Moderátor: Moderátori
BoroZA napísal:DrX napísal:ked zacnes riesit prdimestecka, tak mozes rovno pocitat okresy, a vzdy ti vyjde, ze viac obyvatelov obsluzi R1+R2 (a ked sa ti nepacia okresy, tak mozes pocitat obyvatelov krajov, vyjde ti to iste pre NR+BB+KE vs Trencin+ZA+PO)
Už som sa na tomto fóre nechcel vôbec vyjadrovať, ale týmto tvrdením si zaklincoval totálne nezmyselnú teóriu, DrX...
Počítajme spolu, koľko že je tých "prdimestečiek" s prdiobyvateľmi priamo na jednotlivých trasách:
Trasa D1 BA-ZA-KE:
Senec - 42. najľudnatejšie mesto SR [b]19tis.
Trnava - 7. najľudnatejšie mesto SR 65tis.
Hlohovec - 35. najľudnatejšie mesto SR 22tis.
Piešťany - 23. najľudnatejšie mesto SR 28tis.
Nové Mesto nad Váhom - 39. najľudnatejšie mesto SR 20tis.
Trenčín - 8. najľudnatejšie mesto SR 56tis.
Dubnica nad Váhom - 28. najľudnatejšie mesto SR 24tis.
Považská Bystrica - 13. najľudnatejšie mesto SR 40tis.
Žilina - 4. najľudnatejšie mesto SR 81tis.
Martin - 9. najľudnatejšie mesto SR 55tis.
Ružomberok - 24. najľudnatejšie mesto SR 27tis.
Liptovský Mikuláš - 21. najľudnatejšie mesto SR 31tis.
Poprad - 10. najľudnatejšie mesto SR 51tis.
Spišská Nová Ves - 16. najľudnatejšie mesto SR 37tis.
Prešov - 3. najľudnatejšie mesto SR 89tis.
Spolu: 645 tisíc obyvateľov
Trasa R1+R2 BA-ZV-KE:
Nitra - 6. najľudnatejšie mesto SR 77tis.
Žiar nad Hronom - 40. najľudnatejšie mesto SR 19tis.
Zvolen - 12. najľudnatejšie mesto SR 42tis.
Lučenec - 22. najľudnatejšie mesto SR 28tis.
Rimavská Sobota - 29. najľudnatejšie mesto SR 24tis.
Rožňava - 41. najľudnatejšie mesto SR 19tis.
Spolu: 209 tisíc obyvateľov
Čiže čisto štatisticky možno povedať, že D1 BA-ZA-KE obslúži priamo 645tis. obyvateľov (+ BA + KE), zatiaľ čo R1+R2 BA-ZV-KE obslúži priamo 209tis. obyvateľov (+ BA + KE).
A to už nehovorím o nepriamom napojení ďalších miest na D1, zatiaľ čo na R1+R2 je nepriamo napojená akurát tak BB.
Aj z hľadiska medzinárodného spojenia je na D1 oveľa viac prepojení na okolité štáty - R6, D3, severná R3, severná R4, zatiaľ čo na R1+R2 môžeme hovoriť iba o prepojení prostredníctvom južnej R4.
A ešte trochu matematiky:
D1 BA-ZA-KE = 1,3 mil. obyvateľov (po pričítaní BA a KE) - o 33 % viac obsluženého obyvateľstva
R1+R2 BA-ZA-KE = 878 tis. obyvateľov (po pričítaní BA a KE) - o 33 % menej obsluženého obyvateľstva
Toľko k prdimestečkám a ich prdiobyvateľom...
nevo83 napísal:Jano1: kt useky a o kolko na R2 predlzia cestu. prosim napis lebo tato info je dost zaujimava..
nevo83 napísal:Rekonstrukcie mozes robit tiez hned na D3 a R3 ze...
nevo83 napísal:Tu sa bavime o spojeni BA-KE co bude kratsie... samozrejme ze pre PO je kratsie cez D1 ako cez R2..
Pre KE /+TV, MI,RV/ je najkratsia cesta po R2 ako po D1
DrX napísal:Myslim, ze vas troch staci ocislovat:
Jano1 - zilinsky manipulator c. 1
BoroZA - zilinsky manipulator c. 2
IceFox - zilinsky manipulator c. 3
Čiže čisto štatisticky možno povedať, že D1 BA-ZA-KE obslúži priamo 645tis. obyvateľov (+ BA + KE), zatiaľ čo R1+R2 BA-ZV-KE obslúži priamo 209tis. obyvateľov (+ BA + KE).
Aj z hľadiska medzinárodného spojenia je na D1 oveľa viac prepojení na okolité štáty - R6, D3, severná R3, severná R4, zatiaľ čo na R1+R2 môžeme hovoriť iba o prepojení prostredníctvom južnej R4.
Netvrdim, ze R2 sa nema stavat, Krivan-Lovinobana sa zrejme coskoro zacne, ale dalej by sa na vacsine usekov mala realizovat predovsetkym rekonstrukcia, nejaky obchvat a RC iba kde sa to neda inak.
ťa baví ignorovať fakt, že popri D1 je jednotka aj dvojka no pri R1 nie sú + že medzi ZA-RK sú vyššie intenzity ako BB-RK preto kto ide na severovýchod preferuje R1, čo sa po dostavaní rozostavaných úsekov na D1 zmení?
Keď som si prešiel celú diskusiu znova tak v podstate súhlasím ,že R2 (okrem pár úsekov - ,ktoré už tu boli vymenované nespočetne množstvo krát a mali by byť v plnom profile) by sa mala (do)staviať v polovičnom profile.
DrX napísal:Vyberiem len dve najvacsie zhovadilosti:
Najzabavnejsie je, ze ratas prdimestecka, ale potom napises, ze "Čiže čisto štatisticky možno povedať, že D1 BA-ZA-KE obslúži[b] priamo 645tis. obyvateľov"
NEMOZNO. Lebo obyvatelia neziju len v prdimesteckach. Rataj okresy, alebo rataj kraje. Ci podla teba, niekto kto nezije v prdimestecku s 22tis obyvatelmi ma zakazane jazdit autom?
V druhom rade, preco R1+R2 neobsluzi PO, ak D1 "obsluzi" KE (co neobsluzi)?
A tak by sa ten tvoj vygrc dal cely vyvratit.
devil napísal:kde na toto chodis, to je od uja mikolaja alebo misuru ?.....obe trasy nadvazuju na hranicne prechody...akurat D1 medzi ruzomberkom a presovom nema na polskej strane ziadny prechod pre nakladnu dopravu pretoze medzi trstenou a komarnikom nic take nie je. na juhu mas od siah este s. darmoty, s. bukovinka a kral a potom milhost....na R1 nadvazuje prechod holic-hodonin. cize E58 je vyborne prepojena
DrX napísal:(spolu s existujucimi usekmi D1 BA-Trnava a KE-PO)
BoroZA napísal:Vďakabohu za rozhodnutie súdruhov budovať primárnu diaľničnú siet industrializovaným Považím a nie prevažne agrárnymi rovinami.
Ak je C11,5 cesta smrti, tak co je potom cesta prvej triedy 2x2? Chod sa trochu povozit do Polska po tych ich vysnenych cestach, osobne som nebezpecnejsie cesty nezazil. Kazda krizovatka vytvara potencialne kolizne situacie, predsa len krizovat dva prudy aut bude vzdy nebezpecnejsie ako jeden, ak sa to riesi semaformi, tak zase kazdu chvilu prud aut brzdi zo 100-120 na nulu, castokrat su semafory za zakrutou alebo za horizontom, toto nema s bezpecnou a plynulou jazdou nic spolocne. A akonahle pridas MUK, mas z toho to, co sa u nas vola rychlostna cesta. Nehovoriac este o tom, ze na stvorprudovej ceste si kazdy subjektivne dovoli ist rychlejsie (zase priklad z polska, tam si to bezne poliaci valia po takychto cestach 140 napriek tomu, ze tam je tusim 100ka) a uz vobec si neviem predstavit, resp. ake kolizne situacie by to prinieslo, ak by si na tuto cestu povolil vjazd traktorom a cyklistom, ako to je na beznych cestach prvej triedy. Takze ak sa bavime o bezpecnosti, tak stavat jednotky 2x2 je absolutny bezpecnostny nezmysel.
PK:ak netreba robit obchvaty krajskych miest,cize tym padom netreba obchvat cadce, krupiny, martina, ruzomberka...
Ani neviem, kto majú byť títo menovaní páni, ja som vychádzal z matričných záznamov o obyvateľstve k 31.12.2017. Neviem, či si môj príspevok vôbec čítal, ja som písal o prepojeniach na okolité krajiny, nie o všetkých využívaných priechodoch (v texte sú jasne vymedzené iba tie diaľničné). Ak by sme mali ísť do podrobností, tak by si potom k D1 musel pripočítať aj D4 na Rakúsko, D2 na ČR a Maďarsko, Drietomu, Makov, či budúce prepojenie D1 na Ukrajinu. A to by už bolo nad rámec proporcionality. Hlavne zabúdaš na základný fakt - R1+R2 je vhodná iba pre možné blízke napojenie na jedinú krajinu (Maďarsko), zatiaľ čo vďaka komplexne vybudovanej D1 sa dajú v relatívne krátkej vzdialenosti od D1 popripájať na slovenskú diaľničnú sieť až 4 susedné štáty. I tu je zjavný nepomer vo význame D1 v nadnárodnom meradle, ktorý prevažuje nad vnútroštátnym významom R1+R2. Veď nakoniec preto ich pri plánovaní označili ako rýchlostné cesty, nie ako diaľnice.
Vďakabohu za rozhodnutie súdruhov budovať primárnu diaľničnú siet industrializovaným Považím a nie prevažne agrárnymi rovinami.
nevo83 napísal:PK:ak netreba robit obchvaty krajskych miest,cize tym padom netreba obchvat cadce, krupiny, martina, ruzomberka...
devil napísal:Vďakabohu za rozhodnutie súdruhov budovať primárnu diaľničnú siet industrializovaným Považím a nie prevažne agrárnymi rovinami.
dobre polnohospodarstvo je osoznejsie ako strojarske vyrobky exportovane na dlh do sovietskeho zvazu a krajin tretieho sveta...
fh napísal:devil napísal:Vďakabohu za rozhodnutie súdruhov budovať primárnu diaľničnú siet industrializovaným Považím a nie prevažne agrárnymi rovinami.
dobre polnohospodarstvo je osoznejsie ako strojarske vyrobky exportovane na dlh do sovietskeho zvazu a krajin tretieho sveta...
ZTS Detva, ZTS Lučenec, ZTS Rimavská Sobota, strojárske fabriky na trase R2, skrachovali alebo boli vytunelované miestnymi čávami. Čo sa týka polnohospodárstva, Novofruct a ďalšie nedokázali prežiť. Asi tam to dobré polnohospodarstvo nefunguje, nevedia to súdruhovia robiť. Paprika a paradajky nepotrebujú voziť po rýchlostnej ceste.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 34 hostí.