Tipovanie - Useky, ktore vypadnu z balikov PPP

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Tipovanie - Useky, ktore vypadnu z balikov PPP

Odoslaťod mirkobb » 04. Okt 2007 10:23

Tipovanie - Úseky, ktore vypadnú z balíkov PPP po Počiatkovom ohlasení úsporných opatrení a následnom škrtaní vo Ficovej vízii dostavby diaľnic a rýchlostných ciest v trase BA-KE

Tipujme, ktoré úseky dostanú tzv. "Čierneho Petra" a vypadnú z projektov PPP na urýchlenú dostavbu dialničných a rýchlostných ciest do r. 2012?
:!: Nemusíme tentokrát zadávať konkrétne vyšpecifikované úseky v hlasovacej otázke s vopred pripravenými možnými odpoveďami, pretože by sme možno ani všetky neobsiahli, takže nech každý zúčastnený napíše len svoj názor. Bude tak väčší priestor na diskusiu.. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod aquila » 04. Okt 2007 10:25

ja to skratim .. mam blby dojem, ze vsetky na vychode padnu ...
plus HP - LL ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 04. Okt 2007 10:27

aquila napísal:ja to skratim .. mam blby dojem, ze vsetky na vychode padnu ...
plus HP - LL ..


Aj ja si myslím, že všetky na východe sa zrušia. Vzhľadom na dnešnú rozostavanosť je to aj celkom OK. A hlavne tam môže štát bez problémov stavať sám.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 04. Okt 2007 11:42

Dialniciar napísal:
aquila napísal:ja to skratim .. mam blby dojem, ze vsetky na vychode padnu ...
plus HP - LL ..


Aj ja si myslím, že všetky na východe sa zrušia. Vzhľadom na dnešnú rozostavanosť je to aj celkom OK. A hlavne tam môže štát bez problémov stavať sám.

Bohuzial aj ja si to myslim. Verim ale, ze nie oba, ale len jeden.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod pablito » 04. Okt 2007 11:49

Suhlasim ze vypadnu asi oba useky z vychodu ale podla mna vypadne aj Turany - Hubova - nepripravene a nie az take nutne vzhladom na intenzity. A je mozne ze aj nieco z R1 a to najskor Selenec - Tek. Nemce - tu to zvladne podla mna stat.

Moj odhad teda je ze sa bude stavat iba HP-DS, Hubova-Ivachnova, obchvat Nitry.
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod Jarda » 04. Okt 2007 12:17

Viděl bych to podobně jako pablito, že HP-DS vypadne úplně (resp. bude odloženo o několik let), Turany - Hubová a Selenec - Tek. Nemce (nebo úseky na východě) budou odsunuty do 2. etapy a úseky na východě (nebo Sel. - TN) bude financovat stát.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod devil » 04. Okt 2007 12:19

nech vypadne ktorykolvek bude to tazke zdovodnit. ani o tom vychode nie som presvedceny, stavat na vychode je prestizna zalezitost....vlastne skoro kazdy usek je prestizny...

tipujem HP-LL ako paralelnu s HP-Strazov a ... :?: mozno beruc do uvahy pripravu, Turany-Hubova, obchvat NR...to cca. by vychadzalo.

na ulahcenie poctov

http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... Zdroj.html

a co tak uvazovat sposobom co tam urcite bude... :idea:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod johhan » 04. Okt 2007 12:38

Vypadnú úseky od Hričovského Podhradia - po Dubnú Skalu aj s tunelom Višňové
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Andrej » 04. Okt 2007 12:54

No ak vypadne Visnove, to je ta najhorsia varianta :( . Preco radsej nevypadnu useky, ktore mozu pockat (HP-LL) alebo ktore moze dostavat v pohode stat (R1, vychodna D1)?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Tomas PO » 04. Okt 2007 12:59

devil napísal:a co tak uvazovat sposobom co tam urcite bude... :idea:

Presne tak. Co tam bude? Z tohto pohladu sa mi javi realnejsie vystavba na vychode. Useky tam su najlacnejsie. Zase ale "hori" Zilina, Strecno, a vystavba na vychode by vseobecny nazor, ze sa na Slovensku konecne zlepsi doprava, nepriniesla.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod mikeBoss » 04. Okt 2007 13:10

Obchvat Nitry teda dufam nevypadne to by nebolo prijemne.
Najvacsi problem Nitry je prave doprava bohuzial tak treba konat :arrow:
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Odoslaťod aquila » 04. Okt 2007 13:17

ked tam nebude usek HP - LL - dubna skala, tak sa mozu na cele PPP rovno aj vykaslat .. vsak to nema zmysel potom .. tie ostatne useky su lacne a v pohode zvladnutelne do 2010 aj ked to bude robit sam stat ...

takze este vacsi tunel ako sme dufali :roll:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jarda » 04. Okt 2007 13:18

Nezastávám názor, že přes PPP by se měly stavět úseky, které jsou nejdražší cenou za 1 km. PPP je nejvýhodnější tam, kde je dálnice levná a jsou vysoké intenzity, protože tam se investor uživí z mýtného a státní rozpočet to nic nestojí. Tunel Višňové by přes PPP stál státní rozpočet určitě přes miliardu ročně po dobu 30 let.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod aquila » 04. Okt 2007 13:20

len jarda problem je v tom, ze na tych ostatnych usekov nie su intenzity .. janovce - jablonov a fricovce - svinia maju dost mizerne intenzity na PPP.. efektivita bude zrejme horsia ako pri PPP na visnovom ..

cize tam sa investor ani z mytneho neuzivy..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 04. Okt 2007 13:27

Ak by staval Visnove stat, trvalo by to urcite dlhsie a stalo by to kludne aj 30 mld. Sk. Radsej nech zanho stat plati koncesionarovi aj 2 mld. Sk rocne po 30 rokov a pri tom mytnom co stat zinkasuje + udrzba tunela tak este aj pekne usetri.

Inac, je dost logicke, ktore useky vypadnu. Predsa tie, ktore fico nema sancu dokoncit do konca volebneho obdobia :lol: :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Jarda » 04. Okt 2007 13:30

Jenže kdybys na Višňové dal mýtné úměrně k nákladům na výstavbu, tak by tam intenzita nebyla, protože většina by jezdila přes Žilinu (obdoba tunelu pod Kanálem La Manche).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod devil » 04. Okt 2007 13:49

o kolko sa vlastne ma skrtat....( :?: :?: ) o 1/3 :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod sezbrzni » 04. Okt 2007 13:52

TO Jarda: no preto tam nechcu / nebude extra mytne investora, ale "iba statne"

TO Andrej: dufam ze nebudes mat pravdu, hoci podla logiky Fica resp politickej logiky je na to velka sanca.

podla mna spravia rozsirenieI/18 pod strecnom a dalej Dubaova-Turany. potom cez PPP este Nitra - Hr. Benadik a narod im bude ruky bozkavat...
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod sezbrzni » 04. Okt 2007 13:53

sorry: Dubna sklala-Turany.. :oops:
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod aquila » 04. Okt 2007 13:55

Jarda napísal:Jenže kdybys na Višňové dal mýtné úměrně k nákladům na výstavbu, tak by tam intenzita nebyla, protože většina by jezdila přes Žilinu (obdoba tunelu pod Kanálem La Manche).


to som si neni az tak uplne isty .. ak by bol usek HP - LL - dubna skala, dost vyrazne to skrati cestu .. a ja som od zaciatku hovoril, ze na tie tunely ma byt extra myto .. maju to v reichu, IT, CH.. preco by to chudobna krajina ako SK mala dotovat ?

skor to vyzera, ze vypadnu vsetky useky, ktore sa nedaju stihnut aspon v polprofile do volieb 2010 :roll:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 04. Okt 2007 13:56

devil napísal:o kolko sa vlastne ma skrtat....( :?: :?: ) o 1/3 :?:


jo padlo ze minimalne o 1/3 sa ma skrtat ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 04. Okt 2007 13:56

Jarda napísal:Jenže kdybys na Višňové dal mýtné úměrně k nákladům na výstavbu, tak by tam intenzita nebyla, protože většina by jezdila přes Žilinu (obdoba tunelu pod Kanálem La Manche).

Lenze mytne bude mat na starosti stat, koncesionar bude len dostavat pravidelne splatky od statu. Prijmy z myta za tych 30 rokov by mohli predstavovat celkovo tak 15-20 mld. Sk, co je uz viac ako 50% nakladov na vystavbu a kedze udrzbu bude robit koncesionar, potom na tom stat uz vobec neprerobi.
Preto si myslim, ze prave Visnove (a cely usek ZA-RK) je najvhodnejsie na PPP :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Andrej » 04. Okt 2007 14:04

aquila napísal:
devil napísal:o kolko sa vlastne ma skrtat....( :?: :?: ) o 1/3 :?:


jo padlo ze minimalne o 1/3 sa ma skrtat ..

1/3 kilometrov alebo 1/3 nakladov?

prosim, to visnove nech sa nerusi... :P :?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod sergej » 04. Okt 2007 14:19

1/3 kilometrov, namiesto 150 bude asi len 100 km. Čiže asi by som nechal D1 tak ako je naplánované a R1 by mal postaviť štát.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Jarda » 04. Okt 2007 14:27

Andrej napísal:
Jarda napísal:Jenže kdybys na Višňové dal mýtné úměrně k nákladům na výstavbu, tak by tam intenzita nebyla, protože většina by jezdila přes Žilinu (obdoba tunelu pod Kanálem La Manche).

Lenze mytne bude mat na starosti stat, koncesionar bude len dostavat pravidelne splatky od statu. Prijmy z myta za tych 30 rokov by mohli predstavovat celkovo tak 15-20 mld. Sk, co je uz viac ako 50% nakladov na vystavbu a kedze udrzbu bude robit koncesionar, potom na tom stat uz vobec neprerobi.
Preto si myslim, ze prave Visnove (a cely usek ZA-RK) je najvhodnejsie na PPP :)


Višňové by mohlo být rentabilní, kdybys vybíral 70 SKK za osobák a 500 SKK za kamion a řidiči by byli ochotní to platit a neobjíždět.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Ďalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.