Hank napísal:hej, toto som uz pocul, ale aj tak nechapem. Na to predsa staci trochu rozsirena krajnica, aby bolo mozne obist prekazku a nie robit regulerne rozsirenie a zuzenie o 1 pruh.
Presne tak, toto je dôsledok rôzneho výkladu križovatkovej normy STN 73 6102.
V bode 6.2.2 je v predposlednej vete síce uvedené: "Na jednopruhovej vetve sa kvôli možnosti obchádzania nepojazdného vozidla navrhne jazdný pruh v šírke najmenej 5,5 m", ale módny trend bol do nedávna navrhovať zásadne len 2-pruhové vetvy, lebo v poslednej vete je dosť nešťastne uvedené:
"Výjazdové časti vetiev diaľničnej križovatky sa navrhujú zásadne ako dvojpruhové na návrhovú rýchlosť najmenej 50 km/h."
Túto vetu si väčšinou dopravní inžinieri vysvetľovali tak, že sa to vzťahuje k celej vetve a ku každej vetve MÚK bez rozdielu na jej intenzity a spojovaciu funkciu. Ale samozrejme len na diaľnici, na starých cestách pre motorové vozidlá bývalé jednotky (dnes rýchlostné cesty) toto nenájdeme, práve kvôli tomu slovíčku "diaľničnej križovatky".
Výjazdová časť vetvy je samozrejme len posledná jej časť cca 150 m končiaca pripojením resp. križovatkou na inej ceste.
Potom vznikali takéto nezmysly:
https://www.google.sk/maps/@48.1920715, ... authuser=0A naopak práveže takéto vratné vetvy, kde jej výjazdová časť ide len jedným smerom, by sa mali zásadne navrhovať ako jednopruhové. Čiže u nás úplne naopak.
Ale našťastie sa od tohto nezmyslu už upúšťa, ale v starých projektoch sa to ešte vyskytuje...