Pacho napísal:porovnávať D3 s R2 je doneba kričiaca hlúposť. Na R2 je minimálna lokálka, a priemysel rozmiestnený bodovo v ZV a DTna cca 25km. D3 prechádza pre SK popdmienky cez priemyselnú aglomeráciu, na zhruba rovnakom úseku, a tá lokálka tiež musi kdesi jazdiť. D3 je fakticky doležitá spojnica Hyundai - Kia, čo na R2 neexistuje.
Potrebnosť žiadnej z uvažovaných/pripravovaných diaľničných resp. RC stavieb by sa nedala zdôvodniť iba tranzitom.
Napr. Bytča - Krásno nad Kysucou je cca 2500 vozidiel.
Bytča - Východná mierne pod 2000 vozidiel.
Žiar nad Hronom - Východná cca 1600 vozidiel.
Žiar nad Hronom - Kriváň cca 2300 vozidiel.
Na Kysuciach je potrebný štvorpruh. Problém je, ako to je nakreslené, že ideme z extrému (1+1) do extrému (2+2 a 1+1). Na D3 môžu intenzity atakovať 20 tisíc, ak NDS prestane najmä pri Krásne kresliť paralelnú cestu 1. triedy, ktorá bude zadarmo. Ak sa to nakreslí s rozumom (t.j. tak aby paralelná cesta nepredstavovala konkurenciu D3, pričom to iba zvyšuje investičné náklady a znižuje prínosy), tak nás nemusí moc trápiť, koľko z toho je tranzit a koľko lokálka.
Ja som čakal rast na koridore Prešov - Poľsko. Avšak od Giraltoviec sú veľmi nízke intenzity. To majú aj cesty II. triedy. A tu ešte politici presadzujú 2+2 cez PPP.