Moderátor: Moderátori
Adoas napísal:Pokial mam spravne info, tak pri stave CR+SR bol plan na R2 ako hlavny tah - to rozpadom federacie stratilo vyznam pretoze aj CR od toho ustupila a nezohladnoval tento stav na Slovensku hlavne mesto BA.
Co ma ale zaujima, ... preco ma SR na cele VUC (Vyssi uzemny celok) zupana ale VUC je VUC a nie zupa ... toto nechapem.
Adoas napísal:Pokial mam spravne info, tak pri stave CR+SR bol plan na R2 ako hlavny tah - to rozpadom federacie stratilo vyznam pretoze aj CR od toho ustupila a nezohladnoval tento stav na Slovensku hlavne mesto BA.
Co ma ale zaujima, ... preco ma SR na cele VUC (Vyssi uzemny celok) zupana ale VUC je VUC a nie zupa ... toto nechapem.
tr3mp napísal:Adoas napísal:Co ma ale zaujima, ... preco ma SR na cele VUC (Vyssi uzemny celok) zupana ale VUC je VUC a nie zupa ... toto nechapem.
To je asi preto, že župan je hovorový názov. Oficiálne je predseda samosprávneho kraja.
Adaios napísal:Ciastocne R2 a potom trasa Holic-Trnava a dalej smer R1 a R2 s prepojenim roznymi smermi na sever aj juh a potom sever, ale pri vsetkych tychto variantoch sa vobec nezohladnovalo:
Umiestnenie hlavneho mesta SR a priemyselne oblasti SR.
A okrem toho sa stavalo uz vtedy - ako feroslav by staval, pravitko, ziadna logika, len pravitko a rovna vzdusna ciara, ... to je aj ceska D1 Praha-Brno, ktora sa dokonca stavala len ako 2+2 a uz vtedy sa mala stavat ako 3+3 ale ... a SR ma stastie ze D2 je rovna - ale nie je tam velka osidlenost.
Adaios napísal:tr3mp napísal:Adoas napísal:Co ma ale zaujima, ... preco ma SR na cele VUC (Vyssi uzemny celok) zupana ale VUC je VUC a nie zupa ... toto nechapem.
To je asi preto, že župan je hovorový názov. Oficiálne je predseda samosprávneho kraja.
Nemas pravdu - na cele je predseda samospravneho kraja = VUC, ale je to zupan. Nie je to kraj, kde je na cele jednoznacne prednosta KU. Ja uz som si to zistil od Dy.
Na české D1 Praha - Brno je patrné, že její výstavba začala v r. 1939. Od r. 1950 byla výstavba na téměř 20 let přerušena a pak se dostavovala víceméně v původní trase. Kdyby byla projektována podle dnešních kritérií, zřejmě by se stavěla nejen jako 3+3 ale také k Jihlavě severnější trasou kolem Kolína , Kutné Hory a Havlíčkova Brodu, takže by sice byla o cca 15 km delší, ale lépe by zajišťovala dopravní obslužnost území.
Čumil napísal:Adaios napísal:tr3mp napísal:Adoas napísal:Co ma ale zaujima, ... preco ma SR na cele VUC (Vyssi uzemny celok) zupana ale VUC je VUC a nie zupa ... toto nechapem.
To je asi preto, že župan je hovorový názov. Oficiálne je predseda samosprávneho kraja.
Nemas pravdu - na cele je predseda samospravneho kraja = VUC, ale je to zupan. Nie je to kraj, kde je na cele jednoznacne prednosta KU. Ja uz som si to zistil od Dy.
Nemas pravdu ty, Adaios. tr3mp ma pravdu, zupan nie je oficialny nazov funkcie, ale hovorovy na zaklade historie.
Andrej napísal:Doma som vyhrabal staru automapu z r. 1948
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1996
Zaujimave, ze cestna siet je v podstate ta ista ako dnes. Dokonca vyasfaltovane su hlavne useky dnesnej D1, D2, D3 a R1
johhan napísal:Andrej napísal:Doma som vyhrabal staru automapu z r. 1948
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1996
Zaujimave, ze cestna siet je v podstate ta ista ako dnes. Dokonca vyasfaltovane su hlavne useky dnesnej D1, D2, D3 a R1
Skvelá mapa ... treba sa dohodnúť s Aquilom a naskenovať to vo vačšom rozlíšení
aquila napísal:tak uz je uploadnuty aj original, priamy link je
http://www.dialnice.info/images/big/mapa1948.jpg
Dialniciar napísal:aquila napísal:tak uz je uploadnuty aj original, priamy link je
http://www.dialnice.info/images/big/mapa1948.jpg
Krásna historická mapa. A už vtedy ako podrobne zmapované všetky objekty Slovnaftu.
Andrej napísal:Dialniciar napísal:aquila napísal:tak uz je uploadnuty aj original, priamy link je
http://www.dialnice.info/images/big/mapa1948.jpg
Krásna historická mapa. A už vtedy ako podrobne zmapované všetky objekty Slovnaftu.
Mna udivuje hlavne ta cestna siet, ktora je takmer totozna s dnesnou, hoci vtedy bolo vyasfaltovanych len niekolko hlavnych tahov.
Dialniciar napísal:Ale veď aj podľa mapy bola väčšina ciest so štrkovým (prašným) povrchom.
johhan napísal:Na tej mapke vidno pekne pôvodne koridor - obidva varianty - československej D1 okolo Trenčína
http://www.sudop.cz/cs/reference/stavby ... rencin.php
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.