Moderátor: Moderátori
Jonathan napísal:DrX napísal:Ja ich nemam, ale nevidim ziaden dovod ocakavat, ze neboli. Ale este aj keby boli porovnatelne, tak zakladny princip uprednostnit riesenie, ktore nevyzaduje ziaden tunel a je po rovine pred tym s 2 tunelmi by v normalnej krajine bol preferovany (vid Budapest este ani teraz nechce stavat jediny tunelovy usek, a to by bol vytazeny inak nez tie presovske 3 tunely).
viem, ze je to zbytocne, ale este raz to skusim.
Takze nemas udaje, na zaklade ktroych sa rozhodovalo. Ale aj keby to bolo ako hovoris, da sa to znegovat nasledovne:
Mas styri vstupy do mesta. Z nich najvyznamnejsie su zapad a juh. Tieto su poriesene stavbou D1, ktora sa bude stavat (dnes uz je postavena).
Takze dokoncenie obchvatu vies vyriesit 15km vychodnym obchvatom, alebo 15km severnym obchvatom s dvoma tunelmi. Severny obchvat ma vyssie stavebne naklady, lebo MUK navyse a dva tunely navyse, povedzme o 30% (za predpokladu, ze ten vychodny usek je postavitelny tak jednoducho, ako to niekto kresli).
Ale z dopravneho hladiska zapany a vychodny obchvat nijako neriesia severny vjazd. Bez neho nexistuje rozumna alternativa pre smer Sabinov - Kosice a Sabinov - vychod. V obidvoch pripadoch musis ist cez hlavnu krizovatku, ktora je dost vytazena.
Cize v kombinacii Z+S dochadza k predlzenie trasy juh - vychod ale k zlepsenie vsetkych ostatnych. Pri kombinacii Z+V sa zlepsi iba trasa juh-vychod. Vsetky ostatne sa nezlepsia. Bud ostanu (cez mesto), alebo sa predlzia.
A kedze najviac nakladneho tranzitu je na trase vychod - juh, tak bude obchvat viac vytazeny. Cely obchvat ma cca 23km, cize osobakom cca 12minut a nakladakom cca 15. Stale menej ako 18 cez mesto.
DrX napísal:PREDRAZENIE O 340%
DrX napísal:Cize 10tisice nakladakov maju jazdit o 15km dlhsie aby par stovak aut z jednotky nemuselo zachadzat do PO!?!?!
DrX napísal:Proste, Budapest ani Mnichov nemaju poriesene vsetky smery dialnicou. Ale Presov musi. Zilina dokonca s 8-kilometrovym tunelom. A Blava musi tiez, rovno dvojnasobne - najprv vnutornym dialnicnym obchvatom, a potom este raz vonkajsim. Vitajte v megalomanskom heeeeej-slo
Jonathan napísal:tak si si poplakal, a dufam, ze ti je uz lepsie
juh-zapad a najvacsi objem tranzitu je bez zmeny pv oboch pripadoch. pre vychod-zapad/sever je lepsi SO a pre vychod-juh je lepsi VO. treba preukazat ze vychod-zapad/sever je vacsi objem tranzitu a pre vychod-juh. podla tej grafiky na str. 8 pocet kamionov na vychod-juh je vyssii ako vychod-sever + vychod-zapad + juh-sever + zapad-sever. OA tieto smery dokopy maju viac ako vachod-juh, najma vdaka smeru juh-sever ktory vsak druhu (dlhsiu) etapu SO nijako nepotrebuju.kde mas tie desatisice nakladiakov. Aj v tej studii mas 1500. Ak aj dojde k naviseniu, tak maximalne na 3000. Ale tych osobakov nie su stovky, ale tisicky.
myslis asi S-J, S-Z a S-V. no to niekolko 100 znamena asi 300. neviem ci pri intenzite v meste vratane zdrojovej/cielovej ND je to vobec vnimatelny pocet ND. a co sa tyka OA tam som uplne presvedceny ze ten pocet OA je zlomok dopravy zdroj/ciel praveze ak sa aj uvolni nejake miesto na cestach bude velmi rychlo zaplnene. jednoducho ten podiel tranzitu OA sever aj vychod je nizky. to je prave to co som spochybnil plny profil. prinos SO a najma II. etapy pre OA je mizivy.Zaver je ten, ze som vylucil z mesta priblizne 2000 (1500 J-V a 500 V-Z) NA, ale ostalo mi na hlavnej lrizovatke cca 2800 OA a niekolko 100 NA zo smerov S-J a V-Z.
devil napísal:rzeszow barwinek intenzity 20.745, 13.089, 11.221, 13.405, 5.279, 9.004, 8.321, 5.905, 3.466
od krosna to na plny profil nie je.
RK nie je krajské mesto, nebudeme predsa vypisovať ostatné mestá. PO má potiahnutý obchvat v rámci D1, má prakticky kus R4 a dľa plánu v 2027 bude celá R4. Čiže bude mať obchvaty zo S na J aj zo Z na V v prepojení zo západnej strany mesta. Tebou spomínaná ZA bude v 2025 po dlhej snahe, čiže rozdiel dva roky čo je naozaj viac ako fajn. KE zatiaľ stále R2 nemajú, plán je takisto až 2025, tiež rozdiel dva roky. Ešte síce nie je hotovo, ale cena je taká, že by to mohlo byť reálne to postaviť, že sa tam nenasáčkoval žiadný dúhový jednorožec s 90 mil. eur, ktorý by po roku prác spomalil v tempe, potom povedal, že sú na úseku problémy, vypýtal by si ešte 30, potom 40 a potom by sme hľadali druhého zhotoviteľa a z 2027 by sa stalo 2037. A bude to aj plný profil, čiže neviem čo je na tom ironického. Slovák je zväčša zvyknutý, že čo nie je do roka, to nie je nikdy, ale termín 4 roky výstavba a prestavať ročne 80 mega je úplne normálne a v zrovnaní s inými PO dobehne stav, resp. konečne.Driver napísal:Badger dobrá ironia Žilina Ružomberok Košice budú poriešene do dvoch rokov snáď, tu sa ešte ani nezačalo stavať
splinter3 napísal:takze po dnesnej skvelej sprave a udalosti tu mame druhu, potvrdeny 31.7. den otvorenia I.useku, dnes to pisu resp uvadzaju viacere denniky po podpise II. obchvatu, vid zaver clanku https://www.aktuality.sk/clanok/n1IRslI ... om-tendra/?
Xisco napísal:Nejdem rýpať ale východ musí byť spokojný za posledné roky: D1 Prešov, R4 Prešov, stavia sa R2 Košice, teraz opäť ďalší úsek R4 ...
Xisco napísal:Nejdem rýpať ale východ musí byť spokojný za posledné roky: D1 Prešov, R4 Prešov, stavia sa R2 Košice, teraz opäť ďalší úsek R4 ...
nevo83 napísal:Xisco napísal:Nejdem rýpať ale východ musí byť spokojný za posledné roky: D1 Prešov, R4 Prešov, stavia sa R2 Košice, teraz opäť ďalší úsek R4 ...
Veru veru, musime byt nadmieru spokojní hlavne v KSK 35r sa na nas kaslalo, mame az 34km dialnic, sme druhe najvacsie mesto a az 2025 dostaneme ochvat 1/2... a to sa nebavme o cene... Skus ist do ZASK a povedz im zjedli ste uz 3,5mld zjete este minimalne 2,5mld nestaci uz ??
Eric987 napísal:K SO sa dospelo takym zazrakom ze ho pre pretazenie I18 zalcala pripravovar Ssc ako jej prelozku (ze preco nie vychodny? Tranzit pl- ke bom v tom case maly a navyse by sice a trochou obchadzky ale predsa poriesil s JZo aj tento smer. Pri Jvo by nezostal len sb ale aj vt-pp tvoreny prevazne oa. A v neposlednom rade je tu sakra problem s napojenim. - bud skomplikovat po-juh alebo to tahat az niekde ku Petrovanom, nehovoriac o tom ze nie je to ani ako rozfazovat a co sa tyka terenu ten je podobny ako na r1 mri Zm
devil napísal:zaujimava informacia. to je aky sirkovy parameter ?
Przekrój dwujezdniowy 2×2
Klasa techniczna S (droga ekspresowa)
Prędkość projektowa Vp 80 km/h
Prędkość projektowa odc. przygranicznego Vp 70 km/h
Liczba pasów ruchu 2 x 2 x 3,5 m
Pas dzielący wraz z opaskami min. 5 m (w tym opaski 2 x 0,5 m)
Szerokość opaski zewnętrznej 0,7 m
Pas awaryjny brak
Zatoki awaryjne szerokość min. 2,50 m, długość min. 60 m w odstępach maksymalnie co 2 km
Kategoria ruchu KR 6
Obciążenie nawierzchni 115 kN/oś
Skrajnia pionowa 5,0 m
Pochylenie poprzeczne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.