Moderátor: Moderátori
Toto je výborné, len aby sa nestalo, že sa potom od nich upchá napr. I/61, alebo cesty 2. triedy vedúce súbežne s E cestami.aquila napísal:- veľké nákladné autá nebudú môcť v čase najhustejšej premávky jazdiť na medzinárodných ťahoch; zákaz má platiť v piatok od 14:00 do 20:00, v sobotu od 7:00 do 11:00 (v júli a auguste až do 19:00); v nedeľu a počas sviatkov budú musieť kamióny ostať stáť od 14:00 do 20:00.
Jarda napísal:Nejnebezpečnější podle mého ale je, když jede v protisměru neosvětlené vozidlo mezi osvětlenými, protože to může při nedostatečné pozornosti a splynutí barvy neosvětleného vozidla s pozadím svést k předjíždění a následnému čelnímu střetu.
puff dady napísal:Podla tejto studie (ca. 1500 stran), sa zvysila nehodovost ostatnych ucastnikov cestnej premavky a to najma chodcov, cyklistov a motorkarov.
Dovod: osvetlene auta oslepuju vodicov, ktori venuju menej pozornosti priestorovemu videniu (najma krajnice).
v obciach by vodiči mali používať na cestách s viacerými jazdnými pruhmi najmä pravý jazdný pruh; súbežná jazda bude povolená iba v hustej premávke, predchádzaní a obchádzaní; doposiaľ mohli vodiči v obci používať ktorýkoľvek jazdný pruh
tomas1 napísal:v obciach by vodiči mali používať na cestách s viacerými jazdnými pruhmi najmä pravý jazdný pruh; súbežná jazda bude povolená iba v hustej premávke, predchádzaní a obchádzaní; doposiaľ mohli vodiči v obci používať ktorýkoľvek jazdný pruh
- to je podľa mňa krok späť.
tomas1 napísal:v obciach by vodiči mali používať na cestách s viacerými jazdnými pruhmi najmä pravý jazdný pruh; súbežná jazda bude povolená iba v hustej premávke, predchádzaní a obchádzaní; doposiaľ mohli vodiči v obci používať ktorýkoľvek jazdný pruh
- to je podľa mňa krok späť.
sorgo napísal:tomas1 napísal:v obciach by vodiči mali používať na cestách s viacerými jazdnými pruhmi najmä pravý jazdný pruh; súbežná jazda bude povolená iba v hustej premávke, predchádzaní a obchádzaní; doposiaľ mohli vodiči v obci používať ktorýkoľvek jazdný pruh
- to je podľa mňa krok späť.
No podla mna je to krok spravnym smerom. Osobne ma ide roztrhnut, ked predo mnou ide "vikendovy vodic" v lavom prouhu 50 subezne s nejakou aviou v pravom pruhu a kvoli tomu sa musim za nimi vliect.
teoretik napísal:sorgo napísal:No podla mna je to krok spravnym smerom. Osobne ma ide roztrhnut, ked predo mnou ide "vikendovy vodic" v lavom prouhu 50 subezne s nejakou aviou v pravom pruhu a kvoli tomu sa musim za nimi vliect.
takych treba pokutovat za bezdovodne pomalu jazdu a nie kvoli nim menit zakon
teoretik napísal:sorgo napísal:tomas1 napísal:v obciach by vodiči mali používať na cestách s viacerými jazdnými pruhmi najmä pravý jazdný pruh; súbežná jazda bude povolená iba v hustej premávke, predchádzaní a obchádzaní; doposiaľ mohli vodiči v obci používať ktorýkoľvek jazdný pruh
- to je podľa mňa krok späť.
No podla mna je to krok spravnym smerom. Osobne ma ide roztrhnut, ked predo mnou ide "vikendovy vodic" v lavom prouhu 50 subezne s nejakou aviou v pravom pruhu a kvoli tomu sa musim za nimi vliect.
takych treba pokutovat za bezdovodne pomalu jazdu a nie kvoli nim menit zakon
MH napísal:Rio13.zm napísal:MH: cislovanie exitov bude nemecke teda 1,2,3 alebo CZ,A podla kilometrovnika
dalej ma zaujima ci uz aj I-51 sa bude volat R1 a ci v cervenom obdlzniku budu D1,D2,R1,R2
Číslovanie bude podľa staničenia (km) tak ako v CZ, A, H.
Všetky R-ky budú číslované tak ako diaľnice v červenom obdĺžniku bude písmeno D alebo R a za ním číslo.
zvonec napísal:MH, nevedel som, ze aj toto sa bude riesit v ramci noveho zakona, snad sa to podari cele dobre spravit, Vratane aj tych fontov
Vdik za dobre spravy...
aquila napísal:doplnil som pri tejto prilezitosti tabulku mrtvych na cestach v ramci EU..
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2818
je tam vidno zaujimavy fenomen o ktorom vsetci vieme, a to ze v ostbloku ludia jazdia ozaj ako "prasata" ..
asi najvacsiu vypovedaciu hodnotu ma udaj umrti na pasazierokilometre, kde vidno, ze oproti takemu priemeru je na slovensku asi 2,5 vyssia sanca zomriet v aute a oproti najlepsim dokonca 5 nasobna vyssia sanca zomriet pri dopravnej nehode.
to je podla mna velmi alarmujuci stav. osobne som za to, aby sa merali rychlosti kde sa dalo, tvrdo postihovalo prekracovanie mimo 10% vynimky.
zaujimavy je aj fakt, ze samotne zavednie 50kmh neznamena znizenie smrtelnych urazov, ale samotne dorziavanie zakonov, ale vynutenie ich dodrziavania.
uplne krasny priklad je v tomto praha, kde po prijati noveho zakona v cechach, a po naistalovani kvantum radarov v prahe a dost krutom merani rychlosti ci uz mestskej alebo statnej policie znamenalo za poslednych 7 mesiacov znizenie umrti pri nasledkoch dopravnych nehod az o 43 % co je uzasne cislo
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Xisco a 8 hostí.