R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod milan_KM » 13. Nov 2017 12:34

Ďakujem za vysvetlenie. Takže Počiatek nám nechal ďalšiu mínu v podobe navýšenia jednotkových cien. Nielen, že vďaka nemu stavalo kartelovo a najpredraženejšie v histórii, ale ešte toto. Veľmi držím palce Ersekovi, aby mal dosť odvahy na regulérnu súťaž. Konečne si budeme vedieť spraviť prehľad reálnych cien aj na diaľniciach, keďže na menší stavbách sa úspora pohybuje okolo 30%.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod i15 » 13. Nov 2017 21:49

Vysoká cena na km nie je vôbec prekvapujúca, keďže je to veľmi krátky úsek s dvoma MÚK a tunelom. Popravde, čakal som, že to bude ešte viac a spustí sa väčší krik. Ale D3-ka je neprekonateľná :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod aquila » 13. Nov 2017 22:06

ono toto je tiez usek, ktory ukazuje, ze slovaci ozaj nevedia zadavat/projektovat rozumne dialnice .. mantra dialnic nepusti .. uz len tym, ze z povodneho obchvatu I/18 je velkolepa R4 to tak vyzera.

dosledok megalomanie, ked sa urobila sialene komplikovana krizovatka vydumanec, aj ked povodne mala byt I/18 uz skorej odpovejane pri malom sarisi .. na D1 je na to aj rezerva .. aj ked teraz uz je tam nejaka logisticka hala..

kazdoapdne povodne sa na useku prelozku I/18 medzi D1 a velkym sarisom nepocitalo s tunelom, bola by az MUK s I/68..

staci si porovnat povodnu MUK vydumanec aka presov zapad

71

vs. finalna verzia ala bankog ..

4409
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod matiqos » 13. Nov 2017 22:27

To nie je finalna verzia....

Finalna - http://dopravoprojekt.sk/wp-content/upl ... vizu-2.jpg
matiqos
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 07. Aug 2013 19:39

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod JaNY » 14. Nov 2017 03:06

eric987 zistil som ze dvihnut most aby nebolo potrebne robit tunel, je blbost. Ale nic strasne by sa nestalo, keby ten les obysli okrajom V. Sarisa. Odhadom kilometer naviac by sa SO-PO nic nestalo. Aj tak cely obchvat ide velkym oblukom okolo mesta.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod eric987 » 14. Nov 2017 09:37

JaNY, len ktory tunel myslis ? Bikos ci Okruhliak ? Ak Okruhliak, suhlasim. Avsak obidenie Bikosa je podla mna uz blbost, jednak ten tunel nema byt nejaky velky problem, jednak ta trasa by sa uz moc natiahla co by znizilo atraktivitu obchvatu.

ono toto je tiez usek, ktory ukazuje, ze slovaci ozaj nevedia zadavat/projektovat rozumne dialnice .. mantra dialnic nepusti .. uz len tym, ze z povodneho obchvatu I/18 je velkolepa R4 to tak vyzera.

To je skor tym, ze v case, ked sa ta"prelozka I/18" pripravovala, neboli este zadefinovane RC, takze pripravovala sa RC, akurat ze ako prelolzka I/18. Co sa tyka MUK Vydumenec - sucasny navrh nie je dobry, avsak povodny bol katastrofa. Smerovanie na BA spolu s uplnou absenciou napojenia na KE (ktore je mimochodom podstatne vytazenejsie) je blbost ignorujuca realitu. Podobne ako fakt, ze az sa odkonci JZO, tak budu luxusne priame vetvy PO=>PP poloprazne, kdezto premavka PO=>KE bude na D1 vychadzat krkolomne cez 2 kruhace.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod aquila » 14. Nov 2017 09:53

ani nie, prelozka I/18 bola pripravovana dlho este pod SSC, a aj obchvaty v okoli, len sa vybrali podla mna miestami zle riesenia. okrem D1, ktore keby slo povrchovo, tak to by bolo zle. ale v principe ako vidis, ked to mala SSC tak sa nad tym aj rozmyslalo komplexne..

357

a to len v ramci mantry dialnice do kazdej garaze z toho urobili ultrakomplikovanu Rku, pricom ju nebolo treba. hovorim, ze dzirnda tym ze nechali vyclenit NDS z SSCky urobili najhorsiu medvediu sluzbu pre rozvoj dopravu u nas, lebo potom sa zacali kotit jak huby po dazdi rozne zbytocne megalomanske plany ..

tu je povodna variantna studia kde je presne vidno ako mala ist I/18 vo variantom rieseni. pricom aj to by sa dalo este zjednjodusit peazou s I/68 smerom k presovu a skombinovat varianty

ta povodna MUK mala dost logiku, kedze na smer PO-KE je tu nabrezna komunikacia.

poslednej vete nejako moc nechapem, myslis ze ked sa dokonci PO zapad - PO juh, tak vetvy PO - PP budu poloprazdne ? to sa mi nezda, vsak to bude priamy smer na D1 z presova. a ta premavka PO - KE je zase raz primarne smerovana na nabreznu komunikaciu. moc si neviem predstavit, ze niekto z presova pojde schvalne az na vydumanec aby sa stocil smerom n atunel do kosic. alebo som to zle pochopil ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod matiqos » 14. Nov 2017 10:11

Pre cely Vydumance a Rurky je vyhodnejsie sa na D1 do KE napajat na Vydumanci, pre S3 je to tak 50:50 zalezi od preferencii vodica, ci sa mu chce alebo nechce kluckovat cez mesto a stat na kazdom druhom semafore. Osobne ak by som ja vychadzal z S3 smerom do KE tak na D1 sa napajam na Vydumanci. Je tu sice Nabrezna, ale poctom semaforov a neexistujucou zelenou vlnou nevyhrava.
matiqos
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 07. Aug 2013 19:39

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod aquila » 14. Nov 2017 11:50

ale nabrezna aj cely signalny plan v presove sa ma optimalizovat, cize tam sa to da poriesit a zase sme u toho, dilanica a napojeniu na nu z kazdej dediny a garaze a potom tu vznikaju take hlupotiny ultramega drahe ako MUK vydumanec ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod milan_KM » 14. Nov 2017 12:18

Ako zvyčane je to zlé a megalomaské. Takže ma napadá otázka aká forma MUK by tu bola vhodná, tak aby sa minimalizoval počet vetiev a zvýšila sa prehľadnosť?
A poprosím príklady zo sveta až si vieme spraviť predstavu. Ďakujem
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod pohodak » 14. Nov 2017 12:48

ved sa pozri o 7 prispevkov vyssie ako mala ta MUK vyzerat povodne, toto co tam vyplodili je ciste sialenstvo
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod milan_KM » 14. Nov 2017 12:56

Až na to, že v pôvodnej verzii chýba R4
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod pohodak » 14. Nov 2017 14:43

este raz si pozri tuto ortofotomapu:

71

mas tam vsetky krizovania, ktore tam budu aj teraz, akurat to nie je 1 sialena MUK ale 2 relativne jednoduche
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod aquila » 14. Nov 2017 15:01

pohodak, niekedy to je marne sa snazit. fakt sa potvrdzuju tie studie, za ludia maju problem s porozumenim textu :)

na povodnej MUK nechyba vobec MUK na R4, dokonca samotna R4 by bola lacnejsia, bez nutnosti tunela a vlastne je vobec hlupost ze to ma byt R4, ked stacilo ako sa kedysi planovalo prelozka I/18 . ale to je ten isty nezmysel ako pri D3.. aj ked je fakt, ze oproti D3 je toto este v pohode, kedze tam strazov -brodno bez MUK stal 60+ mio eur/km a intenzity su tam ledva na profil C9,5 ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod milan_KM » 14. Nov 2017 15:09

Obávam sa, že s porozumením máte problém vy dvaja. Ja sa pýtam na inú - lepšiu variantu MUK Vydumanec. To čo sa mi snažíte predložiť je preložka I/18 v smere Z-V, absolútne nevhodná pre vedenie R4 v smere S-J.

To čo ste tu pridali predpokladalo západny obchvat D1, severný na I/18 a ešte aj východný na R4(68). Takže terajší stav je pokrok k lepšiemu a vyhodenie 1 obchvatu.

Takže prosím ak mi neviete odpovedať, zdržte sa výlevov. A aquila porozmýšlaj nad svojou obsesou nad D3, doslova to obťažuje keď to pcháš do každého príspevku.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod aquila » 14. Nov 2017 15:17

aj terajsia R4 je nevhodna na vedenie tranzitu sever - juh, takze variant 2 prelozky I/18 bol radovo lepsi.

teraz mame vo vydumacni hlupotinu velkeho rangu, kde sa v jednej krizovatke krizuje dialnica, rychlostna cesta, cesta prvej triedy a ako perlicka aj cesty II triedy a polne cesty. take slovenske chore.

vysledok vidime. je to superdrahy nezmysel.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 14. Nov 2017 15:21

Milan, Aquila to mysli dobre, akurat asi zabudol ze ziadna ina cesta zapad vychod neexistuje len cez stred Presova....
a ak by mala byt ta prelozka podla povodneho planu tak by bol potrebny aj vychodny komplikovany obchvat, zrejme by ziaden
kamion od letiska nesiel poza Maly Saris do Kosic :)

Aquila, problem nie su 4 prudove cesty, ale kradnutie okolo nich. Pozri do Polska, tam si dali za ciel maximalne vyuzit
Eurofondy a minimalizovat kradnutie. Skus porovnat mapku D a RC v PL pred 10 rokmi a dnes... Na 21 stor. podla mna primerane riesenie.
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod eric987 » 14. Nov 2017 21:11

aquila napísal:ani nie, prelozka I/18 bola pripravovana dlho este pod SSC, a aj obchvaty v okoli, len sa vybrali podla mna miestami zle riesenia. okrem D1, ktore keby slo povrchovo, tak to by bolo zle. ale v principe ako vidis, ked to mala SSC tak sa nad tym aj rozmyslalo komplexne..

Prelozka I/18 bola pripravovana niekedy okolo roku 2002, teda este v dobe, kedy NDS neexistovala. SSC po vzniku NDS pripravovala prelozku I/68 Sabinovska - Duklianska, cize privadzac k MUK PO-sever, ktory je potrebny ale sa nan vyklaslala, lebo SO...

ta povodna MUK mala dost logiku, kedze na smer PO-KE je tu nabrezna komunikacia.

poslednej vete nejako moc nechapem, myslis ze ked sa dokonci PO zapad - PO juh, tak vetvy PO - PP budu poloprazdne ? to sa mi nezda, vsak to bude priamy smer na D1 z presova. a ta premavka PO - KE je zase raz primarne smerovana na nabreznu komunikaciu. moc si neviem predstavit, ze niekto z presova pojde schvalne az na vydumanec aby sa stocil smerom n atunel do kosic. alebo som to zle pochopil ?


Odpoviem k obom vyrokom: Je potrebne si uvedomit, ze oblast MUK Vydumanec je zdrojom dopravy pre cca 25-30 tis. ludi (vratane SIII); to je priemerne slovenske okresne mesto. Ak vezmeme, ze vyznam PO za poslednu dekadu realne zdegradoval na ciastocne autonomne kosicke sidlisko a prave SIII je to lepsie aj podstatne drahsie sidlisko, mnoho ludi prave odtial dochadza do KE, lebo v PO pre nich jednoducho nie je adekvatna praca (robotnicky je skor Sekcov). Nehovoriac o tom, ze ak sa v PO objavia nove developerske projekty, tak to je vacsinou na SIII (aktualne komplex Bikos). Naproti tomu, uz dnes vychadza z PO na D1 smer BA prakticky jedine tranzit, ci uz od KE, v mensej miere od VT a v minimalnej od SB. PO nateraz generuje velmi slabu premavku na D1 smer PP, najvacsia tovaren v PO exportujuca smer ZA - Honeywell navyse lezi v IPZ cize pri MUK PO-juh. Rovnako, ani na zapad od PO nie je nic vyznamne, co by generovalo premavku D1 (PP) => PO.
Co sa tyka vyuzivania Nabreznej, z SIII je zasa problematicke sa dostat na nabreznu - oba krizovatky - aj ta pri lidli, aj Levocska-OM su dnes obrovsky problem a problemom zostanu minimalne do vtedy, kym sa neodstrani priecestie na Levocskej. Cize stale bude vyhodnejsie potocit sa na MUK Vydumanec ako dostat sa na NK a dalej sa cez nu trmacat.

ale nabrezna aj cely signalny plan v presove sa ma optimalizovat, cize tam sa to da poriesit a zase sme u toho, dilanica a napojeniu na nu z kazdej dediny a garaze a potom tu vznikaju take hlupotiny ultramega drahe ako MUK vydumanec ..

Zasa sme pritom, ze maju... Po pravde, ja na to moc neverim, na NK je problem vypnut semafory v noci cez vikend (resp. su vypnute, az na ten s Budovatelskou, kde v tom casi zarucene nik neodbocuje ani sa nepripaja). Aj keby sa upravili signaly, stale tam zostanu neprehladne odbocenia vybudovane pocas I. fazy a uzke jazdne pruhy, ktore su velmi neprijemne hlavne v zaverecnom obluku pred KO. Zasa sme totiz pri tom, ze NK je z dlhodobeho hladiska tazky fail, ktorej najvacsim prinosom je paradoxne MUK ZVL.

a to len v ramci mantry dialnice do kazdej garaze z toho urobili ultrakomplikovanu Rku, pricom ju nebolo treba. hovorim, ze dzirnda tym ze nechali vyclenit NDS z SSCky urobili najhorsiu medvediu sluzbu pre rozvoj dopravu u nas, lebo potom sa zacali kotit jak huby po dazdi rozne zbytocne megalomanske plany ..

Popravim to: severna R4 ako celok nie je potrebna v sucasnej podobe. Avsak ide o najvychodnejsie kapacitne prepojenie S-J v ramci EU, okrem toho je to priame spojenie sumestia PO-KE s Polskom. Problem je, ze od Lipnikov smerom na sever ide napriec takmer ludoprazdnymi kopcami, mina akurat 4 ci kolko tisicove mestecko Giraltovce (schvalne, kolki na Slovensku vobec vedia, ze je to "mesto"?) a SK, ktory ma tusim v % najvacsi ubytok obyvatelstva. V sucasnej podobe bude R4 Slovensku skor na pritaz ako na prinos, a nic proti SK, ale pochybujem ze ta cesta ho niekedy vytiahne z biedy.
Stacilo by sa len striast dedicstva po Bilakovi a prekreslit R4 smerom na BJ (tak ako to bolo este zaciatkom 70. rokov planovane), kde je o cosi jednoduchsi teren, dnes aj bez tranzitu vyssie intenzity a zmysel R4 by hned bol kdesi uplne inde. Len by to chcelo dohodnut zmenu bodu napojenia na hranici s Poliakmi, ktori ale S19 na juh od Dukly tak skoro isto nebudu staviat. Len samotny BJ ma totiz viac obyvatelov nez cely okres SK, nehovoriac o tom, ze tak ludsky ako aj ekonomicky ci turisticky potencial BJ je dnes kdesi inde ako SK.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod eric987 » 14. Nov 2017 21:22

Aquila, problem nie su 4 prudove cesty, ale kradnutie okolo nich. Pozri do Polska, tam si dali za ciel maximalne vyuzit
Eurofondy a minimalizovat kradnutie. Skus porovnat mapku D a RC v PL pred 10 rokmi a dnes... Na 21 stor. podla mna primerane riesenie.

Ciastocny suhlas. Problem nie je, ze je niekde dialnica. Zasa nie sme dost bohata krajna na to, aby sme si mohli dovolit "lacne", rozumej poloviocate riesenia. Na druhej strane, nie sme ani dost bohati na to, aby sme museli budovat estakady na PC k tunelovym portalom (ktore sa po dokonceni pouziju raz za 5-10 rokov a po zvysok casu budu chatrat) a rovnako nie sme dost bohati na to, aby sme zhotovitelovi diktovali, ake technologie ma pouzit. Poliaci tazia hlavne z toho, ze GDDKIA realne dotiahne pripravu po cosi ako nase UR, zabezpeci pozemky, a samotna ZoD sa spravuje podmienkami zlteho FIDDIC-u. Cize zhotovitel si nechava vypracovat DSP a podla toho aj dielo zhotovuje. Treba vsak dopovedat celu pravdu - poliaci maju v prepocte na obyvatela viac EF aj ustretovejsi pristup EK (maju viac hlasov v Rade EU, teda EU ich "potrebuje" viac). Cize nesiel by som rozhodne na vec okresavanim parametrov, ale skor racionalizaciou technickeho riesenia, eventualne clenenim stavieb na mensie podcelky tak, aby sa o zakazku mohlo pobit viac subjektov.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 15. Nov 2017 14:50

Ak by sa R4 napájala pri M.Šariši nevyužil by sa potencial obchvatov pre presuny vramci mesta PO prípadne smerom von. Čo sa týka Sid.3 tak určite lepšie je ísť na D1 ak idem do KE. Samozrejme všetko sa dá ešte zlepšiť a práve o to ide, že ak budú obchvaty, tak bude potrebné urobiť niečo ako promo pre Prešovčanov, aby sa ich potenciál využil naplno a uvolnili sa tak vnútorné cesty.

Jeden príklad zlepšenia pre využitie obchvatu smerom zo sidl.3 na KE:
- dosť by pomohlo, ak by sa križovatka pri Lidli rozšírila o jeden pruh smer Sidl.3 - PP a hneď by to zatraktívnilo tento smer na KE, pretože je to odbočenie do prava a teraz sa to spája s pruhom, ktorý ide na ul. Mirka Nešpora a tým pádom tento smer blokuje autá, kt. idú smer PP a potencionálne v budúcnosti aj smer KE.

Ale takýchto miestnych závad je v PO ešte relatívne dosť, napr. len niekoľko metrov od danej križovatky je to smer ul.Clementisova - ďalej na sidl.3, https://goo.gl/maps/PtHib7rHs8L2 kde autá odbočujúce do ľava práve na križovatku ku Lidlu blokujú autá idúce ďalej na sild.3.

Alebo ďalší bodový problém Sabinovska pri Tulipáne smer Bjornsonova, tiež autá odbočujúce do ľava na Bjornsonovu brzdia tie, kt. isú ďalej smer SB
https://goo.gl/maps/dgmVZbnyHTs (vraj kvôli tomu kanálu vpravo je problém to rozšíriť, ale myslím si, že keby sa trocha ubralo z trávnika vpravo, tak by to šlo)

Aby som len nekritizoval, tak nasled. 2 príklady sú tie, kde sa to zlepšilo tým, že sa primaľoval resp. doplnil jeden pruh navyše a hneď sa to tam zlepšilo:
- tu sa primaľoval pruh do ľava aj keď na obrazku ešte nie je https://goo.gl/maps/kxoyGMnkwV62
- tu sa cesta stavebne rozšírila a tiež to mnohé zlepšilo https://goo.gl/maps/YC5DJZs6hwt

Ak poznáte nejaké kritické podobné miesta (všeobecne možno menej známe), kde je veľká premávka a stačila by malá investícia na zlepšenie, možno by bolo dobré to zozbierať a poslať zoznam takých miest na Mesto a možno by s tým aj niečo spravili.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 16. Nov 2017 01:19

eric987 napísal:Popravim to: severna R4 ako celok nie je potrebna v sucasnej podobe. Avsak ide o najvychodnejsie kapacitne prepojenie S-J v ramci EU, okrem toho je to priame spojenie sumestia PO-KE s Polskom. Problem je, ze od Lipnikov smerom na sever ide napriec takmer ludoprazdnymi kopcami, mina akurat 4 ci kolko tisicove mestecko Giraltovce (schvalne, kolki na Slovensku vobec vedia, ze je to "mesto"?) a SK, ktory ma tusim v % najvacsi ubytok obyvatelstva. V sucasnej podobe bude R4 Slovensku skor na pritaz ako na prinos, a nic proti SK, ale pochybujem ze ta cesta ho niekedy vytiahne z biedy.
Stacilo by sa len striast dedicstva po Bilakovi a prekreslit R4 smerom na BJ (tak ako to bolo este zaciatkom 70. rokov planovane), kde je o cosi jednoduchsi teren, dnes aj bez tranzitu vyssie intenzity a zmysel R4 by hned bol kdesi uplne inde. Len by to chcelo dohodnut zmenu bodu napojenia na hranici s Poliakmi, ktori ale S19 na juh od Dukly tak skoro isto nebudu staviat. Len samotny BJ ma totiz viac obyvatelov nez cely okres SK, nehovoriac o tom, ze tak ludsky ako aj ekonomicky ci turisticky potencial BJ je dnes kdesi inde ako SK.

Nechcem ti do toho kecat, ale poliaci nikdy nepristupia na zmenu bodu napojenia zapadnejsie od Barwinka, kedze by to bola pre nich nielen financna katastrofa :wink: Jediny zmysel by to malo len vtedy, ak by isla naraz cela R4 do vystavby aj s S19, ale inak nitko na nieco take nepristupi a R4 bude este viac v nedohladne ako doteraz

A aby si nemyslel, ze som zaujaty, tak mapku pre mna najviac idealnej trasy som tu postol 2 roky dozadu a stale mi to pride ako najlepsia moznost :wink:

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=32019
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod eric987 » 16. Nov 2017 20:25

Ono financna katastrofa budu prihranicne useky aj tak aj tak, skusim posnorit v starom PC, tam mam trasovanie S19 a od Dukly na juh je tam mnoho estakad, viacero tunelov.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod palo152 » 17. Nov 2017 21:24

krizovatka pri vydumanci patri pod D1 presov zapad - juh ?? alebo sa robi aj cast R4 ?? nakolko aj tym smerom sa robia nejake pripravne prace na terene..
palo152
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Založený: 14. Júl 2017 20:35

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod rexino » 17. Nov 2017 22:34

Pokiaľ viem, celá križovatka je súčasť stavby D1 Prešov západ-juh
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod orator » 22. Nov 2017 12:42

Na dalsie rozprudenie debaty davam do pozornosti odkaz na velmi pekne a prehladne spracovanu (fakt musim pochvalit) interaktivnu mapu celeho Slovenska od institutu INEKO kde si mozete klikat na jednotlive useky ciest, RC a dialnic a zobrazia sa vam konkretne intenzity dopravy na danom useku (krasne je tam rozdelene aj kolko z toho su osobne vozidla, lahka nakl. doprava, tazka nakl. doprava a pod.) + pravdepodobne intenzity v buducnosti ale aj ine specifikacie a podrobnosti.

http://cesty.ineko.sk/
orator
diskutujúci
 
Príspevky: 220
Obrázky: 178
Založený: 30. Júl 2017 11:26

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.