Reproduktor, presne tak to je. Ak sa do pruhu kde plynule ide 1600 aut/h 100km/h zaradi jeden mysickar a sposobi, ze ten za nim musi pribrzdit, tak to sposobi retazovu reakciu, ze cela premavka zastane uplne.
Preto neexistuje nieco take ako ist plynule 40km/h v kolone na obchvate
Auta idu 100km/h, hustota stupa, az sa dosiahne maximalna priepustnost pri tej rychlosti a potom staci jeden podnet a vzdy sa to zosype na nulovu rychlost.
Co sa tyka brzdenia tak to je ina vec. Tam brzdna draha naozaj stupa kvadraticky s rychlostou. Presne pri tych 100km/h a 2s odstupe sa to lame. 2s pri 100km/h znamenaju 55,4m. Reakcny cas ocakavanej udalosti je okolo 0,7s, za ten cas prejde auto 19,4m, zostava 36m, co je zhruba brzdna draha pri 100km/h. T.j. pri 2s odstupe a nahlom zastaveni auta predomnou na nulu, co je prakticky nemozne, je stale sanca to ubrzdit.
To vsak neznamena, ze auta nemozu ist plynule s 2s odstupom aj pri vyssich rychlostiach.
Realne sa vsak jazdi aj s 1s odstupom pri 100km/h. Bezpecne to nie je, ale vysledok je, ze brzdna draha nema vplyv na priepustnost cesty.