Moderátor: Moderátori
DrX napísal:Pozadovali hadam kosicania aby sa na D3 zacalo stavat Svrcinovec-Skalite-hranica?
DrX napísal:Tradicne Jano1 manipulatorstvo. Preco porovnavas Cadcu a Kosice a neporovnavas Cadcu a Svrcinovec-Skalite. Pozadovali hadam kosicania aby sa na D3 zacalo stavat Svrcinovec-Skalite-hranica?
DrX napísal:A detto kydanie na R4 KE-HU: aj pri aktualnom malom vytazeni je R4 najlacnejsia dialnica v historii SK, a v prepocte na pocet obsluzenych autokilometrov povedzme za investovany milion EUR je to este stale lepsia investicia ako colkolvek na Kysuciach,
Mimochodom, manipulátorstvo mi skôr príde porovnať to s D3 Svrčinovec - Skalité.
R4 KE - Milhost je na jedno vozidlo pre 1 km dlzky useku 2.6 krat drahsi ako usek D1 Vrtizer - Hricovske Podhradie.
Cadca a Kosice v rovnakom case o 17:30
Ale ja nepisem o beznej situacii, ktora je vacsinu hodin dna, pretoze od 19:00 do 5:30 je to pod Strecnom obvykle aj cez 70 km/h a este obvykle cez den sa nejake vyskytnu hodiny ked sa to da dat 70 km/h v priemere.
Len ich na vela rokov zastavili, aj ked vystavbu mali obnovit 2-3 roky skor.
devil napísal:ake manipulatorstvo ? ved porovnal PRIHRANICNY USEK s PRIHRANICNYM usekom .
DrX napísal: Preco porovnavas Cadcu a Kosice
4lien napísal:S tym nezapchavanim to hadam nemyslis vazne. Presovska + VSS a Jazero su pocas spicky upchate pravidelne.
devil napísal:R4 KE - Milhost je na jedno vozidlo pre 1 km dlzky useku 2.6 krat drahsi ako usek D1 Vrtizer - Hricovske Podhradie.
toto je exemplarny pripad manipulatorstva. KE-milhost je prihranicny usek a pokial viem je spoplatneny pritom nenadvazuje na ziadny iny spoplatneny usek. to bude az o par rokov. vrtizer-hp je uz vela rokov sucast suvislej dialnice ZA-BA.
devil napísal:v CA sa stavia obchvat a v KE zatial len SZ cast budimir-olsany-saca...
devil napísal:dargov-MI bez toho aby som riesil presnu kilometraz buducej dialnice tak 30 km za 30 minut co je nadhernych 60 km/h. to na ilustraciu ako "rychlo a plynule" sa jazdi v KE kraji na usekoch kde netreba ziadne tunely.
devil napísal:vtedy bola konsolidacia verejnych financii.
Jano1 vytiahol porovanie Čadce a Košíc o rovnakom čase - teda sa bavíme o ich obchvatoch. Načo Doktorko vytiahol Skalité - Svrčinovec (aby zase pi*dal na cenu).
R4 KE - Milhost je na jedno vozidlo pre 1 km dlzky useku 2.6 krat drahsi ako usek D1 Vrtizer - Hricovske Podhradie.
Tam je zasadny rozdiel, je tam intenzita 6.2-10.4 tisic v/24h, kym ZA-DS 22.7-29.1 tisic v/24h. Cize 3-4 nasobne intenzity, pricom tych 22 tisic je len asi na 1 km inak je minimum 26 tisic. Na druhej strane na vacsine trasy Dargov-MI je intenzita len 6-8 tisic v/24h. Cize zase presadzujes dialnicu, kde keby v sucasnosti existovala jazdilo 5 tisic v/24h na vacsine trasy.
Ja si nepredstavujem konsolidaciu financii tak, ze podpisujem dodatky, na zaklade ktorych, sa zmluvna cena navysuje 3-4 nasobne a prave tym neboli peniaze na rozostavane useky, pretoze bez Gorilovskych dodatkov by sa postavilo niekolko nasobne viac km, resp. rozostavane useky by sa skor dokoncili.
Keďže rýchlostnú cestu R4 Košice – Milhosť postavila spoločnosť Skanska SK, a.s. a zmluvu s Národnou diaľničnou spoločnosťou, a.s. (NDS) uzavrela 5. augusta 2010 a s prácami začala koncom augusta toho istého roka. Výstavba bola hradená z európskych fondov a štátneho rozpočtu. Výstavba sa oficiálne začala 27. augusta 2010 a celý úsek bol odovzdaný do užívania 7. novembra 2013.nevo83 napísal:...dodam, ze podobne ako inde "soudruzi z NDS" udelali chybu ked z R4 v 2013 neurobili zjazd resp. vstup do a od US Steel, tak pre mnozstvo kamionov ostava pouzit len povodnu cestu smer Seňa - Haniska...
devil napísal:vytiahol okresne mesto s obchvatom asi 6 km ktory sa stavia a porovnal ho s kosicami kde bude obchvat dlhsi, bude sa skladat vlastne z D1 aj R2 z coho dlhsia cast sa ani nezacala stavat. fakt "skvele" a "objektivne" prirovnanie.
4lien napísal:S tym nezapchavanim to hadam nemyslis vazne. Presovska + VSS a Jazero su pocas spicky upchate pravidelne.
devil napísal:vrtizer-hp alebo dsk-turany patria medzi useky D1 s najvyssou navratnostou a urcite vychadzaju lepsie ako R4. to je fakt...na druhej strane najnarocnejsie useky D1 vychadzaju horsie ako R4. na to aby R4 dosiahla cislo 1282 (sverepec-vrtizer) treba narast intenzity o asi 1.000 aut. dalej....
devil napísal:a vies aky bol dovod dodatkov ? ci ta povodna cena bola realna, ako boli postavene povodne zmluvy z cias hzds-sns ?
Ved v poriadku, len ide o to, ze DrX tu uz snad 20-krat vytahuje, aky je usek R4 KE-Milhost lacny, lenze to, ze je mimoriadne lacny este neznamena, ze je pre spolocnost aj mimoriadne vyhodny a je mnoho usekov D1, ktore su pre spolocnost vyhodnejsie aj ked 1 km takeho useku vysiel aj niekolkonasobne drahsie. A to si DrX nie je schopny za cele roky uvedomit.
Posud sam ci zmluvna cena za D3 Cadca obchvat I.etapa, 1377 m z toho tunel 605m za cenu 753 482 020 v SKK bez DPH/30.126= 25 mil.E, teda 18 mil.E/km v tych casoch bolo realne alebo nie. Ponuka od Skanska+Strabag o 15 rokov neskor na plny profil LL-DS bola 25 mil.E/km
Zase len prekrucas? Porovnaval som zdrzanie/zapchy na Kysuciach s Kosicami na zaklade tohto:
Takže, konečne som sa dozvedel, koľko aut chodí po R4. viac krát som sa priamo drx pýtal ale samozrejme neodpovedal.
Toto čo predvádza eršek, že tlačí zbytočnú R2, a v podstate zastavil výstavbu D1, je doslova hazard.
O D3, ani nepíšem je to v podstate proti štátnym záujmom ako to zámerne spackal.
Turany-Hubová ani chýru ani slychu.
Ono v košiciach, keď sa čaká v zápche 10´tak treba stavať obchvaty a dialnice, ale to , že RK je pernamentne upchatý, že bežne v malých mestečkách sú zápchy horšie ako v KE , o KNM ani nepíšem, to nie je problém. Veľké sorry za OT, ale nedalo mi.
devil napísal:a aj visnove vychadza lepsie z dovodu ze presli pomaly 2 desatrocia a stupajuce intenzity zacinaju pokryvat vysoke naklady. o to absurdnejsie vyzeraju tvoje vyjadrenia ze sa malo postavit hned po roku 2000.
Jano1 napísal:Si sprosty klamar!
Posud sam ci zmluvna cena za D3 Cadca obchvat I.etapa, 1377 m z toho tunel 605m za cenu 753 482 020 v SKK bez DPH/30.126= 25 mil.E, teda 18 mil.E/km v tych casoch bolo realne alebo nie. Ponuka od Skanska+Strabag o 15 rokov neskor na plny profil LL-DS bola 25 mil.E/km
devil napísal:Zase len prekrucas? Porovnaval som zdrzanie/zapchy na Kysuciach s Kosicami na zaklade tohto:
ja som v KE tiez zazil zapchu presne na trase presovska-vss. ze ci su pravidelne ja neviem a ani ci su pravidelne v CA. velmi rad pouzivam google na priemerne rychlosti ale za beznej premavky. na "dokazovanie" ze kedy su kde vacsie kolony to zase rad robis ty.
RK, KM, CA a obcas aj ZA pri HM Tesco je spolocny blby semafor. Sk riesenie pre blby semafor = dialnica.
devil napísal:Turany-Hubová ani chýru ani slychu.
to je len dobre, je extremne drahy, ma problem s EIA, problem v vodou, akurat nie je problem s premavkou.
Neviem, či by som zrovna výstavbu v rokoch 1999-2004 prerátaval na Eurá kurzom 30,126, keď vtedy sa hýbal niekde v úrovni 40 SKK/1 EUR
Cize 10km/rok na D1 a 2 km/rok na D3, ale potrebnejsie useky D3, sa mohli stavat a v sucasnosti by bola D1 BA-KE hotova a na Kysuciach by tiez neboli zapchy na dennom poriadku.
Ukaz kde som napisal, ze sa malo Visnove "postavit hned po roku 2000"! Napisal som, ze sa molo stavat aspon od roku 2005, pricom v Novom projekte vystavby dialnic bol uvedeny rok 2003 ako zaciatok vystavby, pricom sa ratalo s odovzdanim v roku 2010.
Keby bola priorita D1 tak ministerstvo, musi omnoho viac tlacit na uradnikov, pripadne zvysit kapacity v suvislosti s rozostavanymi stavbami na D1, ktore sa odsuvaju uz vela rokov. Nie su schopny, resp. skor nechcu s tym pohnut a tak len vypisanie tendra na LL-DS sa oneskori o mnoho mesiacov oproti terminu, ktory si sami uradnici urcili. D1 Hubova - Ivachnova nekonaju cele roky, resp. konaju tak aby nebolo mozne stavbu naplno rozbehnut a cim skor dokoncit.
Podla toho isteho scitania bola intenzita na I/65 pri ZM 11219 v/24h, ale tam sa postavila R1 Pribina, ktora nas stoji skoro 4 mld.E.
Keby bola v prevadzke D1 Hubova - Ivachnova tak cesta trva 10 minut a nie 1 hodinu aj mimo beznej spicky.
gallery/image_page.php?album_id=132&image_id=43013
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.