Diaľnice v ČR - všeobecne

diskuze o D & RS v ČR ve všeobecné rovině, plány, návrhy a samozřejmě flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Peter Olejár » 21. Mar 2008 16:37

mirkobb napísal:Neviem, či sa to hodí zrovna do tohto vlákna, ale je to "síla".. :roll:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=343


Nie je to sila. Je to jednoducho tak ked je dialnica ako akakolvek ina cesta pretazena a je velmi zle pocasie co v tomto pripade bola silna snehova burka s nulovou viditelnostou. Myslim ze sa zrazilo nieco medzi 112 a 141 aut a kamionou, desiatky ludi bolo zranenych a vytvorili sa obrovske kolony kde zostalo visiet niekolko desat tisic ludi, lebo hold .. ide Velka Noc.

Takychto hromadnych nehod je na svete velmi vela a bude ich len pribudat. Sila bola aj nehoda medzi BA a TT pred par rokmi ale v podstate len realita dnesnych dni - zle pocasie, plne cesty, slaba udrzba a agresivni nevsimavi vodici.
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Thomas » 28. Mar 2008 15:53

K tomuto článku:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9708

Doufám, že zůstane jen u slov. nevím kdo to tak strašně překroutil, jestli autor článku, nebo lidovci, ale je to hodně jinak a myslím, že už tady o tom byla řeč.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Thomas » 18. Máj 2008 10:43

Na stránkách ŘSD se objevilo poměrně dost nových letáků (březen - duben t.r.). Vzhledem k tomu, že v plánu je v krátké době poměrně dost nových úseků, máme se zejmě na co těšit.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

návrh rozpočtu 2009: MD bude mít méně o 25 % !!!

Odoslaťod Marty » 25. Jún 2008 10:01

V odkaze níže je nový návrh rozpočtu ČR pro rok 2009 - Ministerstvo dopravy má dle něj dostat jen 23,4 miliard místo současných 31,1 miliardy. Přesto že dojde k navýšení ze strany EU fondů (jenže Euro vůči CZK padá a padá) se tedy žádný dálniční boom v nejbližších letech konat nebude... Nebo to není tak černé ???

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ro5495_1_0
Obrázok používateľa
Marty
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 718
Založený: 17. Okt 2006 21:19
Bydlisko: CZ, Troubsko

Odoslaťod Jarda » 25. Jún 2008 11:10

Snížení prostředků ze státního rozpočtu by mělo být kompenzováno zvýšeným příjmem dotací z EU (OPD) a projektem PPP na D3 v Jihočeském kraji, takže by ve výstavbě dálnic současné tempo (které ve srovnání s "hubenými" léty na začátku tohoto desetiletí není špatné) mělo být zachováno, nelze ale počítat s jeho dalším zrychlením.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Thomas » 25. Jún 2008 11:17

Ono současné tempo stavby není špatné - a omezení peněz se dotkne podle mě hlavně R6 střed, R7 SZ, D3 za Úsilným, apod. tedy staveb, které mohou ještě nějaký ten rok počkat. Na druhou stranu se asi nezačně stavět D11 za HK. Hlavně aby se udrželo tempo posledních let, to si myslím bohatě stačí. - škoda, že ještě není známo, které úseky se obětují - no nakonec je to předčasné, že? - je to zatím jen návrh :-)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Jarda » 25. Jún 2008 13:09

Myslím, že nepůjde o obětování plánovaných úseků, ale o odsunutí výstavby v řádu měsíců. Na R1, kde jsou stavebně nejdražší úseky (511, 518 a 519), se kterými se počítalo, že příští rok už budou od začátku roku v plném tempu výstavby, to vzhledem k tomu, že teprve probíhají územní řízení, je teď už zcela nereálné (tipoval bych, že napřesrok bude zahájena jen 511 a i to až někdy kolem poloviny roku). D3 za Úsilným má být formou PPP, takže tam by to krácení peněz vadit vůbec nemělo, jde ale o to, jak se podaří vybrat koncesionáře a uzavřít smlouvu, aby se stavba rozběhla.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Thomas » 25. Jún 2008 14:12

Jarda napísal:Myslím, že nepůjde o obětování plánovaných úseků, ale o odsunutí výstavby v řádu měsíců. Na R1, kde jsou stavebně nejdražší úseky (511, 518 a 519), se kterými se počítalo, že příští rok už budou od začátku roku v plném tempu výstavby, to vzhledem k tomu, že teprve probíhají územní řízení, je teď už zcela nereálné (tipoval bych, že napřesrok bude zahájena jen 511 a i to až někdy kolem poloviny roku). D3 za Úsilným má být formou PPP, takže tam by to krácení peněz vadit vůbec nemělo, jde ale o to, jak se podaří vybrat koncesionáře a uzavřít smlouvu, aby se stavba rozběhla.


Tak jsem to taky myslel - obětovat ve smyslu odsunout.

bohužel se to týká i D3 (byť pravda na PPP jsem při psaní předchozího příspěvku poněkud pozapomněl) - výnos mýta/DZ je ale příjmem státního rozpočtu a tudíž i výdaje na PPP jsou výdaji na dopravu ve státním rozpočtu a tudíž jsou obsaženy ve výše uvedeného čísle. Musel by se změnit zákona o pozemních komuniakcích (§ 20). Takovou rozpočtovou decentrlaizaci bych ale uvítal.

ta 511 zas tak drahá není - pravda 4,5 mld je slušná částka, ale má to mít 12 km, lecos to vhej když se to rozpočte do 3-4 let, tak to zas tak moc není. Kilometrové náklady na stavěných úsecích vycházejí hůř u už stavěných staveb díky přechodu Vltavy. 518 a 519 jsou horší, mimochodem nevíš, kudy mají být trasované? Nějak o tom nejsou zprávy.

Hlavně aby netrvali třeba na R6 střed a kvůli tomu neodsouvali třeba D3 TA - CB. Ale jak jsem napsal, když se udrží stávající tempo staby, což při 24 mld. p.a. ještě jde, tak to bude dobré.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Jarda » 25. Jún 2008 19:51

Na 518-19 probíhá územní řízení na variantu J (přes Suchdol a Březiněves), která je v ÚP hl. m. Prahy, ale místní samosprávy a ekologická sdružení k ní zaujímají nesouhlasná stanoviska, tak není jisté jak to dopadne a o kolik se výstavba zdrží. Na 511 by po přepracování DÚR (původní byla kvůli nesouhlasu města Říčany stažena) snad už problémy v územním řízení být neměly.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 25. Jún 2008 19:59

Na D3 v úseku Tábor - Dráchov by se měly letos začít zakládat hlavní umělé objekty a výstavba hlavní trasy by se měla rozběhnout příští rok na jaře. (Tento úsek má být postavený předán do správy koncesionáři, který bude stavět pokračování.)
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod eucitizen » 26. Jún 2008 19:41

MAma dotaz: eto pravda ze v CR norma na tunely povoluje max. rychlost len na 80 km/h? A ze keby sa chcelo zvysit na 100km/h tak treba novelizovat normu?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod aquila » 26. Jún 2008 21:27

ak je 9,5m tak je myslim 100kmh ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: návrh rozpočtu 2009: MD bude mít méně o 25 % !!!

Odoslaťod patriot » 02. Júl 2008 12:24

Marty napísal:V odkaze níže je nový návrh rozpočtu ČR pro rok 2009 - Ministerstvo dopravy má dle něj dostat jen 23,4 miliard místo současných 31,1 miliardy. Přesto že dojde k navýšení ze strany EU fondů (jenže Euro vůči CZK padá a padá) se tedy žádný dálniční boom v nejbližších letech konat nebude... Nebo to není tak černé ???

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ro5495_1_0


V CR je rozhodujuci iny nastroj nez samotne MDCR a tym je SFDI, v ktorom je vyse 100 mld. Kc na tento rok ... nehovoriac o predaji prazskeho letiska za vyse 100 mld. Kc, ... penazi je dost.

Tempo vystavby je znacne. Akurat uz nebude o 100% vacsie. Ale v porovnani s okolitymi krajinami je porovnatelne alebo aj vacsie (oproti SR).
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod patriot » 02. Júl 2008 12:25

hold setrit sa musi, kedze splatky statneho dlhu su na r. 2008 vyse 45 mld. Kc a na r. 2009 uz maju byt vyse 65 mld. Kc :idea: , je to dan za predchadzajuce rychlo budovane useky
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod Thomas » 03. Sep 2008 13:56

http://www.rsd.cz/Stavime-pro-vas

nové letáky ke stavbám D/R/S
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Přehled o značkách zimní výbava nutná

Odoslaťod Marty » 30. Okt 2008 14:35

Přehled o nových značkách zimní výbava nutná:

http://www.rsd.cz/doc/Udrzba-komunikaci ... mni-vybava
Obrázok používateľa
Marty
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 718
Založený: 17. Okt 2006 21:19
Bydlisko: CZ, Troubsko

Odoslaťod Dialniciar » 05. Jan 2009 19:40

Diaľnic a rýchlostných ciest je v ČR o 100% viac ako v r. 1989. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=81998#81998

A to čo ČR dnes má, to potrebuje ešte o ďalších 100% zväčšiť, aby bola plánovaná diaľničná sieť hotová. :idea:

Týmto tempom kľudne okolo r. 2020 :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 06. Jan 2009 07:24

to je ale předesvším díky výstavbě v posledních letech, tempo mezi lety 1990 a 2005 nebylo nijak velké.

mimochodem:

1971-1980 - prům 25,6 km ročně (otevřeno)
1981-1990 - prům 9,8 km ročně
1991-2000 - prům 14,7 km ročně
současné destiletí mezi 20 a 25 km ročně (tempo z 70. let ale nebude), vše jen ČR
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Jarda » 08. Jan 2009 12:21

Tempo výstavby dálnic v ČR bylo poměrně slušné v létech 1992 - 1997, kdy se stavěly především D5 a D8, od r, 1998 došlo k podstatnému zpomalení a intenzivnější výstavba se rozběhla zase až od r. 2004.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod joe1024 » 08. Jan 2009 14:37

Nuz, ste dobri :-)

Kolko budu zhruba naklady na udrzbu celkovej dialnicnej siete (tych 2100km), az sa dostavia ? Kludne v dnesnych cenach to odhadnite. To bude astronomicka suma.
Inak, zhruba kolko % vozoviek ma u vas CB kryt ?
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Dialniciar » 08. Jan 2009 18:15

Chýba 1000 km, takže tých 500 mld. CZK určite. :-) Plus projekt rozšírenia D1 A-B ďalších 40 mld. CZK. Prestavby, opravy, zmeny, ... nie je to až také astronomické, ešte 10-12 rokov a mohlo by to kľudne byť, len otázka je ako zareaguje forma krízy na hospodárstvo (príjmy štátu).
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 09. Jan 2009 14:11

no, já to rozšiřování A-B nevidím nijak dramaticky, resp. podle mého kliedně počká - to spíš je potřeba R35, která odbere zančnou část dopravy - není tajemstvím, že z Olomouce a Ostravy, ale i ze severníhoi SK se jezdí do A přes B, i když je to výrazně dál a tohle všechno odpadne, jakmile bude R 35.

joe - čísla neznám, ale drtivá většina D se dělá a s CB krytem, u R je to spíš naopak, ale i např. taková R35 Olomouc - Lipník má CB kryt.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 09. Jan 2009 18:23

Thomas: ja sa nezaoberám cenou rozšírenia, ale joe sa pýtal na sumu, tak dostal odpoveď že to je medzi 500 a 600 mld. CZK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 11. Jan 2009 17:31

Dialniciar - já nereagoval přímo na to, co jsi psal. Spíš to byla taková poznámka mimo.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod joe1024 » 12. Jan 2009 00:36

No, tych cca 500 mld je na postavenie. Ale ja som sa pytal na cenu udrzby. Lebo az tych 2100 km bude postavenych, tak ta udrzba zhltne kazdy jeden rok slusne peniaze - a to by ma zaujimalo, ze kolko rocne bude treba vydat prostriedkov.
Kdesi v inom vlakne Dialniciar spominal, ze niektore stroje na zimnu udrzbu treba menit uz po tusim 8 rokoch. Na tych 2100 km ich bude treba rocne kupovat potom kolko ? A to je iba jedna zo stoviek poloziek udrzby. To pri tom cisle pojde zrejme rocne do desiatok mld korun - a my u nas ledva naskrabeme na D jedno percento z HDP - BTW kolko % davate vy ?

No proste mi ide o to, ze ci je uz jasne, ako sa ta udrzba prefinancuje, alebo ci je to tak ako vsade - ze toto uz mozno nebude problem aktualnej vlady, tak to proste neriesi... Mozno sa spoliehate ze o 5 rokov bude myto aj pre osobne vozidla ?

Ak u vas bude nadpolovicna vacsina D s CB krytom, tak pri tak vysokom pocte km by malo ist celkom presne odhadnut uspory na udrzbe, vsak?
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Dálnice a rychlostní silnice v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.