Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 20. Jún 2018 10:43

Ukoncenie R1 v Ruzomberku je umele a len sucastou znevyhodnovania tahu Bratislava - Kosice. Prirodzeny tah je smer Kosice, mala to byt jedna vysokoprioritna dialnica.
Rychlostna cesta ZV - BB - RK je sucastou tahu Budapest - Zvolen - Banska Bystrica - Krakov - Varsava
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 20. Jún 2018 10:49

nepodarilo sa prečíslovať D/RC kde by R1+východná R2 tvorili jeden celok. toto by sa mohlo podariť ak bude nový premiér alebo aspoň minister dopravy z Košíc. jedinečná príležitosť je pri návrhu križovatky Zvolen-sever. (pokiaľ bude premiér z BB tak nič také nehrozí)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 20. Jún 2018 10:52

Myslim, ze vas troch staci ocislovat:
Jano1 - zilinsky manipulator c. 1
BoroZA - zilinsky manipulator c. 2
IceFox - zilinsky manipulator c. 3

Vyberiem len dve najvacsie zhovadilosti:
Najzabavnejsie je, ze ratas prdimestecka, ale potom napises, ze "Čiže čisto štatisticky možno povedať, že D1 BA-ZA-KE obslúži priamo 645tis. obyvateľov"
NEMOZNO. Lebo obyvatelia neziju len v prdimesteckach. Rataj okresy, alebo rataj kraje. Ci podla teba, niekto kto nezije v prdimestecku s 22tis obyvatelmi ma zakazane jazdit autom?

V druhom rade, preco R1+R2 neobsluzi PO, ak D1 "obsluzi" KE (co neobsluzi)?

A tak by sa ten tvoj vygrc dal cely vyvratit.

No a k blavackemu manipulatorovi fh a jeho Rusko-Izraelskym teoriam sa uz vobec nebudem vyjadrovat. Myslim, ze rovno s Kuffom mozes zacat pisat mudrosti v Zem a Vek.

BoroZA napísal:
DrX napísal:ked zacnes riesit prdimestecka, tak mozes rovno pocitat okresy, a vzdy ti vyjde, ze viac obyvatelov obsluzi R1+R2 (a ked sa ti nepacia okresy, tak mozes pocitat obyvatelov krajov, vyjde ti to iste pre NR+BB+KE vs Trencin+ZA+PO)


Už som sa na tomto fóre nechcel vôbec vyjadrovať, ale týmto tvrdením si zaklincoval totálne nezmyselnú teóriu, DrX... :idea:

Počítajme spolu, koľko že je tých "prdimestečiek" s prdiobyvateľmi priamo na jednotlivých trasách:

Trasa D1 BA-ZA-KE:
Senec - 42. najľudnatejšie mesto SR [b]19tis.
Trnava - 7. najľudnatejšie mesto SR 65tis.
Hlohovec - 35. najľudnatejšie mesto SR 22tis.
Piešťany - 23. najľudnatejšie mesto SR 28tis.
Nové Mesto nad Váhom - 39. najľudnatejšie mesto SR 20tis.
Trenčín - 8. najľudnatejšie mesto SR 56tis.
Dubnica nad Váhom - 28. najľudnatejšie mesto SR 24tis.
Považská Bystrica - 13. najľudnatejšie mesto SR 40tis.
Žilina - 4. najľudnatejšie mesto SR 81tis.
Martin - 9. najľudnatejšie mesto SR 55tis.
Ružomberok - 24. najľudnatejšie mesto SR 27tis.
Liptovský Mikuláš - 21. najľudnatejšie mesto SR 31tis.
Poprad - 10. najľudnatejšie mesto SR 51tis.
Spišská Nová Ves - 16. najľudnatejšie mesto SR 37tis.
Prešov - 3. najľudnatejšie mesto SR 89tis.
Spolu: 645 tisíc obyvateľov

Trasa R1+R2 BA-ZV-KE:
Nitra - 6. najľudnatejšie mesto SR 77tis.
Žiar nad Hronom - 40. najľudnatejšie mesto SR 19tis.
Zvolen - 12. najľudnatejšie mesto SR 42tis.
Lučenec - 22. najľudnatejšie mesto SR 28tis.
Rimavská Sobota - 29. najľudnatejšie mesto SR 24tis.
Rožňava - 41. najľudnatejšie mesto SR 19tis.
Spolu: 209 tisíc obyvateľov

Čiže čisto štatisticky možno povedať, že D1 BA-ZA-KE obslúži priamo 645tis. obyvateľov (+ BA + KE), zatiaľ čo R1+R2 BA-ZV-KE obslúži priamo 209tis. obyvateľov (+ BA + KE).
A to už nehovorím o nepriamom napojení ďalších miest na D1, zatiaľ čo na R1+R2 je nepriamo napojená akurát tak BB.
Aj z hľadiska medzinárodného spojenia je na D1 oveľa viac prepojení na okolité štáty - R6, D3, severná R3, severná R4, zatiaľ čo na R1+R2 môžeme hovoriť iba o prepojení prostredníctvom južnej R4.

A ešte trochu matematiky:
D1 BA-ZA-KE = 1,3 mil. obyvateľov (po pričítaní BA a KE) - o 33 % viac obsluženého obyvateľstva
R1+R2 BA-ZA-KE = 878 tis. obyvateľov (po pričítaní BA a KE) - o 33 % menej obsluženého obyvateľstva

Toľko k prdimestečkám a ich prdiobyvateľom... :idea:
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 20. Jún 2018 11:35

Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 20. Jún 2018 11:38

nevo83 napísal:Jano1: kt useky a o kolko na R2 predlzia cestu. prosim napis lebo tato info je dost zaujimava..

Nechce sa mi vsetko zistovat, ale takyto priklad Ti dam:
Budca - Kovacova - ZV severny obchvat variant C3 - Zvolen,vychod - Pstrusa - Krivan - a cast dalsieho useku (po miesto stretu I/16 s R2): 37.9 km
kusok R1 a potom cesta I/16: 35.6 km
predlzenie: 2,3 km
https://www.google.com/maps/dir/48.5684671,19.0637381/48.5091776,19.4894035/@48.5386363,19.2227025,30336m/data=!3m1!1e3!4m14!4m13!1m10!3m4!1m2!1d19.3059771!2d48.5483519!3s0x4715458b14cfa581:0x97f191d068679ba7!3m4!1m2!1d19.3674071!2d48.5421116!3s0x4715455dad96fd9f:0xc00f4eeeb8b04891!1m0!3e0

Dalsi taky je R2 KE obchvat, ale nechce sa mi to teraz presne skumat o kolko to bude dlhsie a viem, ze dalsie useky to predlzovali. Skratenie vyrobi v podstate len Soroska. A ked uvediem hodnoty, tak DrX tu zacne vyskakovat, ze to vobec nie je iste, ci ten variant bude realizovany, ako sa tu uz viackrat prezentoval.

nevo83 napísal:Rekonstrukcie mozes robit tiez hned na D3 a R3 ze...

Lenze ja tvrdim, ze rekonstruovat sa ma, ak ide cesta mimo obce. Tranzit nepatri do obce, zvlast ak tam ide 4 - 5 tisic NA/24h. Napr. na 7 km I/11 by bol potrebny obchvat Oskerdy,Radole, Budatinskej Lehoty a Povinej, v takom pripade treba namiesto 3 obchvatov postavit suvislu prelozku. Aj ked by sa to dalo lacnejsie nez je navrhnute.
https://www.google.com/maps/dir/49.2708795,18.7578803/49.3194553,18.8041864/@49.2905493,18.7854065,7994m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Na R3 Pribovce - TR sa rekonstrukcia uz konecne realizuje. Ale Kremnicke Bane treba obist prelozkou cesty I.triedy. MT by mal mat vychodny obchvat R3, pretoze doprava smerom na ZA od TR ide akoze obchvatom, ktory ja za obchvat nepovazujem (ide cez mesto, su tam semafory a priechody pre chodcov) a dalej este cez cast MT a cez cele Vrutky.

Ked ale mas 10 km usek a na nom 1 obec, kde staci 2 km obchvat, tak sa da urobit rekonstrukcia, ak je potrebna a 1 obchvat, zvlast ked intenzity su hlboko po 10 tisic v./24h (na trase R2 casto 5-8 tisic v./24h).

nevo83 napísal:Tu sa bavime o spojeni BA-KE co bude kratsie... samozrejme ze pre PO je kratsie cez D1 ako cez R2..
Pre KE /+TV, MI,RV/ je najkratsia cesta po R2 ako po D1

Len spojenie BA-KE nezachrani cely vesmir. Rekonstrukcie na trase vychodnej R2 sa daju bez problemov zvladnut do 5 rokov vsetky, R2 sa bude postupne stavat a moze byt kompletna o 20-25 rokov. Postavi sa Krivan - Lovinobana a R2 KE obchvat do 5 rokov, Soroska do 10 rokov, ale stale zostava vyse 100 km, ktore by bolo podla mna lepsie rekonstruovat a stavat az neskor, cize 10+.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 20. Jún 2018 11:44

Jonathan, tvoj link presne sedi na delenie 60:40.

Jano1, ja hlavne zacnem vyskakovat, ze ak by sa dali na R2/R1 rovnake peniaze, tak s takymi tunelmi ako na D1 by sa tiez veselo skracovalo. Konkretne ak by sa Tornala rezla severozapadne, miesto Sorosky sa slo rovno cez Silicu (alebo tunelom pod), rovnako pri Lucenci, no a podla presovskych standardov (robit 3/4-kruhovy obchvat vsetko cez tunely) sa aj kosicky obchvat mohol spravit severozapadne cez 5 tunelov a skratil by cestu. Ale na R2 sa akosi nechcu stavat ani lacne riesenia, vsakano. No a co sa tyka predlzovania, tak ti, ktorym to vadi, dalej budu moct jazdit mimo obchvat (napr. v ZV ci KE), ak budu mat zvysok dialnice hotovy. A nic sa im nepredlzi. ;-)
PS: K R2 je myslim teraz celkom dobry nabeh, ze vsetky useky co Ersek pripravuje pojdu do noveho OPD, a mozu byt hotove do 2027.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 20. Jún 2018 14:02

Jano1: Prepac ale cakal som od toho ,,predlzenia,, nieco ine a obrovske..
este som nikde nevidel zeby sa na obchvate ,, velkej aglomeracie,, nieco skratilo, Cize obchvat Ba, KE, ZV, ZA, NR atd. neberem ako predlzenie, vid Obchvat BUDAPESTI cca +70km. Ak by si mi napisal ze LC-RS bude v mega obluku napr.+25km tak Ti napisem ze mas pravdu.
Divas sa na to len svojou optikou R3 a D3 treba tak ako je ale na zbytku uz mas argument preco len tak..
Budem sa opakovat:
ZV-LC plny profil
LC-RV staci 1/2
RV-soroska ok nech je full/az na tunel i ked tam fakt nevidim usporu ani casovu aby to nebol full/ ak sa za 10r bude stavat 2rura, zasa sa odstavi na 4r aj prva...cize hlupost/
Soroska-Moldava - 1/2
Moldava - KE full
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 20. Jún 2018 14:20

Spravne hovoris, na OBCHVATE a VELKEJ aglomeracie. Nic take sa na celej trase R1/R2 od Bratislavy nenachadza. Ulohou rychlostnej cesty nie je suplovat obchvaty miest. Ma prechadzat trasou co najblizsou najkratsej a minat lokalne centra v rozumnej blizkosti.
Z R1 sa spravila husenkova draha obchadzajuca kazdu dedinu. Na smiech vsetky cesty I. triedy v okoli R1 od Trnavy po Novu Banu su rovnejsie ako tato rychlostna cesta.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 20. Jún 2018 15:12

DrX napísal:Myslim, ze vas troch staci ocislovat:
Jano1 - zilinsky manipulator c. 1
BoroZA - zilinsky manipulator c. 2
IceFox - zilinsky manipulator c. 3

OffTopic: Týmto si u mňa klesol na úplné dno. Prečo stále dookola opakuješ to isté ,stále niekoho hrubo napádaš namiesto toho aby si logicky argumentoval - bez akéhokoľvek expresívneho podtónu. Napr. devil dokáže (narozdiel od teba) logicky argumentovať a presviedčať ma - mimochodom celkom sa mu to darí a núti ma rozmýšľať o problematike inak a postupne mením svoj názor. Ty tu iba urážaš a škatuľkuješ. Porovnávaš tu ostatných s Rostasom (a jeho zvratkami nazývanými "časopis" Zjem aj Vlek) pritom používaš útočnú rétoriku ako oni.
K topicu:
Keď som si prešiel celú diskusiu znova tak v podstate súhlasím ,že R2 (okrem pár úsekov - ,ktoré už tu boli vymenované nespočetne množstvo krát a mali by byť v plnom profile) by sa mala (do)staviať v polovičnom profile.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 20. Jún 2018 15:42

Boro ZA

Čiže čisto štatisticky možno povedať, že D1 BA-ZA-KE obslúži priamo 645tis. obyvateľov (+ BA + KE), zatiaľ čo R1+R2 BA-ZV-KE obslúži priamo 209tis. obyvateľov (+ BA + KE).


Aj z hľadiska medzinárodného spojenia je na D1 oveľa viac prepojení na okolité štáty - R6, D3, severná R3, severná R4, zatiaľ čo na R1+R2 môžeme hovoriť iba o prepojení prostredníctvom južnej R4.


kde na toto chodis, to je od uja mikolaja alebo misuru ?.....obe trasy nadvazuju na hranicne prechody...akurat D1 medzi ruzomberkom a presovom nema na polskej strane ziadny prechod pre nakladnu dopravu pretoze medzi trstenou a komarnikom nic take nie je. na juhu mas od siah este s. darmoty, s. bukovinka a kral a potom milhost....na R1 nadvazuje prechod holic-hodonin. cize E58 je vyborne prepojena

Jano1

Netvrdim, ze R2 sa nema stavat, Krivan-Lovinobana sa zrejme coskoro zacne, ale dalej by sa na vacsine usekov mala realizovat predovsetkym rekonstrukcia, nejaky obchvat a RC iba kde sa to neda inak.


ja si to tiez myslim len problem je v tom ze posledny takyto obchvat sa postavil v 2008, desat rokov dozadu a este ruzova osada. pri tej ruzovej osade sa v poli zbural osamely poschodovy dom....to iste juzna R3 kde sa napamatam kedy sa nieco postavilo. teraz sa ide robit projekt pre obchvat KA, obchvat sahy, dobra niva ani obraz ani zvuk....teda ani papier.

este k tomu polsku, krakow a varsawa sa spoja cez S7, cast je hotova, zvysok sa masivne stavia. poliaci urobili kus prace a tiez madarsko. a to nielen na D/RC ale aj pri beznych cestach, my sa tu chvalime komunistickymi "krajnicovymi" cestami smrti C11,5 a oni postavili a zrekonstruovali 9,5 prip. 17,5 ci 22,5. u nas je cesta prvej triedy 2x2 nerealizovatelny sen hoci takto mala vyzerat D3.

Vlados

ťa baví ignorovať fakt, že popri D1 je jednotka aj dvojka no pri R1 nie sú + že medzi ZA-RK sú vyššie intenzity ako BB-RK preto kto ide na severovýchod preferuje R1, čo sa po dostavaní rozostavaných úsekov na D1 zmení?


smerom na NR sa vyuziva aj I/62, potom z opacneho smeru aj I/51 NR-LV a zaroven I/65. to vsetko znizuje intenzity na R1. to co teraz stretnes pri vrabloch som predtym nevidel na niektorych podtatranskych castiach kde teraz stoji celoeuropsky vyznamna D26,5.

R1 mala byt hotova davno pred ficom a PPP2. ze nebola hotova je aj kvoli pretlacaniu D1. akcia-reakcia.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nonick » 20. Jún 2018 18:36

Ak je C11,5 cesta smrti, tak co je potom cesta prvej triedy 2x2? Chod sa trochu povozit do Polska po tych ich vysnenych cestach, osobne som nebezpecnejsie cesty nezazil. Kazda krizovatka vytvara potencialne kolizne situacie, predsa len krizovat dva prudy aut bude vzdy nebezpecnejsie ako jeden, ak sa to riesi semaformi, tak zase kazdu chvilu prud aut brzdi zo 100-120 na nulu, castokrat su semafory za zakrutou alebo za horizontom, toto nema s bezpecnou a plynulou jazdou nic spolocne. A akonahle pridas MUK, mas z toho to, co sa u nas vola rychlostna cesta. Nehovoriac este o tom, ze na stvorprudovej ceste si kazdy subjektivne dovoli ist rychlejsie (zase priklad z polska, tam si to bezne poliaci valia po takychto cestach 140 napriek tomu, ze tam je tusim 100ka) a uz vobec si neviem predstavit, resp. ake kolizne situacie by to prinieslo, ak by si na tuto cestu povolil vjazd traktorom a cyklistom, ako to je na beznych cestach prvej triedy. Takze ak sa bavime o bezpecnosti, tak stavat jednotky 2x2 je absolutny bezpecnostny nezmysel.

Keď som si prešiel celú diskusiu znova tak v podstate súhlasím ,že R2 (okrem pár úsekov - ,ktoré už tu boli vymenované nespočetne množstvo krát a mali by byť v plnom profile) by sa mala (do)staviať v polovičnom profile.


V podstate na vacsine R2 je nezmysel stavat polprofil, od Tornale po Roznavu a od Jablonova po Sacu mas paradnu cestu prvej triedy C11,5 s minimom dedin, co je v principe polprofil Rky, nema teda absolutne ziaden vyznam stavat vedla cestu v doslova rovnakych parametroch, to uz radsej vylepsit povodnu cestu (odbocovacie pruhy, popripade MUK, PHMky, tusim jeden alebo dva kratucke obchvaty a zvysit rychlost na 100-110 km/h) alebo to stavat rovno na plny profil. Dalej, od Zvolena po Lucenec nema zmysel stavat polprofil kvoli planovanym intenzitam a Soroska takisto nie polprofil kvoli vysokym premrhanym nakladom, ak by sa v buducnosti dostavovala aj druha rura. Jedine teda, kde ma polprofil na R2 vyznam, je od Lucenca/Ozdian po Figu, kedze tam je stara cesta v ubohych parametroch, takze aj polprofil prinesie znacne zlepsenie. Inde vylepsit povodnu jednotku alebo pockat kym narastu intezity a stavat rovno plny...
nonick
diskutujúci
 
Príspevky: 111
Obrázky: 1
Založený: 20. Nov 2011 11:45

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 20. Jún 2018 19:13

PK:ak netreba robit obchvaty krajskych miest,cize tym padom netreba obchvat cadce, krupiny, martina, ruzomberka...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod BoroZA » 20. Jún 2018 19:42

Nie som typ človeka, ktorý by si potreboval dokazovať svoju pravdu za cenu neustáleho dohadovania sa s egocentrikmi a alibistami, tak sa vyjadrím k položeným rečníckym otázkam len stručne a vecne:

DrX napísal:Vyberiem len dve najvacsie zhovadilosti:
Najzabavnejsie je, ze ratas prdimestecka, ale potom napises, ze "Čiže čisto štatisticky možno povedať, že D1 BA-ZA-KE obslúži[b] priamo 645tis. obyvateľov"
NEMOZNO. Lebo obyvatelia neziju len v prdimesteckach. Rataj okresy, alebo rataj kraje. Ci podla teba, niekto kto nezije v prdimestecku s 22tis obyvatelmi ma zakazane jazdit autom?

V druhom rade, preco R1+R2 neobsluzi PO, ak D1 "obsluzi" KE (co neobsluzi)?

A tak by sa ten tvoj vygrc dal cely vyvratit.


Štatistika nepustí, aj keď ty nerád uznávaš pravdivosť podrobného výpočtu, to chápem. :) Ak by som aj zrátal všetky obce na spomínaných trasách, stavím sa s tebou o čokoľvek, že pomer obyvateľstva na jednotlivých trasách bude oveľa nepriaznivejší pre R1+R2, nakoľko južné Slovensko sa v posledných rokoch silne vyľudňuje. Navyše, pripočítavať obce, ktoré nemajú vlastný privádzač na D1/R1+R2 by posunulo analýzu ad absurdum. :D Link, kde sa rátali okresy, ti už poskytol Jonathan, k tomu niet čo dodať - aj sčítanie okresov potvrdzuje prioritu východo-západného prepojenia SR prostredníctvom D1 pred R1+R2. Kraje rátať naopak nemá význam, pretože pri ich súčasnom rozložení majú D1 i R1+R2 zhruba rovnakú obslužnosť (veď nakoniec VÚC sa vytvorili v čase, kedy už bola sieť diaľnic dávno naplánovaná a aj ich vymedzenie sa prispôsobovalo plánovanej infraštruktúre). Zaujímavé by bolo porovnať historické regióny a ich obslužnosť, na to však nemám čas. :)
K tomu tvojmu "v druhom rade - nikde som nepísal, že by D1 obslúžilo KE, rátal som iba mestá, ktoré sú na existujúcej alebo plánovanej trase D1, resp. R1+R2. Ak by som mal teda podľa tvojho tvrdenia pripočítať obyvateľstvo KE k R1+R2, v tom prípade by som musel od R1+R2 odpočítať obyvateľstvo BA, nakoľko BA je zatiaľ dostupná iba po D1 a nie po R1+R2. :wink: A tento výpočet by sa ti taktiež určite nepáčil, nakoľko obslužnosť D1 oproti R1+R2 by ešte viac prevážila. :lol: Sorry, ale prispôsobovať geografické rozloženie SR len kvôli tvojej osobnej spokojnosti odmietam. :)

devil napísal:kde na toto chodis, to je od uja mikolaja alebo misuru ?.....obe trasy nadvazuju na hranicne prechody...akurat D1 medzi ruzomberkom a presovom nema na polskej strane ziadny prechod pre nakladnu dopravu pretoze medzi trstenou a komarnikom nic take nie je. na juhu mas od siah este s. darmoty, s. bukovinka a kral a potom milhost....na R1 nadvazuje prechod holic-hodonin. cize E58 je vyborne prepojena


Ani neviem, kto majú byť títo menovaní páni, ja som vychádzal z matričných záznamov o obyvateľstve k 31.12.2017. Neviem, či si môj príspevok vôbec čítal, ja som písal o prepojeniach na okolité krajiny, nie o všetkých využívaných priechodoch (v texte sú jasne vymedzené iba tie diaľničné). Ak by sme mali ísť do podrobností, tak by si potom k D1 musel pripočítať aj D4 na Rakúsko, D2 na ČR a Maďarsko, Drietomu, Makov, či budúce prepojenie D1 na Ukrajinu. A to by už bolo nad rámec proporcionality. Hlavne zabúdaš na základný fakt - R1+R2 je vhodná iba pre možné blízke napojenie na jedinú krajinu (Maďarsko), zatiaľ čo vďaka komplexne vybudovanej D1 sa dajú v relatívne krátkej vzdialenosti od D1 popripájať na slovenskú diaľničnú sieť až 4 susedné štáty. I tu je zjavný nepomer vo význame D1 v nadnárodnom meradle, ktorý prevažuje nad vnútroštátnym významom R1+R2. Veď nakoniec preto ich pri plánovaní označili ako rýchlostné cesty, nie ako diaľnice. :D
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 20. Jún 2018 21:50

Svata prostoto. Statistika nepopusti, ale len pre tych, ktori ju vedia pouzivat. A ty to zjavne nevies. Resp., vyberas si to co ti vyhovuje. A ked nevies pochopit, ze R1+R2 (spolu s existujucimi usekmi D1 BA-Trnava a KE-PO) obsluzi Presov lepsie ako D1 obsluzi Kosice, tak fakt zbytocne sa dalej rozpisovat.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod BoroZA » 20. Jún 2018 22:12

DrX napísal:(spolu s existujucimi usekmi D1 BA-Trnava a KE-PO)


Táto veta mi absolútne stačí. Pretože podľa svojho obsahu značí, že bez D1(a najmä bez týchto jej dvoch úsekov) by bola R1+R2 úplne nanič. :)
Vďakabohu za rozhodnutie súdruhov budovať primárnu diaľničnú siet industrializovaným Považím a nie prevažne agrárnymi rovinami. ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 21. Jún 2018 04:56

BoroZA napísal:Vďakabohu za rozhodnutie súdruhov budovať primárnu diaľničnú siet industrializovaným Považím a nie prevažne agrárnymi rovinami.

Vytesať do kameňa. Možno si to dám ako nový podpis :D
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Jún 2018 08:23

Ak je C11,5 cesta smrti, tak co je potom cesta prvej triedy 2x2? Chod sa trochu povozit do Polska po tych ich vysnenych cestach, osobne som nebezpecnejsie cesty nezazil. Kazda krizovatka vytvara potencialne kolizne situacie, predsa len krizovat dva prudy aut bude vzdy nebezpecnejsie ako jeden, ak sa to riesi semaformi, tak zase kazdu chvilu prud aut brzdi zo 100-120 na nulu, castokrat su semafory za zakrutou alebo za horizontom, toto nema s bezpecnou a plynulou jazdou nic spolocne. A akonahle pridas MUK, mas z toho to, co sa u nas vola rychlostna cesta. Nehovoriac este o tom, ze na stvorprudovej ceste si kazdy subjektivne dovoli ist rychlejsie (zase priklad z polska, tam si to bezne poliaci valia po takychto cestach 140 napriek tomu, ze tam je tusim 100ka) a uz vobec si neviem predstavit, resp. ake kolizne situacie by to prinieslo, ak by si na tuto cestu povolil vjazd traktorom a cyklistom, ako to je na beznych cestach prvej triedy. Takze ak sa bavime o bezpecnosti, tak stavat jednotky 2x2 je absolutny bezpecnostny nezmysel.


v podstate nesuhlasim s nicim. nie je pravda ze ciste kvoli 2x2 su menej bezpecne krizovatky. uzka neprehladna X pre 1+1 je horsia ako siroka prehladna pre 2+2.... nejaky ten semafor je mozne akceptovat, ked ich je vela tak to uz pripomina mesto. MUK sa ceste z nej este nerobi RC aj ked ju tak mozeme nazvat. hlavne na 2x2 nie su celne zrazky co su najhorsie nehody. vsetky slovenske cesty smrti boli siroke cesty s krajnicou ktora sa sustavne zneuziva na vytlacanie protiiduceho pri predbiehani, niekto tu pisal ze v nemecku ci kde sa nemozu stavat. u nas sa stavali mozno od 80-ich rokov ked boli intenzity vyrazne nizsie... poliaci urobili velky krok vpred.

PK:ak netreba robit obchvaty krajskych miest,cize tym padom netreba obchvat cadce, krupiny, martina, ruzomberka...


pri okresnom meste ovela lahsie odhadnes kolko aut ho bude obchadzat ako pri krajskom kde je vacsi zdroj-ciel dopravy.

Ani neviem, kto majú byť títo menovaní páni, ja som vychádzal z matričných záznamov o obyvateľstve k 31.12.2017. Neviem, či si môj príspevok vôbec čítal, ja som písal o prepojeniach na okolité krajiny, nie o všetkých využívaných priechodoch (v texte sú jasne vymedzené iba tie diaľničné). Ak by sme mali ísť do podrobností, tak by si potom k D1 musel pripočítať aj D4 na Rakúsko, D2 na ČR a Maďarsko, Drietomu, Makov, či budúce prepojenie D1 na Ukrajinu. A to by už bolo nad rámec proporcionality. Hlavne zabúdaš na základný fakt - R1+R2 je vhodná iba pre možné blízke napojenie na jedinú krajinu (Maďarsko), zatiaľ čo vďaka komplexne vybudovanej D1 sa dajú v relatívne krátkej vzdialenosti od D1 popripájať na slovenskú diaľničnú sieť až 4 susedné štáty. I tu je zjavný nepomer vo význame D1 v nadnárodnom meradle, ktorý prevažuje nad vnútroštátnym významom R1+R2. Veď nakoniec preto ich pri plánovaní označili ako rýchlostné cesty, nie ako diaľnice. :D


kazdy pouzivany prechod ma vplyv na dialnicu v jej dosahu. ze ty to neuznavas lebo si extremne zatazeny na dialnice je tvoja vec, to ze nepoznas tych panov svedci o tvojom rozhlade....D1 BA-TT cize prechody do rakuska su aj pre auta z R1, lebo ta nevedie az do BA. to iste na vychode, z UA moze kludne chodit aj cez RV alebo cez milhost na M3. R1 priamo pokracuje na holic co je napojenie do ceska. bez ciest I. tr. a bez hranicnych prechodov aj pre ND nema zmysel sa bavit o ziadnom medzinarodnom vyzname ciest a dialnic na Sk. a ked uznavas len dialnicne prechody tak tie mas v podstate len pri BA...

o medzinarodnom meradle D1 vypoveda aj debata na tomto fore ked sa stazuju na madasku trasu plnu kamionov co sa na D1 za TT nemoze stat....

Vďakabohu za rozhodnutie súdruhov budovať primárnu diaľničnú siet industrializovaným Považím a nie prevažne agrárnymi rovinami. ;)


dobre polnohospodarstvo je osoznejsie ako strojarske vyrobky exportovane na dlh do sovietskeho zvazu a krajin tretieho sveta...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 21. Jún 2018 08:44

nevo83 napísal:PK:ak netreba robit obchvaty krajskych miest,cize tym padom netreba obchvat cadce, krupiny, martina, ruzomberka...


Neviem kde som povedal, ze netreba robit obchvaty krajskych miest. Jedine co som tuto za posledny cas napisal, ze rychlostna cesta, akoze R1 nema suplovat obchvaty miest, co dnes robi napr. pri Nitre.
Rychlostna cesta ma viest priamou ciarou v blizskosti mesta, aby kvoli suplovaniu obchvatu naveky nepredlzovala cestu tranzitu. K mestu ma byt vybudovany privadzac.
Pri samotnych mestach obchvaty maju byt, nie hybridy rychlostnacestaobchvat, ale 100% obchvat mesta.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 21. Jún 2018 08:54

devil napísal:
Vďakabohu za rozhodnutie súdruhov budovať primárnu diaľničnú siet industrializovaným Považím a nie prevažne agrárnymi rovinami. ;)


dobre polnohospodarstvo je osoznejsie ako strojarske vyrobky exportovane na dlh do sovietskeho zvazu a krajin tretieho sveta...


ZTS Detva, ZTS Lučenec, ZTS Rimavská Sobota, strojárske fabriky na trase R2, skrachovali alebo boli vytunelované miestnymi čávami. Čo sa týka polnohospodárstva, Novofruct a ďalšie nedokázali prežiť. Asi tam to dobré polnohospodarstvo nefunguje, nevedia to súdruhovia robiť. Paprika a paradajky nepotrebujú voziť po rýchlostnej ceste.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 21. Jún 2018 09:11

Uz zasa tu niekto pocita pocet obyvatelov pidimesteciek po ceste D1 a R1/R2.
Pointa v budovani je inde. 1,2 miliona obyvatelov vychodneho slovenska, cize cely Presovsky Kraj a Kosicky Kraj mali byt pripojene najrychlejsie, najlacnejsie a najjednoduchsie postavitelnou dialnicou. A to je Bratislava - Nove Zamky - Lucenec - Rimavska Sobota - Kosice - Michalovce spolu s kuskom dialnice Kosice - Presov.
Budovanie krkolomnych kuskov dialnice Povazim ide na ukor zivotnej urovne tychto 1,2 miliona ludi.
Druhy najdolezitejsi tah Slovenskom, Praha - Zilina - Poprad - Presov mal byt kvoli zlozitemu terenu robeny v parametroch rychlostnej cesty.
Nevybudovanim najrychlejsie postavitelnej dialnice spajajucej cele Slovensko po dlzke sa prispelo ku kolapsu priemyslu na vychode, ktoreho bolo viac ako na povazi a nemoznosti vytvorenia noveho priemyslu ako napriklad v oblasti Nitry, Galanty.
D1 sa ani v sucasnosti neda povazovat za obsluhu Tatier, kedze najrychlejsia a najkratsia cesta do Tatier je cez Zvolen, Bansku Bystricu, Certovicu, kde vyjdem v Hybe a som pod Tatrami.
Dialnica Bratislava - Kosice, kde je vzdusna ciara 315km, mala mat maximalne 10% predlzenie, cize okolo 346km. Cas jazdy KE - BA 2h28m, cas jazdy PO - BA plus 15 minut cize 2h43m.
Dostupnost najvzdialenejsich miest od Bratislavy ako napr. Snina by pri existencii dialnice KE - Michalovace bola okolo 3h30min namiesto terajsich 6h.
Dostupnost Prahy z Presova by bola 5h43min cez Bratislavu, versus terajsich 6h40min
Dostupnost Prahy z Kosic by bola 5h28min cez Ba, versus terajsich 7h

Toto malo byt bez vynimky presadzovane od roku 1993. Pri intenzivnom stavani 30km dialnic rocne sme to mohli mat za 12 rokov, cize tento stav mal byt od roku 2005 a dnes sme mali byt este uplne inde.
Preferovanie D1 od zaciatku bol kriticky omyl a Slovensko nesie a bude niest nasledky este desatrocia.
Naposledy upravil PK dňa 21. Jún 2018 09:15, celkovo upravené 1 krát.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 21. Jún 2018 09:14

fh napísal:
devil napísal:
Vďakabohu za rozhodnutie súdruhov budovať primárnu diaľničnú siet industrializovaným Považím a nie prevažne agrárnymi rovinami. ;)


dobre polnohospodarstvo je osoznejsie ako strojarske vyrobky exportovane na dlh do sovietskeho zvazu a krajin tretieho sveta...


ZTS Detva, ZTS Lučenec, ZTS Rimavská Sobota, strojárske fabriky na trase R2, skrachovali alebo boli vytunelované miestnymi čávami. Čo sa týka polnohospodárstva, Novofruct a ďalšie nedokázali prežiť. Asi tam to dobré polnohospodarstvo nefunguje, nevedia to súdruhovia robiť. Paprika a paradajky nepotrebujú voziť po rýchlostnej ceste.


Krachovanie a tunelovanie podnikov cavami bolo po celom Slovensku. Nasledne vsak novy rozvoj nastal len tam kde bola dialnicna siet pripojena na europu. Ako priklad uvediem poziadavku Kie, ze pride do Ziliny len ak bude dostavana dialnica do 2006.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 21. Jún 2018 09:29

Diaľnica bola dostavaná, až v roku 2009. KIA mala zámer v tomto regióne mať aj ďalší závod a ten aj postavili v Nošoviciach. Takže aj preto Žilina.
Na Považí pokračovali fabriky po privatizácii v novej výrobe, a aj expandovali a to o diaľnici nebolo chyrovať. To čo bolo zastarané alebo neperspektívne padlo, ale neskončili celé fabriky krachom ako hore spomínané.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 21. Jún 2018 09:35

D1 po dostavaní bude diaľnica s ďaleko najväčšou obslužnosťou , ostané sú doplnkom toho čo nepokrýva.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 21. Jún 2018 09:40

PK diaľnice sa nestavajú preto aby to mal východňar blízko na týždňovky do Bratislavy alebo Prahy. Píšeš len zo svojho sebeckého hľadiska, to je to isté ako magori na traktoroch blokovali Starý most a električky kôli ich sebeckosti nemohli jazdiť. Choďte s tým už do prdele, nie ste tu iba vy čo platíte dane !!!
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 21. Jún 2018 09:49

Dialnice sa stavaju len preto aby spojili rychlostne vzdialene ciele.
Suplovat dialnicami obchvaty miest a lokalne radialy do miest je blaznovstvo.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 34 hostí.