MuelMI napísal:Čítaj s porozumením. Ja som iba písal o km D v krajoch a porovnával ich. Je faktom, že D1 obsluhuje okres SNV, rovnako napr. aj D1 obsluhuje časť okresov NR a TO. Podľa teba by som mal do km diaľnic v KE kraji započítať aj tie v PO kraji, lebo "obsluhujú" územie KE kraja?
Z môjho pohľadu ten krátucky úsek na území KE kraja len spája úseky na území PO kraja, na území KE kraja nie je žiaden výjazd. Ale aj keď tam tie cca. 2km započítam, zmení sa niečo na pointe?
Rovnako nemá okres SNV ani kilometer cesty I. triedy. Znamená to, že je úplne odrezaný od sveta a budeme ho porovnávať s Medzilaborcami? Okres SNV je 100.000 obyvateľov, z ktorých skoro 80% má diaľnicu do 15km/15min. To asi nechceš porovnávať s pár dedinami TO okresu.
Na pointe to mení to, že nie je korektné písať o zanedbávaní kraja kilometrami diaľnic (zvlášť pri našom politickom rozdelení krajov) a opomínať pritom obsluhu územia kraja diaľnicou kopírujucou hranice dvoch krajov. Alebo by pre miestnych niečo zmenilo pretrasovanie D1 medzi Jánovcami a Braniskom o 10km južnejšie, aby sme si mohli do štatistík pripísať +35km diaľnice do KSK? To by už voči NSK nevyzeralo ani tak zle, že? Nové Zámky to majú v súčasnosti k diaľnici rovnako ďaleko, ako Michalovce, no o Nitrianskom kraji nepíšeme ako o zanedbanom kraji.
Nič to nemení na mojom postoji k nedostavanej D1 aspoň za Michalovce, že je otras nemať doteraz ani blbé územka pripravené, len sa mi bridia tie reči o kilometroch podľa krajov.
pa3ck napísal:Závisí od toho, ktorý obchvat SL myslí. Ten na 68 má zrejme aspoň 20 rokov
Áno, ten myslím. Čiže SL si užíva už 20 rokov "luxus", o ktorom môže snívať nejedno slovenské mesto. A načo, keď je teda tá I/68 taká marginálna, ako sa tu niektorí snažia vsugerovať? So všetkými minulými, súčasnými a blízkobudúcimi stavbami na I/68, trošku rozdiel oproti tomu, ako sa štát stará o prípravu severnej R4.
Len aby bolo jasné, nie som proti R4 po Lipníky. Ďalej na sever pre zlepšenie dopravnej obslužnosti regiónu stačia zmeny, ako na I/68 - obchvat Giraltoviec, preložka I/21 pri Š.Štiavniku, narovnať pár zákrut a dovi. Len keď je teda taká brutálne dôležitá pre našich susedov, že kvôli telefonátom ohľadom R4 od Poliakov a Maďarov nemôže ani náš minister spať, prečo sa to neurobí na drzovku tak, ako to urobili Slovinci s A4. Chcete ju? Tak nám ju zaplatťe (EU), my ju postavíme. A nie stále zaujímať taký submisívny prístup, že si ešte aj ďalšie miliardové PPP budeme vešať na krk, len aby susedia boli spoko a ešte byť popri tom aj drbaný za nevychádzajúce CBA, vykynožené žabky skákajky a bohviečo ešte.