pomer intenzita/cena/km lepsie ako niektore useky R1. Taktiez tvrdim, ze napr. D3 Hricovske Podhradie - Strazov vychadza lepsie ako niektore useky R1, ci dokonca R2.


to je pravda, nijak to vsak nevyvracia co som pisal. R1 bola plne rentabilna investicia, to ze stat namiesto fondov alebo uveru si vybralo najhorsi sposob financovania aby dlh nebol povazovany za dlh je ina vec. na D1 a D3 mame niekolko usekov v ramci suvislej dialnice ktore mali problem s navratnostou a nikto to neprehodnocoval. cize D1 a D3 su politicky pretlacane a tymto sosobom sa dostali aj do medzinarodnych koridorov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod jarino » 12. Okt 2017 18:06

Podľa dodatku sa dodanie DSP posúva na 28.2.2018.
Zhotoviteľ na základe dodanej SWOT analýzy dňa 3.3.2017 požiadal NDS o usmernenie, či pokračovať v príprave jednorúrového tunela T8,0 alebo dvojrúrového tunela T7,5. Stanovisko NDS prišlo až 5.6.2017, keďže NDS-ke rozhodnutie z MDV SR prišla až v júni 2017.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod snowman » 12. Okt 2017 20:35

Tak a prvé klamstvo a zavádzanie erseka sa stáva práve realitou.. vraj do konca roka mal byť tender ,len sa smejem.. a ďalšie preložené resp oddialene úseky či už R2 či R4 a D1 ako sa budú blížiť Vianoce budú pribúdať.. :lol:
snowman
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 26. Sep 2017 15:02

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod DrX » 12. Okt 2017 21:49

to musis ale byt riadna najivka, mysliet si, ze nejaky z terminov sa dodrzi. samozrejme, ze sa bude posuvat. dolezite je, ze na tom maka, aby to nedopadlo ako D1 a D3, kde su posuny aj 15 - 20 rokov :-), a taky Fico s Pociatkom budu dalej tvrdit, ze vlastne dodrzuju sluby :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod MVO » 13. Okt 2017 08:29

Kde si prisiel NATO, ze tender ma byt do konca roka?
Ma to byt druhy polrok 2018. Citaj tu:
viewtopic.php?f=35&t=22828
MVO
diskutujúci
 
Príspevky: 185
Obrázky: 12
Založený: 20. Jún 2014 13:08

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod pohodak » 13. Okt 2017 08:40

aj tak to je hodne optimisticky variant kedze DSP dostanu v Marci a stavebne konanie netrva tyzden
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 31 hostí.