Tunel Sitina by mali otvoriť v roku 2006 + video

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Tunel Sitina by mali otvoriť v roku 2006 + video

Odoslaťod B; » 10. Mar 2005 14:58

Vo štvrtok prerazili pracovníci firmy Skanska BS západnú rúru tunela, vo východnej rúre ešte treba preraziť zhruba 250 metrov
Tunel Sitina by mali otvoriť v roku 2006



BRATISLAVA 10. marca (SITA) - Cez tunel Sitina by sa mohlo začať jazdiť už koncom budúceho roka. Pri slávnostnom prerazení západnej rúry tunela to vo štvrtok uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Skanska BS Miroslav Beka. "Prerazením poslednej steny tunela v západnej rúre začal tento projekt svoju záverečnú fázu," konštatoval Beka. Aby však boli prerazené obidve rúry tunela, treba podľa neho preraziť ešte zhruba 250 metrov vo východnej rúre. Ukončenie stavebných prác v tuneli pritom Beka predpokladá v polovici tohto roka.

Stavebné práce na tuneli, ktorý je súčasťou projektu D2 Lamačská cesta - Staré Grunty Bratislava, sa začali v jeseni 2003. "Kontraktačná cena celého projektu predstavuje približne 3,5 mld. Sk, konečná cena sa však pravdepodobne navýši," skonštatoval predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Skanska SK Daniel Bél. Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora 82 % stavby financuje Japonsko prostredníctvom Japonskej banky pre medzinárodnú spoluprácu, zvyšných 18 % prostriedkov poskytuje slovenská strana.

Celý projekt diaľnice D2, ktorého hlavným dodávateľom je japonsko-slovenské združenie Taisei-Skanska a subdodávateľom je stavebná firma Skanska BS, a.s. Prievidza, má dĺžku 3,3 kilometrov. Samotný tunel má v oboch smeroch takmer 1,5 kilometrov, pričom východná rúra meria 1 415 metrov a západná 1 440 metrov. Na prácach v tuneli sa podľa Beku podieľa zhruba 80 pracovníkov, pričom priemerný denný výkon predstavuje 1,5 až 2 metre. Podľa zmluvy sa na projekte podľa generálneho riaditeľa Skanska SK podieľa Taisei 55 %, zvyšok pripadá na slovenskú stranu.

Stavebné práce na tuneli pokračujú podľa zástupcov dodávateľských firiem bez väčších komplikácií. Najväčšie problémy dodávateľom spôsobili horšie geologické podmienky, ako sa predpokladalo v pláne. Pracovať sa preto začalo nepretržite a tunel sa začal raziť zo severnej aj južnej strany naraz. Druhým problémom pri prácach bol vplyv hluku a vibrácií z odstrelov na životné prostredie, čomu zabránili stavbou protihlukových stien.

Po dokončení celého projektu bude kompletne vybudovaný obchvat hlavného mesta Slovenska a vytvorí sa tak súvislé diaľničné spojenie z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. "Projekt je významný nielen preto, že odľahčí premávku v Bratislave, ale zároveň bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie, zvýšenie komfortnosti a bezpečnosti dopravy," zdôraznil minister dopravy Pavol Prokopovič.




Copyright © SITA 2005

[10. 3. 2005 14:05:00]


sme, 10.3.2005
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1965582
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

zvukový záznam z TA3

Odoslaťod Andrej » 10. Mar 2005 15:22

Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57


Naspäť na 2005

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.

cron