Moderátor: Moderátori
Lermik napísal:A proč vlastně dochází k zpřísnění norem? Vždyť slovenská D3 se bude stavět 24,5 a nikomu to nevadí...
Jaroslav Štemberk napísal:Lermik napísal:A proč vlastně dochází k zpřísnění norem? Vždyť slovenská D3 se bude stavět 24,5 a nikomu to nevadí...
Šířka 27,5 má tu výhodu, že při uzavření jedné poloviny dálnice lze na druhé namalovat 4 užší pruhy, takže kvůli bezpečnosti je v takovém úseku nutno omezit rychlost, ale nesníží se počet jízdních pruhů. To byl zřejmě hlavní důvod pro to, že všechny nové dálnice by měly být stavěny v šířce nejméně 27,5 m. U kategorie R se nekalkuluje s intenzitami dopravy, které by při snížení počtu jízdních pruhů na kratším úseku vedly k úplnému zabklokování komunikace ve špičkách, jako to hrozí na dálnicích, kde se počítá s vyššími intenzitami dopravy (což na české D1 a zejména na pražské Jižní spojce můžeme vidět často).
jkjk napísal:Jaka bude sirka rakouske S10?
Podle informaci na strankach ASFINAGu je predpokladane zatizeni prihranicniho useku 15 tis denne v roce 2025. Tedy stejna bude i na ceske strane. Je na takoveto zatizeni treba plnohodnotna dalnice?
Lenny napísal:Na D3 je pouze jeden úsek v kategorii D 26,5 Mezno - Tábor. Úseky Praha - Mezno a Tábor - ČB jsou v kategorii D 27,5 a úsek ČB - Rakousko je v kategorii R 25,5.
Lermik napísal:
http://www.ceskedalnice.cz/kategorie.htm tady se ale píše, že to bude R26,5 a úsek na D11 z Dvora Králové n. L. do Trutnova bude dokonce R27,5!! Nechápu proč se hlavní tahy nestavějí jako dálnice až k hranicím obzvlášť když na to mají parametry.
mapman napísal:Lermik napísal:
http://www.ceskedalnice.cz/kategorie.htm tady se ale píše, že to bude R26,5 a úsek na D11 z Dvora Králové n. L. do Trutnova bude dokonce R27,5!! Nechápu proč se hlavní tahy nestavějí jako dálnice až k hranicím obzvlášť když na to mají parametry.
Co třeba proto že v rakousku bude mít R3 pokračování v podobě S10 což je rakouský ekvivalent R a v Polsku bude mít R11 pokračování v podobě S3 což taky není A... Možná v tom hrajou roli kromě často omílaných intenzit i faktory mezistátní...
Lermik napísal:Ano v současnosti to je S3, ale to se může změnit, protože Poláci stále mění dálnice v R a R na čtyřpruhovky. Ale nedávno jsem četl, že S69 (pokračování slovenské D3) se možná časem přeznačí na dálnici... ...rakušané na nás pro změnu postaví A5 směrem na Brno, takže by to bylo 1:1
Dy napísal:Lermik napísal:Ano v současnosti to je S3, ale to se může změnit, protože Poláci stále mění dálnice v R a R na čtyřpruhovky. Ale nedávno jsem četl, že S69 (pokračování slovenské D3) se možná časem přeznačí na dálnici... ...rakušané na nás pro změnu postaví A5 směrem na Brno, takže by to bylo 1:1
Tu ale nejde o to, že na Brno, ... tu ide o to, že ide o ponímanie metropolí, ... je logické, že od Viedne sa stavajú diaľnice na každú na stranu a podobne aj od Prahy ide najviac diaľnic v ČR. Tým chcem povedať, že nejde o Brno ale o Viedeň. A podobne nebude taká výrazná doprava medzi Č.B. a Rakúskom, preto tam stačí skôr rýchlostná cesta.
Jaroslav Štemberk napísal:I z intenzit, které jsem výše uvedl, vyplývá, že je správné rozhodnutí stavět v kategorii D k MÚK Krasejovka, kde bude odbočka na Český Krumlov a Lipno, dále postačí R. Tedy D3 je potřebná nejen k Č. Budějovicím, ale je potřebný i jejich obchvat a na něj navazující kratší úsek k odbočce na Č. Krumlov (I/39). Dále by mohl postačovat 1/2 profil R, je ovšem otázka, o kolik tam vzroste intenzita, až bude kompletně zprovozněno rychlostní spojení Dresden - Praha - Linz.
Dy napísal:Jaroslav Štemberk napísal:I z intenzit, které jsem výše uvedl, vyplývá, že je správné rozhodnutí stavět v kategorii D k MÚK Krasejovka, kde bude odbočka na Český Krumlov a Lipno, dále postačí R. Tedy D3 je potřebná nejen k Č. Budějovicím, ale je potřebný i jejich obchvat a na něj navazující kratší úsek k odbočce na Č. Krumlov (I/39). Dále by mohl postačovat 1/2 profil R, je ovšem otázka, o kolik tam vzroste intenzita, až bude kompletně zprovozněno rychlostní spojení Dresden - Praha - Linz.
Ja si nemyslím, že je potrebné stavať parameter D kdekoľvek okolo mesta, pretože pre dopravné zaťaženie je dôležité, aby neboli pruhy 2 ale 4 a to po 2 pre každý smer a nie je podstatné, či ide o R alebo o D - to je len pocit pri jazde, ale priepustnosť zlepšuje aj R.
Michal R napísal:V Českých Budějovicích je největší problém na průtahu ten, že v době, kdy se stavěl (konec 80. a začátek 90. let) nikdo nepředpokádal, že na území zhruba 2 km, se do stávajícího průtahu napojí TESCO, Globus, InterSpar a Terno.... a upřímně, ČB jsou při sebemenší dopravní nehodě na hranici kolapsu.... jenom se o tom tolik nemluví.
jkjk napísal:18.12. byly mimo jiné zastupitelstvem Stredockeskeho kraje schvaleny uzemni plany VUC Benesovska a Prazskeho regionu, cimz odpada dalsi prekazka na useku Mezno - Praha.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.