Moderátor: Moderátori
Jaroslav Štemberk napísal:Považuji za chybu, že R13 byla vyřazena ze sítě rychlostních komunikací. Podle mého názoru by bylo nanejvýš vhodné, aby při příští revizi vládního usnesení, kterým se stanoví páteřní síť, se tam R13 vrátila. V okolí této silnice bydlí cca 1/8 obyvatel ČR.
Jaroslav Štemberk napísal:Velmi problematické jsou zejména úseky Ostrov - Klášterec n. O. a Č. Kamenice - Nový Bor, ty ale mají nejnižší intenzitu dopravy, takže by tam mohl stačit dvoupruh, zbytek by měl být kategorii čtyřpruhové R řešitelný, byť kolem Děčína a Nového Boru by to bylo technicky velmi náročné a nákladné.
Problémem úseku Jílové - Děčín - Nový Bor je to, že I/13 prochází CHKO Labské Pískvoce a České středohoří. Toto je velký problém, b ov CHKO vyžaduje stavba R vyjímku MŽP.
Jaroslav Štemberk napísal:Ano, silnice 1/13 tvoří hranici mezi CHKO České Středohoří a CHKO Labské pískovce, a to od Libouchce k České Kamenici a odtud ještě kousek k Novému Boru hranici mezi CHKO Č. Středohoří a CHKO Lužické hory (jejíž jižní hranici pak tvoří až dovzdálenosti 4,5 km od křižovatky s I/35).
Michal R napísal:Zdravím! Lenny, před dvěma týdny jsem o spojení Děčína a D8 mluvil s místostarostou Děčína (je to soused a pekli jsme buřty , který zmínil, že byla představena zbrusu nová varianta vedení páteřní komunikace D8 - Děčín. Nápad spočíval ve zrušení tratě č. 132 ČD (trať Děčín - Jílové u Děčína - Libouchec a dále na Duchcov) a vedení komunice (MS) a S80/11,5 přímo z centra Děčína (z Podmokel) údolím Jílovského potoka na bývalém železničním tělese. Osobně mi to nepřijde vhodná varianta, jednak proto, že takřka z centra Děčína je údolí dost strmě sevřeno pískovcovými sklalami a trať se pod nimi vine v pěkných zatáčkách - stabilita svahu?, a hlavně proto, že mi přijde nesmysl vehnat veškerou dopravu ze západního směru (včtetně tranzitu ve směru Liberec) do naprostého centra města (nepřehledné křižovatky, semafory atp.). Nevíš nějaké podrobnosti k této variantě? Je již definitivně upuštěno od trasování v údolí Chrochvického potoka (včetně tunelové varianty)? Díky. M.
Lenny napísal:Michal R napísal:Zdravím! Lenny, před dvěma týdny jsem o spojení Děčína a D8 mluvil s místostarostou Děčína (je to soused a pekli jsme buřty , který zmínil, že byla představena zbrusu nová varianta vedení páteřní komunikace D8 - Děčín. Nápad spočíval ve zrušení tratě č. 132 ČD (trať Děčín - Jílové u Děčína - Libouchec a dále na Duchcov) a vedení komunice (MS) a S80/11,5 přímo z centra Děčína (z Podmokel) údolím Jílovského potoka na bývalém železničním tělese. Osobně mi to nepřijde vhodná varianta, jednak proto, že takřka z centra Děčína je údolí dost strmě sevřeno pískovcovými sklalami a trať se pod nimi vine v pěkných zatáčkách - stabilita svahu?, a hlavně proto, že mi přijde nesmysl vehnat veškerou dopravu ze západního směru (včtetně tranzitu ve směru Liberec) do naprostého centra města (nepřehledné křižovatky, semafory atp.). Nevíš nějaké podrobnosti k této variantě? Je již definitivně upuštěno od trasování v údolí Chrochvického potoka (včetně tunelové varianty)? Díky. M.
O zrušení trati jsem neslyšel, co vím tak existují v současné době 4 varianty vedení přeložky a všechny začínají v Děčíně stejně.
Stavba navazuje na stavbu přeložky silnice I/62 v Děčíně na MÚK. Trasa pokračuje mostem přes vlečku do Kovošrotu a trať ČD Děčín – Ústí n. L. Trasa pokračuje levostranným obloukem (R= 350) do údolí Chrochvického potoka oddělujícího zástavbu sídliště Železnice a Chrochvic. V horní části údolí je trasa vedena podél Václavova, z a kterým se stáčí trasa pravostranným obloukem (R= 450) pod začátek zástavby Krásného Studence do sedla mezi Popovickým vrchem a Kloboukem. Odtud je trasa vedena po severním svahu Klobouku do souběhu s tratí ČD Děčín – Novosedlice. Trasa je upravena v této části s ohledem na polohu sesuvných území a je vedena v údolí s roztroušenou zástavbou Horního Jílového. Za mostem přes údolí Hornojílovského potoka je trasa vedena po úpatí kopce Výrovna jižně od nádraží ČD Jílové u Děčína. Následně pak trasa přechází do území mezi tratí ČD a stávající silnici I/13. Za obcí Libouchec je silnice vedena v trase stávající silnice I/13. Stavba končí před MÚK Knínice.
Proces posuzování EIA:
http://www.ceu.cz/eia/is/info.asp?kodAkce=MZP072
Jarda napísal:Je také otázka, který břeh Oheje z hlediska ochrany přírody ve skutečnosti cennější. Okrajové části vojenských prostorů jsou biologicky velmi cenná území, protože kvůli tom, že jde o vojenský prostor, je tam velmi omezena hospodářská činnost a naopak kvůli blízkosti civilního osídlení tam armáda necvičí, jde tedy o území, kde je příroda velmi málo ovlivněna lidskou činností.
Thomas napísal:stejný úsek se aktuálně plánuje přestavět na S11,5 a to s ohledem na stávající dopravní intenzitu
viz
http://www.dalnice-silnice.cz/I/I-13.htm
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.