Moderátor: Moderátori
i15 napísal:mne sa zda, ze na viacerych miestach R1 chyba paralelna cesta prvej triedy...
Thomas napísal:ale já neříkám, že nemá být paralalní cesta, ale stačí dvojka. moje zkošenost říká, že v případě havárky na naší D1, nebo D2 (pár jsem jich bohužel zažil) stejně paralelní 2 pruh nestačí) 602 a 425 (a taky 430) jsou bývalé jedničky, zejm. 430 je někde široká 13 m (!) Jestli bude náhradní cesta široká 9,5 nebo 11,5 m je v principu jedno, stejně je to 2 pruh.
i15 napísal:Thomas napísal:ale já neříkám, že nemá být paralalní cesta, ale stačí dvojka. moje zkošenost říká, že v případě havárky na naší D1, nebo D2 (pár jsem jich bohužel zažil) stejně paralelní 2 pruh nestačí) 602 a 425 (a taky 430) jsou bývalé jedničky, zejm. 430 je někde široká 13 m (!) Jestli bude náhradní cesta široká 9,5 nebo 11,5 m je v principu jedno, stejně je to 2 pruh.
ale snad sa zhodneme aspon v tom, ze pri D/RC by mala viest aspon kvalitna 2 pruhova cesta a zabudol som este na jeden dovod potrebnosti paralelnej cesty - myto.
i15 napísal:Thomas napísal:ale já neříkám, že nemá být paralalní cesta, ale stačí dvojka. moje zkošenost říká, že v případě havárky na naší D1, nebo D2 (pár jsem jich bohužel zažil) stejně paralelní 2 pruh nestačí) 602 a 425 (a taky 430) jsou bývalé jedničky, zejm. 430 je někde široká 13 m (!) Jestli bude náhradní cesta široká 9,5 nebo 11,5 m je v principu jedno, stejně je to 2 pruh.
ale snad sa zhodneme aspon v tom, ze pri D/RC by mala viest aspon kvalitna 2 pruhova cesta a zabudol som este na jeden dovod potrebnosti paralelnej cesty - myto.
MH napísal:V problematike súbežných ciest sa na 100 % zhodnem s Thomas-om. Nevidím dôvod mať popri žiadnej D alebo R súbežnú cestu I. triedy. Tam kde výstavbou D alebo R neboli pretrhnuté väzby medzi sídlami, nevidím dôvod mať paralelnú cestu k D alebo R vôbec. Napr. R1 TT - NR - z TT do NR sa človek dostane aj bez R1. V prípade R1 v oblasti Hronskej Dúbravy a Hronskej Breznice takýto problém existuje a bolo by vhodné vybudovať medzi nimi spojku. Inde na SK takýto problém nie je a nevidím dôvod budovať nové súbehy a tobôž nie kategórie I. triedy.
johhan napísal:MH napísal:.....nevidím dôvod budovať nové súbehy a tobôž nie kategórie I. triedy.
Teoreticky by to nebol problém keby cesty II triedy nepatrili VUC - bolo by vhodné aby súbežné a náhradné komunikácie financoval štát
MH napísal: Mohlo by to byť tak, že by tieto cesty po dostavbe D alebo R štát zrekonštruoval a až potom odovzdal kraju. Podľa mňa je nezmysel aby štát prevádzkoval dve súbežné cesty. Po dostavbe cesty vhej kategórie (D alebo R) už pôvodná cesta stráca štátny (tranzitný / interregionálny) význam a stáva sa z nej cesta krajského významu. S čím súvisí nižší štandart údržby = menej peňazí na jej údržbu. Pre štát (ako celok) je podľa mňa luxusom mať v správe a údržbe dve komunikácie najvyšších kategórii (D/R + cesta I. treidy).
Čavo napísal:Včera popoludní rozkladali značky pri MÚK Báb. Takže predpokladám, že sa niečo začne diať na pripájacom pruhu do NR.
johhan napísal:No len tu je problém že D a RC sú spoplatnené a štát chce zachovať pre osobnú dopravu možnosť jazdy aj bez platby za dialnicu - teda zbieha sa tu veľa záujmov a konfliktov - okrem toho je to štát ktorý vyberá dane z PHM a necháva si ich - je preto logické že by mal financovať aj cesty I triedy
.
Iná možnosť je že by tam kde to nie je nevyhnutné mať súbežnú cestu I.triedy štát by prispieval na konkrétnu cestu II triedy VUC a prebudovávať ju postupne na parameter C11,5 + obchvaty ak sú nutné - napríklad v rozmedzí nejakých 10 rokov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.