Najpotrebnejsie dialnicne useky na Slovensku

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Tak ktory usek je ten najnutnejsi?

D1 Mengusovce-Janovce-Jablonov+ Branisko 2. rura
6
7%
D1 Hric. Podhradie-Liet. Lucka-Turany-Ivachnova
47
52%
D1 obchvat PO
3
3%
D3 + R5
2
2%
D4 aj bratislav. NO
3
3%
R1 vsetko medzi NR a ZH
16
18%
R2 Soroska
2
2%
R3 MT-PL (vsetky useky)
1
1%
R3 stredna a juzna cast
1
1%
iny, viac usekov, alebo neviem posudit
10
11%
 
Celkový počet hlasov : 91

Odoslaťod devil » 04. Jún 2007 15:51

podla mna to k teme je.

rozlisuj PO a KE kraj. D1 bude pre KE kraj tak ci tak nejaka ta obchadzka so vsetkym co k tomu patri. investor ci prepravca ked bude vozit tovar na zapad bude musiet urobit viac km. a to su naklady navyse..cas atd...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod kvalitná dialnica » 04. Jún 2007 15:59

No dobre ale po dokončení R4 by nemuseli ísť cez D1....

A kraje som takto napísal zámerne - v PO kraji som sa narodil a často som tam a v KE kraji žijem....
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod Branco » 04. Jún 2007 21:55

Moje poradie:

1. Višňové
2. Jánovce-Jablonov
3.-4. obchvaty MT a RK /Hubová-Ivachnová a Dubná Skala-Turany/
5. D3, zvlášť Čadca-Bukov-Skalité
6. zvyšných deväť ešte nezačatých úsekov D1 po KE /bez D1 cez PB predpokladám začatie výstavby v tomto roku/
7. Soroška spolu s úsekom Šaca-Soroška
8. Zvolen-Kriváň a severná /severozápadná/ R2
9. celá R6
10. D1 Budimír-UA
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod B; » 05. Jún 2007 12:03

R1 vobec nic?
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Branco » 05. Jún 2007 21:50

Je to môj názor o najpotrebnejších úsekoch. R1 Žarnovica-Šášovské podhradie je však v podobnom štádiu, ako Považská Bystrica, s výstavbou by sa malo v dohľadnej dobe začať. Väčšina z ostávajúcich asi 40 km z 200km R1 sa pravdepodobne začne realizovať v roku 2009. Dostavbou Žarnovica-Šášovské Podhradie sa však prakticky vyriešia problematické úseky na tejto trase /okrem Nitry/. R1 má, samozrejme, svoj význam a miesto medzi potrebnými úsekmi jej tiež patrí.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod mikeBoss » 06. Jún 2007 13:00

Tiez neviem preco si nespomenul R1 ktora je velmi dolezita. Ja som za juznu trasu lebo severna obchadza vacsiu cast SR takze jednoznacne R1 u mna...
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Odoslaťod Thomas » 09. Jan 2008 19:11

Tohle by mohlo být furt aktuální s ohledem na datum. Teď - poč. r. 2008 - Žilina - Martin, tj. LL- DS ev. TU
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 09. Jan 2008 19:25

Tak toto posúdiť neviem. Pretože to sa nedá už dnešnej dobe takto jednoznačne určiť. :arrow:

Najvyššiu prioritu podľa mňa majú úseky:

Žilina-Ružomberok
Nitra-Zlaté Moravce
rozšírenie D1 Bratislava-Trnava z 2+2 na 3+3 pruhy
D4 celá

Už sme v štádiu, že nie 1 úsek sa dá vybrať. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 09. Jan 2008 19:41

ad 1 tady se shodneme
ad 2 -menší zatíženost než ad 1
ad 3 - někde jsem se dočetl, že D - 2+2 vyhovuje do 40 tis aut/24 hod., tj. ad 1 furt vede
ad 4 to zas já těžko posoudím,protože není žádná souběžná komunikace a poměrs Bratislavy zas tak dobře neznám.

Jinak naprorosto souhlasím, že vše co píšeš je nezbytně potřeba.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Tomas PO » 10. Jan 2008 09:25

Dialniciar napísal:Tak toto posúdiť neviem. Pretože to sa nedá už dnešnej dobe takto jednoznačne určiť. :arrow:

Najvyššiu prioritu podľa mňa majú úseky:

Žilina-Ružomberok
Nitra-Zlaté Moravce
rozšírenie D1 Bratislava-Trnava z 2+2 na 3+3 pruhy
D4 celá

Už sme v štádiu, že nie 1 úsek sa dá vybrať. :idea:

Cize podla teba je intenzita jediny faktor priority vystavby? A co tak nehodovost, rozvoj regionov?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Thomas » 10. Jan 2008 09:51

Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Tak toto posúdiť neviem. Pretože to sa nedá už dnešnej dobe takto jednoznačne určiť. :arrow:

Najvyššiu prioritu podľa mňa majú úseky:

Žilina-Ružomberok
Nitra-Zlaté Moravce
rozšírenie D1 Bratislava-Trnava z 2+2 na 3+3 pruhy
D4 celá

Už sme v štádiu, že nie 1 úsek sa dá vybrať. :idea:

Cize podla teba je intenzita jediny faktor priority vystavby? A co tak nehodovost, rozvoj regionov?


Chtěl jsi tam vložit moji nebo Dialničiarovu citaci? :-)

S nehodovostí máš pravdu, pokud jde o ni, tak je závislá na více faktorech a jeden z nich je zase intenzita dopravy. Nemám info o tom, jak moc se nehodovost na I/65 za Nitrou a I/18 za Žilinou liší, máš-li info, napiš je prosím. Intenzita dopravy na I/18 za Žilinou je 21-23 tis, na I/65 10-17 tis. aut/24 hod., což je výrazný rozdíl.

Pokud jdeo rozvoj reginů, mám za to, že přednost by mělo mít celé spojení východ západ, pro napojení východního Slovenska. D1 je rozdestavěna více než R1, R2 a myslím, že by se mělo dokončit prvně tohle spojení. I mimo to D1 prochází větším množstvím regionů s větším zalidněním, než R1, R2.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod devil » 10. Jan 2008 10:08

avsak nielen intenzita dopravy ale aj kvalita cesty je urcujuca. tj. vyssiu intenzitu na I/18 kompenzuje horsie vyskove vedenie na I/65.

kriteria na potrebnost jednotlivych usekov su

1/ zatazenost
2/ vyskove a smerove vedenie, sirkove parametre
3/ prietahy obyvanym uzemim (1+2+3 je zaroven nehodovost)
4/ cena

lahko sa da spocitat ktory usek vyhovuje kolkym kriteriam.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Thomas » 10. Jan 2008 10:35

devil napísal:avsak nielen intenzita dopravy ale aj kvalita cesty je urcujuca. tj. vyssiu intenzitu na I/18 kompenzuje horsie vyskove vedenie na I/65.

kriteria na potrebnost jednotlivych usekov su

1/ zatazenost
2/ vyskove a smerove vedenie, sirkove parametre
3/ prietahy obyvanym uzemim (1+2+3 je zaroven nehodovost)
4/ cena

lahko sa da spocitat ktory usek vyhovuje kolkym kriteriam.


Naprostý souhlas - tedy s výjimkou 4/ - ne že by to nebylo důležité, jen s tímhle kritériem jsem nepracoval a to proto, že jsem se ho chtěl přímo oprostit, tj zhodnotit jen stav současné silnice.

ad 1/ vyhrává I/18, ad 3/ podle mě je zase mírně horší sever kvůli průjezdu Vrútkami, 2/ I/65

Jinak pokud vím I/65 je nevím kolik km za Nitrou (asi po Neverice) moderní silnice s dobrými parametry.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod devil » 10. Jan 2008 11:50

cena je prakticky urcujuci parameter priorit v podmienkach limitovanych zdrojov. to znamena ze len argument ceny je sam osebe nedostatocny ale pri vyrovnanych ostatnych kriteriach je jazyckom na vahach.

Intenzita dopravy na I/18 za Žilinou je 21-23 tis, na I/65 10-17 tis. aut/24 hod., což je výrazný rozdíl.


a vyrazne nekorektne. ZA-RK ma nielen intenzity cez 20.000 ale aj okolo 11-12.000 pred RK co je tiez podstatny rozdiel. porovnavat sa daju bud zvlast vsetko useky alebo v sucasnosti tri baliky pre PPP. a z toho vyjde jasne I. a II. balik ako useky s najvacsim prinosom oproti III: baliku.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Thomas » 10. Jan 2008 11:54

devil napísal:cena je prakticky urcujuci parameter priorit v podmienkach limitovanych zdrojov. to znamena ze len argument ceny je sam osebe nedostatocny ale pri vyrovnanych ostatnych kriteriach je jazyckom na vahach.

Intenzita dopravy na I/18 za Žilinou je 21-23 tis, na I/65 10-17 tis. aut/24 hod., což je výrazný rozdíl.


a vyrazne nekorektne. ZA-RK ma nielen intenzity cez 20.000 ale aj okolo 11-12.000 pred RK co je tiez podstatny rozdiel. porovnavat sa daju bud zvlast vsetko useky alebo v sucasnosti tri baliky pre PPP. a z toho vyjde jasne I. a II. balik ako useky s najvacsim prinosom oproti III: baliku.


O intenzitách za Kraĺovany vím, já jsem taky mluvil jen o úsecích LL-TU (viz výš). Jak jsi myslel ten konec?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod devil » 10. Jan 2008 12:01

intenzitách za Kraĺovany vím, já jsem taky mluvil jen o úsecích LL-TU (viz výš)


ja chapem ale to su 3 useky a kazdy ma ine charakteristiky.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Thomas » 10. Jan 2008 12:11

Já vím, opakuju, že nemluvím o ceně stavby
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2008 13:12

Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Tak toto posúdiť neviem. Pretože to sa nedá už dnešnej dobe takto jednoznačne určiť. :arrow:

Najvyššiu prioritu podľa mňa majú úseky:

Žilina-Ružomberok
Nitra-Zlaté Moravce
rozšírenie D1 Bratislava-Trnava z 2+2 na 3+3 pruhy
D4 celá

Už sme v štádiu, že nie 1 úsek sa dá vybrať. :idea:

Cize podla teba je intenzita jediny faktor priority vystavby? A co tak nehodovost, rozvoj regionov?


Od intenzít sa ale často odvíja aj dopravná nehodovosť, ktorá je enormná tam, kde som toto vymenoval. Rozvoj regiónov ako by dal, lebo:

ZA-RK: spojí dlhšie úseky, podporí rozvoj, lebo diaľnica je súvislá
NR-ZM, de facto prepojené 3 kraje až na krátky úsek
rozšírenie D1, lebo tam kde doprava kolabuje, tam je tendecia ústupu investorov inam a s tým súvisí aj D4 plus riešenie pre BA
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2008 13:14

devil napísal:avsak nielen intenzita dopravy ale aj kvalita cesty je urcujuca. tj. vyssiu intenzitu na I/18 kompenzuje horsie vyskove vedenie na I/65.

kriteria na potrebnost jednotlivych usekov su

1/ zatazenost
2/ vyskove a smerove vedenie, sirkove parametre
3/ prietahy obyvanym uzemim (1+2+3 je zaroven nehodovost)
4/ cena

lahko sa da spocitat ktory usek vyhovuje kolkym kriteriam.


Môžeš tie kritériá písať, aké chceš, našťastie sa nimi inžinieri v dopravnom riadení neriadia a intenzita vzhľadom k únosnosti cesty a dopr. nehodovosť (a tá je jasne odvodená z parametrov cesty a súvisí to spolu) sú dôležitejšie kritériá. Plus politické rozhodnutie pri prvej výstavbe: pri prepojení krajiny.

A cenu, teda náklady sem zbytočne ťaháš. Ale ťahaj si, si na fóre. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 10. Jan 2008 13:16

ano, oni toho vela dokazali. 17 km/rok. :lol:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2008 13:20

devil napísal:ano, oni toho vela dokazali. 17 km/rok. :lol:


devil, ... nemám slov. Keby tu bola súvislá diaľničná výstavba a zachovaná koncepcia, tak D1 dnes už stála na 100%, vrátane R1.

Mám ti dať iné príklady z praxe, kde odborníkov je dostatok ale politici sú takí tupci, že to je ešte horšie, než to bolo :?: :!: :!:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 10. Jan 2008 13:20

rozšírenie D1, lebo tam kde doprava kolabuje, tam je tendecia ústupu investorov inam a s tým súvisí aj D4 plus riešenie pre BA


pritom tymto sa tvoji inzinieri nejak neriadia.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2008 13:21

devil napísal:
rozšírenie D1, lebo tam kde doprava kolabuje, tam je tendecia ústupu investorov inam a s tým súvisí aj D4 plus riešenie pre BA


pritom tymto sa tvoji inzinieri nejak neriadia.


Prečo moji ? Nechaj si tie invektívy niekde na strope. :!: :roll:

Pokiaľ viem, D1 sa ide rozširovať. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 10. Jan 2008 13:21

preco....ved koncepcia bola uplne zachovana.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2008 13:22

devil napísal:preco....ved koncepcia bola uplne zachovana.


Ale nie finančné plány.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.