Všetkým odporúčam, aby si prečítali tento príspevok:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1501
ČR dáva tento rok na dopravnú infraštruktúru až 70 mld. CZK. To je takmer 10% z príjmov ČR.
V ČR existuje fond dopravy, tak ako aj na Slovensku takýto fond existoval a mal obrovské finančné prostriedky, tak na Slovensku mnohé fondy zanikli, keďže sa škrtá vo veľkom rozsahu. Napriek tomu, aj v ČR uvažujú, že zrušia tento fond, ale až v r. 2007 najskôr.
V ČR dokonca tento rok dal štát o 10 mld. CZK na dopravnú infraštruktúru viac, než plánoval, pretože je vysoká rozostavanosť diaľničnej siete, vysoké tempo modernizácie železníc, takže fondu, ktorý mal mať tento rok 42 mld. CZK, dala vláda ešte sumu takmer 10 mld. CZK cez ministerstvo dopravy a z úverov.
ČR má rozostavaných 160 km diaľnic a v budúcom roku odteraz otvorí 90 km. V porovnaní so Slovenskom, ktoré má rozostavanosť 80-90 km a otvorí tento rok 14 km, ďalší ?, je to v ČR na veľmi dobrej ceste, pretože samozrejme, tá rozostavanosť zostane na približnej rovnakej úrovni.
Aj v ČR "zápasia" s predraženými diaľnicami, no stavajú. Relatívne dobre stavajú. A že s úverami? No, tam, kde je 10-20, aj 40 ročný deficit, tak tam treba pomôcť aj úverami.
A v ČR sa masívne investuje aj do modernizácie a rozvoja železníc, ktoré tiež majú dlhy, trpia prezamestnanosťou, ale investujú.
ČR má druhú najhustejšiu cestnú sieť v Európe. ČR má najvyššiu rozostavanosť v rôznych štádiách diaľnic v Európe (EÚ - nie som si istý, ako je to v Rusku). A ČR rekordne investuje do dopravnej infraštruktúry. Diaľnice, obchvaty, železnice, modernizácia letísk, opravy ciest.
Iste, ČR má v katastrofálnom stave svoju cestnú sieť, aj diaľnicu D1 má vo veľmi zlom stave - je to najhoršia diaľnica v EÚ - ale tam, kde sa každý rok dáva 10-15 mld. CZK na opravy cestnej siete a 50 mld. CZK na výstavbu diaľničnej siete a 20-30 mld. CZK na rozvoj železníc, ... tak takáto krajina za 5 rokov pocíti výrazný skok dopredu a za 10 rokov bude patriť na špičku. ČR pochopila.