Zaujímavý materiál o prekategorizovaní niektorých R na D a 4-pruhových ciest I. triedy na R.
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/erka ... alnice.pdf
Bodaj by sa to podarilo, je to rozumný a logický krok.
Moderátor: Moderátori
Thomas napísal:České R se mají stavět v parametrch, které se moc neliší od D. Původní paramatr ptro dálnice byl D 26,5, dnes se R staví standardně v R25,5, což hovoří pro sjednocení.
Thomas napísal:U D jednoznačně kontinuální číslování (1, ev. 0 - n)R1 --- D0. Pokud by mělo dojít k minimálnímu překategorizování R na D, pak alespoň R1, R52, R49
Lenny napísal:Thomas napísal:U D jednoznačně kontinuální číslování (1, ev. 0 - n)R1 --- D0. Pokud by mělo dojít k minimálnímu překategorizování R na D, pak alespoň R1, R52, R49
Navrhoval bych pri precislovani zmenit R1 na třeba D100
kraken napísal:Můj návrh přečíslování některých komunikací dálničního typu:
Dálnice:
D1 - tak jak je
D2 - tak jak je
D3 - tak jak je
D5 - tak jak je
D8 - tak jak je
D11 - pouze Praha - Hradec Králové, dále D37 až k polským hranicím
Rychlostní silnice:
R1 dostane číslo D0
R3 bude zase D3
R4 - po určitých úpravách parametrů přečíslování na D4
R6 bude D6
R7 bude D7 po určitých úpravách parametrů v úseku Praha - Slaný
R10 bude D10 po určitých úpravách parametrů na celém úseku
R11 - D37
R35 - D35 po určitých úpravách v úsecích Liberec - Turnov a Mohelnice - Olomouc mimo CHKO Litovelské Pomoraví
R43 - projekt zrušen kromě částečných přeložek na silnici 43
R46 - po kompletní rekonstrukci a úpravě parametrů na R 25,5 m může být jako D46
R48 - D48 po rekonstrukci úseku Bělotín - Rychaltice a dobudování obchvatu Frýdku-Místku
R52 - D52
R56 - tak jak je, ale po úpravách až do Frýdlantu nad Ostravicí
R63 - R13
projekt R67 jako R11
I/3 - D3 po rozšíření cesty 3 Mirošovice - Mezno - projekt Praha - most Sázava - Mezno vyloučen
I/11 - R11 na obchvatu Ostravy
I/13 - R13 v úsecích Karlovy Vary - Ostrov, Klášterec nad Ohří - Chomutov (po rozšíření), Chomutov - Most - obchvat Bíliny - Teplice - Ústí nad Labem
Nově přidané dálnice:
D13 Knínice - most přes Labe u Děčína - Benešov nad Ploučnicí - Česká Kamenice - Nový Bor - Cvikov - Jablonné v Podještědí - Liberec
D23 Veselí nad Lužnicí - Telč - Brno
D37 Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov - Královec (část dnešní D11 a R11)
Nový systém kategorií:
Dálniční:
D 34,5 (6-pruh)
D 27,5
D 26,5
D 25,5 (bývalé R)
Rychlostní silnice
R 32,5 (6-pruh)
R 26,5
R 25,5
R 24,5
R 22,5 (zakázáno stavět)
R 11,5 (2-pruh)
V podstatě by se jednalo o toto:
Dálnice by byly dlouhé 4- nebo 6- pruhové cesty.
Rychlostní silnice by byly krátké 6- nebo 4- pruhové cesty nebo 2-pruhové cesty, které mají všechny křižovatky mimoúrovňové a neprocházejí obcemi kromě případu, když nevedou na R výjezdy z objektů a má jen MÚK.
Naspäť na Dálnice a rychlostní silnice v ČR
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.