Re: D1 Beharovce - Fričovce
Odoslaťod topfield » 09. Okt 2017 08:31
Doprastav v sobotu vyfrézoval začiatok uzavretého výjazdu medzi Fričovcami a Hendrichovcami. Vieme kvôli čomu? Chystá sa nebodaj asfaltovanie a následné otvorenie tohto výjazdu?
Ku križovatke Fričovce: V rámci fóra by to malo patriť do úseku D1 Fričovce - Svinia. NDS túto stavbu zaradila do prípravy na základe uznesenia vlády. Na základe vypracovanej tech. štúdie (mini TŠ) z 03/2017 bola podaná žiadosť o súhlas s odlišným technickým riešením z STN na MDV SR a PZ SR. Na riešenie bez stavebných úprav vydalo Prezídium PZ kladné stanovisko s podmienkou, že dočasný stav može trvať max. 2 roky. NDS čaká na vyjadrenie MDV SR. Predpokladaný termín realizácie január až marec 2018 (v prípade riešenie bez stavebných úprav).
6. NAVRHOVANÉ TECHNICKÉ RIEŠENIE KRIŽOVATKY FRIČOVCE
6.1 Návrh prídavných pruhov podľa STN 73 6102
Návrh prídavných pruhov bol vypracovaný v zmysle normy STN 73 6102. Celková šírka spevnenia jedného pásu diaľnice, vrátane prídavného zaraďovacieho / odbočovacieho pruhu
vychádza v hodnote 0,50+3,75+3,75+0,25+3,50+0,25+0,25 = 12,25 m (14,25 m od osi diaľnice).
V prípade realizácie prídavných pruhov v šírkach podľa STN by bolo potrebné realizovať stavebné úpravy pre rozšírenie mosta 217-00 a priľahlej časti diaľnice D1.
Pravý jazdný pás – smer Prešov
Dĺžka vyraďovacieho úseku Lv = 80 m,
dĺžka spomaľovacieho úseku Ld = 50 m
CELKOVÁ DĹŽKA ODBOČOVACIEHO PRUHU JE 130 m
Koniec odbočovacieho pruhu je v km 79,561 (v bode TP podľa pôvodného projektu
Dopravoprojektu).
Ľavý jazdný pás – smer Poprad
Dĺžka zrýchľovacieho úseku La = 120 m,
dĺžka manévrovacieho úseku Lm =150 m,
dĺžka zaraďovacieho úseku Lz = 80 m
CELKOVÁ DĹŽKA PRIPÁJACIEHO PRUHU JE 350 m
Začiatok pripájacieho pruhu je v km 79,558 (v bode PT podľa pôvodného projektu
Dopravoprojektu).
V nadväznosti na existujúci most, uvedená šírka spevnenia 12,25 m na začiatku pripájacej S-línie v smeru na Poprad už neexistuje a v smere na Prešov na konci odbočovacej
S-línie tiež nie. Z tohto dôvodu sme v kapitole 6.2 pristúpili k návrhu úpravy šírok hlavných priebežných pruhov ako aj šírky odbočovacieho resp. pripájacieho pruhu na
diaľnici D1, čo si bude vyžadovať udelenie súhlasu s odlišným technickým riešením z STN.
6.2 Návrh prídavných pruhov úpravou vodorovného dopravného značenia (odlišné technické riešenie z STN)
V prípade, že správca diaľnice NDS, a.s. nebude požadovať realizáciu náročných stavebných úprav pre rozšírenie existujúceho mosta 217-00 a priľahlej časti diaľnice D1, ktoré
by zabezpečili umiestnenie priamych a prídavných jazdných pruhov na diaľnici D1 v šírkach podľa STN, navrhujeme nasledovnú úpravu vodorovného dopravného značenia v križovatke
Fričovce (v grafickej prílohe zakreslená červenou farbou):
Pravý jazdný pás – smer Prešov
- Most 217-00 bez zmeny (bez rozšírenia);
- ponechanie existujúcej krajnice diaľnice D1 bez zmeny (bez rozšírenia);
- šírkové usporiadanie v mieste odbočovacieho pruhu 11,00 m (priebežné jazdné pruhy na diaľnici D1 šírky 2 x 3,375 m, odbočovací pruh šírky 3,00 m), potrebné podať žiadosť
o udelenie súhlasu s odlišným technickým riešením z STN
- dĺžka prídavného pruhu podľa kapitoly 6.1 v súlade s STN.
Stavba: Diaľnica D1 Fričovce - Svinia
Dobudovanie križovatky Fričovce
7
Ľavý jazdný pás – smer Poprad
- Most 217-00 bez zmeny (bez rozšírenia);
- ponechanie existujúcej krajnice diaľnice D1 bez zmeny (bez rozšírenia);
- šírkové usporiadanie v mieste odbočovacieho pruhu 10,75 m (priebežné jazdné pruhy na
diaľnici D1 šírky 2 x 3,25 m, odbočovací pruh šírky 3,00 m), potrebné podať žiadosť
o udelenie súhlasu s odlišným technickým riešením z STN
- dĺžka prídavného pruhu podľa kapitoly 6.1 v súlade s STN.
Žiadosť o udelenie súhlasu s odlišným technickým riešením z STN bude potrebné podať z dôvodu nesúladu navrhovaného riešenia s nasledovnými normami a ich článkami:
Ø STN 73 6101/O1, čl. 4.2.1, tabuľka 3 a čl. 7.2.2 – z dôvodu zmeny šírky jazdných pruhov
obidvoch jazdných pásov diaľnice D1 vybudovanej v kategórii D 26,5 / 100, v mieste napojenia prídavných pruhov križovatky Fričovce na diaľnicu D1.
Ø STN 73 6102, čl. 6.2.3 – z dôvodu zmeny šírky jazdných pruhov zaraďovacieho a odbočovacieho pruhu z požadovaných 3,50m na navrhovaných 3,00m.
Staničenia začiatkov a koncov prvkov navrhovaného odbočovacieho a zaraďovacieho pruhu sú vztiahnuté na pracovné staničenie stavby D1 Fričovce Svinia.
6.3 Návrh úprav zvislého dopravného značenia
Spolu s úpravou vodorovného dopravného značenia bude pre sprevádzkovanie križovatky Fričovce pre verejnú dopravu potrebné osadiť veľkoplošné dopravné značenie
návestí pred križovatkou, a to v mieste odpojenia križovatkovej vetvy a tiež vo vzdialenosti 500, 1000 a 2000 m pred križovatkou, v smere do Prešova.
Pre umiestnenie veľkoplošných dopravných značiek je potrebné uvažovať s realizáciou portálových konštrukcií. Pri striktnom dodržaní vzdialeností veľkoplošných značiek od križovatky
Fričovce by bolo potrebné 3 kusy portálových konštrukcií osadiť na existujúcich diaľničných mostných objektoch. Vzhľadom na stav mostných objektov a potrebný zásah do ich konštrukcie
v prípade osadenie portálov, odporúčame zvážiť umiestnenie portálových konštrukcií do zemného telesa diaľnice D1 za existujúce mostné objekty. V grafickej príloheje umiestnenie
portálových konštrukcií na existujúcich mostných objektoch vyznačené čiernou čiarou znázorňujúcou portál dopravného značenia, spolu so zmenšeným vyobrazením veľkoplošnej
značky. Navrhovaná poloha portálu s posunutím mimo existujúci mostný objekt je vykreslená červenou farbou so štandardným vyobrazením veľkoplošnej značky.
V mieste rozštepu križovatkovej vetvy a diaľnice D1 bude potrebné osadiť portál dopravného značenia spolu s tlmičom nárazu ÚZ 110.
V smere za križovatkou Fričovce bude potrebné osadiť v oboch smeroch aktuálnu diaľkovú návesť.
Staničenie umiestnenia portálových konštrukcií je vztiahnuté na pracovné staničenie stavby D1 Fričovce – Svinia.
výkres navrhovaného značenie možno pridám zajtra.