Moderátor: Moderátori
JoHnZ napísal:A ešte: Ak sú na priecest polovičné závory, božechráň ich obchádzať. Ako dopadol jeden polský borec na kamióne v Púchove, vie každý ...
Ony tie polovičné závory sú tam zasa pre tých borcov, čo tam vbehnú a ostanú tam zavretí ... keby sme tam dali plné závory tak zasa bude nárekov, že to ho zavrelo tam ... čo by mohlo byť na súde možno aj niečím, čo by mohlo porotu ukecať na to, že to vlastne zavinila dráha, ktorá chudáka šoféra zavrela na priecestí ...
Ako hovoríš ty, tak dopadol autobus v Maďarsku, kedy predbiehal kolónu pred priecestím a vbehol na priecestie pol sekundy pred tým naž tam vošiel IC Budapest - Lókosháza ... zo 75 ľudí vo vozidle (dvojposchodový Neoplan) 62 mŕtvych ... sic dôchodcovia, ale aj tak ... majstrovi sa nič nestalo, schoval sa v strojovni ... vo vlaku nebol nikto ťažšie zranený ...
JoHnZ napísal:Ten stav je reálny vtedy, keď sa výpravca ovláda priecestie a zabudne ho pred zapevnením vlakovej cesty zavrieť. Začne mu to tam blikať, a páč nechce aby mal prúser na seba, tvári sa, že mu nejde komunikácia a vlak pošle na PN. Akonáhle taký vlak zachytí elektronika PZZ vyhodnotí to ako neočakávané priblíženie vlaku. Alebo sa detiská hrajú s káblom či železnou tyčou.
Ono, tá železná tyč ... najmä na hlavných tratiach s autoblokom odporúčam (celý ťah Kúty - Štúrovo, Púchov - Košice, Žilina - Čadca, ešte sa hadam čosi nádje) ... keď dôjde nejakým spôsobom k zneprejazdneniu trate (ostanete na priecestí a podobne) ... ak máte čas ... nájdite niečo železné (proste vodivé) a dajte to krížom cez koľaje. Elektronika to vyhodnotí ako obsadený úsek (myslí si, že je to náprava nejakého vagóna), návestidlo, čo je pred vami zhodí na stoj, rušňovodičovi to tam začne húkať ... prípadný vlak ku vám tak pôjde nanajvýš 30 km/h a ak to nie je nejaká extra nepriehľadná trať, tak majster spravidla stihne zabrzdiť ...
Dôchodci ... No, že je to niečo iné ako keď v osemdesiatom piatom roku vbehol hlava nehlava na priecestie vodič autobusu pri Detve. Zahynulo 38 osôb, okrem dvoch všetko deti do 15 rokov ...
JoHnZ napísal:Závory sú tam neni, lebo na ne nevydalo. A okrem toho cesta je málo frekventovaná a po trati prejde za deň oboma smermi do 35 vlakov ... tam naozaj závory netreba ... a od modernizácie tej trate je to tam prvá nehoda tejto povahy ... takže na to naozaj nebol dôvod ... výstražník tam bol a tak závora nezávora, nemal tam minister čo loziť ... Octavia má dobré brzdy ...
JoHnZ napísal:3. To či to železniciam stačí posudzujú iní, toto nebol nejaký Juro z Bohdanoviec, takže to budú aj riešiť (alebo sa tak nejako aspoň tváriť)
P.S.: Hneď ti položím jednu otázku o radu pre "neschopné" železnice ...
Aké závory by si tam dal?
a) plné, nikto ich neobíde, ale na tej ceste jazdí veľa traktorov takže sa ,ôže stať, že sa tam ako v Považskej Teplej bude 8x do roka vrážať s vlakom do traktora, ktorý ostal zavretý na rampách
b) Polovičné, traktor sa odtiaľ dostane, ale šoféri to budú mohutne obchádzať ...
...sa tam ako v Považskej Teplej bude 8x do roka vrážať s vlakom do traktora, ktorý ostal zavretý na rampách...
JoHnZ napísal:Zvukový signál: Kedy si šiel naposledy cez priecestie? Ono to totiž preesne tak funguje, ale traktoristi na to zvysoka kašlú ... konkrétne v Teplej je to 20 sekúnd ...
Stavby priecestí: Možno by stačilo vynadať tetuške dispečerke v Jablonici, aby na tom počítači stavala až keď sa vlak bude hotovať na odchod, lebo pri 80km/h by najbližší prejazd musel byť 700m od stanice. Ale to je tiež aj o mentalite.
Bol som na dovolenke v Taliansku. Bola tam 160km/h trať a na nej priecestie (s náležitými predzváňacími a zabezpečovacími časmi). K priecestiu a pomaly blížila akási kolóna áut. Tesne pred ňou spadli rampy. Keďže bola na štreke špička, rampy vybehli hore až za asi 40 (!) minút (pritrafila sa aj pasáž že 8 minút, nič nešlo). Nikto nebol nervózny, nenadával, všetci disciplinovane v aute čakali. A to sa o Talianoch hovorí všeličo ...
Dy napísal: treba okamžite z auta vystúpiť a opustiť trať nesnažiť sa auto naštartovať. Radšej zničené auto ako ja.
KC napísal:Dy napísal: treba okamžite z auta vystúpiť a opustiť trať nesnažiť sa auto naštartovať. Radšej zničené auto ako ja.
Mna kedysi davno ked som si robil soferak , istruktor ucil, ze ak na priecesti zdochne motor a neda sa nastartovat, treba zaradit jednotku a odsunut sa s autom na starter, tych par metrov by mala baterka vydrzat.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.