myto pre vozidla do 3,5t

sekcia venovaná Národnej Diaľničnej Spoločnosti a.s. a pripravovanému mýtnemu systému

Moderátor: Moderátori

sposob platby za dialnice pre auta do 3,5t

dialnicne znamky
5
36%
elektronicke cipy (ala madarsko)
6
43%
elektronicke myto
3
21%
 
Celkový počet hlasov : 14

Dva systémy spoplatnenia diaľnic na Slovensku

Odoslaťod Diaľničiar » 18. Feb 2005 00:01

Na Slovensku sa plánuje zaviesť nový systém spoplatnenia diaľnic, mýto. Už v budúcom roku by mal tento systém platiť pre všetky autá nad 3,5t a pre autá do 3,5t sa plánuje zaviesť po r. 2010. Uvažuje sa o tom, že cena mýtneho by mohla byť pre kamióny 4-6 sk a pre osobné autá 2 sk za 1 km.

Diaľničné nálepky sa teda zavedením mýtneho systému aj pre autá do 3,5t zrušia.

Otázka znie: Mali by "kompetentní" (cháp ako lobisti, ktorí však lobujú legálne) začať presadzovať variantu, aby diaľničné známky ostali zachované? Dôvod je nasledovný: Možný pokles áut do 3,5t na diaľniciach a teda také isté výnosy ako aj predtým alebo len mierne vyššie. Argument, podľa istých prieskumov by boli majitelia áut do 3,5t zaplatiť za diaľničnú známku aj 2500-3000sk za 1 rok s tým, že iná časová varianta by nebola možná.

Výsledkom by malo byť, že aj vodiči áut do 3,5t, ktorí jazdia často po diaľniciach na nich aj ostanú a celkový výnos bude vyšší i keď systémy spoplatnenia diaľnic na Slovensku budú dva.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod aquila » 18. Feb 2005 00:53

som za zachovanie dvojiteho systemu.

teda do 3,5t znamky a nad 3,5t mytne.

ide hlavne o to ze slovensko nie je chorvatsko a drtiva vacsina premavky po dialniciach je stale skor vnutrostatneho charakteru (co sa aut tyka).

hlavne by mohlo prijist k neskonalemu zahlteniu ciest prvej triedy resp hlavne miest a dialnicne obchvaty by boli na nic.

taktiez 5-6skk/km v pripade 3,5+ T a 1-2skk/km za osobak je hrozny nepomer vzhladom k tomu kolko ktore namaha/nici dialnicu.

pre osobaky by bolo aj 0,2skk/km prilis vela.

ak by to bolo 1-2skk/km sam by som prestal jazdit po dialnici. a to jazdim po nej docela casto (najma po "zahorackej" dialnici), a ani nie tak preto ze by som na financne nemal, ale skratka by mi cena za prevezenia sa po dialnici nezodpovedala mojmu subjektivnemu zvyseniu komfortu.

predsa len by to bolo 50-100 korun jedna cesta. co sa sice zda malo ale je to len nejakych 50 km dialnice a len jednym smerom.

cesta do tatier by vysla na nejakych 600-1200 korun, co je nemyslitelne v slovenskych podmienkach.

ako som napisal slovensko nie je chorvatsko, kde dialnice vyuzivaju na tranzit hlavne inostranci a domorodci mozu akurat tak prizerat..

jedine kde som jednoznacne za platenie mytneho aj pre osobaky su dialnicne tunely. ale s jednou vynimokou a to su sitiny. lebo uz bez tak doprava v BA kolabuje a keby sa zase vsetko presunulo na patronku tak koniec.
Naposledy upravil aquila dňa 18. Feb 2005 01:04, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 18. Feb 2005 00:55

p.s. v rakusku nemam problem zaplatit za znamku v prepocte na nase asi 3000 korun rocne a to vyuzivam intenzivne v podstate len maly kusok medzi viednou a bruckom (a uz sa rozsirujucim usekom az do BA).

to len na porovnanie.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Dva systémy spoplatnenia diaľnic na Slovensku

Odoslaťod Čavo » 18. Feb 2005 22:25

Diaľničiar napísal:Otázka znie: Mali by "kompetentní" (cháp ako lobisti, ktorí však lobujú legálne) začať presadzovať variantu, aby diaľničné známky ostali zachované? Dôvod je nasledovný: Možný pokles áut do 3,5t na diaľniciach a teda také isté výnosy ako aj predtým alebo len mierne vyššie. Argument, podľa istých prieskumov by boli majitelia áut do 3,5t zaplatiť za diaľničnú známku aj 2500-3000sk za 1 rok s tým, že iná časová varianta by nebola možná.


Určite áno. Len s tým, že ak nebude iná časová varianta možná, tak pre "sviatočných" používačov diaľnice, by malo zostať k dispozícii aj mýtne. Len to bude určite zložitejšie pre mikrovlnný, či satelitný systém, pretože to bude musieť byť schopný rozlíšiť.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: Dva systémy spoplatnenia diaľnic na Slovensku

Odoslaťod Diaľničiar » 18. Feb 2005 22:29

čavo napísal:
Diaľničiar napísal:Otázka znie: Mali by "kompetentní" (cháp ako lobisti, ktorí však lobujú legálne) začať presadzovať variantu, aby diaľničné známky ostali zachované? Dôvod je nasledovný: Možný pokles áut do 3,5t na diaľniciach a teda také isté výnosy ako aj predtým alebo len mierne vyššie. Argument, podľa istých prieskumov by boli majitelia áut do 3,5t zaplatiť za diaľničnú známku aj 2500-3000sk za 1 rok s tým, že iná časová varianta by nebola možná.


Určite áno. Len s tým, že ak nebude iná časová varianta možná, tak pre "sviatočných" používačov diaľnice, by malo zostať k dispozícii aj mýtne. Len to bude určite zložitejšie pre mikrovlnný, či satelitný systém, pretože to bude musieť byť schopný rozlíšiť.



Ako sa hovorí "trafil si kliniec po hlavičke". :shock: Toto vieme aj my (čo sa to chystáme presadiť) a tiež ešte nemáme úplne jasno a nemáme na to ani takmer žiaden argument. Preto, mám aj 2. možnosť v tej otázke, že to bude neprehľadné.
Naposledy upravil Diaľničiar dňa 20. Feb 2005 22:04, celkovo upravené 1 krát.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Re: Dva systémy spoplatnenia diaľnic na Slovensku

Odoslaťod Čavo » 18. Feb 2005 22:51

Diaľničiar napísal:
čavo napísal:Určite áno. Len s tým, že ak nebude iná časová varianta možná, tak pre "sviatočných" používačov diaľnice, by malo zostať k dispozícii aj mýtne. Len to bude určite zložitejšie pre mikrovlnný, či satelitný systém, pretože to bude musieť byť schopný rozlíšiť.



Ako sa hovorí "trafil si kliniec po hlavičke". :shock: Toto vieme aj my (čo sa to chystáme presadiť) a tiež ešte nemáme úplne jasno a nemáme to ani takmer žiaden argument. Preto, mám aj 2. možnosť v tej otázke, že to bude neprehľadné. Ale ešte máme čas 5 rokov na to, aby sme na niečo prišli.


Neviem ako presne tie elektronické mýtne systémy fungujú, ale predstavujem si to ako prepaid karty u mobilných operátorov. Zaregistrovaním zariadenia na diaľnici (RC) sa začne odpočítavať z predplateného balíka kilometrov.

Takže by malo stačiť zaviesť akúsi elektronickú známku (Niečo ako paušál u operátorov), ktorá zabezpečí voľný prístup na spoplatnené úseky D a RC. A ešte ak by boli úseky (tunely), ktoré budú v každom prípade spoplatňované mýtne, by musel mať aj prepaid kartu.

V pricípe by išlo len o to, aké služby by si ten ktorý vodič predplatil. Lokalizátor (karta) by mohol byť stále ten istý.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: Dva systémy spoplatnenia diaľnic na Slovensku

Odoslaťod Diaľničiar » 18. Feb 2005 22:57

čavo napísal:
Diaľničiar napísal:
čavo napísal:Určite áno. Len s tým, že ak nebude iná časová varianta možná, tak pre "sviatočných" používačov diaľnice, by malo zostať k dispozícii aj mýtne. Len to bude určite zložitejšie pre mikrovlnný, či satelitný systém, pretože to bude musieť byť schopný rozlíšiť.



Ako sa hovorí "trafil si kliniec po hlavičke". :shock: Toto vieme aj my (čo sa to chystáme presadiť) a tiež ešte nemáme úplne jasno a nemáme to ani takmer žiaden argument. Preto, mám aj 2. možnosť v tej otázke, že to bude neprehľadné. Ale ešte máme čas 5 rokov na to, aby sme na niečo prišli.


Neviem ako presne tie elektronické mýtne systémy fungujú, ale predstavujem si to ako prepaid karty u mobilných operátorov. Zaregistrovaním zariadenia na diaľnici (RC) sa začne odpočítavať z predplateného balíka kilometrov.

Takže by malo stačiť zaviesť akúsi elektronickú známku (Niečo ako paušál u operátorov), ktorá zabezpečí voľný prístup na spoplatnené úseky D a RC. A ešte ak by boli úseky (tunely), ktoré budú v každom prípade spoplatňované mýtne, by musel mať aj prepaid kartu.

V pricípe by išlo len o to, aké služby by si ten ktorý vodič predplatil. Lokalizátor (karta) by mohol byť stále ten istý.



No a to je ešte ďalší problém, tunely spolatňované budú aj mýtnym aj diaľničnou známkou, ale stále je to úspora pre tých, čo po diaľniciach jazdia často. Ale mýtne v tuneloch bude platiť pre všetkých, pretože tie tunely sú drahé.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod aquila » 18. Feb 2005 23:09

taky isty system maju v rakusku. t.j. pre kamiony maju mikrovlnky, pre auta do 3,5t maju dialnicne znamky + v tuneloch treba mat presne tu spominanu "elektronicku" znamku, ktoru si mozes nabit ako prima kartu a chodit.

tak isto inak fugnuje aj tkz/ "go-box" t.j. si kreditkou kamionista nabije kredit, popr kupi cash na cerpacke a jazdi pokial ho neminie. v tom je vyhoda, ze musis mat uz "go box" nabity predtym nez vstupis na rakuske dialnice.

a asfinag (obdoba nasej NDS), ma ale aj kompetencie ze ta moze zastravit a privolat policatjotv a zhabat ti co ja viem aj cely naklad v nakladaku pokial nezaplatis.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

To som nevedel.

Odoslaťod Diaľničiar » 18. Feb 2005 23:17

aquila napísal:taky isty system maju v rakusku. t.j. pre kamiony maju mikrovlnky, pre auta do 3,5t maju dialnicne znamky + v tuneloch treba mat presne tu spominanu "elektronicku" znamku, ktoru si mozes nabit ako prima kartu a chodit.

tak isto inak fugnuje aj tkz/ "go-box" t.j. si kreditkou kamionista nabije kredit, popr kupi cash na cerpacke a jazdi pokial ho neminie. v tom je vyhoda, ze musis mat uz "go box" nabity predtym nez vstupis na rakuske dialnice.

a asfinag (obdoba nasej NDS), ma ale aj kompetencie ze ta moze zastravit a privolat policatjotv a zhabat ti co ja viem aj cely naklad v nakladaku pokial nezaplatis.


Aby to bolo jasné, ja som sa o to ani nezaujímal, až keď ma viacerí priatelia a rodina oslovila, že čo si o tom myslím, tak sme sa dopracovali k tomuto záveru spolu s mojimi kolegami, že by sa tie známky pre autá do 3,5t mohli aj ponechať. Lebo skutočne dať za cestu z BA-KE a naspäť 2000sk + benzín, tak to spravím 2x a už je výhodnejšie si kúpiť tú známku za 3000sk, aj keď budú spoplatnené tunely, prinajhoršom sa ten rozdiel zrovná. Ale to sú 2 jazdy tam a späť. Jednoducho, to je 50-100 tis. osobných áut, ktoré by si tú známku kúpili. Inak bude 80% z nich jazdiť po ceste I. triedy. To je aspoň môj názor. Pretože ako vieme aj spotreba benzínu je na diaľnici vyššia.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Re: Dva systémy spoplatnenia diaľnic na Slovensku

Odoslaťod Čavo » 18. Feb 2005 23:18

Diaľničiar napísal:No a to je ešte ďalší problém, tunely spolatňované budú aj mýtnym aj diaľničnou známkou, ale stále je to úspora pre tých, čo po diaľniciach jazdia často. Ale mýtne v tuneloch bude platiť pre všetkých, pretože tie tunely sú drahé.


Predpokladajme, že mýtny systém funguje takto nejako:
Vo vozidle je nejaká karta (lokalizátor, má priradené unikátne číslo), pomocou ktorej je schopný mýtny systém zaregistrovať, že vozidlo vstúpilo na spoplatnený úsek a tento úsek niekde inde opustilo.

Ak máme toto (čo vlastne už musí existovať aj pri mýtnom systéme nákladných vozidiel), tak nevidím, nejaký zásadný problém v zavedení logiky pre existenciu elektronických ročných známok. Systém bude podľa unikátneho čisla rozlišovať ako má jednotlivé body (peniaze) na karte odpočítavať.

Niečo iné je, že si takto dobrovolne zavedieme ostré sledovanie, keď už nie celkom osôb, ale aspoň, vozidiel. Veľký brat ťa sleduje.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: Dva systémy spoplatnenia diaľnic na Slovensku

Odoslaťod Diaľničiar » 18. Feb 2005 23:26

čavo napísal:
Diaľničiar napísal:No a to je ešte ďalší problém, tunely spolatňované budú aj mýtnym aj diaľničnou známkou, ale stále je to úspora pre tých, čo po diaľniciach jazdia často. Ale mýtne v tuneloch bude platiť pre všetkých, pretože tie tunely sú drahé.


Predpokladajme, že mýtny systém funguje takto nejako:
Vo vozidle je nejaká karta (lokalizátor, má priradené unikátne číslo), pomocou ktorej je schopný mýtny systém zaregistrovať, že vozidlo vstúpilo na spoplatnený úsek a tento úsek niekde inde opustilo.

Ak máme toto (čo vlastne už musí existovať aj pri mýtnom systéme nákladných vozidiel), tak nevidím, nejaký zásadný problém v zavedení logiky pre existenciu elektronických ročných známok. Systém bude podľa unikátneho čisla rozlišovať ako má jednotlivé body (peniaze) na karte odpočítavať.

Niečo iné je, že si takto dobrovolne zavedieme ostré sledovanie, keď už nie celkom osôb, ale aspoň, vozidiel. Veľký brat ťa sleduje.


No tu ťa sklamem, absolútne neviem skoro nič o týchto systémoch, snáď aquila alebo niekto "technikyznalejší" človek. Ja som si pôvodne myslel, že bude u nás mýtne vo forme závor a búdok s vyberajúcim, ale proti tomu by som bol, pretože na Slovensku je to ťažko zrealizovateľné, všade máme nájazdy, privádzače a SR je malá na tento systém, naviac by sa museli mnohé úseky prebudovať a rozšíriť na tých miestach, kde by sa mýtne vyberalo. Jediným pozitívnym efektom by bola zamestnanosť. Ale keď som sa dozvedel, že to bude elektronické mýtne, tak ma to nejako prestalo zaujímať ... až tá cena ma zarazila.
Naposledy upravil Diaľničiar dňa 18. Feb 2005 23:31, celkovo upravené 3 krát.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod aquila » 18. Feb 2005 23:28

cavo: v rakusku uz planuju aj takzvany section control, t.j. prebehnes okolo mikrovlnky okolo bodu A, tam ti cvakne cas a ked dobehnes k bodu B za cas mensi ako X sekund, tak znamena ze si prekrocil rychlost => pozvanka od policajtov :)

uz teraz tam maju na kazdej mikrovlnke kamery, takze sledovanie nie je problem.

kazdopadne si to pochvaluju, lebo maju viav $$$ na vystavbu dialnic, znizila sa kriminalita, nehodovost .. skratka super

btw rakusaci planuju dialnicny tunel s "krizovatkou" pod dunajom vo viedni za asi 680 mil euro=> asi 25 mld skk s tym ze docela velku cast si zaplati samotne mesto vieden, to len na porovnanie finacnych moznosti :) jo a dovod oproti povrchovemu mostovemu variantu ktory stoji nieco cez 300 mil euro je ten ze to bude menej nicit zivotne prostrdie :) ale ako bolo X-krat spomenute, je to vzdy o prachoch

Obrázok
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: To som nevedel.

Odoslaťod Čavo » 18. Feb 2005 23:38

Diaľničiar napísal:Pretože ako vieme aj spotreba benzínu je na diaľnici vyššia.


Neviem, neviem. :) A ja zas chodím po diaľnici práve preto, že ju mám nižšiu, pretože môžem ísť plynulejšie. ( Je pravda, že na diaľnici nelietam. 100km/h je na moju škodovečku tak akurát.)
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: To som nevedel.

Odoslaťod Diaľničiar » 18. Feb 2005 23:43

čavo napísal:
Diaľničiar napísal:Pretože ako vieme aj spotreba benzínu je na diaľnici vyššia.


Neviem, neviem. :) A ja zas chodím po diaľnici práve preto, že ju mám nižšiu, pretože môžem ísť plynulejšie. ( Je pravda, že na diaľnici nelietam. 100km/h je na moju škodovečku tak akurát.)


No tak ja budem úprimný, ja idem po diaľnici od 120-150 km/1h a niekedy aj 180 km/1h (výnimočne, ak je prázdna, a to D2 je dosť často) a "moji žrúti" ma stoja dosť. Nie viac ako v meste, ale viac ako na ceste I. triedy. Ani na diaľnici nejdem plynule, treba sem-tam spomaliť aj na 110 a potom zase zrýchliť a keď to spravíš 50x na trase BA-ZA, tak sa to na tej spotrebe odrazí. Jasné no na škodovke to je iné. Ja som mal 105 L. Čokoľvek čo je nad 120 km/1h už berie z benzínu veľa. Ja mám len z jedného úseku na Slovensku rešpekt, tam idem 80 km/1h a nepredbieham (len traktor) a to je úsek Svit-PP-KK a je to z osobných dôvodov. :cry:
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Re: To som nevedel.

Odoslaťod Čavo » 19. Feb 2005 00:03

Diaľničiar napísal:
čavo napísal:
Diaľničiar napísal:Pretože ako vieme aj spotreba benzínu je na diaľnici vyššia.


Neviem, neviem. :) A ja zas chodím po diaľnici práve preto, že ju mám nižšiu, pretože môžem ísť plynulejšie. ( Je pravda, že na diaľnici nelietam. 100km/h je na moju škodovečku tak akurát.)


No tak ja budem úprimný, ja idem po diaľnici od 120-150 km/1h a niekedy aj 180 km/1h (výnimočne, ak je prázdna, a to D2 je dosť často) a "moji žrúti" ma stoja dosť. Nie viac ako v meste, ale viac ako na ceste I. triedy. Ani na diaľnici nejdem plynule, treba sem-tam spomaliť aj na 110 a potom zase zrýchliť a keď to spravíš 50x na trase BA-ZA, tak sa to na tej spotrebe odrazí. Jasné no na škodovke to je iné. Ja som mal 105 L. Čokoľvek čo je nad 120 km/1h už berie z benzínu veľa. Ja mám len z jedného úseku na Slovensku rešpekt, tam idem 80 km/1h a nepredbieham (len traktor) a to je úsek Svit-PP-KK a je to z osobných dôvodov. :cry:


Aby som to dal na pravú mieru. Škodovečka je Škoda Fabia Combi (50kW, 1,4l). Išiel som už na nej skúšobne 170km/h (aspoň to tvrdil tachometer), ale kedže ma hluk rozčuluje (deprimuje, jednoducho mi nerobí dobre) a keď idem viac ako 100km/h tak ten motor už je počuť viac ako mi je (na viac ako hodinovej ceste) milé, tak sa radšej "loudám" a v pohodičke si prídem na miesto určenia i keď možno pomalšie.

Moja pravidelná trasa je NR-BA a určite kopu vodičov svojim loudaním rozčulujem. Ale kedže neprejde týždeň čo by som tam nevidel nejakú i tragickú nehodu, tak si myslím, že mi to za tých pár ušetrených minút určite nestojí.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: To som nevedel.

Odoslaťod Diaľničiar » 19. Feb 2005 00:12

čavo napísal:
Diaľničiar napísal:
čavo napísal:
Diaľničiar napísal:Pretože ako vieme aj spotreba benzínu je na diaľnici vyššia.


Neviem, neviem. :) A ja zas chodím po diaľnici práve preto, že ju mám nižšiu, pretože môžem ísť plynulejšie. ( Je pravda, že na diaľnici nelietam. 100km/h je na moju škodovečku tak akurát.)


No tak ja budem úprimný, ja idem po diaľnici od 120-150 km/1h a niekedy aj 180 km/1h (výnimočne, ak je prázdna, a to D2 je dosť často) a "moji žrúti" ma stoja dosť. Nie viac ako v meste, ale viac ako na ceste I. triedy. Ani na diaľnici nejdem plynule, treba sem-tam spomaliť aj na 110 a potom zase zrýchliť a keď to spravíš 50x na trase BA-ZA, tak sa to na tej spotrebe odrazí. Jasné no na škodovke to je iné. Ja som mal 105 L. Čokoľvek čo je nad 120 km/1h už berie z benzínu veľa. Ja mám len z jedného úseku na Slovensku rešpekt, tam idem 80 km/1h a nepredbieham (len traktor) a to je úsek Svit-PP-KK a je to z osobných dôvodov. :cry:


Aby som to dal na pravú mieru. Škodovečka je Škoda Fabia Combi (50kW, 1,4l). Išiel som už na nej skúšobne 170km/h (aspoň to tvrdil tachometer), ale kedže ma hluk rozčuluje (deprimuje, jednoducho mi nerobí dobre) a keď idem viac ako 100km/h tak ten motor už je počuť viac ako mi je (na viac ako hodinovej ceste) milé, tak sa radšej "loudám" a v pohodičke si prídem na miesto určenia i keď možno pomalšie.

Moja pravidelná trasa je NR-BA a určite kopu vodičov svojim loudaním rozčulujem. Ale kedže neprejde týždeň čo by som tam nevidel nejakú i tragickú nehodu, tak si myslím, že mi to za tých pár ušetrených minút určite nestojí.


Tak iste každý má jazdiť tak ako chce. Ja mám už len 1 podotázku k tejto téme: jazdíš cez SC alebo TT, po starej ceste alebo po D1?
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Re: To som nevedel.

Odoslaťod Čavo » 19. Feb 2005 00:23

Diaľničiar napísal:Tak iste každý má jazdiť tak ako chce. Ja mám už len 1 podotázku k tejto téme: jazdíš cez SC alebo TT, po starej ceste alebo po D1?


Boli časy keď som preferoval "starú cestu", pretože na D1 som večne zapadol do nejakej zápchy pred haváriou. Potom som si našiel vhodnejšie časy (niet nato, keď si sám môžem naplánovať svoj čas) a teraz zväčša idem po D1. Panelku obchádzam hlavne z dôvodu hlučnosti, i keď občas po nej prejdem aby som sa uistil, že ešte stále tam neopravili povrch. :? Ak by dali doporiadku povrch, tak by som D1 videl (pri svojich pravidelných cestách) už len v BA.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: To som nevedel.

Odoslaťod Diaľničiar » 19. Feb 2005 10:53

čavo napísal:
Diaľničiar napísal:Tak iste každý má jazdiť tak ako chce. Ja mám už len 1 podotázku k tejto téme: jazdíš cez SC alebo TT, po starej ceste alebo po D1?


Boli časy keď som preferoval "starú cestu", pretože na D1 som večne zapadol do nejakej zápchy pred haváriou. Potom som si našiel vhodnejšie časy (niet nato, keď si sám môžem naplánovať svoj čas) a teraz zväčša idem po D1. Panelku obchádzam hlavne z dôvodu hlučnosti, i keď občas po nej prejdem aby som sa uistil, že ešte stále tam neopravili povrch. :? Ak by dali doporiadku povrch, tak by som D1 videl (pri svojich pravidelných cestách) už len v BA.



No tak, na súvislú opravu tejto panelovej cesty si ešte počkáš. Keďže na Slovensku je v zlom stave asi 5000 km ciest (25%) a peniaze budú ako-tak stačiť na opravu asi 600 km ciest, tak tento úsek opravený celý nebude. Respektíve on sa bude kompletne prebudovávať čo sa povrchu vozovky + podpovrchovej vrstvy týka a predbežné náklady dosiahnu 1,5 mld.sk. Očakáva sa však, že už sa opráv chopia aj kraje. Ale MDPT chce predovšetkým budovať nové diaľnice.
Naposledy upravil Diaľničiar dňa 22. Feb 2005 00:49, celkovo upravené 1 krát.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 19. Feb 2005 12:17

moj nazor je asi taky, ze pre voz. nad 3,5 t by sa nemali vydavat nijake D znamky, kedze mnohonasobne viac nicia povrch.

pre osobne auta by sa snad dal zachovat aj nalepkovy system ale tu by som nechal jedine rocne znamky a cenu by som urcil este vyssiu ako 2,5-3 tis Sk. ak niekto jazdi nazaj vela tak hoci aj 4-5000 tis korun na cely rok zaplati.podla mna -dufam ze ma nik neokrikne- su aj dnesne ceny smiesne. ludia, ktory nemaju s dialnicami nic sa skladaju soferom co jazdia kazdy den na dialnice. ratam samozrejme s tym ze D/RC budu postupen ale plynule pribudat. Tunely by mali byt spoplatnene osobitne. samozrejme mytny system by mal byt nastaveny tak, aby boli D/RC dostupne ale tiez urcite viac ako par halierov/km. myslim ze ak sa rozrstie siet ludia si radi zaplatia.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

No, devil, z teba by mali na MDPT radosť.

Odoslaťod Diaľničiar » 19. Feb 2005 12:37

devil napísal:moj nazor je asi taky, ze pre voz. nad 3,5 t by sa nemali vydavat nijake D znamky, kedze mnohonasobne viac nicia povrch.

pre osobne auta by sa snad dal zachovat aj nalepkovy system ale tu by som nechal jedine rocne znamky a cenu by som urcil este vyssiu ako 2,5-3 tis Sk. ak niekto jazdi nazaj vela tak hoci aj 4-5000 tis korun na cely rok zaplati.podla mna -dufam ze ma nik neokrikne- su aj dnesne ceny smiesne. ludia, ktory nemaju s dialnicami nic sa skladaju soferom co jazdia kazdy den na dialnice. ratam samozrejme s tym ze D/RC budu postupen ale plynule pribudat. Tunely by mali byt spoplatnene osobitne. samozrejme mytny system by mal byt nastaveny tak, aby boli D/RC dostupne ale tiez urcite viac ako par halierov/km. myslim ze ak sa rozrstie siet ludia si radi zaplatia.


Tá cena bude snáď max. 2 sk na 1km (jedine, že by výrazne narástli platy). Uvedomme si, že to bude po r. 2010, plán je r. 2012 pre autá do 3,5t. Pre autá nad 3,5t to má byť už od r. 2006.

Ja si myslím, že v 1. roku zavedenia mýtneho systému by mal tzv. systém nálepky ostať, ale 1. rok za cenu max. 4000 sk. Takých šoférov je málo, ktorí jazdia viacej po diaľnici. Tá cena sa dostane do r. 2010 na cca. 2000-2500 sk, aby si vidiči akože zvykli, že to mýtne 1-2 sk za 1 km nie je až tak veľa.

Len nerozumiem tej tvojej vete: "Ľudia, ktorí nemajú s diaľnicami nič, že sa skladajú na diaľnice šoférom, čo nimi jazdia každý deň." To nie je pravda, veď dnes existujú aj kratšie nálepky ako 1-ročné, devil to sa mýliš. Na toto sú výpočty, ja vravím, že som ochotný dať za diaľnie na Slovensku aj 5000sk ešte tento rok. V roku 2012 aj 10000sk, mne je to jedno. Ale predpokladám, že 80% ďalším, čo často jazdia po diaľnici, už to jedno nie je. Nemôže byť nárast o 200% z roka na rok, to musí ísť postupne.
Naposledy upravil Diaľničiar dňa 20. Feb 2005 22:07, celkovo upravené 1 krát.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 19. Feb 2005 12:56

Tu vetu som myslel presne tak ako som ju napisal. Je to sluzba a za sluzby sa plati vo vsetkom. samozrejme dolezite aby prilis velke ceny neboli kontraproduktivne. myslim si ale ze soferov jazdiacich po D casto je dost, v tomto nemozem suhlasit. ale kazdy mame pravo na svoj nazor. ano dnes existuju aj kratsie nalepky ale ak bude mytne tak uz nebudu opodstatnene. a trvam aj na tych 4-5000 Sk/rok/nalepka. Ak sa ma rozrast siet tak to bude pre velmi vela ludi stale vyhodnejsie ako myto 1-2 sk/km.suhlasim ze zvysovat ceny skokom je neferove a treba to robit postupne.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: No, devil, z teba by mali na MDPT radosť.

Odoslaťod Čavo » 19. Feb 2005 12:57

Diaľničiar napísal:Len nerozumiem tej tvojej vete: "Ľudia, ktorí nemajú s diaľnicami nič, že sa skladajú na diaľnice šoférom, čo nimi jazdia každý deň." To nie je pravda, veď dnes existujú aj kratšie nálepky ako 1-ročné, devil to sa mýliš.


Myslím, že Devil to myslel tak, že stavba diaľnic a RC a ich údržba ide aj z iných daní ako poplatky na diaľniciach a pripadne cestnej dane. Chcel by to osamostatniť a teda z NDS urobiť prosperujúci monopol.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Mýliš sa.

Odoslaťod Diaľničiar » 19. Feb 2005 13:09

devil napísal:Tu vetu som myslel presne tak ako som ju napisal. Je to sluzba a za sluzby sa plati vo vsetkom. samozrejme dolezite aby prilis velke ceny neboli kontraproduktivne. myslim si ale ze soferov jazdiacich po D casto je dost, v tomto nemozem suhlasit. ale kazdy mame pravo na svoj nazor. ano dnes existuju aj kratsie nalepky ale ak bude mytne tak uz nebudu opodstatnene. a trvam aj na tych 4-5000 Sk/rok/nalepka. Ak sa ma rozrast siet tak to bude pre velmi vela ludi stale vyhodnejsie ako myto 1-2 sk/km.suhlasim ze zvysovat ceny skokom je neferove a treba to robit postupne.


Právo na názor máš, to je pravda, ale čas dá za pravdu mne. Pretože tých šoférov nie je až tak veľa. Ano, teraz ano, je to 1100sk. To sa dá. Záleží od výkonnosti ekonomiky, ako pôjdu nahore platy. Ale never tomu, že keď bude stáť tá nálepka 5000sk, tak tam tí šoféri zostanú.

Sú 3. kategórie jazdcov po diaľnici (áut do 3,5t):

1. Bežní ľudia, stredná vrstva, tá nižšia už prešla na cesty I. triedy. Z týchto ľudí po takom drastickom zdražení diaľnic prejde tiež na cesty I. triedy, pretože oni jazdia po diaľnici raz za 1-2 mesiace.

2. Zástupcovia rôznych firiem na Slovensku, z tých už teraz mnohé prešli na cesty I. triedy, čiže potom tu bude celkový pokles o 50% aj v tomto, relatívne stabilnom segmente áut.

3. Manažéri, úspešní podnikatelia, zahraniční návštevníci. Títo na diaľniciach ostanú, ale oni tvoria max. 10% veštkých áut na diaľniciach teraz.

Devil, ja "staviam" a žijem s diaľnicami a cestami, ale ver tomu, že štátu nepomôže 1 mld.sk naviac. Celkovo by mohol mať aj 5 mld.sk, ale realita bude, že doprava klesne o viac ako by mohla byť ziskovosť, keby bola cena nálepky na začiatku, nižšia. Podobne aj mýto. Ak si matematik, tak si to prerátaš. BA-PP-BA, 2000sk dáš? Sprav tú trasu 2x a prejde ťa chuť, ver tomu.

My nie sme v Chorvátsku. Ale to už je iná téma.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

A ešte dodávam.

Odoslaťod Diaľničiar » 19. Feb 2005 13:13

NDS bude vysoko zisková, to budú 10-tky mld.sk (nielen mýtne, ale aj príjem z daní) v r. 2020 po dokončení D1 (k UA), D3, R1 a kusu R2 a R4. Ale zároveň bude splácať úvery a úseky postavené súkromnými investormi. A bude stavať ďalšie úseky D a RC. Diaľnice sú zisková záležitosť, vysoko zisková, ale až po dlhej dobe, na Slovensku tak po 30 rokoch v priemere. V BA, TT, TN a ZA po 25 rokoch, v BB po 40 rokoch. Okrem tunelov, tam by to mohlo trvať aj 50 rokov.
Naposledy upravil Diaľničiar dňa 20. Feb 2005 22:09, celkovo upravené 1 krát.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 19. Feb 2005 14:31

Dobra otazka. Tazko povedat to suvisy kolko by som jazdil aj pomimo toho. Ak ma byt myto medzi 1-2 Sk/km (npr. 1,5 Sk) tak cena 4-5000 -Sk/nalepka/rok (npr. 4500 Sk) tak nalepka je ekvivalentna 3 000 km rocne, cize 250 km mesacne. kto jazdi viac za nalepku tych 4,5 tisic da.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Ďalšia

Naspäť na Diaľničná spoločnosť a mýto

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.