viewtopic.php?f=35&t=22998Toto tu treba už dávno. Sám patrím medzi tých, čo dochádzajú do Košíc a popravde, aj keď mam tie Ficove vlaky zadarmo, tak poslednú dobu využívam hlavne autobusy.
To euro mi stojí za to, že cestujem iba cca 30 minút po diaľnici. Vlak do KE má ísť 42 minút, ale meškanie je na každodennom poriadku. 5-10 minút je klasika, ale stále sa mi stane aj 20-30 minút.
Od tohoto septembra som nešiel ani RAZ!!! v novom vlaku. A pred letom sa jeden z mala nových vlakov posielal vo štvrtok o 15:36 keď je najväčší nápor. A tie nové vlaky idú stále iba rušne na oboch stranách a v stredu jeden vozeň. Pričom v rušni samozrejme je menej miesta. Teda ani to, že je poschodový to nevykrylo a v kysaku sa CP-čkari ledva do vlaku zmestili. Teraz ale chodia už iba staré kraksne a občas v nich ľudia aj stoja. A v zime ich brutálne vykurujú, lebo to kúrenie má zrejme iba voľby sibírska zima a saharske teplo. Toľko k železniciam.
Tie expresy sú tiež super vec. Je smiešne, že ráno vlak stojí v každej osade pomaly. Expres, ktorý by šiel iba Lipany, Sabinov, Šariš, PO mesto, PO stanica, Kysak, KE by bol podľa mňa super. Taktiež by sa ale zišla aj reko celej trate. Úsek Ličartovce-Kysak sa ide kvôli komplikovanému terénu asi iba 50-tkou a to je veľké zdržanie. Tam by to ale poriešil iba tunel, čo je nereálne. Taktiež k intenzite by som mal výhrady. To, že vlak nejde ráno medzi 7:42 a 9:42 je čistý výsmech. V takej hodine by mal vlak chodiť aj každú pol hodinu kľudne.
K novým zastávkam, to by som privítal... otázka je kde na S3 by to chceli dať. Lebo ak niekde tu
https://www.google.sk/maps/@49.0240797, ... 312!8i6656 tak to nemá zmysel. Pre mňa by bolo oveľa jednoduchšie ísť na stanicu busom ako tam ísť na peši. A k tej zastávke by musela byť zabezpečená MHD. Ak niekde hneď ku konečnej (to by chcelo miernu preložku trate), tak by sa dostala trať do konfliktu s MUK na MK5 (
ak samozrejme to niekedy bude stáť). Určite by bola potreba to nejak vymyslieť.
Posledná vec, ktorá ma napadá k tejto veci je samotné riešenie trate v meste. To sa v článku ani nespomína a je otázne, či to primátorka vôbec v diskusii otvorila. Križuje mnoho ciest vrátane I/18(to sa tu tuším spomínalo, že most ponad železnicu je nereálny) a osobne poznám človeka, ktorého na priecesti na S3 skoro vlak zabil. Takýchto nehôd je v PO celkom dosť. Priecestia v takých veľkých mestách jednoducho nemajú čo robiť. Hovorí sa o preložke trate cez Š. Lúky ale to by sme stratili zastávky ako PO-Mesto či S3. Neexistuje nejaký projekt, ktorý by terajšiu časť podliezol nejakým hĺbeným tunelom popr. estakádami? S tým, že PO-Mesto by bola podzemná zastávka.
Samozrejme veľkej investicie do železnice sa nedočkáme, keďže je známe, že Stromček, ktorý ministerstvo v podstate riadi je fanúšik diaľničných megaprojektov a dôležité veci ako železnice a cesty I. triedy nerieši (bolo vtipné ako minule na výbore obhajoval 20 mil. ročne na ich údržbu
)
BTW: od podpisu zmluvy na rusínsku sa tam už pohol niekto v reflexnej veste?