Moderátor: Moderátori
pohodak napísal: 1 a ten isty TBM na sorosku a korbelku je blbina.
pohodak napísal:Tato myslienka sa tu preberala davnejsie, problem je, ze TBM sa "vyraba" podla geologickych podmienok v danom tuneli, ktory bude TBM razit. Ak by si ho chcel pouzit na viac tunelov tak jedine v pripade veeelmi podobnych geologickych podmienok. Navyse by si musel razit iba z jedneho portalu a tam sa uz straca casova vyhoda oproti NRTM z oboch portalov. Podtrzeno secteno - 1 a ten isty TBM na sorosku a korbelku je blbina.
PK napísal:Rozdiel PO - BA cez ZA a cez KE je momentalne okolo 20km. To uplne staci aby pri rovnakych podmienkach juzna cast Presova sla do Bratislavy cez KE.
devil napísal:medializovane "plané" odhady boli 5.000 aut. tu na fore sa tiez neocakavali intenzity ake tam su.
DrX napísal:Naviac tie vsetky mesta co si vymenoval maju dokopy menej obyvatelov ako KE
aquila napísal: tak da sa razit aj z dvoch portalov proti sebe naraz (napriklad pri eurotuneli to tak robili, ale tam zase pocitali s tym, ze tie stroje tam nechaju a nebudu ich demontovat)
jarino napísal:Ja neviem nájsť?
Skús do Google zadať "Nariadenie EK Kohézny fond"...
To by som chcel vidiet link na tie media. MDPT v Novom projekte vystavby dialnic jasne prezentovalo odhad 22 tisic v./24h na R1 v prvom roku prevadzky a pri zdovodnovani vyhodnosti PPP argumentovalo tymito cislami.
devil napísal:neviem ich najst, bolo to davno, ale ked mas cas tak si to urcite nalistujes tu na fore, a pamata si to viac prispievatelov, nielen ja.
devil napísal: R1 aj za premrstene stavebne naklady 15-20 mil za km
devil napísal:je pozorohudne ako sustavne obhajujes neobhajitelne.
devil napísal:pri tych stavebnych nakladoch vychadza R1 lepsie ako niektore D1 a uplne skvelo oproti D3
aquila napísal:plus ako bolo spomenute kvoli geologii by bol TBM na soroske dost tazko pouzitelny/citaj drahy ..
DrX napísal:No, este stale som to nikde napisane nenasiel. Ale to je nepodstatne, lebo proste na comprehensive network su prostriedky v ERDF. Takze eurofondy mozeme pouzit aj na Sorosku aj na vsetko ostatne na R2. Je to len zalezitostou toho, ako my nastavime priority a o co poziadame.
jarino napísal:Síce to nie je napísané priamo, že iba core TEN-T...
jarino napísal:Kohézny fond má podporovať projekty v spoločnom záujme podľa Nariadenia 1315/2013. Podľa toho istého Nariadenia, aby sa základná sieť postavila koordinovane a včas, členské štáty majú zabezpečiť realizáciu opatrenia, aby tieto projekty spoločného záujmu boli postavené do 2030.
Pri projektoch súhrnnej siete majú štáty vynaložiť úsilie na ich dokončenie do roku 2050.
Podľa toho je jasné, kde sa peniaze budú liať... R2 to nebude. Tá má navyše evidentne problém aj so Štúdiou realizovateľnosti, keď Hodnota za peniaze navrhuje preložky cesty prvej triedy.
jarino napísal:V ERDF by sa museli prostriedky presúvať, z dostupných peňazí zatiaľ maximálne obchvat KE. To že Soroška bola a aj je v zozname veľkých projektov nič neznamená. Tak isto je tam aj úsek západnej R2, ktorú už Érsek verejne odpísal. Keď sa peniaze nenájdu a obchvat KE pôjde do výstavby, Soroška bude zo zoznamu vyradená pre nedostatok financií.
To mozem tvrdit, a nepochybne mam pravdu, ze pre niektore useky D1 vychadza pomer intenzita/cena/km lepsie ako niektore useky R1. Taktiez tvrdim, ze napr. D3 Hricovske Podhradie - Strazov vychadza lepsie ako niektore useky R1, ci dokonca R2.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.