Moderátor: Moderátori
Dialniciar napísal: Poľsko je strategická krajina, množstvo firiem, veľa kamiónov, značný tranzit, obrovské územie. Je nevyhnutné sa na Poľsko napojiť, pochopili to tak Nemci ako aj Česi a chápeme to aj my.
devil napísal:nuz pred 2 tyzdnami som zazil usek ZA-MT. som si poznacil aj casy, teda ZA Tesco - Dubna Skala 11.58-12.14, konkretne v piatok 9.11. napriek enormnej hustote aut a kamionov plynula jazda 70 km/h.
Dialniciar napísal:Obchvat Prešova na R4 sa neplánuje stavať pred r. 2020.
Plánuje sa od r. 2010 do r. 2017 stavať obchvat na D1 Prešov, pričom v r. 2015 sa má uviesť do prevádzky.
rastislav5 napísal:Pre Slovensko je dolezita D3 aj severna R3. Z toho logicky vyplyva, ze stredna cast R3 by mala ist cez Martin, aby obsluzila obe tieto cesty do Polska. A z Martina na Bansku Bystricu, aby sa dalej podporil jej rozvoj. Tym by sa spojili aj 2 stredoslovenske krajske mesta, co by mala byt principialna poziadavka.
Variant cez Ruzomberok povazujem za plytvanie penazi (aj z dovodu, ze velka cast sucasnej cesty z Martina do Turcianskych Teplic je uz vybudovana v parametroch R3)
Ak by som si mal vybrat medzi D3 a R3, bolo by to tazke ale vybral by som D3, lebo okolo Katowic sa vytvara sumestie sliezskych miest s poctom obyvatelov vacsim ako Varsava a trojnasobne vacsim ako Krakow.
rastislav5 napísal:Uvazovat o variantoch 2 a 3 sa mi zda mimo realitu (a ukazuje to aj hlasovanie)
1. Ak si problematiku vezmeme zo sirsieho pohladu dopravy v strednej Europe, tak D1 je medzinarodny koridor s ktorym pocitaju nasi susedia vo svojich planoch a musi byt dokonceny. Ako pisal Jarda, Cesku (ale aj strednemu Nemecku a dalsim) posluzi pri cestach na Slovensko a dalej na zakarpatsku Ukrajinu a opacne.
2. Z uzsieho pohladu Zilinskeho kraja by prerusenie D1 malo zavazne hospodarske dosledky pre cely kraj, nakolko krajske mesto Zilina je umiestnene excentricky na vychode kraja a nemala by spojenie s vacsinou kraja
3. Aglomeracia ZA-MT, ktora je vacsia ako aglomeracia BB-ZV by variantami 2 a 3 bola paralyzovana
4. Akakolvek uvaha o zacati rychlostnej ceste BB RK alebo BB MT pred tym, ako by bola budovana dialnica ZA MT (tzn. varianty 2 a 3) je scestna. Stalo by to viac a vyriesilo by to menej.
5. Ak by sa realizovali varianty 2 a 3, najviac by na to doplatilo mesto Martin, ktorym by vobec dialnica neviedla. Martin je pritom 8 najvacsie mesto na Slovensku, vacsie ako krajske mesto Trencin, pricom vsetkych 10 slovenskych miest (desiaty je Poprad) by malo dialnicu, len Martin nie. Podla mna naopak Martin je historicky dopravny uzol (aj zeleznicny) a mal by byt krizovatkou D1 a R3
devil napísal:pripadna nehoda je samozrejme ina zalezitost.
Dialniciar napísal:...dnes sa vie, že D1 obchvat PO sa začne stavať v r. 2009-2010 a stavať sa bude 4-6 rokov.
Dialniciar napísal: A ja ťa sklamem, úsek BB-RK je lacnejší asi o 15 mld. SKK, než chýbajúce úseky medzi ZA a MT.
devil napísal:vyraz "castejsie nez kdekolvek inde" je samozrejme zavadzanie.
rastislav5 napísal:Dialniciar napísal: A ja ťa sklamem, úsek BB-RK je lacnejší asi o 15 mld. SKK, než chýbajúce úseky medzi ZA a MT.
Tak tomuto neverim. Vzdialenost BB RK je 53 km, vzdialenost ZA MT je 29 km, viac o 83%.
Tunely medzi BB a RK meraju dokopy 12 km http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=49 , tunel Visnove medzi ZA a MT 7.5 km, viac o 60%. Ako to moze byt lacnejsie?
Samozrejme ak porovnavame porovnatelne. Dve rury s dvoma rurami v parametroch rychlostnej komunikacie alebo dialnice. Alebo porovnavas cely usek ZA RK s usekom BB RK alebo sa jednoducho mylis.
Tomas PO napísal:Dialniciar napísal:...dnes sa vie, že D1 obchvat PO sa začne stavať v r. 2009-2010 a stavať sa bude 4-6 rokov.
Myslim si, ze sa nevie. Nie je zdaleka jasny ani variant, ci to bude povrchovy, alebo tunlovy. Vsetci vieme, ze pri tunelovych variantoch su stale problemy a tie sa teda daju ocakavat aj v PO. Ked do toho zakomponujeme fakt, ze sa dostavia NK realizovana SSC, vznikne "povedomie v Bratislave", ze Presov obchvat vlastne ma. Navyse je to najvychodnejsi tunel, ktory sa bude na Slovensku stavat a vieme, ze cim vychodnejsie, tym...
Dialniciar napísal:Tomas PO napísal:Dialniciar napísal:...dnes sa vie, že D1 obchvat PO sa začne stavať v r. 2009-2010 a stavať sa bude 4-6 rokov.
Myslim si, ze sa nevie. Nie je zdaleka jasny ani variant, ci to bude povrchovy, alebo tunlovy. Vsetci vieme, ze pri tunelovych variantoch su stale problemy a tie sa teda daju ocakavat aj v PO. Ked do toho zakomponujeme fakt, ze sa dostavia NK realizovana SSC, vznikne "povedomie v Bratislave", ze Presov obchvat vlastne ma. Navyse je to najvychodnejsi tunel, ktory sa bude na Slovensku stavat a vieme, ze cim vychodnejsie, tym...
Dokonca sa teda nevie ... tak potom si si sám uznal, že R4 Prešov tak skoro nebude aj r. 2020 je ohrozený. Veď nebude sa stavať 2 stavby pre mesto Prešov v hodnote 20 mld. SKK. A nie je to najvýchodnejší tunel, ... pretože bude tunelový variant na D1 medzi KE a MI, takže "žiadne navyše".
i15 napísal:A ako sa planuje do roku 2020 riesit tranzit cez Presov smerom na vychod? Bude sa aj nadalej jazdit cez centrum? Uz dnes su na vychodnom vyjazde intenzity vyse 17000.. a podla tvojich vlastnych slov potrebuje mesto obchvat, ked su tie intenzity 15000
D1 obchvat by sa mal stavat tak, aby bol sprejazdneny (v poloprofile) v case dokoncenia plneho profilu BA-PO... tj okolo roku 2013
devil napísal:na ZA-MT nie su nehody "castejsie nez kdekolvek inde".
Dialniciar napísal:Tomas PO napísal:Dialniciar napísal:...dnes sa vie, že D1 obchvat PO sa začne stavať v r. 2009-2010 a stavať sa bude 4-6 rokov.
Myslim si, ze sa nevie. Nie je zdaleka jasny ani variant, ci to bude povrchovy, alebo tunlovy. Vsetci vieme, ze pri tunelovych variantoch su stale problemy a tie sa teda daju ocakavat aj v PO. Ked do toho zakomponujeme fakt, ze sa dostavia NK realizovana SSC, vznikne "povedomie v Bratislave", ze Presov obchvat vlastne ma. Navyse je to najvychodnejsi tunel, ktory sa bude na Slovensku stavat a vieme, ze cim vychodnejsie, tym...
Dokonca sa teda nevie ... tak potom si si sám uznal, že R4 Prešov tak skoro nebude aj r. 2020 je ohrozený. Veď nebude sa stavať 2 stavby pre mesto Prešov v hodnote 20 mld. SKK. A nie je to najvýchodnejší tunel, ... pretože bude tunelový variant na D1 medzi KE a MI, takže "žiadne navyše".
Dialniciar napísal:i15 napísal:A ako sa planuje do roku 2020 riesit tranzit cez Presov smerom na vychod? Bude sa aj nadalej jazdit cez centrum? Uz dnes su na vychodnom vyjazde intenzity vyse 17000.. a podla tvojich vlastnych slov potrebuje mesto obchvat, ked su tie intenzity 15000
D1 obchvat by sa mal stavat tak, aby bol sprejazdneny (v poloprofile) v case dokoncenia plneho profilu BA-PO... tj okolo roku 2013
Nijako, respektíve max. v réžii SSC, ktorá upraví niektoré časti, ale určite sa nebude stavať R4.
Tomas PO napísal:Dialniciar napísal:i15 napísal:A ako sa planuje do roku 2020 riesit tranzit cez Presov smerom na vychod? Bude sa aj nadalej jazdit cez centrum? Uz dnes su na vychodnom vyjazde intenzity vyse 17000.. a podla tvojich vlastnych slov potrebuje mesto obchvat, ked su tie intenzity 15000
D1 obchvat by sa mal stavat tak, aby bol sprejazdneny (v poloprofile) v case dokoncenia plneho profilu BA-PO... tj okolo roku 2013
Nijako, respektíve max. v réžii SSC, ktorá upraví niektoré časti, ale určite sa nebude stavať R4.
Nijako. Super odpoved . SSC nema co risit, nie je tam co kde upravovat, rozsirovat, mimourovnovat...
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.