Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 07. Máj 2005 12:56

Bez toho aby som komentoval predchadzajuce prispevky...ma napadli krcmove reci ludi zo severu ako je oblast mimo severu a zapadu neatraktivna a pod....

http://www.sme.sk/c/2040675/Primator-Pu ... kojny.html

Pan primator Puchova by sa mal zamysliet kto vsetko platil cez dane toho casu vystavbu matadoru...tak nech sa snazia byt konkurencieschopny a nie oplakavat monopolne postavenie z cias ustrednych vyborov. :twisted:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Nie, Devil nemáš pravdu.

Odoslaťod Scotty » 07. Máj 2005 14:09

devil napísal:Bez toho aby som komentoval predchadzajuce prispevky...ma napadli krcmove reci ludi zo severu ako je oblast mimo severu a zapadu neatraktivna a pod....

http://www.sme.sk/c/2040675/Primator-Pu ... kojny.html

Pan primator Puchova by sa mal zamysliet kto vsetko platil cez dane toho casu vystavbu matadoru...tak nech sa snazia byt konkurencieschopny a nie oplakavat monopolne postavenie z cias ustrednych vyborov. :twisted:


4 mld. SKK. Nasyp ich do 2-3 firiem po 1-2 mld. SKK a uvidíš ten rast. Povedzme do chemických spoločností. Taká firma by za 0,5 mld. SKK oddlžila z čias V.M. a 1 mld. SKK by investovala. Zamestnala by viac ako 1000 ľudí, t.j. spolu 2000 ľudí, ozdravili by sa. Okrem toho všetky chem. spoločnosti na Slovensku financujú aj rozvoj miest, v ktorých sú a nepotrebujú vyvolané investície, akými sú D alebo RC. A tiež by vydržali zamestnávať ľudí viac ako 10 rokov.

V tom majú pravdu všetci domáci podnikatelia. Táto forma štátnej pomoci vo výške 21% je už prehnaná. Pretože to je 4 miliardy SKK na 1600 pracovníkov. A to je len priama pomoc. Nepriama bude v infraštruktúre, s ktorou sa vôbec neráta.
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Odoslaťod aquila » 07. Máj 2005 16:54

inak tych 21% je vela, a bohvie ci to nebude mat dohru. EU povoluje 15%. poliaci ponulipomoc asi 9,8% resp 10%.

21% je mooc
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 07. Máj 2005 18:44

Tak ci tak to musi schvalit EU...mozno bude 15 % a zvysok sa zamaskuje....napokon ani ZA nemusi mat ciste svedomie ohladom stimulov...

a k tomu oddlzeniu firiem, hm, to je zbytocne ak tam ostane ten manazment, ktory ju zadlzil....
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Scotty » 07. Máj 2005 18:59

devil napísal:Tak ci tak to musi schvalit EU...mozno bude 15 % a zvysok sa zamaskuje....napokon ani ZA nemusi mat ciste svedomie ohladom stimulov...

a k tomu oddlzeniu firiem, hm, to je zbytocne ak tam ostane ten manazment, ktory ju zadlzil....


Porovnávať investíciu v ZA s LV je smiešne a trápne, pretože nebyť tej v ZY, tak táto nepríde a naviac, investícia v ZA zdvihne export SR o 20% a investícia v TT tiež o 20%, ale investícia v LV o toľkoto nie. Okrem toho, D1 cez ZA ísť mala a už mala byť aj otvorená. Zase Devil nepodhodnocuj ZA a nepovyšuj LV.

Je jedno, čo je tam za manažment, vtedy sa úvery brali a úroky boli nad 20%. A ver tomu, že 80% chemických spoločností už nie je v tých rukách, ktoré ich sprivatizovali.

Ja ako stavbár D a RC a iných stavieb sa ešte vyznám v tom, že je potrebné pre SR, aby sem prišli investori, nech sa im dajú úľavy, nech sa im aj pomôže, ale ak tá pomoc má prekročiť 10% celkovej investície, tak potom treba začať pomáhať aj domácim firmám. To snáď ešte uznáš. Pretože potom sem síce prídu nové spoločnosti (západná časť SR, časť KE a PP), ale staré skrachujú a regionálne priepasti medzi západom a východom SR už nezachráni ani D1 alebo R1, pretože už nebude čo spájať.

Dám Ti 1 príklad. Stavebná spoločnosť Holcim, dodávateľ cementu, ... moderná spoločnosť na Slovensku skončila v - (mínuse), pretože investovala 2,2 mld. SKK do závodu v Rohožníku a má mínus skoro 100 mil. SKK, to jest dlh. A to sú ešte tí úspešní v slov. priemysle.
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Odoslaťod devil » 07. Máj 2005 22:29

A ty zase neprecenuj ZA, nepripravena v nijakej oblasti, zmluva taka ze sa s PSA neda ani porovnat, proste bordel. Vsade musia splnat milion podmienok, ale ZA to dostala takym sposobom ako kedysi dotovali komunisti BB. Pazrava nad Vahom.

A nie som si vobec isty, ze by bez KIE by sem iny nechodili, to si vyhod z hlavy. Stimuly dostanu aj domaci, nech preinvestuju 20 miliard a bude to, stavaju sa priemyselne parky a to aj tam kde nie su D/RC tak kde je problem :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 07. Máj 2005 23:24

devil napísal:A ty zase neprecenuj ZA, nepripravena v nijakej oblasti, zmluva taka ze sa s PSA neda ani porovnat, proste bordel. Vsade musia splnat milion podmienok, ale ZA to dostala takym sposobom ako kedysi dotovali komunisti BB. Pazrava nad Vahom.

A nie som si vobec isty, ze by bez KIE by sem iny nechodili, to si vyhod z hlavy. Stimuly dostanu aj domaci, nech preinvestuju 20 miliard a bude to, stavaju sa priemyselne parky a to aj tam kde nie su D/RC tak kde je problem :?:

ZA by so tiez neprecenoval, ale faktom je ze tam prisla KIA, ktora pritiahla dalsich korejcov. to ze PSA mala kusok ine podmienky bolo aj pripravoc. chyba ruska, slubuje aj to co nema :-/ je to skor uz len sikovnost slotu, ze to vyuzil ...

ad stimuly a domaci, aj matador dostal stimuly (resp bolo mu odopustene asi 2mld ak bude investovat), a dalsie firmy. len pointa je v tom ze malo firiem na slovensku moze investovat co i len 100 milinov euro. nieto 20 miliard.

inak tych priemyselnych parkov, zase tak vela nie je .. ale faktom je ze infrastruktura je vzdy dolezita

btw. pazrava nad vahom inak ak si pamatam dobre bola PB ? :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 08. Máj 2005 09:01

len pointa je v tom ze malo firiem na slovensku moze investovat co i len 100 milinov euro. nieto 20 miliard.


no vsak o to ide...

priemyselne parky sa velmi velmi zanedbavali a ani nemusi byt pri nich D/RC, samozrejme ak tam chcu pritiahnut velku firmu tak ano...

Este k tym stimulom: LV 20 mld. investicia/4 mld stimuly, KIA 34 mld/8-9 mld stimuly...tak kolkoze je to % :?: :wink:
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=2037718

prva korejska firma ktora prisla bol Samsung, a aj Hankook by prisiel aj bez KIE ak by ta nechcela nikam expandovat, proste dane, mzdy atd, zakonnik prace atd....
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Caesar » 08. Máj 2005 10:12

devil napísal:A ty zase neprecenuj ZA, nepripravena v nijakej oblasti, zmluva taka ze sa s PSA neda ani porovnat, proste bordel. Vsade musia splnat milion podmienok, ale ZA to dostala takym sposobom ako kedysi dotovali komunisti BB. Pazrava nad Vahom.

A nie som si vobec isty, ze by bez KIE by sem iny nechodili, to si vyhod z hlavy. Stimuly dostanu aj domaci, nech preinvestuju 20 miliard a bude to, stavaju sa priemyselne parky a to aj tam kde nie su D/RC tak kde je problem :?:


Ale, no tak, asi neviete o čom je investícia v LV. HANKOOK je priamym dodávateľom pre KIA a tejto investícii pomohli tí, čo investujú v ZA, to je predsa verejne známe a je to potvrdené aj zo strany KIA aj zo strany MH SR, p. Ruska.

Štát nedáva žiadne stimuly domácim firmám, to je tiež známe. Inak by tu nebola taká katastrofálna situácia vo viac ako 100 podnikoch, ktoré zamestnávajú viac ako 150 000 ľudí. Do 10 rokov budú zamestnávať menej ako 100 000 ľudí, platia dane, sponzorujú mestá a regionálny šport a nepotrebujú ďalšiu infraštruktúru. O tomto Devil sa skutočne nehádajte.

A prečo išla KIA na sverné Slovensko? Pretože severné Slovensko má najrozvinutejšiu infraštruktúru (diaľnica, železnica, cesta I. triedy, letisko, rieka, iné siete) a hlavne ľudí, ktorí vyštudovali strojárstvo, dopravárstvo. Toto jednoducho juh nemá. Takže u vás je to "pažravý Váh", pre mňa je to neschopný juh.
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 08. Máj 2005 10:14

devil napísal:
len pointa je v tom ze malo firiem na slovensku moze investovat co i len 100 milinov euro. nieto 20 miliard.


no vsak o to ide...

priemyselne parky sa velmi velmi zanedbavali a ani nemusi byt pri nich D/RC, samozrejme ak tam chcu pritiahnut velku firmu tak ano...

Este k tym stimulom: LV 20 mld. investicia/4 mld stimuly, KIA 34 mld/8-9 mld stimuly...tak kolkoze je to % :?: :wink:
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=2037718

prva korejska firma ktora prisla bol Samsung, a aj Hankook by prisiel aj bez KIE ak by ta nechcela nikam expandovat, proste dane, mzdy atd, zakonnik prace atd....


Samsung GA nie je a nebude Hankook LV, pretože to je o úplne inom segmente.

No koľko je to%?: 20% a viac a to je nezdravá podpora hlavne, keď domáci investori nemajú ani 1%.
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 08. Máj 2005 11:11

devil napísal:
len pointa je v tom ze malo firiem na slovensku moze investovat co i len 100 milinov euro. nieto 20 miliard.


no vsak o to ide...

inak taketo stimuly vlada robila za meciara, ako myslene to bolo dobre, len problem zostal v tom, ze teraz ma SR 64 miliard nedobytnych pohladavok (a to uz sa asi 30 miliard odpisalo..)

devil napísal:priemyselne parky sa velmi velmi zanedbavali a ani nemusi byt pri nich D/RC, samozrejme ak tam chcu pritiahnut velku firmu tak ano...

toto bohuzial ide tiez na vrub do istej miery aj predchadzajucej dzurindovej ale najma meciarovej vlady. slovensko zacalo s priemyselnymi parkami az posledna krajina.


devil napísal:Este k tym stimulom: LV 20 mld. investicia/4 mld stimuly, KIA 34 mld/8-9 mld stimuly...tak kolkoze je to % :?: :wink:
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=2037718

KIA investuje asi 50 miliard skk, to len na upresnenie. podpora hankook by mohla byt aj mensia, to je fakt..

devil napísal:prva korejska firma ktora prisla bol Samsung, a aj Hankook by prisiel aj bez KIE ak by ta nechcela nikam expandovat, proste dane, mzdy atd, zakonnik prace atd....

KIA taha sem dalsich korejcov, bez nej by tu nebol ani hankook, ani matador by nemal JIV s korejcami, ani lednicke rovne asi 1500 novych miest a prijdu dalsi. korejci si davaju zakazky len sami sebe, ale nie su v europe etablovani, a je dobre ze HQ si beru slovensko.

samozrejme zakony, stimuly su tiez dolezite, ale netreba to prehanat.

ad samsung, po nom ma este vlada asi 2 mld nedobytnu pohladavku zo spolocnost samsung calex zlate moravce, ale to si uz moc ludi nepamata ...

inak uz som trosku OT, ale chcel som to len na vysvetlenie :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 08. Máj 2005 11:39

KIA investuje asi 50 miliard skk, to len na upresnenie. podpora hankook by mohla byt aj mensia, to je fakt..


A to mas odkial :?: , k nicomu takemu sa v zmluve nezaviazala...ma to byt okolo 30 mld. Ak clanok SME nie je dost dobry, prosim, ale potom uved lepsi zdroj. :arrow:

samozrejme zakony, stimuly su tiez dolezite, ale netreba to prehanat.


To je najdolezitejsie.

a odcitujem zo zmluvy s KIA, ktora dost postrada konkretnosti:


"V prípade, že KIA preinvestuje celkom menej než štyristo päťdesiat miliónov euro (€ 450 000 000), vrátane všetkých investícií, či už budú spĺňať podmienky ako Oprávnené náklady pre účely štátnej pomoci alebo nie, vychádzajúc pritom výlučne zo svojho podnikateľského úsudku a rozhodnutí, a nie z dôvodov, ktoré možno pripísať Slovensku alebo Žiline, alebo zhoršeniu všeobecných podmienok investovania na Slovensku alebo akejkoľvek udalosti vhej moci, potom bude možné upraviť celkovú čiastku ostatných investícií stanovených v Prílohe IV, ktorých realizácia sa od Slovenska vyžaduje, úmerne so znížením výšky celkovej investície spoločnosti KIA, ktorá bola racionálne a objektívne vynaložená na Projekt (vrátane všetkých investícií či už spĺňajú podmienky ako Oprávnené náklady pre účely štátnej pomoci alebo nie) v porovnaní s výškou investícií stanovenou v investičnom pláne Prílohe VI. V takomto prípade, Slovensko a KIA prerokujú a dohodnú sa na tom, ktoré položky a konkrétne čiastky ostatných investícií Slovenska spomedzi položiek ostatných investícií Slovenska zostávajúcich na realizáciu sa nezrealizujú.

Nic konkretnejsie som tam nenasiel, a btw. PSA zamestna viac ale prinajhorsom rovnaky pocet ludi (a tiez to zdaleka nebude 50 mld. Sk, takze "50 mld. investicia" je len Slotove a Ruskove vymyvanie mozgov (kedze pri PSA este Rusko nebol ministrom....) :wink:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod JG » 09. Máj 2005 08:31

Devil, pletiete dve rozne sumy, 9 mld. Sk a 34 mld.Sk, ktore sa odvijaju na uplne inom zaklade (na roznej hodnote investicie) a teda spolu nekoresponduju. Ked uz sa ohanate zmluvou s KIA Motors, tak tam je uvedene pre KIA MOTORS CORPORATION:
"Platné zákony a predpisy EÚ obmedzujú dovolenú štátnu pomoc, ktorú môže Slovensko poskytnúť spoločnosti KIA na realizáciu Projektu na najviac pätnásť percent (15 %) Oprávnených nákladov Projektu."
a pre Hyundai Mobis:
"Slovensko poskytne spoločnosti Mobis Slovensko dotáciu štátnej pomoci na regionálny rozvoj rovnajúcu sa Čistému grantovému ekvivalentu vo výške pätnásť percent (15%) Oprávnených nákladov, bez akýchkoľvek daní, ktoré spoločnosti vzniknú v súvislosti s Projektom, ako je uvedené "

Faktom je, ze skutocna vyska investicii oboch firiem nie je presne znama, bola uvadzana v mediach az do vysky 1,5 mld. EUR. A z toho sa odvijala suma dotacie vo vyske az do 9 mld. Sk pre kurz 40 Sk za Euro.

V zmluve je aj veta pre KIA MOTORS CORPORATION:
"Ak budú skutočné Oprávnené náklady vynaložené na Projekt v rokoch 2004 až 2006 vyššie alebo nižšie než plánované Oprávnené náklady, ktoré boli základom peňažných dotácií, ktoré už boli vyplatené, potom sa upravia peňažné dotácie splatné v roku 2007 tak, aby kompenzovali celkový rozdiel medzi skutočnými a plánovanými Oprávnenými nákladmi. "
a pre Hyundai Mobis:"Ak budú skutočné Oprávnené náklady vynaložené na Projekt v rokoch 2004 až 2006 vyššie alebo nižšie než plánované Oprávnené náklady, ktoré boli základom peňažných dotácií, ktoré už boli vyplatené, potom sa upravia peňažné dotácie splatné v roku 2007 tak, aby kompenzovali celkový rozdiel medzi skutočnými a plánovanými Oprávnenými nákladmi."

Takze tvrdenie, ze dotacie budu 8-9 mld. Sk a investicia 34 mld.Sk nekoresponduje s uzavretymi zmluvami. Teda pre investiciu 60 mld.Sk je dotacia 15% rovna 9 mld. Sk. Pre investiciu 34 mld. Sk by mala byt dotacia najviac 5,1 mld.Sk.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod devil » 09. Máj 2005 11:25

v zmluve nic o konkretnej vyske investicie nenajdete vobec nic, a myslim ze kazda ina investicia ma v zmluve uvedenu konkretnu vysku.

Faktom je....1,5 mld....v mediach..., v zilinskom vecerniku :?:

Markiza minuly tyzden zhodne so sme uviedla 34 mld. Sk, ale este raz, uvedte iny, doverihodnejsi zdroj a nie vypisujte mi o "faktoch".

A posledna veta je snad vtip, co je to "dotacia", kludne to moze aj 30% a 1/2 pojde "na rozvoj regionu", ktora akoze "nebude suvisiet" s investiciou....chapeme sa :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 09. Máj 2005 12:27

investicia je predbezne 1,1 mld euro s tym ze korejcom sa zapacilo a mozno nieco prihodia. vela to nebude, ale celkovo tych 40-50 mld skk po prepocte.

zdroj nie je ani od sk vlady (tam hadzu s cislami, ze by jeden nechapal), ale od kia & mobis.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 09. Máj 2005 12:31

devil napísal:v zmluve nic o konkretnej vyske investicie nenajdete vobec nic, a myslim ze kazda ina investicia ma v zmluve uvedenu konkretnu vysku.

Faktom je....1,5 mld....v mediach..., v zilinskom vecerniku :?:

Markiza minuly tyzden zhodne so sme uviedla 34 mld. Sk, ale este raz, uvedte iny, doverihodnejsi zdroj a nie vypisujte mi o "faktoch".

A posledna veta je snad vtip, co je to "dotacia", kludne to moze aj 30% a 1/2 pojde "na rozvoj regionu", ktora akoze "nebude suvisiet" s investiciou....chapeme sa :?:


Devil vás je zaujímavé pozorovať. Vy na jednej strane manipulujete s tým, aké sú investičné stimuly pre KIA a MOBIS, aby ste obhájili postup vlády v prípade HANKOOK-u, pretože pre vás je to "vojna: sever proti juhu, ZA vs. LV" a podľa toho potom manipulujete aj s cestnou sieťou. Na severe je rozvinutá, v ZA bude už čo nevidieť a v LV je zatiaľ len obchvat. Nakoniec tu hrozí, že sa ešte presunú peniaze z R1 a R2 na R7(3), pretože peniaze z D1 a D3 sa presúvať nebudú. 8)
Naposledy upravil Caesar dňa 09. Máj 2005 12:45, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod JG » 09. Máj 2005 12:41

Devil, potom nechapem, preco do tej dotacie nezapocitate aj dialnicu Trnava - Zilina. Na jednej strane sa ohanate textami zo zmluvy, na druhej strane si vysvetlujete pojem "dotacia pre KIA" uplne mimo ramca zmluvy. Do regionu tecu vacsie peniaze nez tiekli a ocakava sa, ze to region statu aj vrati v podobe dani a prispevkov na poistenia.

Sluby o dialnici do Ziliny do novembra 2006 zostali len na papieri a nejde mi o usek cez PB, ide o usek Hricovske Podhradie - Zilina, Strazov a o usek Sverepec - PB,zapad. Neurobilo sa za rok skoro nic preto aby tieto useky boli r.2006 spojazdnene. Vlada neurobila nic preto, aby sa mohlo efektivnejsie vyvlastnovat pod infrastrukturu, aby sa mohlo vyvlastnovat pod vyznamne investicie. Vlada nezabezpecila, aby sa transparentne dotacie vyuzivali.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod devil » 09. Máj 2005 12:45

zdroj nie je ani od sk vlady (tam hadzu s cislami, ze by jeden nechapal), ale od kia & mobis.


kym to nie je v zmluve je to len "akoze". A "akoze" k nicomu nezavazuje.

Caesar, "na severe je rozvinuta"...no to by som nepovedal....

Samozrejme vystavba D je u nas kopa nestastia..a ziadne presuvanie to uz nezachrani....proste D1 BA-KE v r. 2015 je neskoro a zbabrane...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Caesar » 09. Máj 2005 12:48

devil napísal:
zdroj nie je ani od sk vlady (tam hadzu s cislami, ze by jeden nechapal), ale od kia & mobis.


kym to nie je v zmluve je to len "akoze". A "akoze" k nicomu nezavazuje.

Caesar, "na severe je rozvinuta"...no to by som nepovedal....

Samozrejme vystavba D je u nas kopa nestastia..a ziadne presuvanie to uz nezachrani....proste D1 BA-KE v r. 2015 je neskoro a zbabrane...


No, presne tak. Na severnom hlavnom ťahu je lepšia infraštruktúra než na južnom ťahu.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod devil » 09. Máj 2005 13:00

To je ako porovnat slepého s jednookym... :)

ide o to ze staty s kt. sa mozme porovnavat (ekonomicky) si za zhodné prostriedky postavia viac..nie je potom podstatne za ci mame alebo nemane tazky alebo lahky teren.

proste je dost D/RC, alebo nie je, inac su to len vyhovorky.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Caesar » 09. Máj 2005 16:18

devil napísal:To je ako porovnat slepého s jednookym... :)

ide o to ze staty s kt. sa mozme porovnavat (ekonomicky) si za zhodné prostriedky postavia viac..nie je potom podstatne za ci mame alebo nemane tazky alebo lahky teren.

proste je dost D/RC, alebo nie je, inac su to len vyhovorky.


No to snáď nie. Severné Slovensko, t.j. tam, kde je trasovaná diaľnica D1 si prešlo rôznymi štúdiami. Má lepšiu železnicu, lepšie elektrické prenosové sústavy (el. vedenie), lepšie šírenie rôznych signálov, vyťaženú cestu I. triedy, pozdĺžne vedené ďalšie cesty, ... na viacerých úsekoch je aj niekoľko km diaľnice. O priemysle a turistickom ruchu písať nebudem, pretože priemysel je na severnej trase výrazne zastúpený (budete mi oponovať, že na juhu všetko skrachovalo a komunisti juh odsúdili, ...) a turistický ruch je aj na južnej trase (čo síce je, ale symbol SR je na severnej trase). Takže to nie je o slepom a hluchom. Je to slepom na 1 oko a úplne slepom, keď už.

No práveže toto je to, čo vy nechcete pochopiť. Okolité štáty postavia viac, a čo je na tom? Niekto je pomalší, niekto rýchlejší. Vždy ide o terén a o cenu práce a náklady. Veď na Slovensku sú drahšie stavebné materiály ako v okolitých štátoch, nehovoriac aj vo vyspelých štátoch EÚ. Máme ťažšie finančné podmienky, pretože chceme stavať aj diaľnice s istou kvalitou, tak staviame pomalšie ako okolité štáty. Nemôžete porovnávať Maďarsko a Slovensko. A v Poľsku stavajú rýchlejšie, ale za cenu kvality. Okrem toho, majú viac peňazí, ... inú vládu pri moci. Podobne aj ČR.

Na Slovensku nie je dosť D ani RC, to je jasné. Chýbajú domácim obyvateľom aj investorom. Keby som bol ja ministrom MDPaT (alebo aj premiérom), tak sa postarám o to, aby sa na výstavbu diaľničnej siete dalo za 4 roky 200 mld. SKK (a to som max. skromný). Okrem toho ďalších 100 mld. SKK by išlo na cestnú sieť a modernizáciu strojového parku SSC a NDS.

To, čo ja považujem za výhovorku je to, že vy neustále nadávate (na viacerých témach) na severné Slovensko (podobne ako feroslav) a zastávate sa juhu. Ale pozor, sme v EÚ a ide dosť aj o to ako k investorom a infraštruktúre pristupuje samospráva. Najlepšie je to v ZA. Veď to treba zhodnotiť: samospráva sa rozhodla opraviť 33% ciest, buduje letisko, zabojovalo o investíciu (+dodávatelia) za 50 mld. SKK a tak má aj diaľnicu.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod devil » 09. Máj 2005 16:35

Aspon ze niekto uznal aj ulohu zeleznice. Nieco k tomu:

http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1952030

Turisticky ruch tiez nie je potrebne rozoberat, u nas netvori taký prijem ako by mal...a zdaleka to nie je vina cesty...

O priemysle sa tu uz hovorilo...taky priemysel, ktory rozdavali za cs bol aj tam kde ani na okoli nemali ziadne D/RC.

Dnes je vsak zaklad infrastuktura, kedze firmy nie su ovladane UV KSS a pod. Porovnavat sa je nutne (s tymi s ktorymi sa da samozrejme). V porovnani v PL sme na tom lepsie, a ked aj nebudem porovnavat Chorvátsko a Slovinsko, tak Cesko a Madarsko su na tom lepsie ako SR.

Okolité štáty postavia viac, a čo je na tom?


No nic, ked niekomu nevadi zaostavanie tak co uz. :roll:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Caesar » 09. Máj 2005 17:06

devil napísal:Aspon ze niekto uznal aj ulohu zeleznice. Nieco k tomu:

http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1952030

Turisticky ruch tiez nie je potrebne rozoberat, u nas netvori taký prijem ako by mal...a zdaleka to nie je vina cesty...

O priemysle sa tu uz hovorilo...taky priemysel, ktory rozdavali za cs bol aj tam kde ani na okoli nemali ziadne D/RC.

Dnes je vsak zaklad infrastuktura, kedze firmy nie su ovladane UV KSS a pod. Porovnavat sa je nutne (s tymi s ktorymi sa da samozrejme). V porovnani v PL sme na tom lepsie, a ked aj nebudem porovnavat Chorvátsko a Slovinsko, tak Cesko a Madarsko su na tom lepsie ako SR.

Okolité štáty postavia viac, a čo je na tom?


No nic, ked niekomu nevadi zaostavanie tak co uz. :roll:


Isteže, ja uznávam všetky druhy dopravy. Veď železničná je najekologickejšia, aj sa zasadzujem za spôsob prepravy kamiónov po železnici na popri trase R3.

Ohľadom turistického ruchu: Výrazne stúpajú zisky za posledné roky. Napriek kalamite v Tatrách, Tatry zaznamenali znovu vyššiu návštevnosť. Turistický ruch bude v budúcnosti, po r. 2010 prinášať mld. SKK do štátneho rozpočtu (akvaparky, kúpele, ...). Len to nebude toľko, aby sa kvôli tomu zriaďovalo ministerstvo.

Priemysel ... ja som hovoril, čo ostalo, nie čo bolo. To, čo bolo som len písal, že budete používať ako protiargument ... a stalo sa. 8)

V porovnaní s ČR sme na tom ohľadom cestnej infraštruktúry lepšie. A o Maďarsku som ja písal. Takisto aj o HR a SLO (buď v tejto alebo v inej téme, je to buď "zbedačovanie" alebo "podvyživené financovanie").

Devil, ja som vám napísal, čo je to zaostávanie. Tiež s tým nesúhlasím, ale nedá sa to riešiť vašou povrchnou predstavou.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod devil » 09. Máj 2005 17:18

V porovnaní s ČR sme na tom ohľadom cestnej infraštruktúry lepšie.


ale no tak...neprehanajte... :lol: :lol: :lol:

Devil, ja som vám napísal, čo je to zaostávanie. Tiež s tým nesúhlasím, ale nedá sa to riešiť vašou povrchnou predstavou.


To je slaba utecha, lenze zrejme ani "povrchnou predstavou" tych, ktori o tom rozhoduju :wink: nech uz tvrdia cokolvek...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Caesar » 09. Máj 2005 17:31

devil napísal:
V porovnaní s ČR sme na tom ohľadom cestnej infraštruktúry lepšie.


ale no tak...neprehanajte... :lol: :lol: :lol:

Devil, ja som vám napísal, čo je to zaostávanie. Tiež s tým nesúhlasím, ale nedá sa to riešiť vašou povrchnou predstavou.


To je slaba utecha, lenze zrejme ani "povrchnou predstavou" tych, ktori o tom rozhoduju :wink: nech uz tvrdia cokolvek...


Devil, ČR má 2. najhustejšiu cestnú sieť v Európe, po Belgicku. Avšak zároveň ich cesty sú v katastrofálnom stave. V horšom o jeden celý stupeň ako v SR. Nestíhajú ich opravovať, napriek tomu, že len na opravy dáva ČR stabilne každý rok viac ako 10 mld. CZK, a boli aj sumy 15 mld. CZK. Napriek tomu, cesty sú stále v horšom stave a podobne majú na tom aj celý strojový park letnej a zimnej údržby.

Čo sa týka diaľnic a rýchlostných ciest v ČR, tiež ich majú v horšom stave, dokonca diaľnica Praha-Brno ani nespĺňa rôzne bezpečnostné parametre, je mimoriadne vyťažená a stará.

Ohľadom novej výstavby je na tom ČR na prvý pohľad lepšie, ale v indexácii celkovej diaľničnej siete sú na tom ešte stále horšie, napriek tomu, že už niekoľko rokov stavajú diaľnice a rýchlostné cesty rýchlejším tempom ako SR.

V poriadku, tí čo o tom rozhodujú si nenechajú poradiť, sami o tom skoro nič nevedia a potom to končí takto.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Ďalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.