Moderátor: Moderátori
Omlouvám se, že zde píši ohledně slovenských dálnic, ale slyžel jsem zajímavou zprávu a chci si ji ověřit.
Údajně při ražbě tunelu mezi Žilinou a Vrútkami se narazilo na obrovskou zásobu podzemní vody a ta komplikuje další využití tunelu, prý není možné vodu zastavit a nejlevnějším řešením bude tunel zasypat a ani se moc neví kudy by mohla alternativně dálnice vést.
Můžete mi prosím tuto informaci potvrdit, upřesnit, případně odkázat na jiný zdroj informací?
random napísal:tato info je taky mackopes ... pri razbe sa napichla nejaka voda ale nezda sa mi ze by to bolo take zle ... zle je to iba pre razbu .. ale pre tunela ko taky alebo ten zasobnik to nieje az take ... je pravda ze sa (to tu aj bolo niekde napisane) z niekolkych studni vytratila voda .. ale po tom ako sa tunel obali do vodotesneho plasta sa tam ta voda moze znovu objavit .. ale zeby sa koli tomu mal zasypat tunel .. to asi nie .. ani by to nepomohlo mozno .. ale ja niesom odbornik
mapman napísal:Zastávam podobný názor, len som chcel aby mi to niekto potvrdil... V éteri sa šíri mnoho informácií, ktoré sú často veľmi zkreslené, ako tá, čo som citoval...
Trocha osobnej úvahy: štolňa teraz posobí v podstate ako kanál ktorý odvádza podzemnú vodu nielen do nižšie položených častí,. Voda presakuje pretože steny štolne ju nezadržia. Pokiaľ sa ale steny spevnia tak aby neprepúšťali, problém s vodou by mal odpadnúť, alebo???
mapman napísal:Trocha osobnej úvahy: štolňa teraz posobí v podstate ako kanál ktorý odvádza podzemnú vodu nielen do nižšie položených častí,. Voda presakuje pretože steny štolne ju nezadržia. Pokiaľ sa ale steny spevnia tak aby neprepúšťali, problém s vodou by mal odpadnúť, alebo???
Lenny napísal:Mezi primarním ostěním a sekundárním ostěním je foliová izolace s dvojtýmy sváry spojů, která je odolná proti tlakové vodě i průsakům, přes tu nic neproteče.
JG na svojich stránkach napísal:Vzhľadom na vysoké intenzity dopravy medzi Žilinou a Martinom sa bude tunel budovať ako dvojrúrový a vybudovaná prieskumná štôlňa bude slúžiť ako úniková cesta pre oba veľké tunely.
aquila napísal:moj osobny tip je, ze ak sa nahodou dostane do vlady aj SNS, ktora uz avizovala logicky silnu podporu severnej trasy a ak ciste nahodou bude ministrom prof mikolaj (sns avizovala zaujem o dopravu a vnutro), tak sa zrejme upusti od PPP. a mozno bude aj mala nadej, ze bude tunel korbelka ...
aquila napísal:moj osobny tip je, ze ak sa nahodou dostane do vlady aj SNS, ktora uz avizovala logicky silnu podporu severnej trasy a ak ciste nahodou bude ministrom prof mikolaj (sns avizovala zaujem o dopravu a vnutro), tak sa zrejme upusti od PPP. a mozno bude aj mala nadej, ze bude tunel korbelka ...
Dy napísal:Lenny napísal:Mezi primarním ostěním a sekundárním ostěním je foliová izolace s dvojtýmy sváry spojů, která je odolná proti tlakové vodě i průsakům, přes tu nic neproteče.
Ano, ale práve aj toto môže spôsobovať problémy, keď neexistuje žiadna cesta pre vodu, ani to nie je vždy správne riešenie. Ale to je len taká moja úvaha, ... nie som geológ.
MH napísal:Tendencia je taká, že všetky tunely na diaľniciach (neviem či sa to týka aj rýchlostných ciest, ale skôr nie) sa budú stavať hneď na dve rúry.
aquila napísal:inak bude visnove 2+1, teda ze z prieskumnej stolne bude unikova chodba, alebo sa urobia len dva tubusy ?
magnus napísal:MH, pokial viem, mala by byt juzna tunelova rura este juznejsie od stolne, takze skor 2+1+2. Malo by to svej velky vyznam, ale ktovie ako sa nakoniec kompetentni rozhodnu.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.