Moderátor: Moderátori
Dy napísal:Adaios, priama otázka na teba:
Podľa teba ide proces PPP v SR tak ako by mal ísť ? Ty osobne veríš tomu, že bude PPP úspešné v SR ? Je niečo, čo by si už dnes zmenil pri jednaní štátu s poradcom pre PPP a pri robení tendra atď. ?
Tvoj príspevok bude len tvojím názorom a myslím si, že nikto nie je na fóra viac oprávnený k tomuto čo napísať, než ty.
aquila napísal:http://dialnice.info/viewtopic.php?t=4981
zda sa, ze s PPP su problemy nielen v postkomunistickych krajinach, ale aj rakusko si po velmi dlhej dobe zaziva svoj velky dialnicny skandal
dialnica A5 a jej PPP projekt je najvacsia statna zakazka od vzniku druhej rakuskej republiky.
a samozrejme vsetci pozeraju aj ako sa tento jednak pilotny a prestizny projekt vydari, ci sa bude s PPP pokracovat aj dalej.
cize aj tunak je vidno ake rizika su spojene s PPP. a to je na tom rakusko podstatne lepsie co sa pravneho statu, politickej kultury a korupcie tyka, ako na slovensko. cize zacinam byt hodne hodne skepticky voci PPP.
zda sa ze v stredoeuropskom regione sa nepodaril uspesne realizovat ziaden velky PPP projekt
hlavne je zaujimave, ze vsetky staty vo velkom krachli na velkych dialnicnych projektoch
Jaroslav Štemberk napísal:Nelze zapomínat na to, že pokud je PPP dobře nastaveno, je pro stát významným přínosem už v době výstavby. Podle studijního materiálu SFDI "Úvod do problematiky financování dopravní infrastruktury v ČR" může ekonomický přínos pro stát již v průběhu výstavby staveb dopravní infrastruktury dosáhnout až 56 % ceny stavebních prací (úspory snížením nezaměstnanosti + daňové výnosy). Proto bych k PPP nebyl tak skeptický jako ministr vážný (viz http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4999 ).
aquila napísal:pekne zhodnotene. ohladne mytne ja vobec ale vobec nechapem, preco ho chcu zaviest AZ v roku 2009, ked by to podla mna v pohode stihali aj v roku 2006. to co tam chcu preboha robit 2,5 roka ?
aquila napísal:ja nehovorim o roku 2007, to je jasne. ale co tam chcu do roku 2009 robit ?
rok 2008 by mali s prehladom stihat!
mel napísal:A este som zabudol jednu vec pre myto, ktoru treba doriesit: vazenie kamionov
aspon tu sa to pohne podla toho co povedal minister. snad coskoro.
ja este dodam moj sukromny pohlad k PPP (ktory sa meni ako postupuje situacia ohladom dialnicnej siete, penazi k dispozicii, stavu pripravy myta a inych veci):
Tunel Visnove a prilahle useky realne nema SR na to kapacity (financne) vzhladom k potrebam vystavby dialnicnej siete ... tu by PPP pomohlo rozhodne. Zaroven obchvat BA. Toto su useky, ktore su prilis drahe na moznosti rozpoctu aj vratane fondov EU a bez PPP na tychto usekoch sa bude musiet realne setrit inde.
Andrej napísal:Vyzera to tak, ze PPP nakoniec nemusi byt vobec
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=31189#31189
A ako pozeram priamo v clanku na planovane financie na vystavbu dialnic, som veeelmi sklamany
2007 10,1 mld
2008 11,16 mld
2009 13,0 mld
pohodak napísal:povedal by som ze su v tom bohuzial aj eurofondy, ved na rok 2007 je v SR 5.9mld + nejake uvery NDS...zbytok do tych 10 mld na rok 2007 zrejme budu eurofondy...obdobna situacia asi bude aj pre rok 2008 atd...
cize ziadny "rok papiera" 2007 a po nom "rok krompaca" 2008 takto nehrozi...a nebude nim ani rok 2009...komentar na highways.sk, ktory sa tam zjavil kratko po zverejneni programoveho vyhlasenia vlady bol zjavne bohuzial velmi blizko pravde
devil napísal:v roku 2007 (scasti aj 2008) sa budu docerpavat "stare" eurofondy.
http://www.telecom.gov.sk/pk/062900/dolozka_fin.htm
ak sa "nove" zacnu cerpat od 2008 vychadza to na cca 10 mld/rok pre 2008-2013. Ak k tomu pride aspon 6-8 mld od statu a nds tak to nemusi byt az take tragicke, len treba dobre povyberat projekty. vyska sumy z Eu v jednotlivých rokoch nebude rovnaka a bude sa skor zvysovat. pri 2-3 roky trvajucej stavbe sa najviac penazi nevycerpa v prvom roku.
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.