Moderátor: Moderátori
devil napísal:Jasne ze CR ma cesty v zlom stave, vzdy je vsa jednoduchsie opravit zlu cestu ako robit uplne novu. Navyse v poslednych rokoch ide bohuzial kvalita ciest aj u nas dole vodou....
Maju vsak ciest viac a maju prepojeny zapad s vychodom, co mi budeme mat tak o 10 rokov. A to je najpodstatnejsie.
Caesar napísal:devil napísal:Jasne ze CR ma cesty v zlom stave, vzdy je vsa jednoduchsie opravit zlu cestu ako robit uplne novu. Navyse v poslednych rokoch ide bohuzial kvalita ciest aj u nas dole vodou....
Maju vsak ciest viac a maju prepojeny zapad s vychodom, co mi budeme mat tak o 10 rokov. A to je najpodstatnejsie.
Devil, je zaujímavé, že vy aj keď nemáte pravdu a teraz ste si to tu potvrdili, pretože zrazu po (mojom príspevku) opísaní stavu v ČR uznávate, že som mal pravdu, že ČR má cesty v horšom stave. Ale neboli by ste to vy, aby ste to "prijali" a prestali mi tu oponovať, pretože de facto klamete a znovu čakáte, že budete stredobodom pozornosti.
Na Slovensku ide kvalita ciest tiež "doluvodou" ako aj v ČR, Poľsku, ... ale stále my opravujeme iným systémom, t.j. opravené cesty u nás vydržia viec ako v ČR pri tom istom zaťažení (preťažení). U nás sa zvykne položiť vrchná časť koberca alebo sa spraví špeciálny nástrek, no v ČR stále prevláda tzv. "záplatovanie". Takže aj ohľadom opráv je to neporovnateľne lepšie. Nie je to výrazné, ide o 2-3% celej cestnej siete, čo sa rozdielu týka. Na Slovensku sa totiž opraví max. 10% ciest zo všetkých, ktoré by opravu potrebovali.
Teraz tu rozoberať, že oni majú prepojený západ s východom sa mi zdá zbytočné, ale musím na to reagovať. Je dobré, keď vie človek hiśtóriu. Keby bolo Slovensko-Česko, tak sme na tom lepšie my. Ja vám môžem oponovať následne. Majú prepojený západ s východom, ale už dávno mala stáť diaľnica Praha-Brno ako 6 prúdová v celej svojej dĺžke, mala mať kvalitnejšie pripájacie pruhy, ... Takže sú na tej istej úrovni.
Scotty napísal:Caesar napísal:devil napísal:Jasne ze CR ma cesty v zlom stave, vzdy je vsa jednoduchsie opravit zlu cestu ako robit uplne novu. Navyse v poslednych rokoch ide bohuzial kvalita ciest aj u nas dole vodou....
Maju vsak ciest viac a maju prepojeny zapad s vychodom, co mi budeme mat tak o 10 rokov. A to je najpodstatnejsie.
Devil, je zaujímavé, že vy aj keď nemáte pravdu a teraz ste si to tu potvrdili, pretože zrazu po (mojom príspevku) opísaní stavu v ČR uznávate, že som mal pravdu, že ČR má cesty v horšom stave. Ale neboli by ste to vy, aby ste to "prijali" a prestali mi tu oponovať, pretože de facto klamete a znovu čakáte, že budete stredobodom pozornosti.
Na Slovensku ide kvalita ciest tiež "doluvodou" ako aj v ČR, Poľsku, ... ale stále my opravujeme iným systémom, t.j. opravené cesty u nás vydržia viec ako v ČR pri tom istom zaťažení (preťažení). U nás sa zvykne položiť vrchná časť koberca alebo sa spraví špeciálny nástrek, no v ČR stále prevláda tzv. "záplatovanie". Takže aj ohľadom opráv je to neporovnateľne lepšie. Nie je to výrazné, ide o 2-3% celej cestnej siete, čo sa rozdielu týka. Na Slovensku sa totiž opraví max. 10% ciest zo všetkých, ktoré by opravu potrebovali.
Teraz tu rozoberať, že oni majú prepojený západ s východom sa mi zdá zbytočné, ale musím na to reagovať. Je dobré, keď vie človek hiśtóriu. Keby bolo Slovensko-Česko, tak sme na tom lepšie my. Ja vám môžem oponovať následne. Majú prepojený západ s východom, ale už dávno mala stáť diaľnica Praha-Brno ako 6 prúdová v celej svojej dĺžke, mala mať kvalitnejšie pripájacie pruhy, ... Takže sú na tej istej úrovni.
Tak snáď je lepšie, že ČR má diaľnicu od západu na východ než to, že SR takú diaľnicu nemá.
Caesar napísal:Scotty napísal:Caesar napísal:devil napísal:Jasne ze CR ma cesty v zlom stave, vzdy je vsa jednoduchsie opravit zlu cestu ako robit uplne novu. Navyse v poslednych rokoch ide bohuzial kvalita ciest aj u nas dole vodou....
Maju vsak ciest viac a maju prepojeny zapad s vychodom, co mi budeme mat tak o 10 rokov. A to je najpodstatnejsie.
Devil, je zaujímavé, že vy aj keď nemáte pravdu a teraz ste si to tu potvrdili, pretože zrazu po (mojom príspevku) opísaní stavu v ČR uznávate, že som mal pravdu, že ČR má cesty v horšom stave. Ale neboli by ste to vy, aby ste to "prijali" a prestali mi tu oponovať, pretože de facto klamete a znovu čakáte, že budete stredobodom pozornosti.
Na Slovensku ide kvalita ciest tiež "doluvodou" ako aj v ČR, Poľsku, ... ale stále my opravujeme iným systémom, t.j. opravené cesty u nás vydržia viec ako v ČR pri tom istom zaťažení (preťažení). U nás sa zvykne položiť vrchná časť koberca alebo sa spraví špeciálny nástrek, no v ČR stále prevláda tzv. "záplatovanie". Takže aj ohľadom opráv je to neporovnateľne lepšie. Nie je to výrazné, ide o 2-3% celej cestnej siete, čo sa rozdielu týka. Na Slovensku sa totiž opraví max. 10% ciest zo všetkých, ktoré by opravu potrebovali.
Teraz tu rozoberať, že oni majú prepojený západ s východom sa mi zdá zbytočné, ale musím na to reagovať. Je dobré, keď vie človek hiśtóriu. Keby bolo Slovensko-Česko, tak sme na tom lepšie my. Ja vám môžem oponovať následne. Majú prepojený západ s východom, ale už dávno mala stáť diaľnica Praha-Brno ako 6 prúdová v celej svojej dĺžke, mala mať kvalitnejšie pripájacie pruhy, ... Takže sú na tej istej úrovni.
Tak snáď je lepšie, že ČR má diaľnicu od západu na východ než to, že SR takú diaľnicu nemá.
Veď to ano, ale celkovo by mali preinvestovať ešte raz toľko, to snáď zase uznáš ty. Ja nespochybňujem diaľničné prepojenie ČR.
Steve napísal:Jsem rád, že se tu bavíte o dálnicích a silnicích v ČR. Chtěl jsem jako občan ČR se taky vyjádřit, ale to nemá vůbec smysl. Musím se jenom smát a to nechci vůbec obhajovat silniční síť v ČR. Nejsem stavař, takže netuším jakými rozdílnými metody se opravují silnice, to je ale asi jedno.
Dálnice Brno - Praha je v katastrofálním stavu, opravují se jednotlivé úseky, chybí tomu koncepce, to je bez debat.
Jel jem nedávno lyžovat na Slovensko, směr Ostrava - Čadca - Žilina - Martin - Ružomberok - Liptovský Mikuláš - Demanovská dolina. Jsem laik, tak mi prosím vysvětlete v čem je slovenská silnice třeba zrovna na této trase lepší než česká. Vždyť to byla hrůza, stejně jako u nás.
Ale otázka představte si, že by bylo Slovensko- Česko je luxusní? Toto je typický nacionalistický populismus. Takhle jednu dobu mluvil Slota ne?
Já nevím, přestaňte se vymlouvat na to, že jsme byly kdysi společným státem a češi vám předtím ubližovali.
Scotty napísal:Musím sa vám poďakovať, že jazdíte do Tatier aj naďalej po rozpade federácie. Ale vážne.
Scotty napísal:Je to laicky opísané, aby to každý pochopil.
Scotty napísal:Diaľnica Praha-Brno by potrebovala investíciu cca. 100 mld. CZK a ročne je to do 1 mld. CZK, takže vám sa to možno zdá ako nesystematické opravovanie, ale verte tomu, že sa opravujú a modernizujú tie najhoršie úseky.
Scotty napísal:Ale keby bolo finančné rozhodovanie na nás, tak je už tu je D1 kompletná a v ČR by bolo spojenie max. po Prahu cez Brno. Ale to je iná téma, nebol to určite žiaden útok na federáciu.
kaviarista napísal:aquila, tak skus napr. spravit thread s nazvom ODPAD, kde by si hadzal prispevky, ktore chces mazat a po cca tyzdni by si ich aj mazal. toto by bolo korektne riesenie. aj vlk by bol syty aj koza ostane cela.
akurat ze by sa potom mozno ukazalo, ze najcitanejsou temou na fore by bol ten odpad
Reaktor napísal:nechcem sa nikoho zastavat, ale predsa, kazdy jeden nazor, prinasa do tejto diskusie rozmer, a obohacuje ju. a myslim ze aj ten feroslavov.
dufam ze ma teraz nikto nebude podozrievat ze som feroslav, zdaleka a este neviem kto hehe
Reaktor napísal:nechcem sa nikoho zastavat, ale predsa, kazdy jeden nazor, prinasa do tejto diskusie rozmer, a obohacuje ju. a myslim ze aj ten feroslavov.
dufam ze ma teraz nikto nebude podozrievat ze som feroslav, zdaleka a este neviem kto hehe
kaviarista napísal:aquila, tak skus napr. spravit thread s nazvom ODPAD, kde by si hadzal prispevky, ktore chces mazat a po cca tyzdni by si ich aj mazal. toto by bolo korektne riesenie. aj vlk by bol syty aj koza ostane cela.
akurat ze by sa potom mozno ukazalo, ze najcitanejsou temou na fore by bol ten odpad
JG napísal:Aquila ma pravo ako administrator sukromneho diskusneho fora mazat alebo upravovat prispevky. Podla mna, s upravou alebo mazanim by mal byt autor prispevku oboznameny, tato veta neplati pre neregistrovanych prispievatelov.
feroslav napísal:Caesar napísal:Feroslav, dovolím si reagovať na váš príspevok s dátumom: So Máj 14, 2005 00:04.
Avšak akonáhle sa ku problému vyjadrí stavbár, tak ste okamžite proti nemu, pretože zrejme stavbári môžu najviac za to, že sa stavia D1. Prosím, je to váš pohľad a máte právo na svoj názor, avšak klamete a zavádzate pri svojich výrokoch na Scottyho.
Asi by ste mali zacat tym, ze si pozriete v slovniku vyznam slova "klamat". Je to vedome prenasat nepravdive vyroky. Preto napriklad Vy neklamete, len tarate, lebo ani neviete, o com hovorite, neviete argumentovat, len reflektujete svoje pocity. Podobne aj Scotty, je to snazivy ziak na VSD a opakuje nezmysly, ktorymi ich tam krmia. Implicitne tam ma viacere logicke skratky, na ktore som uz poukazal niekolkokrat - investicia KIA nie je uspechom Ziliny, ale celej krajiny, avsak kym Ziline prinesie osoh, pre zbytok krajiny bude negativna, lebo urychli odcerpavanie infrastrukturalnych investicii, spomali penetraciu priepustnych komunikacii a vyrovnavanie priepustnosti cestnej siete a s tym spojenu atraktivitu pre investorov. Namiesto toho vytvori kapitalizacny gradient a dalsie prehlbovanie regionalnych disparit, hoci EU je prave o opaku: vyrovnavani regionalnych rozdielov. Celospolocensky socialny a narodohospodarsky efekt tej investicie teda bude skor zaporny.Caesar napísal:A ohľadom vášho argumentu, že ZA spotrebúva viac než dáva. To je pravda, zatiaľ, v r. 2008 sa to zmení. A všetky mestá na juhu tiež viac dostávajú než oni dávajú. Ale to vám je samozrejme jedno.
Tarate. Prva veta este obstoji, druha je nepodlozenym zboznym prianim, tretia veta je uplne zmatocna lebo nejde o mesta ale o regiony a ak nedavala nic doteraz a nedava nic dnes, preco by sa to malo zmenit. Posledna veta je ako od hadavej susedy, nedostojna seriozneho diskutera. Je mi luto, nemate ziadne podklady na take vyjadrenie.Caesar napísal:Totiž 90% miest viac dostáva ako dáva.
Opat tarate. Kvantifikacia strelena od boku. Neuviedli ste jediny priklad ani jedneho, ani druheho pripadu a ani nemate jasne kriteria, podla ktorych by ste vedeli niektore mesto zaradit do niektorej kategorie. A opat tam mate posun vo vymedzeni problemu, pretoze ja hovorim o regione a nie o mestach.Caesar napísal:Nemáme ešte vhodný spôsob delenia financií ako je to vo vyspelých štátoch, kde 40% peňazí priamo delí štát a 60% samospráva.
Toto je pravda a je tu nieco este horsie - ludia schopni si "vyboxovat" vacsi prilev prostriedkov z centralneho rozpoctu su obdivovani a oslavovani, hoci makroekonomicky take konanie prinasa znizenie globalnej ekonomickej vykonnosti. Kooperativna strategia prinasa vyssi celkovy zisk vsetkym zucastnenym hracom v porovnani s nekooperativnou strategiou (zakladna poucka modernej teorie hier).Caesar napísal: Vaše ďalšie argumenty sú hodné vymazania, pretože otvorene klamete. Maďarské cesty nemajú problém "uniesť" aj kamióny o nič menej než tie naše.
Opat to skarede slovo, ktoreho vyznam ani nepoznate, lebo by ste ho tak lahkovazne nepouzivali. Madarske cesty maju problem uniest nalozeny kamion, napriklad aj usek Miskolc-Garadna je prerabany tak, aby uniesol 11 t/napravu. Existujuce polske cesty tiez mavaju problem s plne nalozenym kamionom a preto sa pri rekonstrukcii posilnuje aj podlozie.
A keby som aj nemal pravdu, kazdy ma pravo sa pomylit. Ako sme videli, Vy ste tak skvely a neomylny, az to oci kole. Nuz co, kazdy sme nejaky.
kaviarista napísal:Caesar,
z pohladu motoristu 2 zakladne podmienky:
1. dobre podlazie, aby sa netvorili pozdlzne kolaje.
2. optimalna zmes asfaltu (predpokladam, ze hlavne pomer zivice ma na tom najvacsi podiel), aby sa netvorili vytlky hned po 2. zime.
Sirke komunikacie ja osobne az taky vyznam neprikladam. Tam postacuje , aby v pripade nudze dokazali popri sebe prejst 3 vozidla naraz, aby sa vyhli kolizii.
A este je dolezite klopenie zakrut. U nas su niektore zakruty na cestach 1. a 2. triedy tak nezmyselne klopene, ze vynasaju vozidla z optimalnej stopy uz pri nizkych rychlostiach.
Pán feroslav a devil, ja vám vravím, že maďarské cesty sú, čo sa kvality týka, porovnateľné s našimi. Od šírky cez nosnosť, ... až po ich celkový stav (vyjazdené koľaje, výtlky, ...).
devil napísal:Pán feroslav a devil, ja vám vravím, že maďarské cesty sú, čo sa kvality týka, porovnateľné s našimi. Od šírky cez nosnosť, ... až po ich celkový stav (vyjazdené koľaje, výtlky, ...).
Caesar, je 1 moznost (ak su porovnatelne s nasimi) vychadzajuc z toho ze v hu sa modernizuje dost ciest (oznacene dvojcifernym cislom-predpokladam ze I. triedy) na 11,5 ton/os (urcite si to vies zistit), a to ze nase cesty sa nemodernizuju hoci tiez nesplnaju to co splnat maju.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 25 hostí.