Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

***Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 09. Feb 2018 13:19

Na "percento" má "určitý" vplyv aj "určitá skladba obyvateľstva" ( :| rečeno). A tá je tam, tam i tam taká niekoľko desaťročí, len je nekonštantná.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod zoom » 09. Feb 2018 18:31

Lorenc napísal:
zoom napísal:Top okresy bez dialnice si praješ Devil? Okres Námestovo 5,08% nezamestnanosť v decembri


5 percent, ale za akú cenu nikto nieje doma. Tisíce Oravcov chodia pracovať mimo do Ba do AT na týždňovky atď. Orava negeneruje pracovné miesta ako by mohla a nevyužíva svoj potenciál. Keby štát absolútne nekašlal na Oravu a strategicky dobudoval R3 DK-TS.
Čo je len zlomok ivestícií oproti susednej D3, mohlo plno turistov z PL chodiť aj sem.

Veď koľko pracovných miest generuje na Liptove jeden resort ako Jasná. Taký istý resort aspoň počtom km zjazdoviek by mohol vzniknúť prepojením stredísk Kubínska Hoľa- Racibor.

Aký potenciál má Orava prosim ťa? Zase chceme druhu Bratislavu z každeho kuta ? Keby štát absolutne nekašlal, kde berieš odvahu sa spoliehať na štát? S takýmto postojom sa nečudujem že rodný kraj je v takom stave v akom je, bezohľadu na luxusný polprofil rky, ktorého kvalita je v stave že po prejazde diletačných dier máš pocit že si na rally. Neexistuje žiadna spolupráca S7 a R3 a obchvat Targu nemá s R3 tiež nič spoločné, aký pretras? Snad nechceš polprofil, ktorého plný profil nikdy nebude dobudovany (resp. v rozpatí 50 rokov) trasovať pre Zakopané, ktorý ani na SVK nemá žiadny vplyv. Orave škodí iba nákladná doprava, čo deklaruje historický márny pokus o presun TIR na vlaky, nič viac nič menej.

Podstata je v tom, že tu Devil zahlcava tri vlakna o svojom presvedčení vplyvu d/rc na mieru nezamestnanosti. Ked Orave je 5% a ano ludia odchádzajú za prácou, prečo na Gemeri nedochádzajú? Orava je porovnatelná s Gemerom, bez akejkovľvek infraštruktúry (železničná, letecká), par ciest I.triedy a dva obchvaty v parametroch rc. Absencia vysokých škôl na v oboch regionoch, poľnohospodárstvo a cestovný ruch minimálny (čo sa týka zamestnanosti, Oravský hrad či ski strediská zamestnávajú minimum ľudí a aj to v druhom prípade iba sezonne). Odvolávaš sa Devil na dáta a ked ti ich HzP dala, tak zrazu to dehonestuješ tvrdením, že bratislavskí uradnici so svojimi excelovskými tabulkami "vedia". Pričom gro Bratislavy tvoria ľudia z celého SVK.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Lorenc » 09. Feb 2018 19:29

Aký potenciál má Orava prosim ťa? Zase chceme druhu Bratislavu z každeho kuta ? Keby štát absolutne nekašlal, kde berieš odvahu sa spoliehať na štát? S takýmto postojom sa nečudujem že rodný kraj je v takom stave v akom je, bezohľadu na luxusný polprofil rky, ktorého kvalita je v stave že po prejazde diletačných dier máš pocit že si na rally. Neexistuje žiadna spolupráca S7 a R3 a obchvat Targu nemá s R3 tiež nič spoločné, aký pretras? Snad nechceš polprofil, ktorého plný profil nikdy nebude dobudovany (resp. v rozpatí 50 rokov) trasovať pre Zakopané, ktorý ani na SVK nemá žiadny vplyv. Orave škodí iba nákladná doprava, čo deklaruje historický márny pokus o presun TIR na vlaky, nič viac nič menej.


Turistický, lebo je pri Zakopanom a Orava má špecifické prírodné podmienky. Žiadna automobilka na Orave. Koľko rokov sa naťahuje len miniúsečka na výstavbu TS-Nižná ? Toto je úloha politikov. Oravci sú dosť húževnatý podnikať, prirodzená pomoc zo stranu štátu je na mieste.

Spolupráca existuje len na D3 a R4, ale najpotenciálnejšie prepojenie sa ignoruje.

V úpn ZSK sú naplánované obchvaty Lieseku a Hladovky. Tu je priestor na súvislú poloprofilovú R3 a nech aj cestu prvej triedy. gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=38910 Už vidím ako Poliaci budú stavať alebo plánovať vetvu S7 o dĺžke 34km z Rabky po hranicu, keď sú od Slovenskej hranice 16km, hádam im to myslí. Lebo touto spojkou N.Targ-Chocholow by si obhospodárili celý exit oblasti Zakopaneho aj od Witowa.

Hlavne pre Oravské mestá je výhodné mať napojenie na N.Targ a nie na vzdialený cieľ Krakow.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 09. Feb 2018 22:49

Ked Orave je 5% a ano ludia odchádzajú za prácou, prečo na Gemeri nedochádzajú?


mas chory hodnotovy rebricek. dristy typu treba sa stahovat za pracou funguju v juesej ale europa je postavena na pravom opaku. mozno u nas miklos a kanik a rusko sa sanzili presadit nieco o co ak by sa pokusili praviciari v nemecku tak ich defenestruju....ale je to jedno su kreatury ktore patria tak na ukrajinu. miklos ich tam aj realne "obstastnuje".

Spolupráca existuje len na D3 a R4, ale najpotenciálnejšie prepojenie sa ignoruje.


presne tak a vobec sa nemusime bavit o orave alebo juhu. cista hanba ako ten tah vyzera.

Nechcem rýpať, ale státisíce Poliakov jazdia do Zakopaneho po obyčajnej ceste, v mnohom horšej ako I/59 na Orave, pričom kilometrický rozdiel je minimálny... Nebude problém niekde inde?


v mnohom horsej ajajaj.

ale inac zaujimave ze niekto ovlada tazku matematiku ale bezne pocty a logika mu robia problem. 1997 je vyslovenie blbost a zahlcovanie balastom. treba porovnat porovnatelne hospodarske a politicke prostredie. v 2007 sme boli v EU a slota s meciarom sa stali pudlikmi fica, rast fical. v 97 sme boli cierna diera. kontaminacia nehrozi lebo potom prisla kriza ktora poriadne ovalila cele Sk aj celu europu. takze je jedno co sa vtedy dokoncovalo. aj preto som si vybral prave ten rok.

dakujem za celu tabulku, usetril si mi pracu. tie uplne spodne okresy su bud take kde je nizka aj predtym bola nizka. z nizsich cisiel je mensi priestor na klesanie, uz si zabudol :). alebo mnohi uz ani pracovat nemusia lebo partner/rodicia su top manazeri alebo vysoky uradnici (BA).

okres s horsou polohou samozrejme ma vacsiu potrebu lepsieho spojenia. DS by prezila aj bez R7 aj keby to bolo uz uplne peklo v spicke. ani NZ to nema zle ani polohou ani spojenim vdaka hlavnej trati.

vsimni si kolko okresov z vychodu je nieze v TOP 10 (nula) ale TOP 20 ci 30. no tusim zo 2. a mame asi 80 okresov cize tieto okresy sa zacinaju objavovat niekde od polovice. a pritom potencial na pokles je velky. zato okresy NR a BB kraja sa hemzia v prvej polovici tabulky. LV, ZH atd. ked nejaky a hlavne velky okres sa rozbehne, pociti to aj susedny okres atd....v zasade ked vezmes okresy na R1 aj so susediacimi tak su uz niekde inde ako saris a zemplin. tak ako dialnica na povazi pomohla spolu so statnou pomocou. ako by vyzeral ZA kraj bez automobiloveho priemyslu ?

Kraje ani neskúšaj porovnávať, keďže ich vzhľadom na veľkosť ťažko môžeš vztiahnuť k dopravnej infraštruktúre, to môžeš rovno porovnávať celé Slovensko s čímkoľvek.


a to mozes predsa len ty a nikto iny. npr. porovnavat s nemeckom. :wink:

Z tých dotovaných baníkov dnes už väčšinu tvoria Rumuni, Bulhari, Srbi atď. Blbé, však?


prednedavnom tu niekto tvrdil ze vacsina zamestnancov na Sk robi videndy/noci/sviatky. ked som tam link ze nie, tak nastalo ticho...vies to aj dokazat ?

Ak Topoľčany a Myjava majú dobrý prístup k diaľnici (btw, Palčekové+Dubníky sú horšie ako Soroška), tak to ho má potom aj Rožňava, o Kežmarku nehovoriac.


toto si daj patentovat, a chod to vysvetlit do RV. ale nevypinaj motor svojho auta...

No, keď už do toho miešaš tamojšie platy, tak si tam zamiešaj aj tamojšie výdavky na bývanie, stravu a dopravu. To zrazu všetko vyzerá inak. A ešte raz - také vyľudnené mestá a obce v SK veru nie sú ani náhodou, ani také dochádzanie, ex-DDR je úplne iná liga. Nejakú dobu som strávil v Nemecku, síce Ruhrgebiet, ale aj do DDR som mal možnosť nakuknúť... Predovšetkým však išlo o niečo iné a totiž o to, že ex-DDR dostalo do vienka dopravnú infraštruktúru o akej sa nám ani nesníva, lenže regionálne rozdiely sa tam ďalej zväčšujú a regióny až na pár svetlých výnimiek upadajú. A to je celá pointa.


OK, bol si tam, urcite si objektivny a nezneuzivas svoje znalosti na dokazanie niecoho co niekto kto tam nebol si neoveri. :)

Asi som nechápavý...ale fakt nerozumiem, čo tým chcel básnik povedať.


tak urcitee
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod peterle » 12. Feb 2018 21:11

"dristy typu treba sa stahovat za pracou funguju v juesej ale europa je postavena na pravom opaku"

Plná Bratislava vidiečanov, to nie je sťahovanie za prácou? Praha plná Slovákov, Írsko... Milión Poliakov vo VB..... Keď Španiel skončí školu, tak prvá voľba je odchod do zahraničia, najmä USA. To nie je "opak", to je masívne sťahovanie za prácou. A v Nemecku to nikto nepotrebuje presadzovať, jasné prečo.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod vladik67 » 13. Feb 2018 00:10

A prečo sa z Gemera až tak nesťahujú za prácou, lebo je tam určitá minorita, ktorá za prácou jednoducho nepôjde. Ale toto je v troch krajoch na východ a to začínajúcim BB a na bývalom východnom Slovensku kraje KE a PO.
Umelo cez §§-ové projekty je nezamestnanosť znižovaná a ani to nestačí,lebo je ich veľa. Oni na západ pôjdu kvoli sociálnym dávkam a hneď sa vrátia späť aby dostali aj doma. A po ďalšie, niekto musí ostať aj doma strážiť pred rozkrádanim a starať sa o starších, prestárlych, chorých, ale to som už mimo OT.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 13. Feb 2018 14:30

Plná Bratislava vidiečanov, to nie je sťahovanie za prácou? Praha plná Slovákov, Írsko... Milión Poliakov vo VB..... Keď Španiel skončí školu, tak prvá voľba je odchod do zahraničia, najmä USA. To nie je "opak", to je masívne sťahovanie za prácou. A v Nemecku to nikto nepotrebuje presadzovať, jasné prečo.


to vsak nie je normalne. ani u nas, ani v polsku ani v stredomori.

aj z gemera sa stahuju len menej ako zo severu a vychodu. a na druhej strane mame investorov kt. jednoducho nepojdu dalej ako je NR ci ZA/MT. radsej dovezu srbov, rumunov a ukrajincov. to uz ma aky zmysel ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod StVO » 14. Feb 2018 15:20

devil, stále tošíš dokola tie isté anekdotické argumenty a keď Ti dôjdu aj tie, tak útočíš na oponenta. Prípadne otáčaš debatu na západ vs. východ, lenže to s témou nemá nič spoločné, nota bene ak západom je pre Teba zjavne už aj BB. Avšak nevieš, či skôr nechceš, prečítať z tvrdých dát elementárnu vec, že neexistuje žiadna korelácia medzi nezamestnanosťou a dostupnosťou tzv. „nadradenej dopravnej infraštruktúry.“ Dokonca ani z čísel, ktoré Ti vyrobím na požiadanie z roku, ktorý si praješ. Ono je vlastne v podstate jedno, od ktorého roku to budeš porovnávať, prídeš zakaždým k rovnakému výsledku, to je na tom to najčarovnejšie. A tie Tvoje hlášky typu Topoľčany majú dobré spojenie na diaľničnú sieť, sú fakt zábavné. Len sa potom rozhodni, či aj tá Rožňava, nemôžeš hovoriť raz tak a raz onak. A nehádž to láskavo na mňa, že píšem voloviny, iba parafrázujem tie Tvoje.

Ex-DDR je laboratórium nepriestrelne a definitívne preukazujúce nezmyselnosť „regionálnej politiky“ založenej na masívnych investíciách do infraštruktúry tam, kde nemá využitie. V nemeckej verejnej debate - a je jedno či Wessi alebo Ossi - už dávno panuje konsenzus o tom, že to nebol najlepší nápad (spresním, aby si ma nechytal za slovíčka: investície bolo treba, ale zďaleka nie všetky a rozhodne nie v takom rozsahu). A kto neverí, nech tam letí. Nie som tu na to, aby som Ti niečo dokazoval; ak chceš, nemecký Internet je plný obsahu na túto tému, všetko podrobne zmapované, preskúmané s nemeckou dôslednosťou do posledného puntíku. Môžeš študovať celé mesiace non-stop.

Ostatné odpovede ani nebudem komentovať, to by bolo len ďalšie šírenie balastu. Akurát teda tento jeden, lebo to je fakt špička:

devil napísal:DS by prezila aj bez R7 aj keby to bolo uz uplne peklo v spicke. ani NZ to nema zle ani polohou ani spojenim vdaka hlavnej trati.

Povedal by som, že s takýmito argumentmi stráca diskusia zmysel. Držím sa zásady, že so Srbom sa o Kosove nediskutuje. Tak teda papa.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod StVO » 14. Feb 2018 15:21

Lorenc,

Poliaci naozaj nemajú v úmysle stavať S7 ďalej. Stavba, ktorú spomínaš, je preložka štátnej cesty, síce ako 4-pruh, avšak nie v diaľničných parametroch. Ono intenzity sú tam podľa Poliakov síce príliš vysoké na 2-pruhovú cesty, avšak na diaľnicu stále príliš nízke.

Inak za to, že S7 nebude pokračovať na SK, si môžeme do značnej miery sami, lebo sme dlhodobým nátlakom dotlačili Poliakov k tomu, aby stavali rýchlostnú cestu do Skalitého.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod StVO » 14. Feb 2018 15:23

Apropos, dochádzanie za prácou. Samo o sebe na tom nie je nič zlé (nakoniec aj ten bájny bohatý Bratislavčan „dochádza“ do roboty často dlhšie ako mnohí inde dochádzajú do okresného mesta). Je to len o parametroch. Prvým je miera, teda ako ďaleko dochádzam a či denne alebo týždenne (dlhodobé týždenné dochádzanie fakt nie je žiadna sláva). Druhým je dobrovoľnosť takéhoto výberu, teda že či dochádzam preto, lebo niekde ďalej od bydliska mám vyšší plat/lepšie možnosti kariérneho rastu atď. alebo či dochádzam preto, lebo jednoducho musím. Keď ovšem dochádzajú všetci a fest ďaleko, tak je z toho Desovo-Hrôzovo, viď video vyššie...
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Lorenc » 14. Feb 2018 16:01

StVO napísal:Lorenc,

Poliaci naozaj nemajú v úmysle stavať S7 ďalej. Stavba, ktorú spomínaš, je preložka štátnej cesty, síce ako 4-pruh, avšak nie v diaľničných parametroch. Ono intenzity sú tam podľa Poliakov síce príliš vysoké na 2-pruhovú cesty, avšak na diaľnicu stále príliš nízke.

Inak za to, že S7 nebude pokračovať na SK, si môžeme do značnej miery sami, lebo sme dlhodobým nátlakom dotlačili Poliakov k tomu, aby stavali rýchlostnú cestu do Skalitého.


A čo ju parametrami nepredurčuje sa stať S7 ? https://www.youtube.com/watch?v=SrqWhyj95HQ

Oproti S1, tu sú reálne a vysoké intenzity. cca 14-18 tis a cez víkendy 50 000 tis. Obsluha územia Zakopaného z dvoch strán je preto úplne žiaduca a Poliaci na to veľmi rýchlo dôjdu. RC Nowy Targ - Chocholow by dokázala veľa dopravy prebrať, ktorá by nemusela ísť stredom Zakopaného.

https://www.google.sk/maps/dir/Nowy+Tar ... 49.2794838
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 14. Feb 2018 16:12

StVO, skoda zbytocneho balastu, ja som naozaj chcel odpovede ale nedockal som sa. vies ich, len nekorensponduju s nazormi ktore mas....takze v skratke a bez balastu

- chcem som kapacitu sorosky ale pri normalnej rychlosti. samozrejme bezna rychlost sa da dosiahnut len ked je prechod prazdny. ze pri 50-60-70 prejde dost aut oproti inemu useku kde nie su serpentiny nestaci. ak staci tak potom staci aj pod strecnom aj na jednotkach zapadneho Sk.
- najblizia dialnica ku RV je pri KE asi 70 km, potom az pri krivani ak prizmurim oko ze nie je obchvat ZV. TO ma D1 aj R1 30-35 km. cize vobec nejde len lepsiu polohu TO na zapadnom Sk ako sa to snazis naznacit
- porovnavania s nemeckom su blbost uz len z toho dovodu ze zapadne nemecko nezazilo socializmus kym zapadne Sk ano. cize nevidim ziadnu paralelu. aj na zapadne a severozapadne Sk isli tazke miliardy, bez nich by tam neboli 4 (slovom 4 automobilky), dodnes idu stimuly prevazne na zapad a nikto si nedovoli ich nedat. preco asi ?
- tabulka ktoru si vypracoval jasne preukazala ze pokles nezam. okresov kde siroko-daleko nie je dialnica je maly a v uzsom aj sirsom okoli dobudovanej R1 velky.
- suhlasim s tym ze treba riesit najviac zatazovane jednotky akurat si opat nevedel nijak zareagovat na fakt ze ide o masivne investicie do preloziek na co sucasne prostriedky nestacia,
- dotiahnutie R2 po LC je nevyhnutnost to bude mat efekt na ekonomicky rozvoj celeho okolia. ak neveris tak sleduj UPSVAR. dalej treba riesit 2 zavady uz len kvoli plynulosti a bezpecnosti premavky na medzinarodnej trase. z toho priprava zacharovce-figa sa opat posunula, ostava soroska.
- na R3 by sa mali vyriesit min. obchvaty asi desiatky miest a obci co na 200 km (alebo teda 170 ak nepocitam ZV-BB) nie je vela a uz len takisto kvoli tomu ze v civilizovanej krajine by nemal tranzit jazdit cez centra miest a obci.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod svaco » 14. Feb 2018 16:30

Tvoja posledna veta je fascinujuca, len mi neide do hlavy, ze kamiony 2 metre od Bosakovej Banky (nazov budovy pomenovanej po Slovakovi, kt. podpis je na americkej 10 dolarovej bankovke) resp. MPR ti vzhladom na tvoje prispevky v suvislosti s R4, asi nevadia.

Exemplarny priklad na "objektivny pohlad" k veci.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 14. Feb 2018 16:51

nechapem preco mi to pises. pri SO PO sa bavime ci full alebo poloprofil. ale poloprofil neodvedie kamiony od bosakovej banky ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod zoom » 14. Feb 2018 19:59

devil napísal:StVO, skoda zbytocneho balastu, ja som naozaj chcel odpovede ale nedockal som sa. vies ich, len nekorensponduju s nazormi ktore mas....takze v skratke a bez balastu

- chcem som kapacitu sorosky ale pri normalnej rychlosti. samozrejme bezna rychlost sa da dosiahnut len ked je prechod prazdny. ze pri 50-60-70 prejde dost aut oproti inemu useku kde nie su serpentiny nestaci. ak staci tak potom staci aj pod strecnom aj na jednotkach zapadneho Sk.
- najblizia dialnica ku RV je pri KE asi 70 km, potom az pri krivani ak prizmurim oko ze nie je obchvat ZV. TO ma D1 aj R1 30-35 km. cize vobec nejde len lepsiu polohu TO na zapadnom Sk ako sa to snazis naznacit
- porovnavania s nemeckom su blbost uz len z toho dovodu ze zapadne nemecko nezazilo socializmus kym zapadne Sk ano. cize nevidim ziadnu paralelu. aj na zapadne a severozapadne Sk isli tazke miliardy, bez nich by tam neboli 4 (slovom 4 automobilky), dodnes idu stimuly prevazne na zapad a nikto si nedovoli ich nedat. preco asi ?
- tabulka ktoru si vypracoval jasne preukazala ze pokles nezam. okresov kde siroko-daleko nie je dialnica je maly a v uzsom aj sirsom okoli dobudovanej R1 velky.
- suhlasim s tym ze treba riesit najviac zatazovane jednotky akurat si opat nevedel nijak zareagovat na fakt ze ide o masivne investicie do preloziek na co sucasne prostriedky nestacia,
- dotiahnutie R2 po LC je nevyhnutnost to bude mat efekt na ekonomicky rozvoj celeho okolia. ak neveris tak sleduj UPSVAR. dalej treba riesit 2 zavady uz len kvoli plynulosti a bezpecnosti premavky na medzinarodnej trase. z toho priprava zacharovce-figa sa opat posunula, ostava soroska.
- na R3 by sa mali vyriesit min. obchvaty asi desiatky miest a obci co na 200 km (alebo teda 170 ak nepocitam ZV-BB) nie je vela a uz len takisto kvoli tomu ze v civilizovanej krajine by nemal tranzit jazdit cez centra miest a obci.

Devil ty ked spominaš slovo balast, tak sa ti musí velmi čkať

Nedostal si odpovede? Orava neguje tvoju hypotézu o vplyve d/rc na mieru nezamestnanosti. Sleduješ ty upsvar tak poctivo ako od ostatných žiadaš?

Ako rodák z Oravy píšem, že R3 netreba min. 20 rokov. Netreba preto, že polrpfoil je pridrahý, kedže ho EU neprefinancuje, bude sa prinajlepšom stavať po malých úsekoch (čo ho ešte viac predraží) a bude vytvárať lieviky a motivuje tranzit viac k jeho využivaniu. Oravu trápi nákladná doprava, ktorá sa čiastočne začina a bude pokračovať vo väčšom presmerovaní na kysuckú D3, vzhľadom na stav polskej S1 a obchvaty na českej strane. Intenzity sú na Orave mizerné a trápi ju jeden jediný problém, ktorý je však celoslovenský (okrem spomínanej nákladnej dopravy) a to chabá udržba ciest.
Stačí kvalitné jednotky, bodové závady riešiť obchvatmi a preložkami.

Že sťahovanie za prácou, za štúdiom nie je normálne? Máme teda dalšie vysvetlenie prečo na juhu je nezamestnanosť aká je. Tebe dufam raz postavia vedla domu vysnívanú R2 v plnom profile, ideal s MUK resp. rovno samostatnou vetvou do garáže. Necelý 1 km budeš mať továreň Lamborghini, pričom mám na mysli výskumné stredisko samozrejme.

Ad Lorenc, takže okrem trasovania slovenských D/RC sme prešli do Poľska, sen..
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 15. Feb 2018 09:11

Orava neguje tvoju hypotézu o vplyve d/rc na mieru nezamestnanosti.


vynimka potvrdzujuca pravidlo. pri R1 aj inde sa "moja" hypoteza" potvrdila. ak si myslis ze masovy odchod za pracou je normalny tak OK. :oops: na orave by mal ficat cestovny ruch a nie utekat k pasom a este na to byt hrdy. cele zle. ako rodak z oravy byvas pri hlavnej ceste ? asi nie...aj keby ten suvisly poloprofil nepomohol ekonomike tak ho treba. pre tak silne rastucu ekonomiku predsa nemoze byt problem financovat nejake obchvaty. :? neviem ako sa chceme porovnavat v ramci V4 ked tu na nic nie su peniaze.

Oravu trápi nákladná doprava, ktorá sa čiastočne začina a bude pokračovať vo väčšom presmerovaní na kysuckú D3, vzhľadom na stav polskej S1 a obchvaty na českej strane.


a ja viem od kamionistov ze toto je teoria a prax je ze obchadzky nerobia lebo im to zvysuje naklady. to masivne presmerovanie je urban legend z dielne VUD ZA a roznych pofidernych spolkov. realita je 1000 aut cez skalite.

Tebe dufam raz postavia vedla domu vysnívanú R2 v plnom profile, ideal s MUK resp. rovno samostatnou vetvou do garáže. Necelý 1 km budeš mať továreň Lamborghini, pričom mám na mysli výskumné stredisko samozrejme.


mas pravdu, toto su argumenty a moj prispevok je balast a navazanie sa.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod zoom » 15. Feb 2018 19:59

vynimka potvrdzujuca pravidlo? nebud smiešny, ked okrem troch oravských okresov tvoje pravidlo popiera Stará Lubovna či Humenné, ktoré maju polovicčnu nezamestnanost než juh...bez d/rc

Zase tvoje tvrdenia vymyslené. Cestovný ruch ako teraz, tam ešte nikdy tak nefičal..ski strediská a v lete hrad s horami zažívajú najlepšie obdobia posledné roky. Ale rovnako ako v sekcií o BA, spoza PC na gmaps sa tvariš aký máš prehlad, si ešte lepší ako tuto projektanti bez vrstevnicovej mapy. Apropo, vyššie si ukázal prečo juh ma daleko vyššiu nezamestnanosť, podobne je to v esp katalansko/andaluzia..ita padska nižina/sicilia "sťahovať sa za lepšou pracou je nemyslitelné". Diky za vysvetlenie a pozdravujem


Btw. som rád že svoje očakávania prirovnávaš k balastu, konečne sme sa zhodli
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Feb 2018 10:50

vynimka potvrdzujuca pravidlo? nebud smiešny, ked okrem troch oravských okresov tvoje pravidlo popiera Stará Lubovna či Humenné, ktoré maju polovicčnu nezamestnanost než juh...bez d/rc


moje pravidlo potvrdzuje tabulka 2007-2017. to ze nechces vidiet kde su poklesy o tretinu/polovicu povodnych hodnot je tvoj problem, popri R1 uz mas 5-7%, KA, BR 6%, BS ma 8%. DT 7%. LC a VK rychlo padaju pod 10%. R2 toto este urychli. v HE a SL sa znizila za 10 rokov o nejake smiesne percento, preco to nebolo viac ked dialnica netreba, hmm :?:

ten tvoj "juh" vysoko nad ciarou je cim dalej vlastne len gemer, v RS sa zlikvidoval potravinarsky priemysel, v RV bane a v naposledy v PT sklarne a nic nove neprislo.

Zase tvoje tvrdenia vymyslené. Cestovný ruch ako teraz, tam ešte nikdy tak nefičal..ski strediská a v lete hrad s horami zažívajú najlepšie obdobia posledné roky.


polopravda, iste, turizmus zaziva lepsie casy ale to je vsade naokolo lebo cast ludi sa boji ist do stredomoria. Sk je stale na tom zle oproti cechom alebo madarom, pritom severne Sk ma super potencial. stara klasika, neochota a ceny nezodpovedajuce kvalite.

http://www.netky.sk/clanok/prijmy-turec ... lesli-o-30

Apropo, vyššie si ukázal prečo juh ma daleko vyššiu nezamestnanosť, podobne je to v esp katalansko/andaluzia..ita padska nižina/sicilia "sťahovať sa za lepšou pracou je nemyslitelné". Diky za vysvetlenie a pozdravujem


prekrucas. nie je to nemyslitelne ale to nie je skutocne riesenie. oravaci sa podla teba maju lepsie ked masovo odchadzaju :?: pleties si pricinu a dovod. pozri si mapu zamestnanosti v EU a skus napisat ze nekoreluje so zivotnou urovnou. :lol: to iste co ukazuje mapa na statnej existuje aj na regionalnej. alebo zase vytiahni nejake nepodstatne detaily. pointa je v tom ze pracu treba mat doma lebo praca je pre ludi a nie ludia pre pracu. mentalita ako z 18. st.

http://ec.europa.eu/eurostat/statistics ... _2016_(%25)_YB17.png

takze skus pridat na objektivite....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 17. Feb 2018 06:46

devil napísal:a nic nove neprislo.


Na slovensku uz nemame skoro 30 rokov socializmus, ale kapitalizmus... ale ako vidim, tak juzania si to este stale nevsimli :D

devil napísal: pritom severne Sk ma super potencial. stara klasika, neochota a ceny nezodpovedajuce kvalite.


To je to iste ako na juhu, lenivost a neochota.

devil napísal:
prekrucas. nie je to nemyslitelne ale to nie je skutocne riesenie. oravaci sa podla teba maju lepsie ked masovo odchadzaju :?: pleties si pricinu a dovod. pozri si mapu zamestnanosti v EU a skus napisat ze nekoreluje so zivotnou urovnou. :lol: to iste co ukazuje mapa na statnej existuje aj na regionalnej. alebo zase vytiahni nejake nepodstatne detaily. pointa je v tom ze pracu treba mat doma lebo praca je pre ludi a nie ludia pre pracu. mentalita ako z 18. st.



A znova... Pokial si si nevsimol, tak na slovensku je uz skoro 30 rokov kapitalizmus. Takze plati, ze ludia tu su pre pracu a nie naopak. Inak v 18. st. vladol svojim sposobom velmi silny kapitalizmus, len to pomenovanie bolo ine a rozlozenie spolocnosti taktiez. Takze za tych 300 rokov sa takmer nic nezmenilo.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 17. Feb 2018 10:30

Yoggy52 napísal:Na slovensku uz nemame skoro 30 rokov socializmus, ale kapitalizmus...

Na Slovensku máme hocičo ,len nie kapitalizmus. Možno taká postsocialistická kŕčovitá napodobenina kapitalizmu...
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 18. Feb 2018 09:28

Na slovensku uz nemame skoro 30 rokov socializmus, ale kapitalizmus... ale ako vidim, tak juzania si to este stale nevsimli :D


do potravinarskeho priemyslu investuju miliardy nielen na zapade ale aj v okolitych krajinach, my nie a toto je nasledok. alebo vsetci su hlupaci, mali vyhnat ludi prec a zavolat expertov ako miklos a kanik.

https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/96 ... rdne-nizka
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 18. Feb 2018 14:40

Nechapem aky ma suvis tento clanok s mojim tvrdenim :?

Ale ked uz si zacal, tak to nie stat produkuje, ale sukromny farmari, ktori ale dostavaju dotacie od statu. A ked su nizke a neprodukuje ti ziadny zisk, alebo az dokonca stratu, tak podnik zatvoria. A to je jasny prejav kapitalizmu. :D A vlastne aj jasny priklad juhu slovenska.

Inak nikomu nic nebrani s tym zacat a nemusite zacat pestovat GMO kukuricu na 10 hektaroch, ale kludne zacat nieco vyrabat. Napr:

http://malygazda.com/

http://www.e-dukla.sk/?page_id=1013&act ... le_id=6008

https://finstat.sk/47411147
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 18. Feb 2018 18:13

preboha ty o com rozpravas. potravinarsky priemysel je od toho aby SPRACOVAL to co vyprodukuju farmari, nikto netvrdil ze len od miestnych. vo vyspelych krajinach je bohato podporovany cez rozne fondy europske aj statne aj roznymi formami danovej ulavy. v RS bolo predtym min. poltucet potravinarskych zavodov. tu vobec nejde o nejake kolchoznictvo. tak ako sa podporili automobilky, papierne ci "sofistikovana" skladacka TV panelov tak sa mohlo aj toto a malo byt vacsi zmysel.

tie kecy o kapitalizme si niekam strc. cisty kapitalizmus je mozno v krajinach tretieho sveta ale urcite nie v zapadnej europe. a eurofondy je len zlomok to niektore staty tlacia do roznych odvetvi. nevadi ze si totalne mimo ale ty si to ani neuvedomujes...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod zoom » 18. Feb 2018 23:07

devil napísal:moje pravidlo potvrdzuje tabulka 2007-2017. to ze nechces vidiet kde su poklesy o tretinu/polovicu povodnych hodnot je tvoj problem, popri R1 uz mas 5-7%, KA, BR 6%, BS ma 8%. DT 7%. LC a VK rychlo padaju pod 10%. R2 toto este urychli. v HE a SL sa znizila za 10 rokov o nejake smiesne percento, preco to nebolo viac ked dialnica netreba, hmm :?:
Tak ako ty máš svoju tabuľku, tak ja ti dávam okresy (a nielen tie tri oravské) kde klesá tiež rýchlo nezamestnanosť pri absencií infratruktúry v podobe d/rc, nehovoriac o číslach HzP, z čoho značí, že sú ďaleko významnejšie faktory vplývajuce na nezamestnanosť region než d/rc.

devil napísal:prekrucas. nie je to nemyslitelne ale to nie je skutocne riesenie. oravaci sa podla teba maju lepsie ked masovo odchadzaju :?: pleties si pricinu a dovod. pozri si mapu zamestnanosti v EU a skus napisat ze nekoreluje so zivotnou urovnou. :lol: to iste co ukazuje mapa na statnej existuje aj na regionalnej. alebo zase vytiahni nejake nepodstatne detaily. pointa je v tom ze pracu treba mat doma lebo praca je pre ludi a nie ludia pre pracu. mentalita ako z 18. st.

http://ec.europa.eu/eurostat/statistics ... _2016_(%25)_YB17.png

takze skus pridat na objektivite....

Píšeš sarkasticky, tak neslovičkar. Životnu uroven do toho nepleť, nezamestnanosť ani hdp nemožno pokladať za životnu úroveň, to sám uznaš. Vybral si si mieru nezamestnanosti, tak si argumentuj s nou. A ano, je bežné migrovať za prácou od nepamäti a ešte aj dlho bude. Dôvodmi prečo tomu tak je, tu zahlcovať vlakno nejdem. Skus sa okrem kamionistov pýtať aj ludí ktorých stretneš mimo Svk, kludne aj nemcov rakušanov či čechov.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 19. Feb 2018 12:09

vsetko ma suvis so zivotnou urovnou, je urcite vyssia tam kde je nizsia nezam. aj ked netvrdim ze je priama umera.

jednym slovom vyspelost, odkial sa migruje je menej vyspele ako tam kde sa migruje. potom tvarit sa ze to vlastne OK je priznanie ze region vyspely nie je. kludne by som dal do tej tabulky upsvar stlpec s poctom ludi co odisli pracovat. to by lietali ine cisla a najma na tie okresy na kt. sa odvolavas.

Tak ako ty máš svoju tabuľku, tak ja ti dávam okresy (a nielen tie tri oravské) kde klesá tiež rýchlo nezamestnanosť pri absencií infratruktúry v podobe d/rc, nehovoriac o číslach HzP, z čoho značí, že sú ďaleko významnejšie faktory vplývajuce na nezamestnanosť region než d/rc.


mozeme sa bavit aj o inych faktoroch ale obavam sa ze maloktory je mozu regiony ovplyvnit.

- stimuly. vacsina isla a ide na zapad, lebo ako hovoria pani ministri a SARIO, investor pride bud na zapad alebo odide do cudzej krajiny. a teraz je otazka ako by vyzeralo zapadne Sk bez automotive, samsungu a dalsich. trosku pokrytecte brat stimuly a odkazovat inym ze si maju poradit sami
- vymozitelnost prava, sudy, policia, prokuratura su vsade statne.
- dane a odvody su statne, zakonnik prace je rovnaky v BA aj v SO.
- oblubena vzdelanostna uroven, tu su rozdiely v prospech zapadu, stale vsak treba manualnu pracu, je bezne mat ofis v BA a prevadzky kdekade

ak som na nieco zabudol, kludne dopln.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 25 hostí.