Rýchlodráha medzi Viedňou a Bratislavou pravdepodobne nebude

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Rýchlodráha medzi Viedňou a Bratislavou pravdepodobne nebude

Odoslaťod aquila » 13. Sep 2006 15:51

BRATISLAVA 12. septembra (SITA) - Ku konkurencii bratislavského a viedenského letiska malo podľa konzorcia TwoOne, ktoré spája viedenské letisko, private equity skupinu Penta a rakúsku Raiffeisen Zentralbank, prispieť aj vybudovanie rýchlodráhy medzi letiskami. "Skrátil by sa tak čas presunu z približne jeden a pol hodiny na polovicu a týmto spojením by sa zvýšila konkurencia medzi leteckými spoločnosťami, lebo by bolo ďaleko ľahšie pre cestujúcich vybrať si ktorékoľvek letisko podľa toho, aké služby a akú cenu ponúka daná letecká spoločnosť na konkrétnom letisku," vysvetlil partner skupiny Penta Jozef Oravkin. Ak sa však transakcia predaja 66 % akcií bratislavského letiska konzorciu TwoOne nezavŕši, nebude mať podľa jeho slov záujem ani jedno letisko urýchľovať prepravu medzi sebou. "Dá sa jednoznačne povedať, že ani nemôže, lebo tento systém by si vyžadoval kooperáciu dvoch odlišných systémov a bez spoločných majiteľov letísk to ani nie je možné," zdôraznil investičný riaditeľ Penty Marek

Skutočný efekt rýchlodráhy, ktorá v súčasnosti funguje z centra Viedne až po terminál na viedenskom letisku a konzorcium TwoOne ju chcelo predĺžiť až po bratislavské letisko, spočíva podľa Ondrejku v zjednodušení presunu cestujúcich. "Cestujúci z Bratislavy by mohli vykonať check-in už pri nástupe do vlaku v Bratislave a naopak viedenskí cestujúci pri nástupe v centre Viedne a za zhruba 45 minút by mohli vystúpiť na bratislavskom letisku," vysvetlil Oravkin. Podľa jeho slov by sa vybudovanie rýchlodráhy podieľalo na zvýšení konkurencie medzi leteckými spoločnosťami, na druhej strane bratislavské letisko by tak podľa neho mohlo prilákať časť viedenských cestujúcich práve vďaka skráteniu času na presun. Podľa Oravkinových slov plánovalo konzorcium presunúť na bratislavské letisko zhruba milión cestujúcich.

Rýchlodráhové spojenie letísk je podľa slov Ondrejku schopné zabezpečiť len konzorcium TwoOne v terajšom zložení. "Nebol by to schopný zabezpečiť ktorýkoľvek účastník tendra," dodal s tým, že práve toto sú špecifické synergie. "Keďže novým majiteľom bratislavského letiska bude pravdepodobne štát, bude si rozvíjať svoju politiku prilákania viedenského trhu na bratislavské letisko. Nemyslím si však, že budú veľmi úspešní," uzavrel Ondrejka.

Na utorkovej tlačovej konferencii predstavitelia konzorcia TwoOne informovali, že si v pondelok prebrali negatívne rozhodnutie Protimonopolného úradu SR (PMÚ), v ktorom úrad zakazuje koncentráciu viedenského a bratislavského letiska. Rozhodnutie PMÚ nie je zatiaľ právoplatné. TwoOne sa však voči nemu odvolá ešte dnes. "PMÚ vyše päť mesiacov skúmal predmetnú koncentráciu. Teraz rozhodol v priebehu niekoľkých dní a navyše tak, aby Fond národného majetku SR a ministerstvo dopravy stihli naplniť uznesenie vlády a odstúpiť od privatizačnej zmluvy do 15. septembra 2006, a aby im takýmto spôsobom uľahčil takéto odstúpenie," komentoval Oravkin. V privatizačných zmluvách sa TwoOne zaviazalo zaplatiť za 66 % akcií bratislavského letiska do štátneho rozpočtu 6 mld. Sk a ponúklo tiež peňažný vklad do letiska v sume 7,9 mld. Sk. Celkovo plánovalo do roku 2015 preinvestovať na letisku okolo 19 mld. Sk. Na vybudovanie CAT (City airport train) medzi centrom Viedne a letiskom Bratislava plánovalo konzorcium preinvestovať vyše 1 mld. Sk.

Agentúra SITA vydá k správe aj zvukovú správu.

Copyright © SITA 2006

[12. 9. 2006 13:00:00]

http://cestovanie.sme.sk/clanok.asp?cl=2892405
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Naspäť na 2006

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.