Moderátor: Moderátori
Dy napísal:Adaios, priama otázka na teba:
Podľa teba ide proces PPP v SR tak ako by mal ísť ? Ty osobne veríš tomu, že bude PPP úspešné v SR ? Je niečo, čo by si už dnes zmenil pri jednaní štátu s poradcom pre PPP a pri robení tendra atď. ?
Tvoj príspevok bude len tvojím názorom a myslím si, že nikto nie je na fóra viac oprávnený k tomuto čo napísať, než ty.
aquila napísal:http://dialnice.info/viewtopic.php?t=4981
zda sa, ze s PPP su problemy nielen v postkomunistickych krajinach, ale aj rakusko si po velmi dlhej dobe zaziva svoj velky dialnicny skandal
dialnica A5 a jej PPP projekt je najvacsia statna zakazka od vzniku druhej rakuskej republiky.
a samozrejme vsetci pozeraju aj ako sa tento jednak pilotny a prestizny projekt vydari, ci sa bude s PPP pokracovat aj dalej.
cize aj tunak je vidno ake rizika su spojene s PPP. a to je na tom rakusko podstatne lepsie co sa pravneho statu, politickej kultury a korupcie tyka, ako na slovensko. cize zacinam byt hodne hodne skepticky voci PPP.
zda sa ze v stredoeuropskom regione sa nepodaril uspesne realizovat ziaden velky PPP projekt
hlavne je zaujimave, ze vsetky staty vo velkom krachli na velkych dialnicnych projektoch
Jaroslav Štemberk napísal:Nelze zapomínat na to, že pokud je PPP dobře nastaveno, je pro stát významným přínosem už v době výstavby. Podle studijního materiálu SFDI "Úvod do problematiky financování dopravní infrastruktury v ČR" může ekonomický přínos pro stát již v průběhu výstavby staveb dopravní infrastruktury dosáhnout až 56 % ceny stavebních prací (úspory snížením nezaměstnanosti + daňové výnosy). Proto bych k PPP nebyl tak skeptický jako ministr vážný (viz http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4999 ).
aquila napísal:pekne zhodnotene. ohladne mytne ja vobec ale vobec nechapem, preco ho chcu zaviest AZ v roku 2009, ked by to podla mna v pohode stihali aj v roku 2006. to co tam chcu preboha robit 2,5 roka ?
aquila napísal:ja nehovorim o roku 2007, to je jasne. ale co tam chcu do roku 2009 robit ?
rok 2008 by mali s prehladom stihat!
mel napísal:A este som zabudol jednu vec pre myto, ktoru treba doriesit: vazenie kamionov
aspon tu sa to pohne podla toho co povedal minister. snad coskoro.
ja este dodam moj sukromny pohlad k PPP (ktory sa meni ako postupuje situacia ohladom dialnicnej siete, penazi k dispozicii, stavu pripravy myta a inych veci):
Tunel Visnove a prilahle useky realne nema SR na to kapacity (financne) vzhladom k potrebam vystavby dialnicnej siete ... tu by PPP pomohlo rozhodne. Zaroven obchvat BA. Toto su useky, ktore su prilis drahe na moznosti rozpoctu aj vratane fondov EU a bez PPP na tychto usekoch sa bude musiet realne setrit inde.
Andrej napísal:Vyzera to tak, ze PPP nakoniec nemusi byt vobec
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=31189#31189
A ako pozeram priamo v clanku na planovane financie na vystavbu dialnic, som veeelmi sklamany
2007 10,1 mld
2008 11,16 mld
2009 13,0 mld
pohodak napísal:povedal by som ze su v tom bohuzial aj eurofondy, ved na rok 2007 je v SR 5.9mld + nejake uvery NDS...zbytok do tych 10 mld na rok 2007 zrejme budu eurofondy...obdobna situacia asi bude aj pre rok 2008 atd...
cize ziadny "rok papiera" 2007 a po nom "rok krompaca" 2008 takto nehrozi...a nebude nim ani rok 2009...komentar na highways.sk, ktory sa tam zjavil kratko po zverejneni programoveho vyhlasenia vlady bol zjavne bohuzial velmi blizko pravde![]()
devil napísal:v roku 2007 (scasti aj 2008) sa budu docerpavat "stare" eurofondy.
http://www.telecom.gov.sk/pk/062900/dolozka_fin.htm
ak sa "nove" zacnu cerpat od 2008 vychadza to na cca 10 mld/rok pre 2008-2013. Ak k tomu pride aspon 6-8 mld od statu a nds tak to nemusi byt az take tragicke, len treba dobre povyberat projekty. vyska sumy z Eu v jednotlivých rokoch nebude rovnaka a bude sa skor zvysovat. pri 2-3 roky trvajucej stavbe sa najviac penazi nevycerpa v prvom roku.
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.