Moderátor: Moderátori
Od krizovania s Viedenskou cestou na D1 v Bratislave po D1 po Sverepec, dalej na ZA, az po krizovatku I/18 a I/59 v RK ......261 km
Od krizovania s Viedenskou cestou na D1 v Bratislave po D1, dalej po R1, NR, BB, krizovatka I/18 a I/59 v RK .....263 km.
kaviarista napísal:Co sa tyka BA-vychod, bude zavisiet , ci ciel cesty bude PO alebo KE. Podla mna vacsina Kosicanov bude aj po roku 2008 jazdit do BA po R2.
KE-ZV cez LC je 210 km, cez RK 270 km. Z KE po LC sa jazdi celkom dobre, rychlo a bezpecne. Po otvoreni Tornale, Figy a Ozdan este lepsie. LC-ZV je humus, ale urcite bude pre Kosicana mensi ako PO juh-zapad + Donovaly.
Trasu KE-BB tipujem po roku 2008 tak 50:50.
Presovcania budu urcite jazdit cez RK. Ja osobne by som asi v roku 2008 isiel od RK do BA skor cez ZA ako cez Donovaly. A to aj v spicke. Ale bude zavisiet aj od toho, ako sa Donovaly spravia.
devil napísal:Od krizovania s Viedenskou cestou na D1 v Bratislave po D1 po Sverepec, dalej na ZA, az po krizovatku I/18 a I/59 v RK ......261 km
Od krizovania s Viedenskou cestou na D1 v Bratislave po D1, dalej po R1, NR, BB, krizovatka I/18 a I/59 v RK .....263 km.
skoro v kazdej mape su nejake rozdiely. v globale sa da povedat ze je to narovnako. ale treba pocitat aj zvlast zimne obdobie (ale nie aktualne ) a leto. v zime skor cez ZA naopak v lete cez Donovaly. v zime su obcas problemy aj na kopcoch medzi NR a Beladicami. ale samozrejme neda sa to porovnat s fujavicou na Donovaloch.
Milos napísal:Kaviarista, akú trasu KE - BB si mal na mysli?
kaviarista napísal:Milos napísal:Kaviarista, akú trasu KE - BB si mal na mysli?
1. po R2: KE-LC-ZV-BB cca 230 km
2. po D1: KE-PO-RK-BB cca 250 km
Tych 20 km mozno radsej obetujem v r. 2008, ked bude dokonceny usek Janovce-Vazec a zrychlene Donovaly a vybral by som sa asi severom.
Ale KE-ZV by som urcite nejazdil severom ani po roku 2008.
Dialniciar napísal:Čo by si ty kaviarista ešte riešil na trase R2 na 1/2 profil, keďže tadiaľ jazdíš častejšie než ja (predpokladám)
Dialniciar napísal:
A ešte sú 2 odlišné: Bratislavák väčšinou pôjde severom, kým Košičan juhom. Bratislavák možno pôjde aj po R1 a potom cez Tatry, ale Košičan asi nebude robiť také že najprv na sever, potom na západ, juh, zase západ ... keď rovno môže ísť vľavo ... a ide aj o ekonomiku, ten Blavák ide častejšie rýchlejšie, lebo mu nejde o spotrebu a chce pohodlie, kým ten z východu je na horší terén zvyknutý.
Opisujem len dojmy, vôbec nie to, že je správne, aby východniar mal horšie cesty (vozovku) než západniar, ale z toho čo ja vidím na cestách, hlavne značky mi iné nevychádza.
kaviarista napísal:Keby sa nepotapali peniaze na D3, tak aj Sorosku.
kaviarista napísal:Keby boli odstranene tieto lokalne spomalovace, tak cesta KE-ZV-BA by bola dost komfortna. A hlavne by to nestalo desiatky miliard, ako jeden jediny usek na D1 medzi RK a ZA.
Dialniciar napísal:kaviarista,kaviarista napísal:Keby sa nepotapali peniaze na D3, tak aj Sorosku.
čo máš proti tomuto úseku: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov
A čo máš proti tomuto úseku: D3 Oščadnica - Čadca a D3 Čadca obchvat
V tom prvom prípade to bola de facto ešte D1 a v tom druhom prípade ide o 1/2 profil, teda štýl ako R2 Ožďany či R2 Tornaľa a inde nevidím nejaké výrazné financie na D3. Ty ano
Dialniciar napísal:kaviarista napísal:Keby boli odstranene tieto lokalne spomalovace, tak cesta KE-ZV-BA by bola dost komfortna. A hlavne by to nestalo desiatky miliard, ako jeden jediny usek na D1 medzi RK a ZA.
Typické tvoje zavádzanie.
1. Diaľnica D1 je diaľnica, plnoprofilová, nie je to riešenie bodových závad.
2. Najväčší lievik je medzi ZA a MT, takže tam tá suma 22 mld. SKK pomôže viac ako na R2 na 1/2 profiloch.
kaviarista napísal:Dialniciar napísal:kaviarista,kaviarista napísal:Keby sa nepotapali peniaze na D3, tak aj Sorosku.
čo máš proti tomuto úseku: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov
A čo máš proti tomuto úseku: D3 Oščadnica - Čadca a D3 Čadca obchvat
V tom prvom prípade to bola de facto ešte D1 a v tom druhom prípade ide o 1/2 profil, teda štýl ako R2 Ožďany či R2 Tornaľa a inde nevidím nejaké výrazné financie na D3. Ty ano
V prvom pripade nebola defacto D1, ale D3. D1 je HP-Ovciarsko-LL a presne toto sa aj malo stavat namiesto D3 HP-Strazov.
V druhom pripade je to v poriadku, Oscadnica-Cadca obchvat sa mal riesit, a kludne sa moze riesit ako 1/2 profil dalej az po Svrcinovec. Akurat ze oproti Tornali je tu rozdiel v zlozitosti terenu, cize adekvatne aj v cene.
Od Svrcinovca po polske hranice sa nemalo stavat absolutne nic, kym by nebolo suvisle dialnicne prepojene KE s BA. V prvom rade by sa mali hajit slovenske a nie grecke zaujmy.
Dialniciar napísal:kaviarista napísal:Keby boli odstranene tieto lokalne spomalovace, tak cesta KE-ZV-BA by bola dost komfortna. A hlavne by to nestalo desiatky miliard, ako jeden jediny usek na D1 medzi RK a ZA.
Typické tvoje zavádzanie.
1. Diaľnica D1 je diaľnica, plnoprofilová, nie je to riešenie bodových závad.
2. Najväčší lievik je medzi ZA a MT, takže tam tá suma 22 mld. SKK pomôže viac ako na R2 na 1/2 profiloch.
Preco zavadzanie? Je to moj nazor podporeny castym cestovanim v praxi. Radsej by som dal 10 mld na odstranovanie 50 km bodovych zavad v poloprofile, hoc aj nesuvislych, ako na 10 km plnohodnotnej dialnice.
Keby si mal 2 deti a jednemu z nich by si daval po dobu 30 rokov 80 percent zo svojich zdrojov a druhemu iba 20, s tym ze po 30 rokoch budes potom davat iba tomu druhemu, bolo by to spravodlive? Urcite nie. Mozno by ten druhy potomok vedel pockat 5-6 rokov s tym, ze po tejto dobe by sa priority prehodili v opacnom garde.
Ak by sa D1 stavala rychlo, R2 by mohla kludne par rokov pockat. Ale v praxi tomu tak nie je a z R2 sa stava nespravodlivo cakatelka na desiatky rokov.
kaviarista napísal:Ak by sa D1 stavala rychlo, R2 by mohla kludne par rokov pockat. Ale v praxi tomu tak nie je a z R2 sa stava nespravodlivo cakatelka na desiatky rokov.
2. Riešenie bodových závad nemá prednosť pred spojnicou 2 najväčších miest s priemyselným centrom krajiny, daj si už konečne povedať.
devil napísal:2 najvacsie mesta su zaroven priemyselnym centrom krajiny.
devil napísal:napisem to zrozumitelnejsie: useky za Zilinou po PO nie su v ziadnom pripade priemyselnym centrom krajiny. Priemysel na trase BA-ZA sa bude rozvijat bez ohladu na usek ZA-PO.
Dialniciar napísal:devil napísal:napisem to zrozumitelnejsie: useky za Zilinou po PO nie su v ziadnom pripade priemyselnym centrom krajiny. Priemysel na trase BA-ZA sa bude rozvijat bez ohladu na usek ZA-PO.
Ano, vďaka diaľnici D1. Ja si ale pamätám časy a nebolo to dávno, kedy zbrojársky priemysel potopil ešte Havel a strojásrstvo horko ťažko išlo dopredu a dnes ožíva a to poriadne silno.
Pozorovatel napísal:Dialniciar napísal:devil napísal:napisem to zrozumitelnejsie: useky za Zilinou po PO nie su v ziadnom pripade priemyselnym centrom krajiny. Priemysel na trase BA-ZA sa bude rozvijat bez ohladu na usek ZA-PO.
Ano, vďaka diaľnici D1. Ja si ale pamätám časy a nebolo to dávno, kedy zbrojársky priemysel potopil ešte Havel a strojásrstvo horko ťažko išlo dopredu a dnes ožíva a to poriadne silno.
Zbrojársky priemysel išiel dole vodou kôli celkovej zmene politickej situácie nielen u nás. Odberatelia ako Líbya, Irak, Irán apod. boli zákazníkmi, ktorí objednávali, ale neplatili, celkove už pred "sametovou" bola neistota, čo bude ďalej. Reštrukturalizácia strojárskeho premyslu bola nevyhnutná. Na druhej strane strojárska tradícia, vzdelanosť a odborné školy dávali predpoklad, že na tomto území sa oplatí investovať. A to aj do diaľnic
devil napísal:Tak ta TT je naozaj sporna. npr. 2 automobilky su aj na BA-TT a 3 su na BA-TT-ZA. bez MT, RK, PP ci PO. R1 je postavena tak ze konci v TT ale D1 BA-TT je prakticky spolocny usek a intenzity to potrvdzuju.
Dialniciar napísal:Pozorovatel napísal:Dialniciar napísal:devil napísal:napisem to zrozumitelnejsie: useky za Zilinou po PO nie su v ziadnom pripade priemyselnym centrom krajiny. Priemysel na trase BA-ZA sa bude rozvijat bez ohladu na usek ZA-PO.
Ano, vďaka diaľnici D1. Ja si ale pamätám časy a nebolo to dávno, kedy zbrojársky priemysel potopil ešte Havel a strojásrstvo horko ťažko išlo dopredu a dnes ožíva a to poriadne silno.
Zbrojársky priemysel išiel dole vodou kôli celkovej zmene politickej situácie nielen u nás. Odberatelia ako Líbya, Irak, Irán apod. boli zákazníkmi, ktorí objednávali, ale neplatili, celkove už pred "sametovou" bola neistota, čo bude ďalej. Reštrukturalizácia strojárskeho premyslu bola nevyhnutná. Na druhej strane strojárska tradícia, vzdelanosť a odborné školy dávali predpoklad, že na tomto území sa oplatí investovať. A to aj do diaľnic
A zaujímavé je, že tie česko zbrojárske firmy zostali presne s takými istými odberateľmi. A tiež je zaujímavé, že týmto odstavením strojárskeho priemyslu sme my v SR už len polotovary robili, ktoré spracúvali v ČR.
devil napísal:to ze BA-KE je aj cez D1-R1-R2 mne problemy nerobi. to je len znacenie nic viac.
samotne obchvaty R2 predsa neznamenaju nijaku katastrofu pre D1. postavit par obchvatov za cenu ako ma Visnove spomaly D1 BA-KE tak o 1 rok. vzhladom k tomu ako sa terminy posuvali a posuvaju je uplne jedno ci to bude v 2014 alebo 2015. to naozaj nechapem preco by sa to nedalo.
Pozorovatel napísal:Ani zďaleka sa nejednalo o tie objemy výroby aké boli za boľševika, ak niečo robia v ČR nie je to objem, ktrý by im ťahal ekonomiku. Ja to považujem za mýtus. Nakoniec DDM malo šancu obnoviť zbrojársku výrobu, ale nebolo to urobené. A to ešte Zbrojovka Uherský Brod presunula časť svojej výroby do bývalej ZVS Dubnica. Jedna vec je totiž výroba a druhá umiestnenie na trhoch. Trhy pre ktoré sme vyrábali boli na indexe a na iné sme nevedeli preniknúť. Napr. letecké motory z PB a sploupráca medziinými aj s Kanadou. Všetko to bolo zviazané s bývalým ZSSR a ten sa rozpadol. Rusko o nás nemalo potom záujem, potrebovali si predať to čo vyrábali doma a nie to čo my v ich licencii.
Dialniciar napísal:Pozorovatel napísal:Ani zďaleka sa nejednalo o tie objemy výroby aké boli za boľševika, ak niečo robia v ČR nie je to objem, ktrý by im ťahal ekonomiku. Ja to považujem za mýtus. Nakoniec DDM malo šancu obnoviť zbrojársku výrobu, ale nebolo to urobené. A to ešte Zbrojovka Uherský Brod presunula časť svojej výroby do bývalej ZVS Dubnica. Jedna vec je totiž výroba a druhá umiestnenie na trhoch. Trhy pre ktoré sme vyrábali boli na indexe a na iné sme nevedeli preniknúť. Napr. letecké motory z PB a sploupráca medziinými aj s Kanadou. Všetko to bolo zviazané s bývalým ZSSR a ten sa rozpadol. Rusko o nás nemalo potom záujem, potrebovali si predať to čo vyrábali doma a nie to čo my v ich licencii.
Mýliš si DDM a DMD, jedno je DDM Group (Doprastav) a druhé DMD Holding (zbrojársky priemysel - aligátor, zuzana).
Objemy sú v niečom značné, v niečom nie, problémy má len L-159, ale výroba ostatného ide prudko nahore. Ručné zbrane, TATRA, náboje.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 33 hostí.