od Dialniciar » 18. Jan 2009 19:52
Podľa NDS:
Žilina, Strážov - Žilina, Brodno
Ťah: D3
Dĺžka: 4250 m
Lokalizácia stavby: Žilina
Aktuálny stav stavby: v príprave
Predpokladaný začiatok výstavby: 04/2009
Predpokladané ukončenie výstavby: 03/2013
TŠ: 1997
prvé štúdie v 80-tych rokoch 20. stor., ďalšie štúdie vydané v r. 1996
EIA: 08/1998
DÚR: 10/2006
pôvodná vypracovaná v r. 1998
DSP: 12/2006
DP:
stavebná časť - 10/2007; technologická časť - 06/2008
Financovanie
Štátna expertíza: 7.768.708.000,- v SKK bez DPH v cenovej úrovni 2006
Spôsob financovania: kohézny fond + státny rozpočet + NDS
Kontrakt na výstavbu
Zhotoviteľ: ---
Charakteristika úseku
Stavba na začiatku nadväzuje na úsek D3 Hričovské Podhradie – Žilina (Strážov), na konci úseku sa napája na úsek D3 Žilina (Brodno) – Kysucké Nové Mesto. Trasa diaľnice mostným objektom križuje železničnú trať, vodnú nádrž Hričov, cestu II/507 a vchádza do tunela Považský Chlmec. Z východného portálu tunela Považský Chlmec sa dostáva trasa ponad cestu III/50757 a Kysucou mostným objektom do trasy cesty I/11, ktorá je vybudovaná v kategórii S 24,5/100 a je súčasťou úseku diaľnice D3 Žilina (Brodno) – Kysucké Nové Mesto. Úsek je navrhnutý v kategórii D 24,5/80.
Objekty na úseku
Tunely:
Na úseku bude vybudovaný dvojrúrový tunel "Považský Chlmec" (severná rúra bude mať dĺžku 2218 m; južná rúra bude mať dĺžku 2189 m)
Mosty:
V rámci úseku sú plánované 4 mostné objekty:
- 2 mosty na diaľnici v celkovej dĺžke 2089 m
- 2 mosty mimo diaľnice v celkovej dĺžke 229 m
Ostatné
Životné prostredie:
Trasa diaľnice priamo neohrozuje žiadny biotop, a ani prírodnú rezerváciu. V blízkosti obývaných území sú navrhnuté protihlukové steny, dažďová voda z vozovky je odvádzaná cez odlučovač ropných látok.
Vyvolané investície:
Vyvolanými investíciami sú: protihlukové steny, rekultivácie dočasných záberov, úprava potoka, preložka poľnej cesty, prekládky a preložky vedení, preložky inžinierskych sietí.