ELZ napísal:Ono vzdy to bude zalezat od toho, kolko na spoplatnenych usekoch rocne najazdis v pomere k cene. Myslim si, ze ale vseobecne bude platit, ze znamka bude vyhodna pre tych, co toho najazdia vela, myto pre tych, co menej.
Ok, ELZ, veď stačí po mne čítať (a po Diaľničiarovi), jednalo by sa o to, že by tu boli dva systémy spoplatnenia diaľnic, t.j. aj mýtny systém aj diaľničné nálepky.
Mýtny systém bude pre osobné autá stáť od 2 SKK na 1 km diaľnice či rýchlostnej cesty. Osobne verím a pevne dúfam, že to bude zavedené po r. 2015, keď tu budú 100-vky nových km D a RC a zároveň dúfam, že nebudú spoplatnené všetky cesty aj pre osobné autá do 3,5t.
Diaľničná nálepka by mohla stáť kľudne 8 000, ale aj 10 000 SKK na jeden rok a iná by nebola a platila by len pre osobné autá do 3,5t s tým, že by bola zavedená takáto forma až pri zavedení mýtneho systému. To by bolo za 10 rokov, kedy by tá nálepka aj tak už reálne stála nad 6 000 SKK. Okrem toho by pri prejazde cez tunely a dlhé mosty platili motoristi s diaľničnou nálepkou aj mýto.
Príklady:
1. Motoristi, ktorí najazdia 1000 km po diaľničnej sieti za rok, budú platiť jednoznačne mýto.
2. Motoristi, ktorí najazdia po diaľničnej sieti viac ako 6 000 km za rok, si radšej zvolia systém diaľničné nálepky+mýto.
Tu ide skutočne len o "zachovanie dostupnosti diaľničnej siete" pre všetkých obyvateľov SR.