Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 21. Okt 2017 10:58

yoggy to bol len argument na chlapcov z Oravy a Kysuc, a ich argumenty na Strojarsky priemysel,zamestnanost a tranzit z Polska.. ze je to to iste len v bledomodrom a nik tam /Michalovce+HE/ nevykrikuje ze dialnicu hned a teraz.
Tak isto mam nazor ze Tunely / Soroska, Dargov/ su v tejto chvili ,,nepotrebne,, a radsej peniaze kt by sli do nich, nech sa radsej v tejto lokalite dobuduje R-D, myslim ze miesto Tunela Dargov ludia radsej ocenia cestu Dargov-Michalovce, kt je na rovine a tie naklady na vystavbu by boli pomerne nizke a adekvatne
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Okt 2017 09:49

Aha, takže konečne priznávaš, že nie si projektant, teda nerozumieš a neberieš do úvahy komplexnosť trasovania, takže tvoje frázy o zmene trasovania sú len čisté frflanie na nenávidenú D3.
A mimochodom letmý pohľad do mapy ti ukáže, že medzi Dunajovom a Svrčinovcom, nie je o čom inak sa tá cesta ťahať nedala, či je to D,RC, I. trieda. Medzi Brodnom a Dunajovom priestor je a dialnica ho plne využíva, rovnako sa vinie popri sídlach ako na Pohroní. Čo sa týka toho slávneho kanála, tak na trasovanie D nemá vplyv lebo dialnica je celý čas vedená po východnom okraji "uvažovaného" kanála. Inak túto k***inu zrušili už aj Češi na ich strane, takže je len otázkou času kedy sa preberie z bezvedomia aj slovenská strana.


ale ja sa nebavim o svrcinovci ale od brodna po oscadnicu co je dolina sirkou uplne porovnatelna s pohronim. takze stale nechapem nakladom 30 mil za kilometer.

Ak sa to vlezie do 5mil celkovo, tak je to stále za "5 korún" oproti stavbe D/RC za 100-200 mil €. A presne takto by sa malo postupovať na rovinatých úsekoch s nízkou intenzitou dopravy - teda narovnať, rozšíriť na C 9,5. Za rovnaké peniaze dostaneme násobne viac km kvalitnej cesty, kde je pre NA uplne šuma fuk, či idú po zrekonštruovanej jednotke na tento spôsob, alebo po diaľnici.
V horských oblastiach je toto dosť problematické, lebo často treba vyjsť z úzkej doliny na svah a obísť husto naskladané obce - napr D3 či R3. Takže je jedno či D, RC, alebo 1. trieda výsledok bude rovnaký, pre kategriu D/RC/C/24,5/80.


mna sa pytas ako by som projektoval pritom s prepacenim pustas hlasky typu "narovnat". takato cesta jednoducho nebude kvalitna len kvoli tomu ze bude sirsia, bude taka ista neprehladna s prevyseniami a plnymi ciarami. nieco ako zlatomoravecka cesta smrti. musia byt v nevyhnutnej miere nejake zarezy aj mosty, bude musiet byt obchvat bakty a batky na tom 15 km useku existuje 1-2 km pri batke kde sa da vyuzit sucasna cesta a to je asi vsetko. soroska musi byt tunel, barbarstvo ako presekat cestu povrchovo cez kopec-narodny park EU nikdy nepreplati ale nepreslo byt to cez domace urady a sudy.

R22,5 patri do hor, R24,5 na rovinu, D26,5 az na par vynimiek nepatri na Sk. to ze existuje nalepka sa 50 eur ako populisticky nastroj je fakt, ale donekonecna takyto socializmus na cestach fungovat nemoze a nebude, ked sa zavedie platba za prejazdene km tak zacne okamzite prerozdelenie aut na spoplatnene a nespoplatnene cesty. trasy s vysokou lokalkou postihne odliv aut z dialnice pretoze sa neoplati platit denne za par usetrenych minut. cim kratsie trasy tym menej sa usetri, a najma tam kde su take siroke cesty ako RK-ZA-CA bude stara cesta pre lokalku plnohodnotna alternativa.

uz teraz je vidiet ze na dsk-tur je I/18 vytazena ale npr. RK-LM ide vacsina po dialnici pretoze I/18 ide uplne zlou trasou, je to obchadzka navyse je v zlom technickom stave.

Ale ja netvrdím, že na juhu nebol priemysel, ale nebol tak rozšírený strojársky priemysel, z ktorého teraz Slovensko ťaží najviac. Bol tam banícky, ten zakapal, teraz kvalifikovaná pracovná sila stadial razí naše cestné a železničné tunely. Keďže tam nechce prísť investor v odvetví, ktoré je na Slovensku teraz top - strojársky, treba tam podporovať malých a stredných podnikateľov, regionálne farmy a turistický ruch. Gemer je veľmi zaujímavý kraj práve pre svoju priemyselnú (primárny) minulosť.


ty vychadzas z toho ze sucasna struktura priemyslu je spravna a ja tvrdim ze spravna nie je. ze nie je spravne byt jednostranne orientovany na velke spolocnosti v zahranicnom vlastnictve, nemat na ne ziadne paky a spoliehat sa na to ze budeme donekonecna vychadzat v ustrety. odvetvia ktore boli na juhu su dodnes bezne vo vyspelych krajinach. skor tazky priemysel je dnes na okraji zaujmu. jeho prerod je mozny len s dodatocnymi impulzami a to bola dialnica.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 24. Okt 2017 11:37

ale ja sa nebavim o svrcinovci ale od brodna po oscadnicu co je dolina sirkou uplne porovnatelna s pohronim. takze stale nechapem nakladom 30 mil za kilometer.


Šírkou áno, ale nie hustotou zastavanosti. Trasovanie samotnej D3 je vrámci možností úplne v poriadku. Ale ako správne poukazuješ náklady 30 mil/km sú ťažký nezmysel. Tuna nie je problém trasovanie, ale "nacenenie" za Počiatka. Reálne v tom teréne do 15 mil/km.
Čo sa týka podivného naceňovania, tak posledná lastovička je R2 pred Košicami v ultimátnej rovine za 15 mil/km... Tak mi snáď ešte stále nechceš tvrdiť, že je to trasovaním. A ak hej opakujem nakresli mi aspoň približný náčrtok, ktorý môžeme rozoberať, až potom bude mať zmysel sa baviť o trasovaní D3.

mna sa pytas ako by som projektoval pritom s prepacenim pustas hlasky typu "narovnat". takato cesta jednoducho nebude kvalitna len kvoli tomu ze bude sirsia, bude taka ista neprehladna s prevyseniami a plnymi ciarami. nieco ako zlatomoravecka cesta smrti. musia byt v nevyhnutnej miere nejake zarezy aj mosty, bude musiet byt obchvat bakty a batky na tom 15 km useku existuje 1-2 km pri batke kde sa da vyuzit sucasna cesta a to je asi vsetko. soroska musi byt tunel, barbarstvo ako presekat cestu povrchovo cez kopec-narodny park EU nikdy nepreplati ale nepreslo byt to cez domace urady a sudy.


Takže ani tak ani tak, len sa škriepiť a kritizovať. Ako inak. Takže chceš úplne novú cestu, vedľa starej, či čo vlastne chceš, lebo akosi nechápem o čo ti vlastne ide. Najprv chceš znovupostavenie cesty vo vyhovujúcich parametroch a teraz to nechceš a tvrdíš, že to tak nepojde lebo preto atď.. rozhodni sa.

R22,5 patri do hor, R24,5 na rovinu, D26,5 az na par vynimiek nepatri na Sk. to ze existuje nalepka sa 50 eur ako populisticky nastroj je fakt, ale donekonecna takyto socializmus na cestach fungovat nemoze a nebude, ked sa zavedie platba za prejazdene km tak zacne okamzite prerozdelenie aut na spoplatnene a nespoplatnene cesty. trasy s vysokou lokalkou postihne odliv aut z dialnice pretoze sa neoplati platit denne za par usetrenych minut. cim kratsie trasy tym menej sa usetri, a najma tam kde su take siroke cesty ako RK-ZA-CA bude stara cesta pre lokalku plnohodnotna alternativa.


S tým prerozdelením súhlasím, ale keď takto uvažuješ tak mi povedz koľko áut ostane na R2 s 8k intenzitami? Pre taký počet je nutné stavať R2? A dokonca v plnom profile? Vtedy sa ešte len ukáže potreba rekonštrukcie a prestavby regionálnych ciest.

ty vychadzas z toho ze sucasna struktura priemyslu je spravna a ja tvrdim ze spravna nie je. ze nie je spravne byt jednostranne orientovany na velke spolocnosti v zahranicnom vlastnictve, nemat na ne ziadne paky a spoliehat sa na to ze budeme donekonecna vychadzat v ustrety. odvetvia ktore boli na juhu su dodnes bezne vo vyspelych krajinach. skor tazky priemysel je dnes na okraji zaujmu. jeho prerod je mozny len s dodatocnymi impulzami a to bola dialnica.


V živote som nepovedal, že súčasná štruktúra priemyslu je správna, práve naopak. Ale vychádzam z aktuálneho stavu a ty z nejakého ideálneho, ktorý nie je reálny teraz.
A keď odmietaš strojársky priemysel, teda súčasnú realitu, tak načo potom dialnica? Veď jablkám stačí aj kvalitná cesta prvej triedy.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 24. Okt 2017 13:03

jablkam staci aj V3S a nejaka polna cesta :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 24. Okt 2017 14:44

Šírkou áno, ale nie hustotou zastavanosti. Trasovanie samotnej D3 je vrámci možností úplne v poriadku. Ale ako správne poukazuješ náklady 30 mil/km sú ťažký nezmysel. Tuna nie je problém trasovanie, ale "nacenenie" za Počiatka. Reálne v tom teréne do 15 mil/km. Čo sa týka podivného naceňovania, tak posledná lastovička je R2 pred Košicami v ultimátnej rovine za 15 mil/km... Tak mi snáď ešte stále nechceš tvrdiť, že je to trasovaním. A ak hej opakujem nakresli mi aspoň približný náčrtok, ktorý môžeme rozoberať, až potom bude mať zmysel sa baviť o trasovaní D3.


nevidim rozdiel ani v hustote zastavanosti. to nacenenie sa robi na stavebne objekty tak bud ich je viac alebo su narocnejsie oproti RC. neviem kt. usek R2 myslis. cena cesty v udoli kde nemusi prekonavat kopce by mal byt v zasade porovnatelna s cenou cesty na rovine. cize naco je prelozka I/11, take nieco sa bezne na RC nerobi. upravy koryta kysuce su sucastou projektu :?: je sucastou estakada kvoli pripadnej vodnej cesty resp. kvoli tomu ze sa raz mozno zdvihne hladina kysuce :?: tot vsetko sa riesi v prislusne teme, do ktorej pravidelne prispievas...a kde zastanncovia D3 sa bud vyhovarate alebo sa niektorych veci zastavate. keby sa ta cesta postavila normalne na povrchu s protihlukovymi stanami ako npr. sa teraz dokoncila pri vlkovciach na R1 kde su naozaj vysoke intenzity tak by mohla ist cena dole. tu pravidelne prichadza argument ze vy nie ste povinny znasat cesty pri domoch tak ako na XY miestach. lebo kysuce.

Takže ani tak ani tak, len sa škriepiť a kritizovať. Ako inak. Takže chceš úplne novú cestu, vedľa starej, či čo vlastne chceš, lebo akosi nechápem o čo ti vlastne ide. Najprv chceš znovupostavenie cesty vo vyhovujúcich parametroch a teraz to nechceš a tvrdíš, že to tak nepojde lebo preto atď.. rozhodni sa.


ty nechapes ze ze cesta cez pahorky nemoze uplne kopirovat teren, netreba ist daleko, ta cest ma mat take parametre ako figa-tornala aby sa dala nazvat bezpecnou. ak si tadial isiel vies ze to sa neda urobit "narovnanim" a ked si tadial nesiel tak je tazko s tebou debatovat. ak chces take nieco ako pri zbojskej kde sa upravili najma sirkove parametre, nakreslila plna ciara tak to na "E" tahu sa nerobi. to ani normy nedovoluju. figa sa stavala za 5 mil/km je pravda ze pred 10 rokmi, sucastou stavby je aj 1 MUK cize dalo sa to postavit lacno. aj ked to ma stat do 10 mil tak stale su to tretinove naklady oproti D3.

S tým prerozdelením súhlasím, ale keď takto uvažuješ tak mi povedz koľko áut ostane na R2 s 8k intenzitami? Pre taký počet je nutné stavať R2? A dokonca v plnom profile? Vtedy sa ešte len ukáže potreba rekonštrukcie a prestavby regionálnych ciest.


zatial mame uz len na 10 km kusku pstrusa-krivan vyse 8k aut. spolu so zvolen-pstrusa to bude kludne 10k. stale lepsie ako 11k na na D26,5 dsk-turany. zase opakujem: na dialnici by mali platit vyssie naroky na intenzity ako na RC. urcite nie 10-15.000 s vyhladom cez 20k. to je proste malo. pre poloprofily vsak intenzity nie su urcujuce.

A keď odmietaš strojársky priemysel, teda súčasnú realitu, tak načo potom dialnica? Veď jablkám stačí aj kvalitná cesta prvej triedy.


struktura priemyslu nema az tak vela spolocneho s intenzitami. vid chorvatske dialnice kt. ziju z turistov, postavili ich tak. a na druhej strane preco nepride sukromny investor a nepostavi za vlastne dialnicu zo ZA do CA alebo preco je nestaval zo ZA na MT s tym ze na nej bude vyberat myto ? no pretoze by sa to neoplatilo, pretoze intenzity by nestacili a museli by radikalne zvysit myto co sa automaticky sposobilo odliv aut z dialnice. vies to je take malomestiacke ze 10k je nic zato 15k je uz brutal....dialnice v strojarskom regione zaplati stat presne tak isto ako tie kde strojarstvo nie je.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 24. Okt 2017 15:38

nevidim rozdiel ani v hustote zastavanosti. to nacenenie sa robi na stavebne objekty tak bud ich je viac alebo su narocnejsie oproti RC. neviem kt. usek R2 myslis. cena cesty v udoli kde nemusi prekonavat kopce by mal byt v zasade porovnatelna s cenou cesty na rovine. cize naco je prelozka I/11, take nieco sa bezne na RC nerobi. upravy koryta kysuce su sucastou projektu :?: je sucastou estakada kvoli pripadnej vodnej cesty resp. kvoli tomu ze sa raz mozno zdvihne hladina kysuce :?: tot vsetko sa riesi v prislusne teme, do ktorej pravidelne prispievas...a kde zastanncovia D3 sa bud vyhovarate alebo sa niektorych veci zastavate. keby sa ta cesta postavila normalne na povrchu s protihlukovymi stanami ako npr. sa teraz dokoncila pri vlkovciach na R1 kde su naozaj vysoke intenzity tak by mohla ist cena dole. tu pravidelne prichadza argument ze vy nie ste povinny znasat cesty pri domoch tak ako na XY miestach. lebo kysuce.


No aspoň sme sa posunuli, trasovanie je konečne v poriadku, teraz riešenie jednotlivých častí. Všetky tieto veci boli vysvetlene v príslušnej téme ako vravíš, bohužiaľ, svätá trojica tohoto fóra stále melie dookola to isté. Aj tebe konkrétne som pár príspevkov vyššie vysvetloval, že kanál nemá s diaľnicou nič spoločné. To ťa usvedčuje z toho, že naše príspevky ani nečítaš, resp im nevenuješ pozornosť a je absolútne mrhanie energiou sa s tebou baviť lebo to nikam nevedie. O pár strán ďalej sa rozjede tá istá pesnička, viď najvyššieho dnešný príspevok v téme. A máš pravdu, navrhujem túto časť presunúť do príslušnej témy.

ty nechapes ze ze cesta cez pahorky nemoze uplne kopirovat teren, netreba ist daleko, ta cest ma mat take parametre ako figa-tornala aby sa dala nazvat bezpecnou. ak si tadial isiel vies ze to sa neda urobit "narovnanim" a ked si tadial nesiel tak je tazko s tebou debatovat. ak chces take nieco ako pri zbojskej kde sa upravili najma sirkove parametre, nakreslila plna ciara tak to na "E" tahu sa nerobi. to ani normy nedovoluju. figa sa stavala za 5 mil/km je pravda ze pred 10 rokmi, sucastou stavby je aj 1 MUK cize dalo sa to postavit lacno. aj ked to ma stat do 10 mil tak stale su to tretinove naklady oproti D3.


Ja si už pripadám ako s neandrtálcom. Ak si to vyžaduje terén, tak súčasťou prestavby cesty budú aj zárezy a mosty. Ale ani zďaleka nie také aké treba na R24,5/120.
Navyše pozemky stačí dokúpiť v nevyhnutnej miere. Všetko sa dá naprojektovať, ale ty vidíš len R2 a nič iné basta.
Na obrázkoch to už hádam pochopíš... Ružová osada, Zbojská, prestavba pri Kremnici. Toto sú stavby, o ktorých hovorím. Nie sú za milion euro, ale sú neporovnateľne lacnejšie ako paralelná diaľnica. Výraz "5 korún" je metafora. Keď to už musím takto napísať.


zatial mame uz len na 10 km kusku pstrusa-krivan vyse 8k aut. spolu so zvolen-pstrusa to bude kludne 10k. stale lepsie ako 11k na na D26,5 dsk-turany. zase opakujem: na dialnici by mali platit vyssie naroky na intenzity ako na RC. urcite nie 10-15.000 s vyhladom cez 20k. to je proste malo. pre poloprofily vsak intenzity nie su urcujuce


Zaujímavé na R2 24,5/120 ,ktorá bola raz tak drahá ako D1 D26,5/120 je lepších 10k ako 11k... A nie je to jedno? Je otázkou času keď sa R preklasifikujú na D ako v ČR. Preto sa všade volí už 24,5/120. Inak kusok dozadu si vyhlasoval, že D nemá byť sociálny nástroj, teraz už ak sa bavíme o trase R2 s nízkym potenciálom, už to sociálny nástroj môže a má byť. Ako som písal na diaľnice majú platiť rovnaké nároky ako na RC lebo je to v zásade to isté, ale to by sa potom ťažko obhajovala prázdna RC na juhu.
A čo sa týka polprofilov aka bodových závad, tak mám pre teba novinku. Aj D3 SVR-SKA slúži na obídenie bodovej závady - súvislej 15 km dediny a neprejazdného podjazdu v Skalitom. Takže nechcem počuť pol krivého slova, takéto polprofily sa predsa nemajú posudzovať - všetko tvoje myšlienky.

struktura priemyslu nema az tak vela spolocneho s intenzitami. vid chorvatske dialnice kt. ziju z turistov, postavili ich tak. a na druhej strane preco nepride sukromny investor a nepostavi za vlastne dialnicu zo ZA do CA alebo preco je nestaval zo ZA na MT s tym ze na nej bude vyberat myto ? no pretoze by sa to neoplatilo, pretoze intenzity by nestacili a museli by radikalne zvysit myto co sa automaticky sposobilo odliv aut z dialnice. vies to je take malomestiacke ze 10k je nic zato 15k je uz brutal....dialnice v strojarskom regione zaplati stat presne tak isto ako tie kde strojarstvo nie je.


No a ja ti poviem o 30k na priemyselnom Považí, kde priemysel naviazal na seba logistiku a intenzity idú hore. Prečo nepríde súkromník? Lebo by museli oligarchovia pustiť cecok zvaný štátny rozpočet, z ktorého tečú prašulky. Preto.
Nie malomeštiacke je tváriť sa, že 10k je v poriadku ale 15k nestačí, len preto lebo cesta sa volá dialnica a nie rýchlostná cesta. To je jediný rozdiel, čo ti kole oči.

Nechápem čo tu furt ťaháš dialnice, ja píšem o tom, že tam kde momentálne nie je problém so zamestnanostou, sa nadviazalo na strojársku tradíciu z čias socializmu. Na juhu sa nemalo na čo nadviazať, preto je tam teraz hladová dolina. Ja sa čudujem, že Košice sa ešte nerozpádavajú, keďže doteraz nemajú napojenie na diaľničnú sieť.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Rekontra OT

Odoslaťod KN.SK » 24. Okt 2017 20:17

...Veď jablkám stačí aj kvalitná cesta prvej triedy.
Aj čuhám stačí.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 25. Okt 2017 14:09

Zaujímavý blog útvaru Hodnata za peniaze, grafy sa zobrazia po otvorení článku v Denníku N

Citujem:

"Analyzovali dlhodobý vplyv diaľnic a rýchlostných ciest na nezamestnanosť v slovenských okresoch za obdobie posledných 20 rokov. Zistili, že blízkosť diaľnice alebo rýchlostnej cesty súvisí so znížením nezamestnanosti v okrese od 0,9 do 1,6 percentuálneho bodu. Ak by sa to podarilo zreplikovať pozdĺž rýchlostnej cesty od Zvolena po Rožňavu, nezamestnanosť by sa mohla v regióne znížiť z (v čase prípravy štúdie aktuálnych) 23,7% smerom dole o 0,9 až 2,9 percentuálneho bodu.

Nezamestnanosť by teda stále ostávala nad úrovňou 20%, pretože najzásadnejší vplyv na mieru nezamestnanosti má podiel dlhodobo a nízko kvalifikovaných nezamestnaných, ktorých je veľa práve v oblasti Gemera. Investovať práve do týchto oblastí - do lepšej integrácie Rómov a práce s dlhodobo nezamestnanými, môže mať pre tento región významnejší prínos ako výstavba akejkoľvek diaľnice, viac o tom na svojom blogu napísal kolega z IFP Michal Habrman."

viewtopic.php?f=35&t=22915
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 25. Okt 2017 14:51

odbor hodnota za peniaze je super, hovorim konecne, ale vytahuju sa len useky, ktore komu vyhovuju. schvalene odmietnutie hodnotenia D1 pri presove, ale najma D3 pri cadci.

o tom, ze cela D3 by sa zrazu premenila na jednoduchu jednicku je skoda hovorit. ale tam uz sa zilinsko/kysuckej lobby podarilo pretlacit nezmyselne useky, takze tma uz uspora moc velka bohuzial nebude. a tam je vidno sialene silna lobby, ze sa tieto useky neposudzuju uz pocas priprav. lebo tam by potom vypadla aj ta hlupa krizovatka s radolou a este hlupejsia estakada .. o nezmyselnych prelozkach nehovoriac.

HZP na D3 je embargo, ziadne vystupy nic. preco asi ?

v podstate zaciname robit to co navrhoval mott macdonald uz pred 20timi rokmi a co dzurinda aj s miklosom zmietli zo stola, ked sa dohodli s oligarchami.

p.s. integracia romov je len agenda neziskoviek, ktore realne nic neprinasa okrem rozkradania tych penazi neziskovkami (neziskovky zozeru 60-70% z grantov len na vlastnu spravu)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Okt 2017 14:59

No aspoň sme sa posunuli, trasovanie je konečne v poriadku, teraz riešenie jednotlivých častí. Všetky tieto veci boli vysvetlene v príslušnej téme ako vravíš, bohužiaľ, svätá trojica tohoto fóra stále melie dookola to isté. Aj tebe konkrétne som pár príspevkov vyššie vysvetloval, že kanál nemá s diaľnicou nič spoločné. To ťa usvedčuje z toho, že naše príspevky ani nečítaš, resp im nevenuješ pozornosť a je absolútne mrhanie energiou sa s tebou baviť lebo to nikam nevedie. O pár strán ďalej sa rozjede tá istá pesnička, viď najvyššieho dnešný príspevok v téme. A máš pravdu, navrhujem túto časť presunúť do príslušnej témy.


ja som nehodnotil trasovanie. a nikde som sa nedocital vecnych odpovedi len blastu a narekov, ktore sa mi naozaj nechce citat. mame navrhnute taketo nieco

https://dialnice.info/gallery/image_pag ... e_id=37989

potom mame navrhnutu prelozku I/11. tiez neviem kvoli comu ? zeby kvoli existencii paralelnej cesty ? akurat na R1 sa paralelky nerobili.

Ja si už pripadám ako s neandrtálcom. Ak si to vyžaduje terén, tak súčasťou prestavby cesty budú aj zárezy a mosty. Ale ani zďaleka nie také aké treba na R24,5/120.
Navyše pozemky stačí dokúpiť v nevyhnutnej miere. Všetko sa dá naprojektovať, ale ty vidíš len R2 a nič iné basta.
Na obrázkoch to už hádam pochopíš... Ružová osada, Zbojská, prestavba pri Kremnici. Toto sú stavby, o ktorých hovorím. Nie sú za milion euro, ale sú neporovnateľne lacnejšie ako paralelná diaľnica. Výraz "5 korún" je metafora. Keď to už musím takto napísať.


neviem preco si tak pripadas. skus sa nad sebou zamysliet lebo pises z cesty. kopcovity pahorkovity teren na gemeri, parameter je R11,5 a nie R24,5. pozemky - ja neviem ci vobec stara cesta je vysporiadana. pochybujem, zaroven pripominam ze pozemky su mala cast nakladov. ruzova osada - tam sa robila reko jednoducho lebo nie su pahorky, to som uz spominal. kremnica nie je hotova nevieme ako bude vyzerat. zbojska je stale uzka cesta, uzsia ako cesty z 80-ich rokov, cize ide o nevhodne parametre pre "E" trasu.

Zaujímavé na R2 24,5/120 ,ktorá bola raz tak drahá ako D1 D26,5/120 je lepších 10k ako 11k... A nie je to jedno? Je otázkou času keď sa R preklasifikujú na D ako v ČR. Preto sa všade volí už 24,5/120. Inak kusok dozadu si vyhlasoval, že D nemá byť sociálny nástroj, teraz už ak sa bavíme o trase R2 s nízkym potenciálom, už to sociálny nástroj môže a má byť. Ako som písal na diaľnice majú platiť rovnaké nároky ako na RC lebo je to v zásade to isté, ale to by sa potom ťažko obhajovala prázdna RC na juhu. A čo sa týka polprofilov aka bodových závad, tak mám pre teba novinku. Aj D3 SVR-SKA slúži na obídenie bodovej závady - súvislej 15 km dediny a neprejazdného podjazdu v Skalitom. Takže nechcem počuť pol krivého slova, takéto polprofily sa predsa nemajú posudzovať - všetko tvoje myšlienky.


D ani RC nema byt socialny nastroj. D sa projektuju velkoryso az megalomansky. to ze R2 ma nizky potencial je zase tvoj vymysel nicim nepodlozeny. 10k pri tych odhadoch 10-15 mil/km je este akceptovatelna cena, 15k pri 30 mil/km je podla mna problem.

D3 SVR-SKA je sucast SUVISLEJ dialnice ako nam tu bolo mnoho krat pripominane "doleziteho" cezhranicneho koridoru do polska. useky na gemeri nie su sucast suvislej dialnice.

a bud rad ze prizmurim oko a kvoli relativnej blizkosti R1 a plneho profilu za suvislu dialnicu povazujem aj zvolen-krivan hoci chyba obchvat ZV. ale gemerske poloprofily za suvisle dialnice nepovazujem ani keby tam bolo desat znaciek za sebou ktore oznacuju dialnicu a ani keby bola povolena 150 km/h.

No a ja ti poviem o 30k na priemyselnom Považí, kde priemysel naviazal na seba logistiku a intenzity idú hore. Prečo nepríde súkromník? Lebo by museli oligarchovia pustiť cecok zvaný štátny rozpočet, z ktorého tečú prašulky. Preto.


=0,05 eur x 15 000 aut x 365 dni x 30 rokov. ak dobre pocitam prijem 8,2 mil eur na jeden kilometer dialnice, pricom stavebne naklady 20-30 mil/km + udrzba a opravy. pritom uz 5 centov pri jazde denne kazdy pracovny den 2*25km je asi 50 eur mesacne len na myto co je pre mnohych neakceptovatelne. cize vynimocne toto z oligarchami nema nic spolocne. priemysel-nepriemysel jednoducho sa to ani len nepriblizuje k ziadnej navratnosti. 30k co je skutocnosti okolo 25k sa sklada z mnohych casti. aj cp soferov, aj "obchodnych" cestujicich, miestnych aj tranzitujuch. ked si to predstavujes ze je to kvoli strojarstvu tak si na omyle.

Na juhu sa nemalo na čo nadviazať, preto je tam teraz hladová dolina.


iste, nikde inde v europe sa nic ine nerobi len strojarstvo, iny priemysel proste neexistuje. taky rakusky maly podnikatel strci do vrecka slovenskeho strojara.

odbor hodnota za peniaze je super, hovorim konecne, ale vytahuju sa len useky, ktore komu vyhovuju. schvalene odmietnutie hodnotenia D1 pri presove, ale najma D3 pri cadci.


okrem toho sami uznavaju ze sa neda dopredu predpovedat kolko bude aut a uplne mlcali o smerovych prudoch. proste intenzita je intenzita ci ide auto 20 km alebo 200 km pre nich je to to iste. ze auto na 20 km usetri na dialnici 5 minut a na 200 km desiatky minut co zasadne ovplyvnuje vyber cesty ich nenapadlo alebo to ignoruju.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 25. Okt 2017 16:32

aquila napísal:p.s. integracia romov je len agenda neziskoviek, ktore realne nic neprinasa okrem rozkradania tych penazi neziskovkami (neziskovky zozeru 60-70% z grantov len na vlastnu spravu)


Integrácia Rómov má byť v prvom rade agendou štátu, ten sa z toho vyzul tak že posiela peniaze neziskovkám, takže asi tak.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 25. Okt 2017 20:44

integracia romov najlepsie funguje ked sa robi lokalne, najlepsie vysledky maju konkretni starostovia a komunity, ktore si vedia dat romov do laty.. centralizovane to fungovat nebude, lebo romov treba mat, ked to poviem obrazne dost hlupo, na kratkej retazi. retaz z bratislavy je prilis dlha.

bohuzial za par rokov uz integracia romov problem nebude, lebo vacsinova spolocnost sa ubera smerom k mentalite romov - pracovat budem len vtedy, ked to nevyhnutne potrebujem. inak mam vsetko na haku. to co bolo kedysi vyslovene domenou romov, ze boli nespolahlivi v dochadzke, to dnes velmi vyrazne pozorujem u mladej generacie po dvadsiatke. stale viac sa objavuju uvahy o 6-hodinovej pracovanej dobe, roznych rodicovskych dovolenkach, nepodmienenych zakladnych prijmoch a podobne, proste mentalita toho ako nepracovat a ziskat nepravom co najviac vo svoj prospech.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 25. Okt 2017 21:37

čo je zlé na 6 hodinovej pracovnej dobe? rastie automatizácia, tak prečo by ľudia mali otročiť 10 hodín denne ako pred 100 rokmi? neber ma za lenivca, ja prípade potreby potiahnem aj viac ako 12h za deň, ale každý deň to proste nejde, lebo človek vyhorí
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 26. Okt 2017 01:49

Jedna vec je, keď niekto robí namáhavú robotu (či už fyzicky alebo psychicky) a tým pádom vytvorí za 25 hodín rovnakú hodnotu ako niekto iný za 50 hodín. Ale to sa nedá brať všeobecne, že hurá poďme zaviesť 6 hodinovú pracovnú dobu. Veď to je 25% pokles HDP! Ja nemám problém zamestnať človeka tak, že je zaplatený od vykonanej práce a je mi jedno, či to spraví za 8 hodín alebo za 4. Realita je však taká, že ľudia by chceli robiť 6 hodín, dostať zaplatené ako keby robili 8 aj keď reálne vyrobia hodnoty len za 6 hodín práce.

Navyše stále je strašne veľa vecí, ktoré sa automatizovať nedajú - manuálna kusová výroba (nie veľkosériová pásová), projektanti a inžinieri, obchod, manažment, lekári a lekárnici, programátori atď. A to sú práve profesie, kde je nedostatok ľudí. Dnes je neskutočný problém nájsť ľudí práve v týchto profesiách a tí, čo sú a sú schopní, tak aby sa išli zodrať, lebo proste nie je nikto, kto by to za nich dokázal urobiť.

Môžme nahradiť predavačky automatickými pokladňami, tirákov autonómnymi ťahačmi, zváračov automatickými linkami, ale z toho akurát vyplynie to, že bývalá predavačka bude sedieť doma s neobmedzeným základným príjmom a na ten príjem jej o to viac bude musieť makať stále užšia skupina ľudí. Je naivné myslieť si, že sa štruktúra spoločnosti bude prirodzene meniť a o čo menej bude tirákov o to viac bude projektantov. Bohužiaľ ľudia vo všeobecnosti hlúpnu a mladá generácia nemá záujem sa zaradiť do tej skupiny, čo ťahá, keď sa môžu pohodlne viezť.

Ľudia sa dnes majú strašne dobre a nechcem si ani predstaviť, keď sa nám to zbortí kvôli tomu, že už tá úzka skupina aktívnych nebude schopná uživiť masu pasívnych. To buď korporácie, ktoré budú mať kapitál ovládnu spoločnosť tak, že Orwell bude proti tomu veselohra, alebo bude taká vojna, že nás posunie o desaťročia naspäť (čo sa spoločnosti a humanizmu týka). A keď vidím ako prudko sa to posledné roky zvrháva, tak až dúfam, že príde čím skôr kríza a trochu ľudí uvedie do reality, že bez práce proste nie sú koláče a krásne fotky z výletov na instagrame a lajky na facebooku nie sú zmyslom života.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 26. Okt 2017 06:15

tu by som povedal ale aj to ze mame aj produktivitu prace niekde inde...ako v niektorych krajinach EU, a ake mame platy, aj keby sme robili 6 hodin tak mame produktivitu prace vacsiu ako spanieli ci korejci...
8hodinova pracovna doba je ok, myslim ale ze by sa malo zacat vo vyrobe viac tlacit na kvalitu prace nez na to kolko aut alebo knih alebo cohokolvek ineho vyjde z pasu za hodinu.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 26. Okt 2017 07:52

okorec napísal:integracia romov najlepsie funguje ked sa robi lokalne, najlepsie vysledky maju konkretni starostovia a komunity, ktore si vedia dat romov do laty.. centralizovane to fungovat nebude, lebo romov treba mat, ked to poviem obrazne dost hlupo, na kratkej retazi. retaz z bratislavy je prilis dlha.

bohuzial za par rokov uz integracia romov problem nebude, lebo vacsinova spolocnost sa ubera smerom k mentalite romov - pracovat budem len vtedy, ked to nevyhnutne potrebujem. inak mam vsetko na haku. to co bolo kedysi vyslovene domenou romov, ze boli nespolahlivi v dochadzke, to dnes velmi vyrazne pozorujem u mladej generacie po dvadsiatke. stale viac sa objavuju uvahy o 6-hodinovej pracovanej dobe, roznych rodicovskych dovolenkach, nepodmienenych zakladnych prijmoch a podobne, proste mentalita toho ako nepracovat a ziskat nepravom co najviac vo svoj prospech.


Súhlasím, tým štátom som sa nepresne vyjadril mal na mysli samozrejme aj samosprávy komunity a nevylučoval by som ani neziskovky. Toto je beh na dlhé trate. Mladí sú taki aká je dnešná doba, výchova a rob si čo chceš, máš práva atď. Médiá sa išli poondit že mladí budú lepšie voliť a oni volia Kotleby :lol: lebo veď treba byť nekomforný a revolučný, Sulíkova ponuka legalizácie mäkkých drog je už minulosťou, tak neviem ako im kto chce už podliezat, na toto sú zvyknutí.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 27. Okt 2017 10:40

okorec napísal:Realita je však taká, že ľudia by chceli robiť 6 hodín, dostať zaplatené ako keby robili 8 aj keď reálne vyrobia hodnoty len za 6 hodín práce.


Ale môže sa stať, že za 6 hodín vyrobí hodnoty, ktoré mu predtým trvali 8 hodín, lebo je oddýchnutejší a motivovanejší. Potom sa tu otvára možnosť prejsť z 3 zmenmej prevádzky na 4 zmennú, takže firma v konečnom dôsledku vyrobí za deň viac a môže zamestnať viac ľudí

Navyše stále je strašne veľa vecí, ktoré sa automatizovať nedajú - manuálna kusová výroba (nie veľkosériová pásová), projektanti a inžinieri, obchod, manažment, lekári a lekárnici, programátori atď.


Automatizácia pomáha všade. Už sa testovali automatické podávače liekov zo skladu ku výdajnému okienku, vďaka ktorým môže aj lekárnik za 6 hodín obslúžiť rovnaký počet pacientov, ako predtým za 8. Ale nehovorte im to. Oni neradi počúvajú, že sú podávači krabičiek 8) Alebo taký finančný manažér - vďaka IT riešeniam urobí finančnú uzávierku skôr a potrebuje na to menší tím, takže má viac času.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 27. Okt 2017 15:06

Hovoriť o oddychnutom človeku a práci na 3 či 4 zmeny v jednom odstavci je odveci. To vidím reálne na x prikladoch. Rovnako z praxe viem, že ľudia keď majú menej práce tak postupne leniveju a za chvíľu sú zo 6 hodinovej práce vyčerpaní rovnako ako boli predtým z 8 hodinovej. Predstavy o tom že aký bude človek efektívny keď bude mať menej práce sú strašne naivné a vychádzajú skôr zo snahy si to obhájiť ako z reality.

Btw, mama je lekárnička a poviem ti, že vzhľadom na to ako sa dnes predpisujú lieky (ktorý dodávateľ doktora pošle na dovolenku za koľko kusov predpísaných liekov) a inteligencnej úrovni obyvateľstva by sa bez tých podavacov krabičiek tak urýchlila evolúcia, že ujo Darwin by skákal od radosti. Navhejej trochu pomáham s ekonomikou a vidim, že v bežnej lekárni na periférii má problém zaplatiť samu seba a jednu pomocníčku, nieto ešte nejaké drahé stroje.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 27. Okt 2017 20:07

maly off-topic: Zatialco my predrbavame miliardy eur na nezmyselne megalomanske tunely od Ziliny po Kysuce, madari stavaju a zlepsuju (a pripravuju) dialnice smerom na Slovensko v podstate v 8 smeroch!!! http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=7972
Konkretne:
- M34 na Zahony / Cop / Ciernu nT
- M30 na Kosice
- cestu 23+25 na Tornalu
- R21 na Lucenec
- M2 na Sahy
- cestu 10 na Ostrihom / Sturovo
- most v Komarne
- M15 na BA
A rovnako makaju aj smerom na Rakusko, Rumunsko, Ukrajinu a Slovinsko. Dufam, ze Ersek si to vsima....

Inak, v tejto suvislosti, vie niekto ci sa konecne obnovi prechod Cierna nT - Chop? Uz by sa patrilo...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 28. Okt 2017 02:48

Fakt netusim co si tym chcel povedat :roll: :o
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod dragon » 28. Okt 2017 09:07

Ze robia len logicke kroky na to aby sa im lahsie anektovalo urcite uzemie, a tymito snahami sa vobec netaja...
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 28. Okt 2017 09:45

Takže keď mi staviame Dčku na CZ (a bohužiaľ aj na PL) hranicu tak je to
DrX napísal:predrbavame miliardy eur na nezmyselne megalomanske tunely od Ziliny po Kysuce,

ale keď maďari stávajú RC na hranice tak je to
DrX napísal:zlepsuju

My vieme ,že je to predražené. My vieme ,že je to megalomanské ale toto už je čisté zúfalstvo. Stále nechápem zmysel tohoto ťaženia. Len stále kopať a pichať ako malé dieťa. Ľudia chcú riešenie dopravy na Kysuciach hneď. Skús im teraz povedať ,že sorry ale je to megalomanské, budeme to musieť prekresliť a upraviť a zaberie to 5 rokov... Ťa pošlú do pekla. Predraženie súvisí s megalomanstvom a predraženými ponukami v tendri. Navyše sám dobre vieš ,že po Svr. - CA, Bukov sa tu s najvyššou pravdepodobnosťou 500 rokov nič nepostaví. Už sa minuli peniaze na ultranepotrebnú a predraženú Skalité - Svrčinovec a ZA - Brodno.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 28. Okt 2017 10:51

IceFox otocim to: skus povedat ludom na Gemeri alebo vychode ze sorry budete este cakat 30r lebo LEN na Kysuciach su problemy a prepacte vsetky peniaze sme rozdrbali tam...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 28. Okt 2017 10:53

No uz len z tych odpovedi je jasne, ze velmi dobre chapete. Takze len logicke dovetky, toho co pisete:

dragon napísal:Ze robia len logicke kroky na to aby sa im lahsie anektovalo urcite uzemie, a tymito snahami sa vobec netaja...

Cize to, ze Slovensko investuje nulu do svojich juznych a vychodnych krajov, znamena, ze sa pripravuje na to, ze sa uzemia vzda? A vobec sa tym netaji?

IceFox napísal:Takže keď mi staviame Dčku na CZ (a bohužiaľ aj na PL) hranicu tak je to

DrX napísal:
predrbavame miliardy eur na nezmyselne megalomanske tunely od Ziliny po Kysuce,


ale keď maďari stávajú RC na hranice tak je to

DrX napísal:
zlepsuju


My vieme ,že je to predražené. My vieme ,že je to megalomanské ale toto už je čisté zúfalstvo. Stále nechápem zmysel tohoto ťaženia.


Rozdiely su dufam jasne:
1. madari ked riesia tieto periferne uzemia, tak uz maju poriadne poprepajane vsetky vnutrostatne dolezite centra.
2. v prvom rade toto este robia pre obsluhu svojich odlahlych regionov, az potom pre prepojenie so zahranicim.
3. robia to za zlomok penazi v porovnani s tym, co my lejeme do Ziliny a Kysuc
4. Ak by bola situacia ekvivalentna tomu co sa deje na Kysuciach (teda, ze by liali miliardy do jedneho kraja a systematicky tym na desiatky rokov odpisovali 5 inych), tak by bol nejaky dovod na protest. Ale aj tak by bolo smiesne protestovat proti tomu co robia madari so svojimi peniazmi na svojom uzemi. Ja protestujem ked sa Slovensko rozhodne rozdrbavat slovenske peniaze vraj aby vybudovalo napojenie na CR/PL, pricom nemame ziadne prepojenie vychodu a juhu SK.

IceFox napísal:Len stále kopať a pichať ako malé dieťa. Ľudia chcú riešenie dopravy na Kysuciach hneď. Skús im teraz povedať ,že sorry ale je to megalomanské, budeme to musieť prekresliť a upraviť a zaberie to 5 rokov... Ťa pošlú do pekla. Predraženie súvisí s megalomanstvom a predraženými ponukami v tendri. Navyše sám dobre vieš ,že po Svr. - CA, Bukov sa tu s najvyššou pravdepodobnosťou 500 rokov nič nepostaví. Už sa minuli peniaze na ultranepotrebnú a predraženú Skalité - Svrčinovec a ZA - Brodno.


Toto prave su infantilne vyjadrenia. Vsetci chcu "riesenie hned". A samozrejme kazdy dospely vie, ze sa potrebuje postavit do radu a vyckat kym na neho pride cas. Len Kysucania si predstavuju, ze ked budu vrieskat a zapchavat si usi, tak sa budu prioritne riesit len oni. No a co sa postavi po Svr-CA je praveze velmi otazne. Lebo obcania ZA kraja sa naucili, ze ked vrieskaju tak dostavaju len viac a viac a viac, cize urcite bude hned vymyslenych 5 dalsich tunelov, aby sa dalej stavalo len tam.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod dragon » 28. Okt 2017 15:10

Cize to, ze Slovensko investuje nulu do svojich juznych a vychodnych krajov, znamena, ze sa pripravuje na to, ze sa uzemia vzda? A vobec sa tym netaji?


Podla mna ano.
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.