Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 08. Máj 2014 18:43

devil napísal:na pribine je 7 percent mostov, na 10 km useku cez PB podla dialnice.szm.com je 8 mostov, z toho dve estakády s nadväzujúcim mostom majú spolu dĺžku 3081 metrov, takze neviem co sa snazis dokazat. samozrejme aj rovnako dlhy ci vysoky most v D26,5 je vyrazne drahsi ako v R22,5 ci 24,5.

to je ako pri visnovom, ani superextra zlava neznizi cenu pod 30 mil za kilometer ked nezabudneme zapocitat davno vyhlbenu a zaplatenu prieskumnu stolnu ci pripravu PPP. keby boli taketo zlavy na juhu tak ceny nad 10 mil by boli raritou - soroska, krivan-mytna - a pri obratenom financovani by to vyzeralo tak ako som to vyssie opisal.


Nedokazujem nic, len poukazujem, ze aj na superlacnej Pribine su drahe pasaze. Estakada Cerman 1200m, alebo most Hostova 955m asi neboli z najlacnejsich. Most v kategorii D je drahsi, ale nie vyrazne drahsi. A to ze Visnove bude drahe sa vedelo. Ked navrhnes riesenie, ktore bude lacnejsie a nebude to prasacina ako rozsirit cestu na 2x2 tak sem s nou.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 643
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 08. Máj 2014 19:14

pribina nie je superlacna ale predrazena, superlacna mohla byt keby sa postavila vtedy ked mala a nie cez PPP. pozri sa na pohronsku R1 tam mas ako-tak realne ceny na juhu pre plny profil ktore by boli podobne aj na R2 ...a aj to bol kartel na II. etape ZC-ZH. superlacne mas ceny za poloprofily na R2.

Nedokazujem nic, len poukazujem, ze aj na superlacnej Pribine su drahe pasaze. Estakada Cerman 1200m, alebo most Hostova 955m asi neboli z najlacnejsich. Most v kategorii D je drahsi, ale nie vyrazne drahsi. A to ze Visnove bude drahe sa vedelo. Ked navrhnes riesenie, ktore bude lacnejsie a nebude to prasacina ako rozsirit cestu na 2x2 tak sem s nou.


cena v PB ukazuje ze vyrazne drahsi, tunely boli zatial vsetky velmi drahe ci sa rozkradalo ci nie. vid ukazkovy priklad 1 km borik - 45 mil eur. a co sa tyka visnoveho, neboli nan peniaze a preto nebude skor ako 2020 a peniaze neboli aj preto lebo sa v realnom case nepodarilo spojit zapad s vychodom juhom a neboli take prijmy statu ako mohli byt, kriteria na euro sa plnili restricknym sposobom. teraz citam na webe statistickeho uradu ze hdp rastlo vlani menej ako 1 percento pritom automobilky naplno ficali....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 08. Máj 2014 21:35

Chces povedat, ze keby sa postavila cesta BA-KE juhom tak sa zvysi HDP? A o kolko? Ani tri automobilky na plny vykon nezvisili HDP o viac ako 1%. Na rast HDP treba asi nieco ine. Napriklad to, ked auta na Kysuciach a pod Srecnom sa nebudu posovat v kolonach, tak ludia v tych autach mozu robit nieco ine (rozviest viac tovaru, nakupovat, vyrabat, a pod.)

v roku 2006 islo na dialnice cca 20mld SK=600mil€. Odvtedy sa vydavky na dialnice k tomu cislu ani nepriblizili. Aj keby stalo Visnove 45mil/km, tak za jeden rocny Dzurindov dialnicny rozpocet sa da postavit asi 15km tunela. Cize, keby sa chcelo dalo by sa to postavit.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 643
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 08. Máj 2014 22:06

Nie, na rast HDP treba aby ludia nesedeli nezamestnani doma, ale tvorili hodnoty. A to sa da dosiahnut najvyraznejsie prave tym, ze sa podporia regiony s najvyssou nezamestnsnostou. Ak by dnes od VK po RV nebola 30+% nezamestnanost, ale povedzme nizsia o 10%, tak by to HDP pohlo vyraznejsie nez jedna automobilka. A na to by stacilo, aby sa do dialinc/zeleznic toho regionu investovala coilen polovica toho, co sa leje do ***, a ak by vlada cez SACR atd podporovala investorov do toho regionu aspon spolovice tak, ako robi v zilinsko-blavackom "rajone". Potom mozes ratat percenta rastu HDP.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 08. Máj 2014 22:26

ZA kraj má nižšiu nezamestnanosť ako KE kraj a predsa podiel KE kraja na HDP celého SVK je väčší ako podiel ZA kraja(čísla o HDP mám odtiaľto, keďže v diskusíií nejaký týždeň tu kolovala debata o HDP; o nezamestnanosti viem, že PO a BB kraje suverénne najvyššia nezamestnanosť, KE kraj o čosi menej). Ja si to popravde ani moc neviem vysvetliť(teda len, že hodnota vyprodukovanej práce v KE kraji je vyššia ako v ZA kraji, k tomu služby a neviem čo všetko je v prospech Košíc), stred SVK nie je žiadna sláva ale na východe ako hovoria niektorí domáci skapal pes. Jedine žeby to tak ťahali Košice, inak je to hrôza a des.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 09. Máj 2014 08:54

jarino, postupne zacinas chapat. Preco je HDP KE kraja vyssi nez HDP ZA alebo TN kraja je v prvom rade dielom dalsieho *** podvodu: od BA po ZA Meciar natrepal 4 kraje, ktore su poctom obyvatelov vyrazne mensie nez PO, KE (a asi aj BB) kraj. A motivacia je jasna: okrem samozrejmych veci ako "krajske parlamenty" a tisice byrokratov zivenych z dani nas vsetkych (ktorych teda v tychto mikrokrajikoch zivime z celoslovenskych dani ovela viac), potom Meciar vyhlasil, ze kazde krajske mesto potrebuje mat statom dotovanu univerzitu (slavna Trencianska "tunelarska", dve v Trnave) atd a dalsie blbosti, len aby sa viac statnych dani lialo do ***. Cize HDP na obyvatela je v tych krajoch vyssi, ale su proste malicke, takze celkovo KE kraj vyprodukuje viac. Ale zato kricia najviac, ako potrebuju zeleznicu, dialnicu, podporu podnikania a turizmu atd...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 09. Máj 2014 09:17

v roku 2006 islo na dialnice cca 20mld SK=600mil€. Odvtedy sa vydavky na dialnice k tomu cislu ani nepriblizili. Aj keby stalo Visnove 45mil/km, tak za jeden rocny Dzurindov dialnicny rozpocet sa da postavit asi 15km tunela. Cize, keby sa chcelo dalo by sa to postavit.


rok 2006 je pekny priklad len prave dokazuje presny opak.... :wink: NDS vznikla v roku 2005, prakticky pre urychlenie dokoncenia dialnice kvoli KII, kedze stat sa nechcel zadlzovat tak NDS si vzala uver a rucila vlastnymi prijmami. islo o 10 plus 5 mld. korun. cize to nebol nejaky extra navyseny rozpocet ale jednorazova akcia. za danych podmienok neopakovatelna. podruhe sa naplno rozbehlo cerpanie fondov 2004-2006, kedze do 2008 sa museli docerpat.

Na rast HDP treba asi nieco ine. Napriklad to, ked auta na Kysuciach a pod Srecnom sa nebudu posovat v kolonach, tak ludia v tych autach mozu robit nieco ine (rozviest viac tovaru, nakupovat, vyrabat, a pod.)


automobilky sposobili vysoky rast ked navysovali vyrobu, teraz uz idu naplno teda drzia uroven cize vdaka nim praveze nie je pokles hdp. tak isto elektronika nizky rast potom znamena ze ostatne odvetvia upadaju, aj v dobre fungujucich firmach so zahranicnou ucastou sa ludia trasu o miesta... nieto este tam kde sa nemali dobre ani pred krizou.

hospodarsky efekt dialnice sa prejavuje este aj v spadovej oblasti. je trosku rozdiel ked ku kysuciam siaha 2x2 cesta pri brodne alebo spominana RV ktora je asi 250 km od R1. medzi hornou stredou a ZA teda okresy NM az ZA plus spadove oblasti - MY, BN, KM, CA a MT tvoria len 15 % obyvatelstva, -bez spadovych obblasti len 10%- bohuzial R1 prisla dost neskoro a dialnica v 2020 bude uz uplne po funuse.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 09. Máj 2014 09:49

devil napísal: podruhe sa naplno rozbehlo cerpanie fondov 2004-2006, kedze do 2008 sa museli docerpat.

od roku 2007 sa dali cerpat dalsie fondy a este viac, ale cerpala sa velka nula lebo nova vlada hladala kde ukradne.

A neodpovedal si o kolko stupne HDP oblasti, ked sa tam postavi dialnica. Cize postavim dialnicu medzi Tisovcom a Pohronskou polhorou a HDP regionu stupne o... 20% alebo 100%.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 643
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 09. Máj 2014 12:50

od roku 2007 sa dali cerpat dalsie fondy a este viac, ale cerpala sa velka nula lebo nova vlada hladala kde ukradne.


to je sice pravda ale ako dnes uz vidime aj tak by nestacili na celu dialnicu. takze je jasne dialnica severom je tak draha ze sa nedala dokoncit ani do 2015 nieto este do 2010.

mne staci tolko dialnica pomoze rastu hdp regionu. medzi tisovcom a pohronskou polhorou tiez, ale kedze tam zije 0,xxxx % ludi je maly potencial pre produkciu a vaha tohto narastu by bola pre cele Sk zanedbatelna, ovela viac priniesla dialnica do ZA lebo tam zije 15 % obyvatelov ako pri tisovci ale daleko viac by priniesla RC juhom lebo obsluzila ovela viac obyvatelov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 10. Máj 2014 06:45

Takze sam priznavas, ze dialnica sama o sebe nezlepsuje nic. Zalezi od ludi ktory ju mozu vyuzivat. A vyuzivaju ju bud ludia, ktori tam byvaju alebo ludia, ktori tade jazdia. A preto je volba severom spravna, lebo tadial jazdi a jazdilo viacej ludi. To ze je tam narocnejsi teren je pravda, ale aj v takom terene sa da stavat lacnejsie. Vidime zlavy za Radicovej, ktore mohli byt aj pri povazskej aj pred Zilinou, keby sa vystavba netlacila do extremnych terminov. Estakadu v povazskej stavali paralelne na vsetkych siedmich pilieroch a trvalo to cca jeden a pol roka. Keby sa dal stavbarom cas mohli to stavat tri roky a cena mohla byt ina. Staci sa pozriet na vsetky teraz rozostavane useky. Na vsetkych vidis postupnost pouzivania specialnych zuariedeni (posuvnej skruze, betonovacie voziky a pod.).
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 643
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 11. Máj 2014 08:24

dialnica je nastroj na zlepsenie, samotne zlepsenie je rozvoj regionov a tvorba produktov a sluzieb, a na BA-ZV-KE zije viac ludi a vytvori sa toho viac ako na BA-ZA aj s okolim. ze kolko aut tade jazdi nie je podstatne, to potom by sa dialnica mala splatit s poplatkov za uzivanie a ziadne hluposti typu platime si spotrebne dane, vies kolko zaplatia za spotrebne dane ludia co dialnice ani nevyuzivaju ?

To ze je tam narocnejsi teren je pravda, ale aj v takom terene sa da stavat lacnejsie. Vidime zlavy za Radicovej, ktore mohli byt aj pri povazskej aj pred Zilinou, keby sa vystavba netlacila do extremnych terminov.


lacnejsie sa da ale nie lacno. borik 45 mil., 25 km tunelov, desiatky km estakad, to ze sa dialnica nedokoncila ani 2005, 2010 ani 2015 nie je preto lebo tam a hentam boli nejake problemy.....

a este nieco, okolite krajiny davali a bezne cesty daleko viac ako my. cize aj dialnice u nas sa ciastocne stavali na ukor beznych ciest. medzi 1993 a 2004 neboli ani eurofondy. treba dalej pokracovat v uvahe ??
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 11. Máj 2014 13:54

melies si dookola stale svoju pravdu. Ja zase svoju, ale ja sa snazim svoje tvrdenia podlozit nejakymni cislami, ty varis z vody. Napriklad tie pocty obyvatelov. Kedysi som si ich pocital a vyslo mi samnozrejme, ze ich je okolo D1 viac, ale ty melies stale svoje. Tak som si dnes tratal este raza vyslo mi:
R1 (GA, HC, LV, NR, SA, ZM, BB, BS, DT, LC, PT, RS, ZV, ZC, KE, RV) = 1418028
D1 (GA, HC, PN, IL, NM, PB, PU, TR, BY, DK, KM, LM, MT, RK, ZA, KK, LE, PP, PO, SN, SB) = 1571329

Ten zvysok co si napisal sedi s tym, ze u nas nie je koncepcia vystavby a udrzby ciest. Za tym je, ze sa stavia s rychlostou 4km za rok, ze sa neopravuju jednicky, ziadne prelozky ciest. Nema zmysel to viacej rozpytvavat, pretoze to je obraz naselk celej spolocnosti.

Dam si na tuto temu zase tak rok pauzu :-)
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 643
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 11. Máj 2014 15:36

tvoje tvrdenia su zalozene na tom ze za dzurindu sa v niektorom roku vyclenilo na dialnice 600 milionov. bezne vsak na dialnice od roku 95 ci 96 ked zacali meciarove stavby islo tak 8-9 mld. vtedajsich korun. v 2006 tu bol uver NDS a zacali sa cerpat fondy co npr. medzi 2007-13 vychadza asi 170 mil eur rocne pre KF. to ze sa mohli cerpar rychlejsie ti neberiem ba suhlasim ale bez fondov 2014-20 dialnica dokocena byt nemoze.

uz sme tu pocitali ze kolko by stala cela dialnica a vyslo to medzi 4 az 5 mld eur. a to neboli ziadne nadsadene cisla, bezne 10 mil za km a narocne useky podla realnych tendrov, odhad bol pouzity akurat na turany-hubova a PO zapad-juh.

na dialnicu do 2010 by si potom potreboval rocne cca 300 mil eur, cize cely objem. teda mohla byt hotova za cenu ze by sa nestavali ziadne RC, ci mestske useky v BA ci KE proste nic okrem D1. ...takyto scenar bol po pade meciara a slotu v 1998 samozrejme nerealny - z toho vyplyva ze dialnica do 2010 byt nemohla a z toho vyplyva okresy mozes pocitat maximalne tak po MT.

ked uplne nahrubo spocitam RC po RS, sorosku a par poloprofilov na gemeri s tym ze bezne RC by mohla byt este o 10-20 % lacnejsia ako D tak mi vychadza juh za polovicnu cenu prip do 60 % ceny a to sa dalo zvladnut a ostalo by aj na povazie hlavne ked pripocitam ten mimoriadny uver NDS.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 11. Máj 2014 16:37

Jonathan napísal:melies si dookola stale svoju pravdu. Ja zase svoju, ale ja sa snazim svoje tvrdenia podlozit nejakymni cislami, ty varis z vody. Napriklad tie pocty obyvatelov. Kedysi som si ich pocital a vyslo mi samnozrejme, ze ich je okolo D1 viac, ale ty melies stale svoje. Tak som si dnes tratal este raza vyslo mi:
R1 (GA, HC, LV, NR, SA, ZM, BB, BS, DT, LC, PT, RS, ZV, ZC, KE, RV) = 1418028
D1 (GA, HC, PN, IL, NM, PB, PU, TR, BY, DK, KM, LM, MT, RK, ZA, KK, LE, PP, PO, SN, SB) = 1571329


Blbost jak vysita, lebo vsakano, ked je raz D1 BA-PO dlhsia nez D1+R1+R2 BA-KE, tak aj pri rovnakej hustote osidlenia ti vyjde vacsie cislo (na tom je potom zalozeny ten *** podvod, ze D1 obsluzi ovela viac ludi nez juh, lebo "odbornici z (v)UDu zarataju aj Kosice k D1, a uz im vyjde 47%). Ked to pritiahnem za vlasy, tak podla tvojej logiky by sa mala robit spojnica BA-TT cez Budapest, lebo by sa tak obsluzilo o 2mil ludi viac. Cize napr. k R1 zarataj aj TV, ktory bude takto rovnako vzdialeny od BA ako PO. A to uz nehovorim o tom, ze ked ratas Sabinov, tak rataj aj Brezno a Velky Krtis hromadu okresov dalsich okresov na juhu stred.Slovenska, ktore su obsluzene R1/R2, ale nie D1.

Ale hlavne, rozdiel v pocte aj podla tvojich cisel je 11%. To je tak malo, ze v kazdej normalnej krajine by sa jednoducho peniaze delili zodpovedajucim pomerom (napr 55:45) medzi sever a juh. Nieco take ale *** berie tak, ze to by "nedostali nic" ;-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 11. Máj 2014 18:01

DrX ale ved je to uplne jedno ake okresy...isla vacsina penazi na D1 ? isla. bola hotova uplne alebo okrem nepodstatnych alebo nepotrebnych usekov do 2010 ? nebola. 1995-2020 je 25 rokov, pre kazdeho kto nie je uplny ignorant je to neakceptovatelne vela.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 11. Máj 2014 18:20

DrX napísal:
Jonathan napísal:melies si dookola stale svoju pravdu. Ja zase svoju, ale ja sa snazim svoje tvrdenia podlozit nejakymni cislami, ty varis z vody. Napriklad tie pocty obyvatelov. Kedysi som si ich pocital a vyslo mi samnozrejme, ze ich je okolo D1 viac, ale ty melies stale svoje. Tak som si dnes tratal este raza vyslo mi:
R1 (GA, HC, LV, NR, SA, ZM, BB, BS, DT, LC, PT, RS, ZV, ZC, KE, RV) = 1418028
D1 (GA, HC, PN, IL, NM, PB, PU, TR, BY, DK, KM, LM, MT, RK, ZA, KK, LE, PP, PO, SN, SB) = 1571329

Blbost jak vysita, lebo vsakano, ked je raz D1 BA-PO dlhsia nez D1+R1+R2 BA-KE, tak aj pri rovnakej hustote osidlenia ti vyjde vacsie cislo


D1xR1 - KE = 350 km
D1xR1 - PO = 377 km

D1: 1571329/377 = 4168 ob./km
R1: 1418028/350 = 4052 ob./km

DrX napísal:(na tom je potom zalozeny ten *** podvod, ze D1 obsluzi ovela viac ludi nez juh, lebo "odbornici z (v)UDu zarataju aj Kosice k D1, a uz im vyjde 47%).


Nikto nikam Košice nezarátaval a predsa D1 obslúži viac ľudí.

DrX napísal:Ked to pritiahnem za vlasy, tak podla tvojej logiky by sa mala robit spojnica BA-TT cez Budapest, lebo by sa tak obsluzilo o 2mil ludi viac.


Nevsúvaj tu prosím ťa nikomu tvoje za vlasy pritiahnuté výmysly, že to je jeho logika. To sú len a len tvoje smiešne kváziargumenty.

DrX napísal:Cize napr. k R1 zarataj aj TV, ktory bude takto rovnako vzdialeny od BA ako PO.


Nech sa páči:

D1xR1 - PO = 377 km
D1xR1 - TV = 396 km

D1: 1571329/377 = 4168 ob./km
R1: 1524110/396 = 3849 ob./km

Ešte horšie pre R1 :D

DrX napísal:A to uz nehovorim o tom, ze ked ratas Sabinov, tak rataj aj Brezno a Velky Krtis hromadu okresov dalsich okresov na juhu stred.Slovenska, ktore su obsluzene R1/R2, ale nie D1.


Sabinov - Prešov 18 km
Brezno - B. Bystrica 40 km
V. Krtíš - Zvolen 56 km

DrX napísal:Ale hlavne, rozdiel v pocte aj podla tvojich cisel je 11%. To je tak malo, ze v kazdej normalnej krajine by sa jednoducho peniaze delili zodpovedajucim pomerom (napr 55:45) medzi sever a juh. Nieco take ale *** berie tak, ze to by "nedostali nic" ;-)


v súčasnosti je postavených medzi TT a PO 250 km D1 a medzi TT a KE 160 km R1 co je pomer 60:40. to je podľa mňa veľmi priaznivé pre južné slovensko, keďže R1 a R2 obslúži menej obyvateľov, je tam zaostalejší priemysel a nižšie intenzity.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 11. Máj 2014 21:44

okorec napísal:D1: 1571329/377 = 4168 ob./km
R1: 1418028/350 = 4052 ob./km


Tento rozdiel sam o sebe je tak maly, ze je jasne, ze spojenie severom a juhom by malo byt rovnocenne. A zrejme je aj to, ze ake okresy ste si do poctu vybrali, je *** manipulacia, aby vam to tak tesne vobec vyslo. Mne staci, ked viem, ze v KE+BB+NR krajoch zije viac ludi a spojnica cez ne je kratsia, nez v PO+ZA+TN krajoch, kde je menej ludi a dlhsia spojnica. Takze juhom ich musi byt obsluzenych ludi viac, a pocet obyvatelov na km musi byt tiez vyssi.

okorec napísal:Nikto nikam Košice nezarátaval a predsa D1 obslúži viac ľudí.


Ako tradicne, dlha brada ale znalosti mizerne. Ty mozno nezaratavas, ale ministerstvo zaratava http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... 75#p150025 . Takze ked je u teba ministerstvo "nikto", tak sa nie je o com bavit. Proste, je jasne, ze Slovenskej vlade by v EU protezovanie D1 nepreslo, ak by napisali, ze obsluzi o par percent viac ludi nez R1+R2. Preto musia podvadzat
okorec napísal:
Sabinov - Prešov 18 km
Brezno - B. Bystrica 40 km
V. Krtíš - Zvolen 56 km


Je jedno, kolko je Brezno od BB. Jednoducho R1 ho obsluhue. A kolko je V Krtis od Zvolena je uplne nerelevantne. Smerom na zapad ho obsluhuje R1 (do postavenia R7) a smerom an vychod R2. Takze tam jednoznacne patri.

okorec napísal:v súčasnosti je postavených medzi TT a PO 250 km D1 a medzi TT a KE 160 km R1 co je pomer 60:40. to je podľa mňa veľmi priaznivé pre južné slovensko, keďže R1 a R2 obslúži menej obyvateľov, je tam zaostalejší priemysel a nižšie intenzity.


Je blbost, ze R1&R2 obsluzi menej obyvatelov. A "zaostalejsi priemysel" je argument, ktory by v kazdej civilizovanej krajine prave znamenal zamerat sa na R1+R2. Len na *** to moze byt argument, aby sa nejaky region este viac odpisal, lebo sa ignoroval uz 20 rokov.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 11. Máj 2014 22:28

Posledny prispevok pred pauzou:
devil napísal:tvoje tvrdenia su zalozene na tom ze za dzurindu sa v niektorom roku vyclenilo na dialnice 600 milionov

Vidim, ze spracovanie informacii je nulove. Cely cas pisem, ze dialnica nie je hotova preto, lebo je tu nekoncepcnost vystavby. Po kazdej zmene vlady je dvojrocne vakuum a potom sa kvaltuje vystavba aby boli pred volbami body.

DrX napísal:Cize napr. k R1 zarataj aj TV, ktory bude takto rovnako vzdialeny od BA ako PO. A to uz nehovorim o tom, ze ked ratas Sabinov, tak rataj aj Brezno a Velky Krtis hromadu okresov dalsich okresov na juhu stred.Slovenska, ktore su obsluzene R1/R2, ale nie D1.

Takuto mudru reakciu som cakal. Do vyberu okresov boli zahrnute tie, cez ktore cesta prechadza, plus okresy cca 15km od cesty. Sabinov tuto podmienku splna, Brezno a Krtis nie. Potom by som k D1 musel priratat aj Cadcu a celu oravu. Okresy vychodne od KE neboli pocitane, pretoze su (aspon podla PK a devila) z pohladu BA neutralne.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 643
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 13. Máj 2014 07:35

aka nekoncepnost, vsetko sa stavia v sulade so starymi planmi podla toho kolko je penazi a kolko sa da kradnut. cela D1 je zalozena na tom ze je draha (oficialne ako podpora tzv. velkeho stavebnictva). peniaze su balik - uvery a eurofondy ci ich minies naraz alebo postupne je pre vysledny efekt prakticky jedno. koncepcia je len je nespravna.

dovolim si tvrdit ze ak aj sa nejake useky urychlovali tak to stale sposobilo mensie predrazenie ako to ze D je drahsia ako RC.

Do vyberu okresov boli zahrnute tie, cez ktore cesta prechadza, plus okresy cca 15km od cesty.


medzi ZA a kysucami su predsa silne vazby, ...tak isto BB-BR ci LC-VK. a aj medzi ZA a MT. 15 km si vycucal odkial ?, miestami to moze byt ale inde moze byt aj 30 km. zalezi to od geografickych, ekonomickych, historickych atd. pomerov. tak je to aj v inych krajinach.

inac tu trepete hluposti a DrX vam na to skoci.....juhom mohla byt za 2,5-3 mld. eur postavena trasa ktora by pomohla asi 1,5 mil. ludi od NR po KE a to nepocitam ze mnohi zo zemplina pracuju v KE a potom este PO po davno jestvujucej dialnici. namiesto toho existuje dialnica horna streda - ZA na ktorej spolu s kysucami a turcom zije okolo 0,8 mil. ludi. toto je pointa a nie je kolko by obluzila D1 keby prisiel dedo mraz a daroval par miliard eur navyse na dialnice.....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod vladik67 » 17. Máj 2014 19:11

Ja len dodam, ze k tym poctom obyvatelov pri R2 ludia z Kosic-okolia nepatria do scitania, cize Jasov, Moldava a obce zapadne od Košíc tam nepatria? Ak sa niekomu chce nech si to spocita na strankach statistickeho uradu alebo odhadom skus pripocitat polovicu.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 600
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 18. Máj 2014 10:04

Pocitane boli okresy. Predpokladam, ze obce Jasov a Moldava patria do KE-okolie a teda logicky boli zapocitane.

Co nebolo zapocitane (vsimol som si to az dnes) je okres Revuca, takze +40237 v prospech R1. Co ale vo vysledku nic nemeni, rozdiel stale viac ako 100 tisic v prospech D1.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 643
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Kanky » 18. Máj 2014 17:41

Sentilj napísal:Kanky myslíš že hotové Fri-Svi a Ján-Jabl1+2 reálne ušetrí až 30 minút? Od oka vodiča čo "natočí" cez 5000km mesačne sa mi to zdá príliš optimistické, reálne to odhadujem na 15-20 min. (za stavu, že na I/18 je štandardne prejazdná).

prepac, nevyjadril som sa uplne presne, nemal som cas podat celu myslienku...ja nepisem ako to je vseobecne alebo ako niektori prepocitavaju podla googla...beriem to len a len z vlastnych skusenosti, venoval som tym trasam dost rokov zivota (a stale venujem, len uz nie tak vela ako po minule roky)...cize, po otvoreni suvislej D1 PO - RK, to bude pre mna z PO po Budcu o hodinu kratsie cez Certovicu, ako keby som siel PO - Budca cez KE-RS...
niekedy to bude mozno 57 min, niekedy 62, ale to uz nechame na hodku
ale vseobecne mas pravdu, ak by si bral len usek PO - Janovce, tak to bude tych 15 - 20 min...
na opacnej strane, na juznej trase sa najblizsie 4 roky casovo nic nezmeni a mozno to bude aj viac, nakolko ani Pstrusa - Krivan trasu nezrychli kvoli zdrzaniu na vyjazde a zjazde, akurat sa trochu zlepsi bezbecnost...ZV - Pstrusa stoji, cize zrejme nebude ani o 4 roky...
na Certovici su oproti Donovalom trosku nekomfortnejsie zakruty a tiez nekvalitnejsia cesta, ale zasa pre mna je vyhodou, ze je tam viac moznosti na predchadzanie a to oboma smermi...na Donovaloch je usek dole kopcom Donovaly - Stare Hory prakticky bez moznosti predchadzat, resp. je ich tam minimalne a tam ja tratim cas...:)
a Ivachnova je v nedele a ine spicky znova zadrbkana...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Andrej » 18. Máj 2014 18:03

Donovaly zacnu byt mozno zaujimave po otvoreni Hubova-Ivachnova o 3 roky a to najma cez vikendy. Sice na D1 bude o 32 km dialnic viac, usek Ivachnova-RK bude bez zapch a Donovaly este prazdnejsie oproti dnesku, kym na useku Vrutky-Strecno-Zilina to bude zvacsa uplne zabite pre este vyssie intenzity, ktore prinesu nove useky.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 16. Jún 2014 22:28

Tak uz nam zaviedli vytuzene ICcko na juznu trasu :-). Teda takmer... dali nam moznost kupit si listok na IC BA-ZA-KE a potom ist obycajnym rychlikom cez Zvolen :-)
"Zflexibilnilo sa ďalšie použitie cestovných lístkov na IC vlak, možnosť použiť na docestovanie aj inú trasu ( ak napríklad cestujúci nestihne večerný IC vlak z Bratislavy cez Žilinu do Košíc, lístok môže použiť na alternatívnu trasu cez Zvolen do Košíc)."
http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/z ... nneho.html
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod plš » 17. Jún 2014 14:23

Vážený, už za Ferenc Jožku si sa mohol viesť vlakom aj v nižšej triede, ako si mal zakúpený lístok...
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: devil, Kvík a 9 hostí.