Moderátor: Moderátori
PK napísal:Vlados, ked si si nevsimol nikde som nepisal co by "mne" malo mesto zabezpecit.
jarino napísal:Veľkokapacitné trolejbusy budú nakúpené na novú trolejbusovú trať Patrónky - Riviéra
PK napísal:perets napísal:Nie, tomu sa hovorí dopravná indukcia. Áno doprava reflektuje výkonnosť ekonomiky, ale keďže podporujeme len jeden druh dopravy, a ostatné potláčame, tak rastie len ten jeden. Ako môže byť MHD (alebo VHD) konkurencie schopná keď bude stáť v tej istej zápche ako IAD ?
Nepochopil si myšlienku čo som myslel stop stav. Nie, že stojí doprava v danom momente, ale že už ďalej nerastie počet vozidiel na ceste v dlhodobom pohľade. Pretože ak ti trvá cesta do práce autom pri prázdnej ceste 25min a MHD 35min, tak časť ľudí sa rozhodne ísť autom lebo je to rýchlejšie. Ale keďže bude na ceste viac a viac áut, tak sa bude predlžovať aj cestovný čas, až do momentu kedy je to už nie je rýchlejšie ako MHD, a to je stop stav.
Pruhy na Gagarinovej sa by sa zaplnili oveľa rýchlejšie ako by si mnohý mysleli. Pretože je mnoho ľudí ktorý tú cestu, presne z dôvodu predĺženia času už nepoužívali, alebo ju používali zámerne v inom čase. Napr. chodili o hodinu skôr do práce. Teda o 7h bude ešte prázdnejšia ale o 8h už rovnako plná, ako doteraz.
Okey v Malage som nebol budem ti veriť predpokladám že tam majú zavedenú parkovaciu politiku.
PS: 300voz/h v pohode prejde takou vymyslenou prekážkou.
Stale vychadzas z nespravnej premisy, ze natlacis ludi do MHD aj ked nechcu. MHD je primarne pre ludi ktori nevedia nemozu pouzivat IAD, studenti, dochodcovia, ludia ktori sa boja soferovat. Je to minimalne 30% populacie ktrou do IAD nikdy nedostanes. Z toho zbytku 70% asi polovica si najde pracu lokalne a len ta druha dokaze generovat premavku. To je ta tretina poctu obyvatelov mesta pokial premavka dokaze rast.
Preto ma MHD koexistovat s individualnou dopravou jedna neobmedzovat druhu.
Realita je taka, ze u nas napriklad cesta autom trva 20 minut a MHD 45 minut, do MHD nedostanes nikoho ani ked sa obcas cesta autom vysplha na tych 45 minut. Pritom taketo zdrzania autom uz maju citelny dosah na funcnost ekonomiky.
Na Gagarinke som videl rano v spicke, lavy pruh totalne zapchaty autami a pravy BUS, prazdny, akurat tam kazdu minutu prebehne MHD v ktorom je tak 15 ludi.
MHD a primestska doprava nie je konkurancia pre IAD.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 32 hostí.