Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Jún 2018 10:02

to ze sa dotuje v EU znamena ze sa dotuje aj u nas. ci sa nam to paci alebo nie. lebo ak by sme my nedotovali bolo by to este horsie a ja to dotujeme menej lebo vsak naco nam to je. okrem toho sa kadekde v zahranici investuje aj do spracovatelskych zavodov...tiez sa to vselijako dotuje. vies aby sa nestalo ze surovina sa vyvezie von a dovezie sa hotova potravina. a tento priemysel fungoval v RS, lebo tie ZTS tam mozno boli tiez ale urcite nie v takom rozsahu ako na povazi.

co je to "silna" logisticka vazba ? a preco bez zmluv na D3 ked tam mala byt SILNA logisticka vazba...lebo ak v zmluve bola D1 tak SILNA logisticka vazba je uplne inym smerom. prajem menej logistiky a viac logiky !!!

okrem dialnice zavazilo hlavne toto:

https://finweb.hnonline.sk/podniky-a-tr ... e-miliardy

Top príjemcovia stimulov...Slovenská vláda bola najštedrejšia k firme Kia Motors, ktorej tromi rozhodnutiami (2004, 2007 a 2009) bolo dokopy priznané viac ako 233 miliónov EUR.

je pravda ze odvtedy sa to na daniach vratilo ba este aj viac. bezna firma vsak na rozheh take vysoke percento ulav a stimulov nedostane a domaci uz vobec nie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 22. Jún 2018 10:16

Tak si našiel kde sa dá slovíčkariť. Logika a zdravý rozum hovoria že ak má veľký výrobný koncern v pláne postaviť dva závody na dve značky, tak využije výrobné kapacity na dodávanie komponentov medzi nimi. V tomto prípade je to produkcia MOBIS-u v Tepličke ktorá smeruje aj do Nošovíc. Logika hovorí že je dobré vzhľadom na dopravné náklady byť blízko seba. Logika hovorí že o Nošoviciach v ČR logicky jednali s českou stranou, nie so slovenskou a to sa týka aj kysuckej D3, len ty to nechápeš.
Aspoň si uznal že sa vrátili náklady aj slovenskej strane. Ale domáci podnikatelia utreli ústa to je pravda. Ale ktorí? Lebo okrem Esetu a pár málo ďalších tu vidím tak privatizérov z mečiarovskch čias a tým by som nedal ani cent a ostatní sú malé firmy ktorí strategickú veľkú investíciu nevedia urobiť.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 22. Jún 2018 11:26

A ešte malý dodatok k D1 a jej logistickej väzbe. KIA počítala s ďalšími dodávateľmi aj v tomto smere, lebo vtedy bola v súťaži aj Dubnica a ako malé odškodné kórejci oznámili že budú subdodávatelia aj tam. A aj sú, plus nejakí v PB. Jedna z odbtyových vetiev ide smerom na západ po D1, takže áno logicky ju potrebovali. Ale potrebujú aj hlavný ťah na sever z tých istých dôvodov.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Jún 2018 12:25

neslo mi o nic ine len o to ze preco neziadali D3 v zmluve - lebo tie vazby az take silne nie su ako to tvrdia zastancovia D3 teda a teda prichod hyundai bol druhorady a prvorade boli stimuly. samozrejme ze som uznal ze sa vratili naklady to by bolo dost blbe keby nie...

ja neviem ako funguje logistika vyrobenych aut ale zevraj najviac aut ide do UK a nemecka, asi 1/4 produkcie a ktovie este kolko do dalsich statov severozapadnej europy....co je teoreticky po D3. a predsa bolo dolezitejsie mat dialnicu smerom na hlavne mesto.

Logika hovorí že je dobré vzhľadom na dopravné náklady byť blízko seba.


ked sa rozpises aj pravdu napises. takze ked niekto rype ze preco po postaveni dialnice hned nedobehne investor s 1000 ludmi pri zvolene presove a pod. tak sa da odpovedat presne takto. a toto presne pise aj PK, DrX...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 22. Jún 2018 13:24

DrX napísal:Zas jeden z D1-manipulatorov, co nevie citat, a potom riesi nieco co som nenapisal... "R1+R2 (spolu s existujucimi usekmi D1 BA-Trnava a KE-PO) obsluzi Presov lepsie ako D1 obsluzi Kosice" nie je to iste ako "R1+R2 lepsie obsluzi PO na trase do BA ako D1". Ci u teba ano?


Necital som dostatocne pozorne. PO kraj + SNV bude zrejme do BA jazdit po D1 a zvysok KE kraja az bude R2 dostatocne dobudovana po R2. Pre MI to bude do BA po dobudovani D1 o 17 km dlhsie po D1 oproti sucasnemu stavu cez ZV.

PK napísal:Nie Jano1, toto nebolo z klobuka, je to presne miesto kde konci spolocna D1 pre D1 a R1 a deli sa. Kde primarne vidno, ze D1 je a bude menej zatazena ako R1.


V ziadnom pripade! Najblizsie scitacie useky pri krizovatke D1xR1 su od Piestan 87040 s intenzitou 26634 v./24h a od Nitry 80818 s intenzitou 34287 v./24h. TT-Sered-NR je velmi zaujimava pre investorov aj vzhladom na blizkost BA, ide o 35 km R1, a od NR,zapad intenzita vyrazne klesa az na 14,5 tisic v./24h.

PK napísal:Zato ty si vybral dva useky z ktorych je jeden postaveny 20 rokov a druhy 7 rokov.


To tiez nie je pravda. Usek pri Tekovskych Nemciach, kde je 14,5 tisic v./24h bol odovzdany do uzivania v roku 2004/2005.

devil napísal:Diaľnica bola dostavaná, až v roku 2009.


Pokial ide o D1 BA-HP(krizovatka ZA), tak posledny usek bol otvoreny 31.5.2010.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 22. Jún 2018 14:09

devil napísal:
ja neviem ako funguje logistika vyrobenych aut ale zevraj najviac aut ide do UK a nemecka, asi 1/4 produkcie a ktovie este kolko do dalsich statov severozapadnej europy....co je teoreticky po D3. a predsa bolo dolezitejsie mat dialnicu smerom na hlavne mesto.

Logika hovorí že je dobré vzhľadom na dopravné náklady byť blízko seba.


ked sa rozpises aj pravdu napises. takze ked niekto rype ze preco po postaveni dialnice hned nedobehne investor s 1000 ludmi pri zvolene presove a pod. tak sa da odpovedat presne takto. a toto presne pise aj PK, DrX...


D1 ich zaujímala nie na hlavné mesto ale k subdodávateľom ktorých som spomínal a dopravnou trasou na južné oblasti Nemecka, Rakúsko, Taliansko.

Poznámka k blízkosti subdodávateľov platí pre Automotive. Taký Amazon ich nemá takže mohol ísť trebárs do Zvolena, ale nešiel. Japonci šli do Košíc aj keď nie sú ešte stále napojené na súvislú diaľničnú sieť. A zamestná viac ako 1000 ľudí.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 22. Jún 2018 15:03

Mám kamoša z automotive. Majú neskutočne kruté termíny, minimálnu rezervu, nulové skladové zásoby a veľmi vysoké sankcie. Nedokážu sa zbaviť zodpovednosti ak im meškajú vstupy, za čo oni ani nemôžu. Jednoducho západná firma môže meškať (jej výstup je vstupom východnej) ale východná na výstupe nemôže meškať. Ak chýbajú komponenty (výstup východne firmy) tak skutočne do pár hodín stojí linka. Jedna nehoda na ceste a mešká preprava povedzme konektorov a hrozí pozastavenie výroby automobilov. Výrobcovia si za to môžu sami. Ani malý klinček sa nevyrobí do rezervy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 22. Jún 2018 15:12

Práve si popísal systém just in time ,ktorý všetci používajú
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 22. Jún 2018 15:30

Preto idú subdodávatelia VW stavať v blízkosti fabriky sklady aby mohli preklenúť výpadky a vyhnúť sa pokutám. Hrá sa tvrdo, najmä VW sa s nimi nemaže.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Lorenc » 22. Jún 2018 15:52

IceFox napísal:Práve si popísal systém just in time ,ktorý všetci používajú


Alebo keď máš kdesi na Slovensku kolóny, kvôli chýbajúcej infraštruktúre, prečo tam niesu takmer žiadne automotive investicie. Napr. Problém RK, LM, až po PP. :-)
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 22. Jún 2018 15:59

Pred Zilinou boli tiež. Toto sa dá riešiť aj po dostavani automobilky ako vidieť práve pri KII.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 22. Jún 2018 16:05

Jano1 napísal:
nevo83 napísal:Jano1: kt useky a o kolko na R2 predlzia cestu. prosim napis lebo tato info je dost zaujimava..

Nechce sa mi vsetko zistovat, ale takyto priklad Ti dam:
Budca - Kovacova - ZV severny obchvat variant C3 - Zvolen,vychod - Pstrusa - Krivan - a cast dalsieho useku (po miesto stretu I/16 s R2): 37.9 km
kusok R1 a potom cesta I/16: 35.6 km
predlzenie: 2,3 km
https://www.google.com/maps/dir/48.5684671,19.0637381/48.5091776,19.4894035/@48.5386363,19.2227025,30336m/data=!3m1!1e3!4m14!4m13!1m10!3m4!1m2!1d19.3059771!2d48.5483519!3s0x4715458b14cfa581:0x97f191d068679ba7!3m4!1m2!1d19.3674071!2d48.5421116!3s0x4715455dad96fd9f:0xc00f4eeeb8b04891!1m0!3e0


Pridam dalsi usek R2:
R2 Saca - Kosicke Olsany(fialovy variant) - krizovatka R2/R4 - D1 - po krizenie s cestou I/19: 29,6 km
sucasny stav: 27,4 km
predlzenie po R2: 2,2 km
https://www.google.com/maps/dir/48.6292605,21.1831463/48.7344712,21.3917798/@48.6957983,21.2509574,20107m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 22. Jún 2018 17:29

este raz OBCHVAT KRAJSKYCH miest ma nezaujima...Kedze im sa dane obchvaty maju vyhnut...
Alternativa obchvatu Kosic ina ako terajsia /kt sa ide stavat nie je !! +plus sa napoji na R4 na HUN
pre neznaleho lokality: hadam si nechcel tahat R2 opat cez mesto ked kvoli tomu sa ma stavat obchvat + cesta pojde medzi Medzinarodnym letiskom a priemyselnym parkom a USSteelom..

https://www.dialnice.info/gallery/image ... ge_id=6255

max sa mozme bavit ci 1 poloobluk ma byt blizsie alebo dalej k casti Krasna..


Cize ked mi napises ze Mytna - Lucenec, alebo Krivan- Mytna atd.. predlzi jednotlive useky aspon o 5km tak ok..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 22. Jún 2018 18:01

Fakt su to trivialne cisla. A je samozrejme dobre, ak sa robi jednoduchy obchvat, ktory rovno vyriesi 4 smery (na rozdiel od toho presovskeho, maximalne draheho a 3-tuneloveho, ktory smer KE-PL, cize tu ViaCarpathiu, ktora je pre PO vraj taka dolezita, predlzi o 15 ci 20km... :-) ).
Ale k obchvatu R2 Saca-Olsany, o tych 2.2km sa rovnako vzdiali D1 od Sace/US Steelu a priemyselnych parkov na juhozapade KE, cize cely tento priemysel Kosic bude este viac potrebovat R2, vsakano. No ale, ako uz bolo povedane, komu to predlzenie bude vadit, ten moze dalej chodit po vnutromestskom prietahu (aktualnej R2).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 22. Jún 2018 19:05

nevo83 napísal:Medzinarodnym letiskom

videl si niekedy skutočne medzinárodné letisko? na Krétu je proti KE či BA nejaký pohyb a ani náhodou sa nepočíta do medzinárodných.

DrX napísal:ktory smer KE-PL, cize tu ViaCarpathiu, ktora je pre PO vraj taka dolezita, predlzi o 15 ci 20km...

klameš ako napr. Raši :!:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod svaco » 22. Jún 2018 19:34

Upresním a podložím číslami predch. príspevok, ktorý reaguje na ten pred ním.

Pre cteného pána s NIC-om DrX (ktorého po predchádzajúcom príspevku nemožno označiť ináč ako patologický klamár, a ktorému nie je asi ani trochu hanba, že do verejného priestoru chŕli žvásty a žvásty a žvásty, ale našťastie existujú nezávislé čísla, ktoré jeho nezmysly vedia jednoducho vyvrátiť)
Takže klamár DrX tvrdí, že obchaty mesta Prešov predĺžia cestu VIA CARPATIA o 15 až 20 km a aká je skutočná pravda

1. aktuálna trasa Via carpatie od MUK PO-Juh - po MUK Kapušany - google maps ukazuje nasledujúce čísla:
A. verzia pre OA: dĺžka úseku 14,8km; čas prejdenia úseku o 20:00 hod večer =16 min https://goo.gl/maps/oYveidEfmgx
B. verzia pre NA resp. ich tranzit 15.5km - 17min https://goo.gl/maps/CfCKCsKpbeo

2. nová trasa po dobudovaní obchvatov PO-Juh - PO-Zap - PO-Sev - Kapušany = 7,87 + 4,0 + 10,2 = 22,37km pri rýchlosti 120km/h je čas = 11 minút (pri 100km/h = 13.5 min)

Výsledok v čase o 20:00 je čas prejdenia úseku pri rýchlosti 120km/h rýchlejší v prospech obchvatov o 5 minút (netuším o koľko to bude cez deň ale v niektoré časové úseky dňa môže byť úspora času aj 20 minút, ale nech som konzervatívny tak povedzme od 10 do 15 minút nech nežerem, aby som nešiel v stopách klamára DrX). Pre DrX len poznámka, že čas prejazdu sa v čase dňa mení podľa toho aká je aktuálne premávka.

Ale zlatý klinec som si nechal na koniec, a síce dĺžka úseku, o ktorej hovoril klamár DrX.
Aktuálne 14.8km(pre NA 15.5km), v novej trase 22,37 km a už sa blížime k nešťastnému koncu pre klamára DrX a síce rozdiel oboch alternatív a jednoduchá matematika z 1.stupňa zákaldnej školy:
Rozdiel = 22,37 - 14,8 (resp. 15.5) = 7,57 pre OA (6,87 pre NA)
Výrok klamára DrX je teda, ak vezmem len tých 15km a nie 20km (nech nie som sviňa), prehnaný o 100% (slovom 100 percent). Reálne 7,57km kým DrX tvrdí 15 až 20km, dúfam, že aspoň v percentách si dobrý.

A potom sa na fóre bavte s takýmito ľuďmi.

Navrhujem adminovi, aby po takýchto klamstvách pridával pred meno diskutujúceho prívlastok "klamár" alebo zavádzač/žvástač alebo neičo podobné (prípadne aby mu dal stop na 2-3 mesiace), aby ostatní brali jeho informácie z rezervou a ak následne niekoľko mesiacov, alebo lepšie niekoľko desiatok príspevkov bude hovoriť k veci, tak mu ten "titul" môže byť podmienečne odňatý.

Už ma to fakt nebaví riešiť základné fakty.

Moje zdroje sú viď priložené linky z google maps a nasledujúce stránky NDS
https://ndsas.sk/stavby/vystavba/presov ... presov-juh
https://ndsas.sk/stavby/priprava-stavieb (sekcia R4, rozkliknúť)

Kámoško DrX, posledný odkaz pre teba, udeľujem ti virtuálne zrnko múdrosti (ktoré sa kedysi udeľovalo v diskusnej relácii Markíza) s heslom "Radšej hamovať ako banovať".

Ale aspoň je s tebou sranda, síce na tvoj účet, ale čo už, hlavne že sa komunita baví.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 22. Jún 2018 20:56

No, chlapcekovia, zas citate to, co ja som nenapisal, resp. nenapisal dost jasne. Tak sa pre vas dvoch vyjadrim jasnejsie:
ktory smer KE-PL, cize tu ViaCarpathiu, ktora je pre PO vraj taka dolezita, predlzi o 15 ci 20km v porovnani s normalnym povrchovym NULATUNELOVYM juhovychodnym obchvatom - ktory by (podobne ako obchvat KE) vyriesil vsetky dominantne smery, ktorymi v PO su D1 & R4.

PS: Samozrejme, aj predlzenie o 7km v porovnani so sucasnym stavom bude znamenat, ze pokial kamiony budeme nutit to pouzivat, tak o to viac ich bude jazdit na Slovenske nove mesto. A v podstate rovnako aj pre osobne auta, ktore takto cez SNM obidu potrebu nasej dialnicnej nalepky.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 22. Jún 2018 21:32

Vlados: nie este som neopustil strom ale vidim z neho na koniec lesa.. Je to medzinarodne letisko ??? JE, tak potom pomlc.. Nik ho neporovnava s Mniochovom alebo Schipolom..

DrX: dovolim si nesuhlasit, nemyslim si, ze prave + 7km v obchvate Po bude zohravat pre kamiony neaku vyraznu snahu jazdit na SNM... Ked vezmu do uvahy ze budu napojeny z R4 na D1/R2 a R4+M30, a hlavne vacsina usekov bude dokoncena 2021
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 22. Jún 2018 21:52

Nezabudaj, ze SO PO s tymi tunelmi a cenami nebude hotovy skor ako 2025. Ale este stale je sanca, ze sa spravi JV.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Jún 2018 22:07

D1 ich zaujímala nie na hlavné mesto ale k subdodávateľom ktorých som spomínal a dopravnou trasou na južné oblasti Nemecka, Rakúsko, Taliansko.


fajn, tak potom gro subdodavatelov je tiez tam kde je dialnica ?

Tak kolkoze sme mali km D/RC v krajoch k 1.1.2017:
Banskobystricky kraj 119.215 km
Presovsky kraj 115.312 km
Bratislavsky kraj 110.421 km
Zilinsky kraj 101.597 km
Trenciansky kraj 98.142 km
Trnavsky kraj 93.484 km
Nitriansky kraj 67.319 km
Kosicky kraj 31.865 km


doplnil som udaje k D1 sverepec-vrtizer podla pripomienky Jano1 a spocital som stavebne naklady na strednom a vychodnom Sk podla krajov alias kde sa kolko investovalo do D/RC od 90-ich rokov

ZA kraj 2,676 mld. €
PO kraj 1,592 mld. €
BB kraj 0,723 mld. €
KE kraj 0,274 mld. €

stavebne naklady na pribinu cize +/- NR kraj boli 0,8 mld. € cize aj pri predrazeni stale menej investicii ako ZA ci PO kraje. BA,TT som nehladal vobec, TN by sa mozno este dalo. ak je niekde chyba treba sa ozvat, je vsak vidiet ze do ZA kraja islo viac nez do NR+BB+KE...

viewtopic.php?f=10&t=15223&p=208431#p208431
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod svaco » 22. Jún 2018 22:22

DrX napísal:No, chlapcekovia, zas citate to, co ja som nenapisal, resp. nenapisal dost jasne. Tak sa pre vas dvoch vyjadrim jasnejsie:
ktory smer KE-PL, cize tu ViaCarpathiu, ktora je pre PO vraj taka dolezita, predlzi o 15 ci 20km v porovnani s normalnym povrchovym NULATUNELOVYM juhovychodnym obchvatom - ktory by (podobne ako obchvat KE) vyriesil vsetky dominantne smery, ktorymi v PO su D1 & R4.

PS: Samozrejme, aj predlzenie o 7km v porovnani so sucasnym stavom bude znamenat, ze pokial kamiony budeme nutit to pouzivat, tak o to viac ich bude jazdit na Slovenske nove mesto. A v podstate rovnako aj pre osobne auta, ktore takto cez SNM obidu potrebu nasej dialnicnej nalepky.


Chytáš sa slamky kamarát, ale ani tá ťa neudrží nad vodou. Dal som si tú námahu a prekreslil som aj prípadný východný variant obcvatu PO http://www.gmap-pedometer.com/?r=7259716 a výsledok je v najlepšom prípade 14km. čiže touto slamkou sa ti podarilo znížiť tvoje klamstvo o cca 0.7 km nech som k tebe miostivý (kreslil som to podľa PDF-ka z dokumentu (ktorý tu niekde na fóre už bol spomínaný, ak by bol problém, daj mi email a pošlem ti ho, alebo si ho nájdi na nete)
Útvar hodnoty za peniaze
Ministerstvo financií SR / http://www.finance.gov.sk/uhp
Hodnota za peniaze projektu
R4, Severný obchvat Prešova.

kde sú všetky varianty zakreslené. V ich tabuľke na strane 8 dokonca udávajú dĺžku východného obchvatu 15km, takže podľa tohto čísla je tvoja slamka len prázdnym mlátením slamy. Jednoducho ti to zase nevyšlo.

Normálne priznaj, že si to len tak šplechol, že je ti to ľúto a že sa všetkým ospravedlňuješ. Zachovaj sa ako chlap a priznaj si chybu a viac už neklam/netrep/nežvástaj (2 krát meraj a raz strihaj).
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod BoroZA » 22. Jún 2018 22:32

Páči sa mi devilova krajová difamácia. :D Samozrejme, dôležité je popri krajovom členení nákladov zamlčať, že kraje vznikli až v roku 1997, t. j. v čase, kedy už bolo dávno rozhodnuté o primárnej diaľničnej sieti (D1+D2+D3+D4) a taktiež v čase, kedy už stála/bola rozostavaná D1 od BA po Ladce, od Ivachnovej po Važec a Branisko, takže je úplne logické, že sa pokračovalo v začatom a najviac sa investovalo do výstavby rozostavanej D1 v nadväzujúcej časti, t.j. Ladce - Ivachnová a Važec - Prešov (aha, žeby to boli práve ZA a PO kraje? :D )

(pozn. pod čiarou: D1 navyše obslúži o 33% viac obyvateľstva SR ako porovnateľné južné prepojenie BA-KE formou R1+R2, viď moja predošlá analýza ;) )

Ale aj tak je tu s vami sranda, chlapi, pripadám si chvíľami ako vo vidieckej krčme - tam si tiež každý štamgast melie po piatom poldeci to svoje... :D
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 23. Jún 2018 07:40

BoroZA napísal:tam si tiež každý štamgast melie po piatom poldeci to svoje...

A presne z tohoto dôvodu tu nepíšem. Môžeš tu napísať aj tisíc argumentov , všetky ti ich prekrútia a potom vyvracajú prekrútenú blbosť.
---
Nehovoriac o tom ,že to nič nevyrieši lebo D1 sa aj tak dostavia skôr ako R2 a po D1 bude nasledovať D3.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 23. Jún 2018 08:24

devil napísal:
D1 ich zaujímala nie na hlavné mesto ale k subdodávateľom ktorých som spomínal a dopravnou trasou na južné oblasti Nemecka, Rakúsko, Taliansko.


fajn, tak potom gro subdodavatelov je tiez tam kde je dialnica ?



https://www.okba.sk/automotive/

http://www.ipdapgroup.com/sk/2016/11/21 ... l-sr-2015/

Subdodávatelia sú koncentrovaní okolo výrobcu kôli JIT. Diaľnica je tam tiež ale nie všade. Rozhoduje byť blízko výrobcu.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 23. Jún 2018 10:04

kraje vznikli zakonom z 1996 ktorybol ucinny dnom vyhlasenia. ale to je jedno, na hysterickych reakciach vidim ze som trafil presne, mozno Jano1 najde nejake nepresnosti ale ten obrovsky nepomer tam zostane. a ten sa neda vysvetlit ani obhajit nicim.

Subdodávatelia sú koncentrovaní okolo výrobcu kôli JIT. Diaľnica je tam tiež ale nie všade. Rozhoduje byť blízko výrobcu.


uz sa zamotavas. "uplne nahodou" sla do zmluvy dialnica na hlavne mesto. aj ked dodavatelia su aj inde.....

(pozn. pod čiarou: D1 navyše obslúži o 33% viac obyvateľstva SR ako porovnateľné južné prepojenie BA-KE formou R1+R2, viď moja predošlá analýza ;) )


zbytocna a nicnehovoriaca informacia zalozena na polopravde az klamstve. D1 je tak draha ze sa doteraz nedala dokoncit takze akekovek pofiderne vypocty obyvatelov su nezmyselne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.