Moderátor: Moderátori
jkjk napísal:Tlusty nakonec na vlade predlozil rozpocet s deficitem 91,3 mld CZK. Je to v podstate ten samy jako Sobotkuv, lisi se jenom o neco nizsi prijmy z privatizace. Zatimco Sobotka navrhoval prodej Letiste Praha, Aera Vodochody; Tlusty pak cast CEZu.
Lenny napísal:jkjk napísal:Tlusty nakonec na vlade predlozil rozpocet s deficitem 91,3 mld CZK. Je to v podstate ten samy jako Sobotkuv, lisi se jenom o neco nizsi prijmy z privatizace. Zatimco Sobotka navrhoval prodej Letiste Praha, Aera Vodochody; Tlusty pak cast CEZu.
Sobotka navrhoval zvýšení spotřební daně a ještě něco. Já bych prodal vše i ČEZ i Aero i Letiště Prahu.
Koksolam napísal:Lenny napísal:jkjk napísal:Tlusty nakonec na vlade predlozil rozpocet s deficitem 91,3 mld CZK. Je to v podstate ten samy jako Sobotkuv, lisi se jenom o neco nizsi prijmy z privatizace. Zatimco Sobotka navrhoval prodej Letiste Praha, Aera Vodochody; Tlusty pak cast CEZu.
Sobotka navrhoval zvýšení spotřební daně a ještě něco. Já bych prodal vše i ČEZ i Aero i Letiště Prahu.
Kedze som v Brne tak na chlast a cigarety mi nemusia sahat
Dy napísal:Koksolam napísal:Lenny napísal:jkjk napísal:Tlusty nakonec na vlade predlozil rozpocet s deficitem 91,3 mld CZK. Je to v podstate ten samy jako Sobotkuv, lisi se jenom o neco nizsi prijmy z privatizace. Zatimco Sobotka navrhoval prodej Letiste Praha, Aera Vodochody; Tlusty pak cast CEZu.
Sobotka navrhoval zvýšení spotřební daně a ještě něco. Já bych prodal vše i ČEZ i Aero i Letiště Prahu.
Kedze som v Brne tak na chlast a cigarety mi nemusia sahat
Čítal som, že cigarety v ČR pôjdu o 12-16 CZK za krabičku nahore. Prínos je 10 mld. CZK.
Aero Vodochody - min. zisk, firma je stratová a zadĺžená. Nemá potenciál pre Boeing ani pre štát. Predaj je nutný, ale veľa neprinesie. Letisko Praha, to už je o inom.
Koksolam napísal:Aero je pripad sam o sebe, vyvinuli za strasne peniaze dobru Alcu, ktoru ale uz nechce prilis ani ACR, maju Gripeny, Alcy maju drahu prevadzku...nepredajne. Takisto CR je sopecificka tym, ze americky management dokazal firmu spravit este menej konkurencie schopnou ako predtym, to iste vidiet v pripade Tatry Koprivnice.
A co sa tyka letiska Praha, tak tam uz zralocia lovia korist, nikomu nejde ani tak o to Aero, to je tiez skoda, nie privatizacia, ale vlastne predaj letiska Aera a zbavenia sa strtoveho bussinesu pre stat. Takto si ja privatizaciu nepredstavujem.
Michal R napísal:Zdravím diskutující! Mám dotaz: existuje seznam dálničních a rychlostních staveb podle priorit? Nebo zeptám se jinými slovy: Nyní čteme, že prioritou je dokončení a zkolaudování D5 (což se zcela určitě povede), dokončení D47 a R48 (což se taky kolem roku 2009 povede), stejně tak R6 a pokračování D1 na střední Moravě. A dále D8 přes Středohoří, kde je to závislé na vydání SP - kdy, to je krutě ve hvězdách, snad se příští rok "kopne do země". Ale co dál? Předpokládám, že rozpočet SFDI bude víceméně stále meziročně srovnatelný, a tak se nabízí otázka, kam budou napřeny investice? D3? R6? R/D35? pokračování D11? nebo R52? tuší někdo? díky! Michal
Dy napísal:ČR pochopila veľmi dobre význam dopravnej infraštruktúry. Bez ohľadu na ľavicu alebo pravicu, sú diaľnice priorita - hlavne výstavba nových úsekov, podobne sú priorita aj železnice, kde sa zase vláda zameriava na modernizácie tratí. Letisko Praha by sa mohlo predať, z toho financovať ďalšie dopravné stavby. Mesto Praha, ktoré má svoje významné príjmy z turistického ruchu tiež oživila stavebníctvo - výstavba tak nutného okruhu, pokračovanie rozširovania tratí metra, k tomu protipovdňové bariéry, ... to je veľa projektov.
AKo megalomanský krok by sa dali označiť rekordné investície v meste Brno, ktoré na ne samotné nemá dosť zdrojov, tak pomáha vláda - presun železničnej stanice, výstavba cestných tunelov atď.
Ďalší megalomanský projekt sú najdlhšie železničné tunely pri Prahe v strednej Európe (ak vôbec nie v celej Európe).
Ale toto megalomanstvo už patrí k tomu, že doprava je priorita. V ČR to trvá súvisle už 4 roky, čo je pozitívne, pretože aj keby sa teraz ďalšia vláda rozhodla k nejakým škrtom, tak sa z toho min. ešte 3 roky bude ťažiť.
Náklady do celej dopravnej infraštruktúry sú stále cca. 1 bil. CZK, ale už sú tu nové priority, ktoré v r. 2000 neboli a toto posúva ČR veľmi ďaleko.
jkjk napísal:Tunel do Berouna je celkem specifický priklad. Koridorizace trati Praha - Revnice - Beroun by podle planu vysla na 9 mld, ale vzhledem ke stisnenym podminkam by prinesla jen male zvyseni tratovych rychlosti (120 km/h jen nekde). Tunel (zatim jednotubusovy) ma podle planu stat 21 mld a prinest rychlosti na urovni VRT (250-300 km/h). ale kazdopadne jde o zalezitost dalsiho desetileti (i kdyz ti nejvetsi optimiste pocitaji se zahajenim stavby 2009).
Naspäť na Dálnice a rychlostní silnice v ČR
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.