Prebiehalo to vcelku pokľudne.
Ivachnová, Liptovský Michal - ľudia sa zaujímali hlavne o protihlukové opatrenia v súvislosti s cestou 1/18
Hubová, Švošov - bola vznesená požiadavka na vybudovanie inteligentného prechodu pre chodcov v Hubovej a doplnenie cyklochodníka pozdĺž cesty 1/18
Lisková, Hrboltová, Martinček - tu to bolo viac búrlivé, ale v zásade požiadavky možno zhrnúť nasledovne:
- zamedziť prejazdom techniky cez obec Hrboltová - boli predstavené prístupové cesty na stavenisko, cesty na prevoz rúbaniny a materiálu a trvalé cesty pre PaZZ. Cez obec sa bude iba sťahovať jednorázovo technika na lokalitu, inak celá doprava bude mimo obecných komunikácií
- ochrana pred hlukom v Liskovej - v súvislosti s cestou 1/59 boli navrhnuté protihlukové opatrenia
- p. poslankyňa MČ žiadala doplnenie do hodnotenia EIA aj variantu s 4,2 km tunelom s portálom v km 1,5, vysvetlil som jej že je to riziková záležitosť z hľadiska geológie i hydrogeológie a preto sme tento variant ani nenavrhovali do procesu EIA. Predpokladám, že ju niekto "očkuje" týmto variantom.
- ostatné pripomienky sa týkali čistenia komunikácií, prietočnosti potokov na stavenisku, padania "bordelu" z mostov do záhrad a podobne
Najčastejšie boli ale emotívne spomínania typu"už pán Mečiar v 1993 sľúbil diaľnicu..." a "kto je za to zodpovedný..." a podobne, čiže nič konštruktívne.
Myslím, že Hrboltová bude podstatne menej zasiahnutá výstavbou ako v pôvodnej verzii, a pokiaľ nebudú nezmyselne tlačiť na ďalšie predĺženie tunela tak by to mohlo prejsť. V tom vidím najväčšie riziko, že budú tvrdohlaví a budú chcieť okrem prstu ukusnúť aj ruku
V tom prípade vidím reálne zastavenie a zakonzervovanie stavby
Jo a ešte jeden fešák tam opäť navrhoval pravidelné blokovanie cesty 1/18 každý piatok v domnienke, že to určite pomôže skrátiť termín dostavby diaľnice. Svatá (s)prostota