Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 21. Jún 2018 09:50

fh napísal:D1 po dostavaní bude diaľnica s ďaleko najväčšou obslužnosťou , ostané sú doplnkom toho čo nepokrýva.


Potom sa D1 mala postavit ako okruh Slovenska, to by uz len mala obsluznost, ze? Najlepsie cik cakom aby pokryla co najviac.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 21. Jún 2018 10:04

nevo83 napísal:Jano1: Prepac ale cakal som od toho ,,predlzenia,, nieco ine a obrovske..
este som nikde nevidel zeby sa na obchvate ,, velkej aglomeracie,, nieco skratilo, Cize obchvat Ba, KE, ZV, ZA, NR atd. neberem ako predlzenie, vid Obchvat BUDAPESTI cca +70km. Ak by si mi napisal ze LC-RS bude v mega obluku napr.+25km tak Ti napisem ze mas pravdu.

Je mi luto, ze som Ta sklamal. R2 sa predlzi o par km, ale pre taky PO skratenie D1 a predlzenie R2 znamena narast rozdielu o cca 25 km, kym pre KE dochadza k vyznamnemu poklesu rozdielu, to iste pre MI.

Konkretne HP-DS, co mozno povazovat za obchvat ZA skrati trasu o 8 km. ZA nie je velka aglomeracia, ale spomenul si ju pri obchvatoch. Obchvaty naozaj velkych miest obvykle predlzuju trasy.


DrX napísal:Svata prostoto. Statistika nepopusti, ale len pre tych, ktori ju vedia pouzivat. A ty to zjavne nevies. Resp., vyberas si to co ti vyhovuje. A ked nevies pochopit, ze R1+R2 (spolu s existujucimi usekmi D1 BA-Trnava a KE-PO) obsluzi Presov lepsie ako D1 obsluzi Kosice, tak fakt zbytocne sa dalej rozpisovat.


To mi stale unika, preco R1+R2 lepsie obsluzi PO na trase do BA ako D1, ked je to v sucasnosti o 24 km kratsie po D1 a dostavanim D1 sa to dostane na uroven 40 km, po dostavani R2 sa to este zvysi.

devil napísal:v podstate nesuhlasim s nicim. nie je pravda ze ciste kvoli 2x2 su menej bezpecne krizovatky. uzka neprehladna X pre 1+1 je horsia ako siroka prehladna pre 2+2.... nejaky ten semafor je mozne akceptovat, ked ich je vela tak to uz pripomina mesto.


Prave ten najvacsi rozdiel je "neprehladna" a "siroka prehladna". Pre intenzity do 10 tisic je prehladna 1+1 pomerne bez problemov. Urovnove krizovatky na 2+2 zvlast mimo obci pri vyssich intenzitach (nad 20 tisic) su mimoriadne nebezpecne. Este horsie nez semafory na 2+2 su priechody pre chodcov, ak su tam vyssie intenzity(nad 20 tisic), tak je to o zivot.

Poliaci mohutne stavaju dialnice, ale tie ich 2+2 by som za pozitivny priklad nedaval.
Poliaci maju 10.7 krat vyssi pocet mrtvych na cestach nez na Slovensku, ale len 7 nasobny pocet obyvatelov, cize 1.53 nasobnu umrtnost na cestach na pocet obyvatelov.
https://auto.sme.sk/c/20387801/eu-za-minuly-rok-si-dopravne-nehody-vyziadali-26-100-obeti.html
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 21. Jún 2018 10:06

fh napísal:PK diaľnice sa nestavajú preto aby to mal východňar blízko na týždňovky do Bratislavy alebo Prahy. Píšeš len zo svojho sebeckého hľadiska, to je to isté ako magori na traktoroch blokovali Starý most a električky kôli ich sebeckosti nemohli jazdiť. Choďte s tým už do prdele, nie ste tu iba vy čo platíte dane !!!


Pochadzam zo severovychodu, poznam situaciu, osobne sa ma viac dotyka kazdodenna situacia v Bratislave ako spojenie vychod/zapad.
Napriek tomu tu nestranne pisem, ze spojenie Slovenskom vychod - zapad malo byt robene juhom s odbockou na Presov, pretoze to je realita.
Toto sa uz potvrdzuje, napriklad tym, ze R1 je za Trnavou viac zatazena o 46% ako D1. Po dobudovani R2 a R1 po RK sa to prejavi naplno.
Mozme sa potom na to pozriet o 15 rokov, ked intenzity na celej R1/R2 budu vacsie ako na D1.
D1 ako dialnica a priorita bol a je katastrofalny omyl.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 21. Jún 2018 10:18

Toto sa uz potvrdzuje, napriklad tym, ze R1 je za Trnavou viac zatazena o 46% ako D1.

To Ti neprekaza argumentovat niekolko km usekom, kde je na R1 zaujimava intenzita kvoli lokalke na par km useku? A 46% oproti comu? Oproti useku, ktory si len tak vyberies? Tak ja si vyberam z klobuka R1 pri Tekovskych Nemciach 14528 v./24h oproti useku D1 pri NM 28168 v./24h a co je vysledkom:

D1 ma vyssiu intenzitu o 94% nez R1. Si spokojny s takouto statistikou?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Jún 2018 10:38

Diaľnica bola dostavaná, až v roku 2009. KIA mala zámer v tomto regióne mať aj ďalší závod a ten aj postavili v Nošoviciach. Takže aj preto Žilina.


ziadne napojenie na nosovice sa do zmluvy nedalo. este ju modri sudruhovia aj oklamali lebo slubili D1 do 2006 co sa nedalo splnit. pre ZA vsetko....

PK diaľnice sa nestavajú preto aby to mal východňar blízko na týždňovky do Bratislavy alebo Prahy. Píšeš len zo svojho sebeckého hľadiska, to je to isté ako magori na traktoroch blokovali Starý most a električky kôli ich sebeckosti nemohli jazdiť. Choďte s tým už do prdele, nie ste tu iba vy čo platíte dane !!!


cize ten kto ide 400 km stoji na pieskoch je tiez sebec zato *** nastahovany do bernolakova musi chodit autom tych svojich 20 km a je to OK. lebo on je tam "doma"....

Asi tam to dobré polnohospodarstvo nefunguje, nevedia to súdruhovia robiť. Paprika a paradajky nepotrebujú voziť po rýchlostnej ceste.


dotacie a investicie do polnohospodarstva su vyrazne nizsie ako na zapade ale aj oproti okolitym krajinam. samozrejme zase mame pravdu my a vsetci vratane zapadu su hlupaci.

Dialnice sa stavaju len preto aby spojili rychlostne vzdialene ciele.


toto ked niekto nechape je to ako ked neovlada abecedu a chce pisat....

Prave ten najvacsi rozdiel je "neprehladna" a "siroka prehladna". Pre intenzity do 10 tisic je prehladna 1+1 pomerne bez problemov. Urovnove krizovatky na 2+2 zvlast mimo obci pri vyssich intenzitach (nad 20 tisic) su mimoriadne nebezpecne. Este horsie nez semafory na 2+2 su priechody pre chodcov, ak su tam vyssie intenzity(nad 20 tisic), tak je to o zivot.

Poliaci mohutne stavaju dialnice, ale tie ich 2+2 by som za pozitivny priklad nedaval.
Poliaci maju 10.7 krat vyssi pocet mrtvych na cestach nez na Slovensku, ale len 7 nasobny pocet obyvatelov, cize 1.53 nasobnu umrtnost na cestach na pocet obyvatelov.
https://auto.sme.sk/c/20387801/eu-za-mi ... obeti.html


to ale nemas dokazane ze je to kvoli cestam 2+2. cesty 2+2 maju viac nehod aj preto lebo tam jazdi viac aut. na frekventovanej krizovatke treba MUK to ja nespochybnujem. ale 20.000 aut za den na 2+2 nie je vela a prehladna krizovatka s nejakou cestou III.- tr. mi vobec nepripada nebezpecna. v kolonach kde sa ide krokom tiez nehrozia tazke havarie.... ked niekto nerespektuje prednost v jazde nema vlastnit vodicak, to sa snad nebudeme hadat.... celne zrazky na 2+2 zrazky ako C11,5 ale nemas.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 21. Jún 2018 10:44

Jano1 napísal:
Toto sa uz potvrdzuje, napriklad tym, ze R1 je za Trnavou viac zatazena o 46% ako D1.

To Ti neprekaza argumentovat niekolko km usekom, kde je na R1 zaujimava intenzita kvoli lokalke na par km useku? A 46% oproti comu? Oproti useku, ktory si len tak vyberies? Tak ja si vyberam z klobuka R1 pri Tekovskych Nemciach 14528 v./24h oproti useku D1 pri NM 28168 v./24h a co je vysledkom:

D1 ma vyssiu intenzitu o 94% nez R1. Si spokojny s takouto statistikou?

keď to porovnáva s úsekom TT-NM tak ten má paralenú jednotku aj dvojku. v čase výstavby TT-Dolná Streda nikto nepočítal, že veľmi skoro dôjde k naplneniu jej kapacity a riešil rýchlostnú cestu priamo na BA.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 21. Jún 2018 10:57

devil napísal:
Diaľnica bola dostavaná, až v roku 2009. KIA mala zámer v tomto regióne mať aj ďalší závod a ten aj postavili v Nošoviciach. Takže aj preto Žilina.


ziadne napojenie na nosovice sa do zmluvy nedalo. este ju modri sudruhovia aj oklamali lebo slubili D1 do 2006 co sa nedalo splnit. pre ZA vsetko....

PK diaľnice sa nestavajú preto aby to mal východňar blízko na týždňovky do Bratislavy alebo Prahy. Píšeš len zo svojho sebeckého hľadiska, to je to isté ako magori na traktoroch blokovali Starý most a električky kôli ich sebeckosti nemohli jazdiť. Choďte s tým už do prdele, nie ste tu iba vy čo platíte dane !!!


cize ten kto ide 400 km stoji na pieskoch je tiez sebec zato *** nastahovany do bernolakova musi chodit autom tych svojich 20 km a je to OK. lebo on je tam "doma"....

.


Tak neviem či býva PK v Bernolákove, ale i takýchto ja tvrdím že majú využívať iné spoje ako auto. Pre ostatných sa stavia D4 alebo odstavné parkoviská a to je dobre. Aj ja radšej použijem električku namiesto tlačenia sa v zápchach a to som priamo v meste.

Čo sa týka Nosovic nájdi kde som tvrdil že bolo spojenie v zmluve. Závod stojí napriek neexistencii diaľničného spojenia, mantra diaľnic teda neplatí. Žilina doteraz nie je poriesena, diaľnica D1 končí v Hricove a máme rok 2018. Je len zbytočná D3 cez priehradu.

A čo sa týka hnojarov, dotácie by mali plošne zrušiť, aj tak sa len rozkrádajú. A tí čo neukradli akebo nestihli, plačú že majú málo. Postavené na hlavu.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 21. Jún 2018 11:11

Jano1 napísal:
DrX napísal:Svata prostoto. Statistika nepopusti, ale len pre tych, ktori ju vedia pouzivat. A ty to zjavne nevies. Resp., vyberas si to co ti vyhovuje. A ked nevies pochopit, ze R1+R2 (spolu s existujucimi usekmi D1 BA-Trnava a KE-PO) obsluzi Presov lepsie ako D1 obsluzi Kosice, tak fakt zbytocne sa dalej rozpisovat.


To mi stale unika, preco R1+R2 lepsie obsluzi PO na trase do BA ako D1, ked je to v sucasnosti o 24 km kratsie po D1 a dostavanim D1 sa to dostane na uroven 40 km, po dostavani R2 sa to este zvysi.


Zas jeden z D1-manipulatorov, co nevie citat, a potom riesi nieco co som nenapisal... "R1+R2 (spolu s existujucimi usekmi D1 BA-Trnava a KE-PO) obsluzi Presov lepsie ako D1 obsluzi Kosice" nie je to iste ako "R1+R2 lepsie obsluzi PO na trase do BA ako D1". Ci u teba ano?

Je jasne, ze ten nepomer sa skrati, ale je jasne aj to, ze "predlzenie" na R2 bude volitelne (presovcania budu moct juhom jazdit dalej cez KE, ak im vadi ist po obchvate o 3km dlhsie) a ze za rovnake peniaze ako na D1 sa da aj na R2 skracovat. Hlavne je, aby bol ten zvysok, aby bola R1+R2 pouzitelna.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

***Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 21. Jún 2018 11:59

• Skrachovali alebo "skrachovali" potravinárske podniky, aj ktoré nemuseli — Mliekarne Nové Zámky ("SK-majiteľ" - tunel); "novučičký" Juhocukor Dunajská Streda ("predané" a "GB & F-majiteľ" ho zatvoril ~ odstránil kvótového konkurenta [najprv sa zaviedli tzv. EÚ-kvóty a potom sa zrušili, napr. cukor, mlieko, ... , keď možných trhových súperov odrovnali.], pre istotu bol zrovnaný zo zemou - vyplanírovaný pľac), atď.

• Slovensko je celé krkolomné i povrchom.

*** Neviem, či by nebolo vhodné túto tému aspoň na 1 mesiac zamknúť, aby sa s nezmyselnými hádkami.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 21. Jún 2018 12:20

Jano1 napísal:
Toto sa uz potvrdzuje, napriklad tym, ze R1 je za Trnavou viac zatazena o 46% ako D1.

To Ti neprekaza argumentovat niekolko km usekom, kde je na R1 zaujimava intenzita kvoli lokalke na par km useku? A 46% oproti comu? Oproti useku, ktory si len tak vyberies? Tak ja si vyberam z klobuka R1 pri Tekovskych Nemciach 14528 v./24h oproti useku D1 pri NM 28168 v./24h a co je vysledkom:

D1 ma vyssiu intenzitu o 94% nez R1. Si spokojny s takouto statistikou?


Nie Jano1, toto nebolo z klobuka, je to presne miesto kde konci spolocna D1 pre D1 a R1 a deli sa. Kde primarne vidno, ze D1 je a bude menej zatazena ako R1.
Zato ty si vybral dva useky z ktorych je jeden postaveny 20 rokov a druhy 7 rokov. Pritom rychlostne cesty a dialnice na seba pritahuju investicie a synergicky osobnu premavku s odstupom 10+ rokov od postavenia. Pockaj az prvy usek bude postaveny 30, druhy 17 rokov a potom uvidis.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

***Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 21. Jún 2018 12:31

[oprava/dokončenie: posting.php?mode=reply&f=10&t=15223#pr208871]... nezahltila.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 21. Jún 2018 12:42

PK napísal:
Jano1 napísal:
Toto sa uz potvrdzuje, napriklad tym, ze R1 je za Trnavou viac zatazena o 46% ako D1.

To Ti neprekaza argumentovat niekolko km usekom, kde je na R1 zaujimava intenzita kvoli lokalke na par km useku? A 46% oproti comu? Oproti useku, ktory si len tak vyberies? Tak ja si vyberam z klobuka R1 pri Tekovskych Nemciach 14528 v./24h oproti useku D1 pri NM 28168 v./24h a co je vysledkom:

D1 ma vyssiu intenzitu o 94% nez R1. Si spokojny s takouto statistikou?


Nie Jano1, toto nebolo z klobuka, je to presne miesto kde konci spolocna D1 pre D1 a R1 a deli sa. Kde primarne vidno, ze D1 je a bude menej zatazena ako R1.
Zato ty si vybral dva useky z ktorych je jeden postaveny 20 rokov a druhy 7 rokov. Pritom rychlostne cesty a dialnice na seba pritahuju investicie a synergicky osobnu premavku s odstupom 10+ rokov od postavenia. Pockaj az prvy usek bude postaveny 30, druhy 17 rokov a potom uvidis.

napr. pre vozidlá z TT sa neoplatí ísť na D1 po R1 ale idú po I/61 a napoja sa v MÚK Hlohovec. opačne zchádzajú už v Červeníku. ak chcel niekto z TT do Šale, tak nemá poriadnu cestu mimo R1, ale z TT do Piešťan má ny výber až dve. ak by existovala jednotka TT-Sereď tak by tie čísla na R1 boli nižšie. Ty ale všetko idíš US optikou... všetko natlačne do HWY.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 21. Jún 2018 13:04

Vlados: Kedyze je ta paralelna jednotka Trnava - Sala planovana aby sa konecne potvrdil tvoj sen, ze D1 je dolezitejsia?
Terajsie zatazenie je fakt ktory je realita a uz sa nezmeni. Alebo myslis, ze rozbehnutie Jaguaru v Nitre znizi premavku na R1?
Zatahovanim US flame wars tuto do diskusie sa len strapnujes.
Ja to vidim optikou, ze R1 po rovinach ma daleko vacsi potencial ako D1 v udoliach pomedzi kopce. Na rovine je lahsie stavat vyrobne haly, lepsia (aj ked stale mizerna) cestna siet a dostupnost. R1 ti realne pokryva 30km hore a 30km dole. O takom dosahu z D1 mozes len snivat. Plus R1 zdola pokryva obrovsku oblast az po Dunajsku Stredu, Nove Zamky, Levice ktora trpi nedostatkom kvalitnych ciest.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 21. Jún 2018 13:20

pre mňa osobne je dôležitejšia R1+R2 a Slovensko ako celkom D1.
nezníži, ale ani nezvýši pri ZnH, ZV či BB.
na rovine sa majú pestovať plodiny a nie stavať plechové búdy (PSA, JLR atď.)
jasné, Kysuce, Orava, Zamagurie, Šariš... pokrývajú poľské cestičky.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nonick » 21. Jún 2018 13:25

devil napísal:to ale nemas dokazane ze je to kvoli cestam 2+2. cesty 2+2 maju viac nehod aj preto lebo tam jazdi viac aut. na frekventovanej krizovatke treba MUK to ja nespochybnujem. ale 20.000 aut za den na 2+2 nie je vela a prehladna krizovatka s nejakou cestou III.- tr. mi vobec nepripada nebezpecna. v kolonach kde sa ide krokom tiez nehrozia tazke havarie.... ked niekto nerespektuje prednost v jazde nema vlastnit vodicak, to sa snad nebudeme hadat.... celne zrazky na 2+2 zrazky ako C11,5 ale nemas.


Fajn, ak teda krizovatky nie su az tak nebezpecne ale problem su celne zrazky pri predbiehani, preco teda v trase R2 pozadujete stavanie polprofilov (cim vznikne rovnaka cesta smrti) namiesto rozsirenia jednotky na 2x2?

Este k tomu Nemecku a Rakusku, tam ani tie C11,5 nikdy velmi nestavali, no ak niekde su, tak nikdy nemaju krajnicu ale maju dva extra siroke pruhy a teda auta normalne jazdia pri pravom okraji a v strede vznika siroky priestor na predbiehanie, teda vyslovene vyuzivaju tu vacsiu sirku cesty na to, aby bolo mozne komfortne predbiehat. Okrem toho tam maju aj 2+1 s moznostou predbiehat pre obidva pruhy, co uz musi byt totalna cesta smrti a teda tvrdit, ze Nemci nestavaju C11,5 kvoli nebezpecnemu predbiehaniu proste nedava zmysel. Vzdy je lepsie mat este tie extra dva metre sirky k dispozicii, vznikne tak sice potencialne nebezpecna situacia ale na uzsej ceste by uz z toho bola tragedia. A mimochodom v Polsku na viacerych miestach prerabaju 2x2 jednotky na Rky dostavovanim MUK, asi tiez vedia, preco to robia...
nonick
diskutujúci
 
Príspevky: 109
Obrázky: 1
Založený: 20. Nov 2011 11:45

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 21. Jún 2018 13:41

Vlados napísal:pre mňa osobne je dôležitejšia R1+R2 a Slovensko ako celkom D1.
nezníži, ale ani nezvýši pri ZnH, ZV či BB.
na rovine sa majú pestovať plodiny a nie stavať plechové búdy (PSA, JLR atď.)
jasné, Kysuce, Orava, Zamagurie, Šariš... pokrývajú poľské cestičky.


Nepoviem, ze D1 je dolezita pre Slovensko, pretoze su to umelo spojene 4 dialnicne tahy.
1. Vieden - Bratislava - Krakov - Varsava
2. Praha - Zilina - Poprad - Presov - Ubla(UA)
3. Miskolc - Kosice - Presov - Rzeszow
4. Bratislava - Nove Zamky - Lucenec - Kosice - Michalovce - Uzhorod(UA)

Dolezitost D1 je nafuknuta kombinaciou tychto tahov.
Pre Slovensko ako celok je dolezitejsie najlacnejsie, najkratsie spojenie c.4
Pritom tah c. 2. mal byt stavany v parametroch rychlostnej cesty. Co by pravdepodobne sposobilo, ze uz by bol davno postaveny.

Ano myslim, ze tie plodiny sa stale pestuju...
Realita je aka je, faktom je, ze fabriky na nizinach okolo Senca, Trnavy, Serede, Galanty, Nitry nas zivia. Myslis, ze preco je Trnavsky kraj s najmensou nezamestnanostou na Sk?
Tak ako je faktom, ze ak by bola kompletna D/RC po Kosice, tak podobny boom by nastal na nizinach pod Kosicami. Naznaky su (Kechnec...) chyba len ta D/RC
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Jún 2018 14:21

samozrejme ze to robia len tu bolo treba "dokazat" ze poliaci nie su az tak vpred, 2+2 na Sk sa prilis nerobili ani nerobia urcite preto lebo su zle a nebezpecne. :?

na uzsej ceste je mensia pravdepodobnost ze si taketo nieco dovolia, presne o tom to je.

poloprofil na R2 treba len na 2-3 usekoch kde aj R11,5 je radikalne zlepsenie oproti 6metrovej klukatej ceste. zvysok pockat na intenzity aspon take ako pri stavbe D1...

pre mňa osobne je dôležitejšia R1+R2 a Slovensko ako celkom D1.
nezníži, ale ani nezvýši pri ZnH, ZV či BB.
na rovine sa majú pestovať plodiny a nie stavať plechové búdy (PSA, JLR atď.)
jasné, Kysuce, Orava, Zamagurie, Šariš... pokrývajú poľské cestičky.


mna napada relacia Aj múdry schybí. po hlaskach zaznela otazka... a ako ste na to prisli :? (nezníži, ale ani nezvýši)

na rovine sa zmestia aj plodiny, aj plecove budy. do udolia pri ruzomberku sa akosi nechce zmestit ani dialnica :roll: ....tak aky narast intenzity bude (?) okrem tych co teraz este chodia vlakom ale hned po jej odovzdani naskocia do auta....trasa juhom je len pre gastarbeitrov...len skoda ze na cele rebricka krajov emitujucich tychto pracovnikov je PO kraj a potom tusim aj ZA kraj.....

Čo sa týka Nosovic nájdi kde som tvrdil že bolo spojenie v zmluve. Závod stojí napriek neexistencii diaľničného spojenia, mantra diaľnic teda neplatí. Žilina doteraz nie je poriesena, diaľnica D1 končí v Hricove a máme rok 2018. Je len zbytočná D3 cez priehradu.


az po tescosemafor vedu 2x2 pruhy. nie dialnica, no tazka potupa pre europsku ZA. zmluva hovori ze podmienka bola dotiahnut dialnicu po ZA. to sa stalo. ja tvrdim ze toto bolo dolezitejsie ako pritomnost nosovickej automobilky. a kedze D3 v zmluve nebola tazko ma niekto presvedci o opaku.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 21. Jún 2018 14:42

aj ty si ten múdry moderátor čo sa dementov za 10€ pýta na veci ktoré sú tým ľuďom v bežnom živote ukradnuté. aspoň že na na nich zasmeješ.
zvýši medzi TT-NR, ale nezvýši medzi NR-BB. to si ako ten inteligent Andrásy mal prísť aj bez nápovedy...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 21. Jún 2018 18:30

devil napísal:a kedze D3 v zmluve nebola tazko ma niekto presvedci o opaku.


A presviedča ťa niekto o opaku? Vymyslis si nejaké tvrdenie ktoré tu nikto nenapísal a bojujes proti nemu.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nonick » 21. Jún 2018 21:47

devil napísal:samozrejme ze to robia len tu bolo treba "dokazat" ze poliaci nie su az tak vpred, 2+2 na Sk sa prilis nerobili ani nerobia urcite preto lebo su zle a nebezpecne. :?


Podla mna sa nestavaju preto, lebo za minimalne naklady navyse (10-20% ???) sa pridanim MUK da z toho spravit ovela bezpecnejsia Rka. Otazka znie, stavaju Poliaci v sucasnosti jednotky 2x2? Neviem, ale ak aj ano, tak je to len zlomok oproti tomu, kolko R maju vo vystavbe. Zase raz, asi vedia preco...

na uzsej ceste je mensia pravdepodobnost ze si taketo nieco dovolia, presne o tom to je.


S tymto nesuhlasim, kedze podla mna aj napriek tomu prevazia co sa tyka bezpecnosti tie dva extra metre sirky, ale tak chcelo by to nejake statistiky nehodovosti a tie asi nemame.

poloprofil na R2 treba len na 2-3 usekoch kde aj R11,5 je radikalne zlepsenie oproti 6metrovej klukatej ceste. zvysok pockat na intenzity aspon take ako pri stavbe D1...


Plny suhlas...
nonick
diskutujúci
 
Príspevky: 109
Obrázky: 1
Založený: 20. Nov 2011 11:45

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Jún 2018 08:02

zvýši medzi TT-NR, ale nezvýši medzi NR-BB. to si ako ten inteligent Andrásy mal prísť aj bez nápovedy...


ano je to logicke, urcite si to zistil ked si tadial isiel po 19.-tej.

A čo sa týka hnojarov, dotácie by mali plošne zrušiť, aj tak sa len rozkrádajú. A tí čo neukradli akebo nestihli, plačú že majú málo. Postavené na hlavu.


cely vyspely svet dotuje, priamo aj nepriamo, a dotuje sa aj strojarstvo len nie tak okato. len modri sudruhovia a ich kamarati co ziju v centre BA a chcu odtial vsetko riadit to prilis nechapu.

A presviedča ťa niekto o opaku? Vymyslis si nejaké tvrdenie ktoré tu nikto nenapísal a bojujes proti nemu.


Diaľnica bola dostavaná, až v roku 2009. KIA mala zámer v tomto regióne mať aj ďalší závod a ten aj postavili v Nošoviciach. Takže aj preto Žilina.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 22. Jún 2018 08:30

devil napísal:
A čo sa týka hnojarov, dotácie by mali plošne zrušiť, aj tak sa len rozkrádajú. A tí čo neukradli alebo nestihli, plačú že majú málo. Postavené na hlavu.


cely vyspely svet dotuje, priamo aj nepriamo, a dotuje sa aj strojarstvo len nie tak okato. len modri sudruhovia a ich kamarati co ziju v centre BA a chcu odtial vsetko riadit to prilis nechapu.

A presviedča ťa niekto o opaku? Vymyslis si nejaké tvrdenie ktoré tu nikto nenapísal a bojujes proti nemu.


Diaľnica bola dostavaná, až v roku 2009. KIA mala zámer v tomto regióne mať aj ďalší závod a ten aj postavili v Nošoviciach. Takže aj preto Žilina.


No vidím že má DrX usilovného žiaka, keď nie je argument a oponent má iný názor treba kydať na bydlisko a vymyslenú politickú príslušnosť...klesáš dole devil.

Dotácie v štáte zvanom Slovensko sa rozkrádajú. Na čo sú teda dobré? Pre všeliakých Varehov, Vadalov určite áno. V strojárstve by som ich tiež zrušil pre celú EU. Je to len uplácanie investorov. Či PSA , VW alebo KIA a posledne Minebea v Košiciach..

A kde je v tom mojom druhom tvrdení že mala byť D3 v zmluve??? Nikde, lebo píšem o D1 ktorú dokončili v roku 2009 a Nošovice stavali aj bez zmlúv o D3 aj keď vedeli že tam bude silná logistická väzba medzi oboma závodmi. Preto Žilina, lebo na rozdiel od iných možných lokalít bola bližšie k severnej Morave či Sliezsku a motoráreň tam posiela produkciu. A v súčasnosti preto Nitra lebo je blízko subdodávateľskej siete na západe Slovenska.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 22. Jún 2018 09:32

daj si pozor na slovíčka, lebo sa devil chytí. v zmluve bola diaľnica iba DO Žiliny, nič viac, t.j. D1 + D3 po Strážov. v čase keď sa rohohodli pre Tepličku Nošivice neboli vybraté, takže nemali dôvod žiadať žiadnu diaľnicu na čechy. zmluvu na Nošovice som nesledoval, možno sa v nej češi zaviazali že bude postavená D3 na Slovensku ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 22. Jún 2018 09:49

Chytať môže koľko chce, neboli Nošovice vybraté ani sa vtedy o nich verejne nehovorilo to je fakt, ale firmy ako KIA strategické investície a rozhodnutia plánujú dlho dopredu. Zrejme vedeli kam pôjdu aspoň čo sa týka regiónu a vzájomnej polohy nových závodov. Ja som len reagoval na PK že aj keď bola D1 plus D3 po Strážov dohodnutá na rok 2006, hotovo bolo až 2009 a nič sa nestalo, len devil mal potrebu do toho zbytočne rýpať lebo sever. A Kórejci nežiadali, lebo ani nemohli na Slovenskej žiadať D3 cez Kysuce kôli závodu na Morave, ale rozumiem tvojmu joke :D
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 22. Jún 2018 10:01

zvažovali ešte Poľsko... aj tam by potrebovali D3 :D
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 39 hostí.