Aktuálny stav: na tejto 2,8 km ceste sa nachádza aktuálne
*264 výtlkov
*9 miest s prepadnutými krajnicami
*6 priečnych alebo pozdĺžnych nerovností
*na križovatke v tvare esíčka v obci Vrádište sú krížom cez cetu vyjazdené koľaje
Najkritickejšia je situácia v obci Prietržka, kde sa nachádza 184 výtlkov, z ktorých cca. 1/3 je "zgrupená" na 3-4 miestach a nedá sa im nijako vyhnúť.
Výtlky sa na tejto ceste robia všade tam, kde už niekedy v minulosti boli a kde existovali akékoľvek trhlinky. Predpoklad je, že do konca marca bude cesta v absotlútne zlom stave a TT VÚC chce aspoň čiastočne situáciu riešiť "zalievaním smolou" na tých najhorších miestach. Cesta okamžite na jar bude komplexne modernizovaná. Ešte v r. 2008 sa tu obnovili priekopy, teda základná súčasť odvodňovacieho systému, pretože tu už žiadne priekopy neexistovali a cesta bola priamo spojená s poľami.
Úsek cez obec Prietržka je označený aj prenosným dopravným značením informujúcim o nerovnostiach na ceste a to pri oboch vjazdoch do obce. Miestni obyvatelia, ktorí potrebujú cestovať od SE na SI už radšej jazdia cez I/51 a II/426 cez Holíč.
Cesta I/51 je v súčasnosti na tom kriticky za Senicou (smer Holíč) po motorest Havran (rozsiahle množstvo výtlkov, vyjazdené koľaje, vyjazdené koľaje s výtlkami) a potom pred Holíčom na všetkých mostných objektoch. Cesta I/51 je zaťažovaná tieto dni viac, pretože cesty cez Mokrý Háj a Prietržku majú dopravné obmedzenia.
Radikálna zmena je aj v Holíči, nakoľko tranzitná doprava stále nemôže cestovať cez Hodonín (tam sa naťahuje výstavba kanalizácie) a tak je cesta II/426 výrazne plnšia ako iné týždne, pretože sa tu vedie doprava aj na ČR (na Sudoměřice) aj na samotnú Skalicu. Od Holíča od kruhovej križovatky je súvislých 2 km II/426 noého povrchu, potom je 1,8 km iba 2 roky starého povrchu, potom je úsek starší (tu už sú 4 výtlky) a potom je preložka II/426 v perfektnom stave alebo vjazd do Skalice v dobrom alebo vyhovujúcom stave. Komunikácie v Skalici sú dobré, iba po vjazde je 700m v nevyhovujúcom stave (výstavba mesta, 12 ročný povrch cesty).