mjk napísal:Zaujímavý príspevok do diskusie.
8. Autonomous cars...
Tiež som toho názoru. Už teraz máme stav, kedy je na na cestách viac áut ako vodičov pretože auto sa berie dnes ako samozrejmé právo a tak tu máme veľa držiteľov vodičského preukazu, ktorí od vodiča majú na míle ďaleko. Tento trend je veľmi výrazne badateľný a dnes už neprejdete 10 km, aby ste nestretli debila, čo ide mimo obce 70, lebo pri jeho mizerných vodičských schopnostiach sa mu vyššia rýchlosť zdá nebezpečná.
Pokrok v IT našťastie pokračuje tiež tak veľmi výrazne, že verím, že 2020 budú autonómne autá minimálne tak bežné ako je dnes bežná Tesla (na pár miestach je na každom kroku, ale nie je problém ju stretnúť aj na periférii EÚ).
Nemyslím si však, že by tým malo áut z ciest ubudnúť. Naopak, môže to znamenať nárast dopravy pretože autonómne auto sa ťa nepýta, či máš už 18 rokov, či máš dobrý zrak alebo či máš všetkých 5 pohromade. Autonómne autá dostanú na cesty deti, invalidov, dôchodcov, psychicky narušených, zvieratá, kohokoľvek. Taktiež neverím tomu, že by sa presadilo zdieľanie áut. To by predsa už dnes mohlo fungovať, keby to malo fungovať. Každý chce mať vlastné auto a aj ten, kto si myslí, že nie, tak parkrát by mu prišlo auto, v ktorom by bolo nagrcané alebo nasraté, prípadne by musel čakať naň v daždi alebo v zime pár minút dlhšie a už by u to neprišlo až tak odveci mať vlastné auto (najmä keď tie autá budú malé a lacné). Za ďalšie, stádovitosť ľudí, všetci naraz spia, všetci naraz vstávajú, všetci sú naraz v práci, všetci naraz čerpajú dni voľna a teda všetci sa naraz prepravujú v dopravných špičkách. Tu tie čísla nemajú ako ísť dole. Ciest však nebude treba viac, lebo autonómna premávka bude plynulá. Nie ako teraz, že polovodič je zdesený, keď sa má zozipsovať alebo vôjsť na kruháč. Taktiež nebude treba viac parkovísk, lebo autonómne auto sa po vystúpení uprace kľudne aj naspäť domov, ak to inak nepôjde.
Skôr očakávam, že áut bude teda viac, lebo budú malé a lacné a budú ich ľudia meniť každé dva roky ako dnes mobily. Taktiež sa budú ešte viac unifikovať, aby boli kompatibilné s inými systémami (spájanie viacerých áut do vláčikov kvôli aerodynamike, kompatibilita so systémami ako hyperloop alebo online napájanie pohonu z externého zdroja počas jazdy).
PS: Bol tu taký frk, že koľko ľudí reálne pracuje vo vlaku a koľko pozerá filmy. Nuž áno, je to dnes tak, že celú spoločnosť ťahá možno 5-10% ľudí, zo zvyšku je polovica takých, čo si urobia svojich 8 a tvária sa, že ako ťažko drú a polovica takých, čo sa ani nesnažia zakrývať to, že sú darmožráči, čo sa len vezú. To je však jedno v tomto kontexte, lebo pre toho, čo chce cestou pozerať filmy je to subjektívne rovnako dôležité ako pre niekoho možnosť pracovať.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.