Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod fh » 11. Okt 2017 16:05

Okolo RS a Rožňavy 4-5 tisíc a zrazu o polovicu menšie ako Km a Ca. Takže o čom. A R2 žiadny koridor na Ukrajinu nikdy nebude len v mokrých snoch. Ten totiž ide cez Budapešť, R2 je príliš blízko maďarskej diaľnice. Vždy to bude len CP- čkarska skratka do Bratislavy. D1 po Zilinu má cez 20000 intenzity a D3 aj keď v slabších parametroch bude vždy pred R2. D1 spojenie na Ukrajinu nie je prioritou, ale jej efekt je v ťahu juhozápad, sever a východ s integráciou D3. Ukrajina je tam len výhľad do budúcnosti, aj to len v regionálnom význame. D3 a D1 českej D1 na Sliezsko nekonkurujú,ale sa dopĺňajú, aj keď z Viedne diaľnicu ešte na Brno nemajú. Tento smer je ale na Sliezsko veľmi silne vyťažený, len slepý nevidí že aj na Slovenskej stane ťahajú tisíce kamiónov cez Čadcu, prečo asi. Toto cez R2 nikdy v takej miere nebude.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Vlados » 11. Okt 2017 16:27

milan_KM napísal:
Vlados napísal:
milan_KM napísal:Že 1-2-3 roky. Tak teraz si sa zhovadil na ntu. Samotná NDS odhaduje časovú os na asi 11 rokov. V akom štádiu je rozpracované rozšírenie a obchvaty na I/11? Jaj v žiadnom. Teda 10+ rokov. Čo s vykúpenými pozemkami pod D3? Asi NDS kúpi traktory a bude sadiť zemiaky.

Bože ľudia tliachate tu nezmysly, ktoré absolútne ignorujú skutočnú a aktuálnu realitu.

Všetci by sme boli radi za takéto riešenie I/11ky lebo by bolo o čosi lacnejšie a rýchlejšie, ale toto bolo vecou 90tych rokov preboha. TERAZ je tu problém, ktorý chcú ľudia riešiť. Ale nie my ideme staviať D pre 6k OA. Gratulujem

Ako si prišiel na 10+ rokov? Preložku potrebuje pre Poviná, na zvyšku by sa rozšírila cesta v existujúcej trase. Nebolo by to o čosi ale hodne lacnejšie, ale vy nechcete nejaké riešenie ale LEN drahé riešenie. Smutné... nakoľko nie sú voľné peniaze a ani tak skoro sa situácia nezmení tak možno sa riešenia ani nedožijete.

10+ rokov pre všetky stupne dokumentácie, či hádam netreba technickú štúdiu, alebo hlukové normy neplatia pre cesty I. triedy, či pod ne netreba vykupovať pozemky?
Preložku potrebuje Povina a tiež úsek Oščadnica - Svrčinovec by bol v rovnakej trase ako teraz. Alebo chceš zbúrať pol Čadce?

Požiadavka na separátnu výstavbu privádzača, či výjdenie v ústrety NDS keď prišla "zlacňovať" úsek, alebo, že tu nik nepožadoval úseky na Skalitom a v Strážove? To sú drahé riešenia? Prečo vedome klameš a zavádzaš po desiatkach strán vysvetlení a príspevkov, ktoré tu pridávajú ľudia z danej oblasti?

Takže mi chceš povedať, že by bolo lepšie, keby peniaze EU na tie dva síce nepotrebné ale bohužiaľ pripravené úseky, prepadli? Menuj mi alternatívne úseky, ktoré sa mohli dať do výstavby aby sa tie peniaze vyčerpali!

Zavádzate tu, vedome klamete a naozaj ma trápi ako musím nielen ja tieto vaše lži o zlých Kysučanoch stále vyvracať.

Prepáč netušil som že D3 má hotové všetky stupne dokumentácie.
Preložku Povinej som uviedol a búranie Čadca neuviedol. Buď od stavu na hranici infarktu nevidíš, alebo schválne tu píšeš čo nikto nenapísal.

Kde som napísal, že by bolo lepšie nechať prepadnúť peniaze? Daj jednoznačný link, inak si len obyčajný KLAMÁR :!:
Kysuciam (aj Žiline) pomáha slávny VÚD aj preto sa riešili úseky najskôr v okolí ako kdekoľvek inde. Všetci dobre vedeli keď sa riešili PPP1-3 že niekde bude potrebné fondy EÚ minúť... tak je potrebné posunúť ďalšie úseky.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod milan_KM » 11. Okt 2017 16:53

D3 nemá hotovú dokumentáciu, ale je spolu s výkupom pozemkov tak ďaleko, že keby bola politický vôľa a finančné krytie, tak ju možno poslať do súťaže do roka -dvoch. Čo je v úplne inom horizonte ako kompletná štúdia nového ťahu.

Ja ti iba osvetľujem alternatívy. Takže sa zhodneme, že úsek od Oščadnice by bol v terajšej trase. Zvyšok by sa dal relatívne dobre rozšíriť + MUK do každej dediny, ale bohužiaľ sa o túto alternatívu nikto nezaujímal a teraz už je vyslovene neskoro, uvažovať či postavím studňu keď mi horí stodola.

Prečo ma namiesto odpovede na normálnu otázku hneď označuješ za klamára a aj si sám odpovedáš? Ani ja nie som za tie úseky, ale alternatívy jednoducho neboli, tak lepšie keď to zaplatí Únia teraz z jej peňazí, ktoré by prepadli, alebo my za 50r z vlastného.

Ano slávny iluminátsky ÚD, ktorý toľko ovplyvňuje kde sa stavia, tak že sa v Žilinskom kraji tažké tunelové a medzitunelové úseky pernamentne ignorovali, až to dospelo do bodu kedy JEDINE kvôli mantre D1 do Košíc sa zrazu akumulovali miliardové investície. To vám je šuma fuk.
vÚD je dobrý len na obhajovanie smiešnych politických rozhodnutí vo výstavbe, ktoré nemajú s odbornosťou nič spoločné.

Ako som sa pýtal vyššie, ktoré z úsekov slávny pán z BB pripravoval namiesto megatunela na PPP pre eurofondy?
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod devil » 11. Okt 2017 17:18

iste, UA ma dost vazne problemy, R2 aj D1 su skor zapad-vychod v ramci Sk, madarska trasa je konkurent R2 (prepojenie cez 21-ku ako 2x2 si asi nepostrehol) zato ceska D1 "doplna" nasu D1. velmi vtipne.

z tych 20.000 na D1 je kolko cpckarov z oravy, kysuc, turca, povazia alebo aj z vychodu :?: lebo najviac cpckarov ma suverenne PO kraj a potom tusim ZA kraj, ci ? a neviem ci to tu citas poriadne ale prispievatelia z PO kraja riesia dilemu ZA/donovaly/certovica ale zhodnu sa ze spodkom sa to neoplati.

D3 v dlzke mozno 60 km nie je porovnatelna ked len vychodna R2 ma dlzku cez 200 km. na D3 pri CA je 15.000 aut z coho nevieme kolko odbaca na miestnych semaforoch ale stavaju sa MUK na kazdom kroku pre lokalku. myslim ze bez lokalky na D3 by CA skolabovala a na D3 by padli intenzity pod 10.000. ja chapem ze cez svrcinovec ide okolo 4.000 kamionov, neviem kolko z nich pokracuje na BA a nekonci v ZA kraji ale urcite nie vsetky ale tie dialnicu nenaplnia. opticky na D2 je viac kamionov ako na povazi a pod tatrami je dialnica skoro prazdna.

pri RV je 5000 aut, no a co ? pri DT bolo pred spustenim R2 15.000, pri LC 10.000. od LC sa po sacu (asi 150 km) sa ma postavit (uz davno sa malo) 30 km normalnej cesty aby sa dalo prejst plynulo a bezpecne. ziadna dialnica v plnom profile. uz toto je integracia pre juhovychod + R1 cize stred na juhozapad.

mokre sny su kadekde, npr. vazsko-kysucka vodna cesta, hlavny tah - zeleznica cez kysuce kde po polska na rekostruovanej trati jazdi par Os, EC-ka ktore roky ignoruju BA-ZA a jazdia cez moravu, R3 cez turiec, ale su aj inde ako npr. metro v BA, tunel pod karpatmi, a samozrejme pre objektivitu netreba zabudnut na donovaly. a dufam ze najblizsie roky aj brodno-km-oscadnica a turany-hubova.

milanKM, ano mozno sa roky ignorovali aj useky ako dsk-tur ktore sa ignorovat nemali. ale tie useky uz stoja a prave naopak stavaju sa aj tazke useky kym R2 sa nestavia vobec hoci su tam aj uplne jednoduche a lacne useky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Vlados » 11. Okt 2017 17:20

milanKM, správne píšeš nemá finančné krytie. Ak si spočítaš čas za koľko sa nájde toľko potrebných euro na existujúce plány a čas na prípravu rozšírenia existujúceho ťahu + čas nájdenie zdroj a náhodou bude vychádzať to B lepšie tak čo urobíš? Sám si napísal 50r z vlastného, ani nevieš ako si správne odhadol možnosť A.

MÚK do každej dediny by nebolo potrebné, opať megalománia.

Stále požadujem odpoveď, kde som také niečo napísal a buď sa opravedlním alebo platí že si klamár.

Vieme na čom pracovalo ministerstvo, ale to nebránilo pracovať NDS na ďalších úsekoch. Pán riaditeľ riešil D3... svoju viesku tak sa sťažujte jemu. Nebyť megalománie s tunelom pri KNM tak by bolo poradie stavieb iné a teraz by ste toľko nevyplakavali.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod BoroZA » 11. Okt 2017 17:57

Ľudia, treba si uvedomiť, že je rok 2017, nie rok 1990, aby sa dali určité veci ešte ovplyvniť... ;) Trasy sú už vytýčené a niektoré úseky diaľnic a RC už postavené/rozostavané, takže teraz niečo koncepčne meniť by bolo prejavom nesystematickosti a to nehovorím o už vyhodených miliónoch na prípravu a technické záležitosti. Nikto z vás, odporcov D3, už neovplyvní fakt, že medzinárodné koridory sú po formálnej stránke dojednané, cesta cez Kysuce dostala štatút diaľnice, takže má logickú prioritu pred rýchlostnou cestou. Veď stačí si pozrieť definície týchto infraštruktúrnych stavieb:

Diaľnica = cestná komunikácia na dopravné spojenie medzi dôležitými centrami štátneho a medzinárodného významu, smerovo rozdelená, s obmedzeným prístupom, s obmedzeným pripojením, vyhradená na premávku motorových vozidiel s určenou povolenou rýchlosťou podľa osobitného predpisu; jej križovanie a križovatky s ostatnými komunikáciami sú len mimoúrovňové

Rýchlostná cesta = cesta pre motorové vozidlá s obmedzeným pripojením a prístupom, vyhradená na premávku motorových vozidiel s konštrukčnou rýchlosťou určenou platnými pravidlami cestnej premávky, s mimoúrovňovými, výnimočne úrovňovými križovaniami a križovatkami

Ak stále nechápete, odporúčam zrušiť svoje registrácie na tomto fóre. :D

Jednoducho povedané, diaľnica sa plánovala severom Slovenska, keďže severná časť (os NM-TN-PU-PB-ZA-MT-RK-LM-PP-PO) bola odjakživa viac priemyselná ako južná časť (aj keď niektorí z vás môžu operovať lokálne rozvinutým priemyslom v BB, BR, ZV a KE). Pre južné Slovensko bolo typické poľnohospodárstvo, preto sa na južnú časť projektovali zásadne iba rýchlostné cesty, ktoré mali postačovať a boli z hľadiska technických parametrov vhodnejšie ako diaľnice do primárne agrárneho regiónu.

A záverom už len poznámka k významu urýchleného budovania RC na juhu - mám pocit, že vláda svojimi krokmi dáva jasne najavo, že z dlhodobého hľadiska sa nepočíta s oživením priemyslu a zamestnanosti v južných regiónoch, preto prišli so sociálnymi balíčkami a budú prispievať ľuďom na presťahovanie do priemyselnejších častí SR. Jednoducho juh slovenska investorov nepriláka, ani keby mal šesťprúdovky do každej dediny.
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod nevo83 » 11. Okt 2017 18:54

BoroZA: suhlasim, ze s tym sa uz neurobi, ale zasa ZA kraj musi pochopit ze na SVK neexistuju len ON, aby sa nalievali vsetky peniaze len tam a to na D3 a R3, jedna sa musi ,,zazimovat,, ci sa to Oravakom alebo Kysucanom bude pacit alebo nie a to na X rokov. A tiez ze sa tym obrati pomer investicii mozno aj na 40:60 voci zbytku SVK.

Nemyslim si ze soc balikmi im naznacuje ze sa maju prestahovat... a ak das investorovi danove prazdniny ako sa to dialo doteraz tak tam jednoducho dojde.
Pri dobre nastavenej placi sa pomer stahovani velmi rychlo obrati. Lebo 80p ludi radsej obetuje 100e a bude doma pracovat ako chodit na tyzdnovky.
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod milan_KM » 11. Okt 2017 18:56

A záverom už len poznámka k významu urýchleného budovania RC na juhu - mám pocit, že vláda svojimi krokmi dáva jasne najavo, že z dlhodobého hľadiska sa nepočíta s oživením priemyslu a zamestnanosti v južných regiónoch, preto prišli so sociálnymi balíčkami a budú prispievať ľuďom na presťahovanie do priemyselnejších častí SR. Jednoducho juh slovenska investorov nepriláka, ani keby mal šesťprúdovky do každej dediny.


Ťažko im vysvetlíš, že pri danej premávke má úplne rovnaký efekt na zamestnanosť v regióne zrekonštruovaná cesta I. triedy ako diaľnica. V regióne kde skoro 100r hrál prím baníctvo a poľnohospodárstvo a všetko to zakapalo. A jednoducho tam nie sú školy a vyškolení ľudia ako boli na severe vďaka ťažkému priemyslu. A preto tam prišli investori, teda hlavne preto. Ale to, že treba investovať do vzdelania a malého podnikania tu nikoho nezaujíma, zaujíma ich len to, že 3x do roka si skrátia cestu Košice-BA o pol hodinu. Ale to, že na Kysuciach, PO a v BA kolabuje doprava nikoho nezaujíma. Hlavne, že si zrýchlim cestu, keďže na nezamestnanosť to efekt mať nebude/minimálny.

@Vlados
Kľudne ak štát spraví štúdiu kde bude D3 priorita a rozoberie tam aleternatívy, spôsoby budúceho financovania a časové termíny. Veľmi rád sa prikloním k tomu ak to vyjde rýchlejšie.

Čo sa týka MUK do každej dediny, tak aká megalománia, veď nebude paralelná cesta pre regionálnu dopravu, rovnako sa predsa rozmýšlalo aj na R1 medzi TT a NR.

Klamárom si sa nazval sám, lebo nevieš rozlíšiť obvinenie od otázky, na ktorú chcem stále odpoveď. Takže sa upokojíme a odpovieme. Prosím.

Nebránilo to pracovať NDS na ďalších úsekoch. Presne. NDS. Kde tam vidíš VUD? Ja VUD vidím len pri podpore politických blábolov. Lebo sa Palčák tvári ako odborník. /Straník v skutočnosti/. Teda čisto mediálny orgán.

Ano nebyť tunelu, tak príprava mohla byť inde, ale opäť, kto je zodpovedný, že tam navrhol tunel. Kto je zodpovedný, že ani pri "zlacňovaní" sa neprejednal povrch? NDS opäť.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod jarino » 11. Okt 2017 19:11

Zostávajúce úseky pôjdu do výstavby najskôr niekedy v rokoch 202x, takže niečo meniť nie je problém. Napríklad to divné estakádové riešenie popri KNM sa môže časom znova meniť pri nejakej ďalšej optimalizácii.
Akurát istí ľudia by mali zmierniť požiadavky a nežiadať dostavbu D3 do 2020, no niečo kus realistickejšie, či už voľby idú alebo nie. Bohužiaľ ľudia to žerú a veria v tie bludy, tak lokálny, mnohí z nich evidentne nekompetentní rozpínajú ramená a sľubujú nemožné.
Čo sa týka povrchového variantu, možno nezverejnená FS sa tomu povenovala, neviem, keďže mala by posudzovať viacero variant riešenia problému. To sa najskôr dozvieme, keď sa to dostane do rúk Hodnoty za peniaze a príde k prípadnému prehodnocovaniu a protestom. Práve preto by sa to po privádzač malo oddeliť a táto časť postaviť spolu s privádzačom. Radoľu nejako "dočasne" dlhodobo poriešiť, určite sa to dá, lebo kým bude D3...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod nevo83 » 11. Okt 2017 19:18

MilanKM uz prestante s mantrou o kvalifikovanej sile severu kvoli Tazkemu priemyslu a pod. Realne z generacie ZTS mozno este pracuje 10p a ani tolko nie. Skoly zacali opat dodavat studentov potrebnych pre priemysel mozno poslednych 5r. A tych je aj na vychode aj na juhu uz pomerne dost.

https://www.retromania.sk/component/k2/ ... republike..

A podla toho zoznamu nemam pocit zeby vsetok priemysel bol alokovany na Orave a Kysuciach
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod milan_KM » 11. Okt 2017 19:21

Tak ako si vysvetľuješ, že sa zachoval priemyselný sever/Považie a podobne, kdežto banícky Gemer, kde všetko skrachovalo má 20% nezamestnanosť?
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod nevo83 » 11. Okt 2017 19:49

ako je mozne ze ZTS Kosice, skrachovali ?? Ako je mozne ze skrachovala Hut v Strazskom, Chemlon v Humennom ?? Alebo inak preco sa este tazi v Novakoch ?? Ak 2020 skoncia co ich hodime zralokom alebo medvedom a uz im nikdy ziadnu cestu nepostavime, lebo kedysi mali banictvo ci ako ??
Alebo inak kvoli jednej celulozke v RK im staviame obchvat / toto je uz extremne hlupy priklad/ ved nic ine nemaju... :)
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Vlados » 11. Okt 2017 20:09

BoroZA napísal:Ľudia, treba si uvedomiť, že je rok 2017, nie rok 1990, aby sa dali určité veci ešte ovplyvniť... ;) Trasy sú už vytýčené a niektoré úseky diaľnic a RC už postavené/rozostavané, takže teraz niečo koncepčne meniť by bolo prejavom nesystematickosti a to nehovorím o už vyhodených miliónoch na prípravu a technické záležitosti. Nikto z vás, odporcov D3, už neovplyvní fakt, že medzinárodné koridory sú po formálnej stránke dojednané, cesta cez Kysuce dostala štatút diaľnice, takže má logickú prioritu pred rýchlostnou cestou. Veď stačí si pozrieť definície týchto infraštruktúrnych stavieb:

Jednoducho povedané, diaľnica sa plánovala severom Slovenska, keďže severná časť (os NM-TN-PU-PB-ZA-MT-RK-LM-PP-PO)...

Ako sa menili trasy po 1992 tak sa môžu meniť aj po 2017. Ak bude možné zmenou ušetriť desiatky až stovky milión tak argument o vyhodených miliónoch nie je relevatný.
Ďaleko významnejší medzinárodný koridor S-J vedie cez Moravu, čiže nie je nutné budovať dva.
Diaľnica je plnávovaná severom a ešte nie je dostavaná... nie sú voľné financie ale keď budú mali by ísť tam (D1). Možno za tých spomínaných 50r sa niečo naškrabe aj dokončenie Kysuckej magistrály :wink:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jano1 » 11. Okt 2017 21:04

aquila napísal:co je na tom loz preboha ? 240 mio uro stoji cadca bukov - svrcinovec a dalsich vyse 100 mio stal usek oscadnica - bukov

Napisal si:
aquila napísal:dokopy 11 km usek od oscadnice po svrcinovec stoji skoro 340 mio euro . A to stale v polprofile


Bukov - Svrcinovec sa stavia v plnom profile, teda priblizne polovica polprofil a priblizne polovica plny profil. Presnejsie plny profil bude zacinat pri tuneli Horelica, po zaciatok plneho profilu na D3 Svrcinovec - Skalite to bude 6 km. Po tunel Svrcinovec 6,8 km plneho profilu, z toho 0,8 km je sucast D3 Svrcinovec - Skalite.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jano1 » 11. Okt 2017 21:25

Vlados napísal:Ako sa menili trasy po 1992 tak sa môžu meniť aj po 2017. Ak bude možné zmenou ušetriť desiatky až stovky milión tak argument o vyhodených miliónoch nie je relevatný.
Ďaleko významnejší medzinárodný koridor S-J vedie cez Moravu, čiže nie je nutné budovať dva.



Mimo trasy existujucej I/11 vedie chybajuca cast D3 iba necelych 9 km, ale na tych ani nie 9 km vedie I/11 cez Oskerdu, Radolu, Budatinsku Lehotu a Povinu, kde su priechody pre chodcov a urovnove krizovatky. Cize narves 4 prudovku do zastavaneho uzemia, teda kazde cca 2 km budes mat obmedzenia a nebezpecne miesta v obciach, cestu s chodcami a cyklistami pri intenzitach na zaciatok/v sucasnosti len 14-22 tisic v./24h, s dalsim vyraznym narastom uz o par rokov potom co sa uvolni prejazd cez Cadcu. Treba zredukovat mosty, ci prelozky, ale nie menit trasu D3.

https://www.google.sk/maps/dir/49.3344857,18.8080065/49.2678329,18.752642/@49.2934398,18.7874895,3306m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Vlados » 11. Okt 2017 21:35

a o pár rokov čo sa dokončí diaľnica Viedeň - Katovice a nastane výrazný pokles ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Mawerick81 » 11. Okt 2017 23:55

Vlados napísal: Možno za tých spomínaných 50r sa niečo naškrabe aj dokončenie Kysuckej magistrály :wink:


snad si to myslel ako vtip,,,, lebo inak to je chore
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

OT OT OT

Odoslaťod KN.SK » 12. Okt 2017 12:51

Nechcel som sa vôbec zapojiť do tejto žabo-mhej vojny, no toto ma ale úplne dožralo o nesevere:
Milan napísal:••• V regióne kde skoro 100r hrál prím baníctvo a poľnohospodárstvo a všetko to zakapalo. A jednoducho tam nie sú školy a vyškolení ľudia ako boli na severe vďaka ťažkému priemyslu. A preto tam prišli investori, teda hlavne preto. Ale to, že treba investovať do vzdelania a malého podnikania tu nikoho nezaujíma, zaujíma ich len to, že 3x do roka si skrátia cestu Košice-BA o pol hodinu. Ale to, že na Kysuciach, PO a v BA kolabuje doprava nikoho nezaujíma. Hlavne, že si zrýchlim cestu, keďže na nezamestnanosť to efekt mať nebude/minimálny. •••
• Na Slovensku (územne) pred sto rokmi všade prevládalo poľnohospodárstvo, i na Kysuciach.
• Ťažký priemysel niekde zakapal (Komárno - hoci lodenice tu boli už v roku 1898 = čo je viac ako 100 rokov, ak viem dobre rátať) z dôvodu "tunelárstva" a z i neodbornosti zo zahraničia, spoza Mláky, dosadeného vrchného manažéra... Menej vzdelaní pracovníci predsa len nemohli projektovať, konštruovať i stavať lode plaviace sa po rôznych moriach, pri pobreží Nórska, Ruska, Nemecka, Austrálie... No a väčšina potom zutekala za obživou do okolia i do zahraničia. :cry: Niekde našťastie nie, nezakapali, ale majú problémy z času na čas, napríklad Tlmače (vyrábajú aj diely pre elektrárne, dokonca pre jadrové)...

Bolo by tu potrebné ukončiť tieto zbytočné dohadovania sa nepatriace sem.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Vlados » 12. Okt 2017 13:52

KN.SK nechaj tak... kdekoľkovek nech skape pes len aby sa na Kysuciach stavalo hneď a všetko.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod fh » 12. Okt 2017 14:02

Vlados napísal: kdekoľkovek nech skape pes len aby sa na Kysuciach stavalo hneď a všetko.


D3 má 60 km, jej výstavba začala v roku 1996, hneď a všetko sa stavia už vyše 20 rokov 8) ale kopnúť si treba.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 12. Okt 2017 14:16

D1 sa stavia od 50tich rokov a co teraz ? D3 je zle pripravena, zle naprojektovana, super draha a z tych 60km je polovicka v terajsich parametroch zbytocna
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod ANDi » 12. Okt 2017 22:09

Odjakziva priemyselne povazie a na juhu laznici, isto iste... :roll: Skoda len, ze tou laznickou mentalitou sa tu prejavuju najma ti vzdelani priemyselni inzinieri...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod devil » 13. Okt 2017 09:24

Diaľnica = cestná komunikácia na dopravné spojenie medzi dôležitými centrami štátneho a medzinárodného významu, smerovo rozdelená, s obmedzeným prístupom, s obmedzeným pripojením, vyhradená na premávku motorových vozidiel s určenou povolenou rýchlosťou podľa osobitného predpisu; jej križovanie a križovatky s ostatnými komunikáciami sú len mimoúrovňové


a presne preto mas medzi ceskom a polskom dialnicu aj RC v plnom profile na medzi slovenskom a polskom nie. kedze D3 priamo nadvazuje na D1 tak to vypoveda o medzinarodnom vyzname D1. trasu zachranuje prave prechod do ceska kde robia C24,5. tak este raz aky zmysel ma megalomania na D3 :?:

Nikto z vás, odporcov D3, už neovplyvní fakt, že medzinárodné koridory sú po formálnej stránke dojednané, cesta cez Kysuce dostala štatút diaľnice, takže má logickú prioritu pred rýchlostnou cestou.


akurat na D1 a D3 nenadvazuje ziadna seriozna zahranicna dialnica takze su vyrazne ignorovane. polsky poloprofil nou tiez nie aj ked si na kysuciach myslia nieco ine.

Ťažko im vysvetlíš, že pri danej premávke má úplne rovnaký efekt na zamestnanosť v regióne zrekonštruovaná cesta I. triedy ako diaľnica.


gallery/image_page.php?album_id=165&image_id=5088

je vidiet ze si zvyknuty na siroke cesty na povazi a kysuciach, potom nepochopis ze toto sa neda normalne zrekonstrukovat iba odstranit a nanovo postavit. asi si este nevidel kompletnu rekonstrukciu cesty...kedze u vas sa stavaju len uplne nove. aj ked strhnu cele teleso vobec to neznamena ze zarovnaju teren cize nova cesta moze mat uplne rovnake vyskove vedenie akurat bude sirsia a moze sa veselo predbiehat cez plnu ciaru. preto tam treba nova prehladna cesta kde sa na vacsine da nakreslit prerusovana ciara.

Ale to, že na Kysuciach, PO a v BA kolabuje doprava nikoho nezaujíma. Hlavne, že si zrýchlim cestu, keďže na nezamestnanosť to efekt mať nebude/minimálny.


ty absolutne nechapes ze velka lokalka zahlcuje cesty a tomu dialnice nepomozu. precitaj si citat vyssie co je dialnica a naco je. uz mame aj krajske mesta s dialnicami a je to v nich len horsie a horsie, dokonca okresne mesta sa spoliehali ako ich obchvaty odbremenia vid ZH a utreli hubu.

Nebránilo to pracovať NDS na ďalších úsekoch. Presne. NDS. Kde tam vidíš VUD? Ja VUD vidím len pri podpore politických blábolov. Lebo sa Palčák tvári ako odborník. /Straník v skutočnosti/. Teda čisto mediálny orgán.


NDS je riadena politicky, predtym ssc najma cez hzds a sns, oni presadili europsky nekompatibilne koridory. za meciara tam bol mikolaj zo potom v nds choma ci cermak zo zilinainvestu. este za dzurindu brzdili R1 kde sa len dalo a na R2 sa zacala priprava po roku 2000. dzurinda zradil cele regiony od NR po KE, dobre ze sdku skapalo a sulik aj olano sa crtaju podobne.

V regióne kde skoro 100r hrál prím baníctvo a poľnohospodárstvo a všetko to zakapalo. A jednoducho tam nie sú školy a vyškolení ľudia ako boli na severe vďaka ťažkému priemyslu. A preto tam prišli investori, teda hlavne preto. Ale to, že treba investovať do vzdelania a malého podnikania tu nikoho nezaujíma, zaujíma ich len to, že 3x do roka si skrátia cestu Košice-BA o pol hodinu.


vravim, cisty socik. tazky priemysel vacsinou padol a funguje 'lahky' v halach ktore postavila ci zozoberu za par tyzdnov spolu so strojmi, len potrebuju dostat tovar material co ciela rychlo a bezpecne a funguje aj zaznavane polnohospodarstvo lebo normalny clovek chce mat na stole kvalitne potraviny a nie smejdy ktore by na zapade nepredali. na povazi sa vyrabali zbrane ktore sa dodavali spriaznenym krajinam, to ale nie je biznis pre 5 milionovu krajinu, tam su iny hraci a ine zaujmy..... :roll:

vyskoleny ludia....pozri si odvetvia kde su dobre zarobky....financny sektor cize najma mesta, a najma BA, potom energetika ktora je dost previazana so statom a IT, vsetko hlavne mesta a najma BA. ani jedno odvetvie nie je extra zavisle na cestach. priemysel, sluzby atd. dokonca polnohospodarstvo a spracovanie produktov kde su platy nizsie az mizerne su na cestach zavisle omnoho viac cize skor pre nizsie kvalifikacie. tak potom tvoj suvis ze cesty treba tam kde su vyskoleny ludia je hovadina a to som sa slusne vyjadril.

priamy dokaz su priemerne mzdy podla krajov, BA vysoko nad a zvysok porovnatelne priemer az podpriemer, akurat najmenej v PO kraji ktory nie je na juhu.

Tak ako si vysvetľuješ, že sa zachoval priemyselný sever/Považie a podobne, kdežto banícky Gemer, kde všetko skrachovalo má 20% nezamestnanosť?


ze na severe sa zachovalo zopar zavodov ktore nie je az tak zavisle na cestach vid celulozka, chemicke zavody, dost ludi robi na zeleznici co je statna firma. ale ani tam to nie je slava. tam by ziadny tazky priemysel ani nemal byt, vsak vsade naokolo su narodne parky. pred par rokmi som bol v OFZ na orave, to bol skutocny tazky priemysel. hroza a des.

na povazi a okolo ZA je to vdaka dialnici a osobitne KIA a nadvazne zavody a nepriame multiplikacne efekty su mozno az destatisice ludia. mas odopoved.

OT prispevky presuvam do prislusnej temy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 13. Okt 2017 12:23

a presne preto mas medzi ceskom a polskom dialnicu aj RC v plnom profile na medzi slovenskom a polskom nie. kedze D3 priamo nadvazuje na D1 tak to vypoveda o medzinarodnom vyzname D1. trasu zachranuje prave prechod do ceska kde robia C24,5. tak este raz aky zmysel ma megalomania na D3


Hmm ťažký rozdiel v D 24,5/80 a C 24,5/100(120), ktorá ako tu bolo viackrát avizované, bude po dokončení prekategorizovaná na D68. Cesta s dlhými a vysokými mostami, prídavnými pruhmi, MUK skoro do každej dediny a paralelnými cestami II. triedy pre regionálnu dopravu. To D3 nemá. Takže česká I/11(D68) je na tom komfortovo lepšie.

je vidiet ze si zvyknuty na siroke cesty na povazi a kysuciach, potom nepochopis ze toto sa neda normalne zrekonstrukovat iba odstranit a nanovo postavit. asi si este nevidel kompletnu rekonstrukciu cesty...kedze u vas sa stavaju len uplne nove. aj ked strhnu cele teleso vobec to neznamena ze zarovnaju teren cize nova cesta moze mat uplne rovnake vyskove vedenie akurat bude sirsia a moze sa veselo predbiehat cez plnu ciaru. preto tam treba nova prehladna cesta kde sa na vacsine da nakreslit prerusovana ciara.


Ty si absolútne nepochopil môj príspevok, ale nevadí vysvetlíme. Pod pojmom rekonštrukcia si nepredstavujem len natiahnutie nového asfaltu a doplnenie zvodidiel ale presne takéto drobné úpravy výškového, smerového či šírkovej kategórie cesty. Teda veci za 5 korún. Prečo ľudia na Gemeri neprotestujú za takéto riešenia ale požadujú megalomanskú diaľnicu?

ty absolutne nechapes ze velka lokalka zahlcuje cesty a tomu dialnice nepomozu. precitaj si citat vyssie co je dialnica a naco je. uz mame aj krajske mesta s dialnicami a je to v nich len horsie a horsie, dokonca okresne mesta sa spoliehali ako ich obchvaty odbremenia vid ZH a utreli hubu.


A ty zas nechceš pochopiť, že na Kysuciach je primárny problém tranzit a ľudia dochádzajúci za prácou 20+ km, čo je 3/4 Kysúc (do Čadce, Krásna, KNM a Žiliny) a všetci tí by diaľnicu využívali. Čo absolútne nechápem sú choré predstavy o tom, že ak idem na diaľnicu musím prejsť aspoň 100km inak som lokálka a nemám pravo ju používať. Namiesto toho aby sme čo najväčší počet áut vyhnali na bezpečnú a kapacitnú cestu, za ktorú sa platí.

vravim, cisty socik. tazky priemysel vacsinou padol a funguje 'lahky' v halach ktore postavila ci zozoberu za par tyzdnov spolu so strojmi, len potrebuju dostat tovar material co ciela rychlo a bezpecne a funguje aj zaznavane polnohospodarstvo lebo normalny clovek chce mat na stole kvalitne potraviny a nie smejdy ktore by na zapade nepredali. na povazi sa vyrabali zbrane ktore sa dodavali spriaznenym krajinam, to ale nie je biznis pre 5 milionovu krajinu, tam su iny hraci a ine zaujmy..... :roll:



vyskoleny ludia....pozri si odvetvia kde su dobre zarobky....financny sektor cize najma mesta, a najma BA, potom energetika ktora je dost previazana so statom a IT, vsetko hlavne mesta a najma BA. ani jedno odvetvie nie je extra zavisle na cestach. priemysel, sluzby atd. dokonca polnohospodarstvo a spracovanie produktov kde su platy nizsie az mizerne su na cestach zavisle omnoho viac cize skor pre nizsie kvalifikacie. tak potom tvoj suvis ze cesty treba tam kde su vyskoleny ludia je hovadina a to som sa slusne vyjadril.


Zase raz nechápeš môj príspevok. Slovenský priemysel je dedičtvo socializmu a hádam nechceš popierať fakt, že za 40r obdobie sa na Považí budoval ťažký priemysel. Teda sa vytvorila tradícia v školstve a odborné podhubie. Toto všetko využil napríklad VW keď prišiel do Martina, alebo INA do KNM a bez diaľnice. Lebo tu mali ľudí, čo mohli hneď ísť pracovať. Na Gemeri za socíku podporovali baníctvo, ťažba upadla v 90tych rokoch sa to rozkradlo podobne ako aj Považie ale sem už nikto neprišiel. Naozaj si myslíš, že do RS nikto neprišiel preto lebo tam majú nekvalitný povrch vozovky?
A hlavne narážam na zamestnanosť, nie na priemerné platy. Tie dokáže rozriediť všeličo, napr KNM má navyššiu premernú mzdu v ZSK, ale len preto lebo je to maličký okres s veľkým zamestnávateľom.

ze na severe sa zachovalo zopar zavodov ktore nie je az tak zavisle na cestach vid celulozka, chemicke zavody, dost ludi robi na zeleznici co je statna firma. ale ani tam to nie je slava. tam by ziadny tazky priemysel ani nemal byt, vsak vsade naokolo su narodne parky. pred par rokmi som bol v OFZ na orave, to bol skutocny tazky priemysel. hroza a des.


Ano ťažký priemysel je hrôza a des, ale za socializmu sa rozhodlo postavilo, fungovalo, vačšina skrachovala, ale odborníkov prebrali nový investori v hlavne strojárskom priemysle. Preto v ZSK nie je 20% nezamestnanosť a na juhu BBSK je.

na povazi a okolo ZA je to vdaka dialnici a osobitne KIA a nadvazne zavody a nepriame multiplikacne efekty su mozno az destatisice ludia. mas odopoved.



Kia prišla do ZA nie pre diaľnicu, ale pre strategickú polohu aby mohli efektívne vyrábať v dvojzávode Teplička-Nošovice. Samozrejme mohli skončiť v PL ale naša vláda zariadila aby skončili tu. Ďalej tu našli kvalifikovanú pracovnú silu zo starých socialistických fabrík a relatívne dobré cestné spojenie keďže I/11 v tom čase nedosahovala kritické hodnoty kapacity. A presne multiplikacne efekty ako prítomnosť veľkého závodu dotiahli ďalších dodávateľov. Ale opakujem nie primárne kvôli diaľnici. Síce to bol jeden zo sľubov, ale to aj D3 a vidíme, že fabrika vyrába ďalej. Takže otázka prečo KIA neprišla do RS, kde mala smerom na západ obdobné dopravné spojenie ako v ZA na I/18 a 1/11?
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 13. Okt 2017 15:36

KIA nemala páru kde bude druhý závod v čase keď sa rozhodla pre Tepličku. KIA žiadala diaľnicu na BA ale NIKDE inde... žiadnu D3 ako tu stále troluješ.
Porovnávať dopravné spojenie RS a ZA či už cestné alebo železničné je riadne trúfalé.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 22 hostí.