Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 06. Mar 2019 22:31

IceFox napísal:
DrX napísal:hint - ukrajina - vieden (tj vychodna europa - zapadna europa) by pre mnoho aut bolo najkratsie po R1+R2; po D1 to nikdy nebude).

Takže priznávaš, že ide len o čo najkratšie BA - KE?

Fakt sa snazim pochopit aky myslienkovy proces vedie od jednoznacne napisaneho "ukrajina - vieden (tj vychodna europa - zapadna europa)" po tvoju interpretaciu "BA - KE". Si na nejakej droge? Alebo mas take klapky na ociach, ze este aj to, co je jasne napisane nevies ani skopirovat bez toho, aby si to prekrutil?

A ked uz sme pri tom, zopakujem vam to tisici krat: R1+R2 spoji BA-Trnava-NR-BB-KE-PO kraje v jednej osi a viacmenej po rovine (s jedinym nutnym tunelom Soroska). A uz to 20 rokov mohlo byt. Miesto toho tu 20 rokov riesime jedno priblble Visnove a jednu priblblu D3.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 06. Mar 2019 22:56

Isteže si "myslel" tranzit Viedeň - Ukrajina. :roll:. Neboj, každý z fóra si to preberie sám.
DrX napísal:priblble Visnove a jednu priblblu D3.

Višňové, ktoré riešime lebo niekto musí nechať staviať svojích ľudí a D3 s ktorej prípravou sa medzi 2012 - 2016 robilo ho*no. Dnes sa mohla otvárať posledná časť.
Mňa vždy dostane ta "istota", že R2 by išla bez problémov a už by stála... A to všetko len z titulu, že stojí na rovine (resp. je lacnejšia).
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 06. Mar 2019 23:36

Nie len z toho titulu. Ale aj zo skusenosti vsetkych usekov, ktore su do teraz na juhu postavene. Ziadne megazdrzania a megapredrazenia a krachy a odvolavania a nove sutaze na styl Branisko, Visnove, Hubova - Ivachnova, Svrcinovec - Skalite, atd. Hola realita. Napr si staci spomenut na R4 KE-HU za 5mil EUR/km. Ta bola vysutazena s jednym z tych megapredrazenych usekov na D3. Myslim, ze ten usek D3 este ani dodnes nestoji, R4 uz sme zabudli, ze sa niekedy stavalo.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 06. Mar 2019 23:36

Nie len z toho titulu. Ale aj zo skusenosti vsetkych usekov, ktore su do teraz na juhu postavene. Ziadne megazdrzania a megapredrazenia a krachy a odvolavania a nove sutaze na styl Branisko, Visnove, Hubova - Ivachnova, Svrcinovec - Skalite, atd. Hola realita. Napr si staci spomenut na R4 KE-HU za 5mil EUR/km. Ta bola vysutazena s jednym z tych megapredrazenych usekov na D3. Myslim, ze ten usek D3 este ani dodnes nestoji, R4 uz sme zabudli, ze sa niekedy stavalo.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 07. Mar 2019 00:20

Keby Čurinda nezastavil D3, mohla dnes stat,, ci aj za to mozu kysucania? Ale keby pes nesral, tak by ho roztrhlo,, neriesme co by sa stalo keby...
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 07. Mar 2019 00:21

Ja si veľmi dobre spomínam na problémy a vysokú cenu pri R2. Ako sa na rovine naťahoval ten sopeľ a pri každom prejazde okolo som plakal prečo to trvá tak dlho. Možno kedy tento úsek bol naprojektovaný skromne + zhotoviteľ by bol ochototný uskromniť sa ako pri R4 tak by sme za daný čas a cenu mali R2 až po Lučenec. Jedna jediná lastovička/promo akcia nerobí leto.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 07. Mar 2019 00:25

Mawerick81 napísal:Keby Čurinda nezastavil D3, mohla dnes stat,, ci aj za to mozu kysucania? Ale keby pes nesral, tak by ho roztrhlo,, neriesme co by sa stalo keby...

Neviem prečo sa musíš vyjadrovať ako vo štvrtej cenovej? Si na doktorovej úrovni...
Asi tuším koho myslíš. Ak by HZDS a SNS nešafárilo ako šafárilo tak by nebolo nutné sanovať stát pred bankrotom. Nebola zastavená len D3.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 07. Mar 2019 00:28

Figel ked nastupil na MD, tak poslal tu hovorcu ci kto to bol, ,a odkazal, ze na kysuciach ziadny problem s dopravou nieje,, konkretne hovoril o Radoli, ze pohoda..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 07. Mar 2019 00:31

sa netvárme, že Figeľ rozumel doprave. jediný jeho prínos bol že neraboval bágrom.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 07. Mar 2019 07:51

DrX napísal:Ziadne megazdrzania a megapredrazenia a krachy a odvolavania a nove sutaze na styl Branisko, Visnove, Hubova - Ivachnova, Svrcinovec - Skalite,

Vlados napísal:Jedna jediná lastovička/promo akcia nerobí leto.

Vlados napísal:Ja si veľmi dobre spomínam na problémy a vysokú cenu pri R2.

Nemám čo dodať... :roll:
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 07. Mar 2019 08:41

perly ducha...no zasnem...

maximalne tak u teba.


otvor si mapy a nastuduj si co vsetko sa stavia. npr. tvoja oblubena S19 v polsku ktoru prehlasujes ze sa dokonci az ku komarniku za par rokov ma aku dolezitost oproti katowice-varsava ??? asi nie velku...alebo zase mame dvojaky meter...

Ja si veľmi dobre spomínam na problémy a vysokú cenu pri R2.


vysoka oproti samej sebe...oproti D3 to bola viac nez vyhodna cena a voci D1 to bol priemer....tak ako je to teda :wink:

Višňové, ktoré riešime lebo niekto musí nechať staviať svojích ľudí a D3 s ktorej prípravou sa medzi 2012 - 2016 robilo ho*no. Dnes sa mohla otvárať posledná časť.


cadca-svrcinovec za 239 mil. eur. za pripravovala aj v case 2012-16, ci nie ? ak ano potom zase nemas pravdu.

tbh, EU na TENT povolí skoro všetko. Keď prešla hlúposť ako Skalité, prečo nie zvyšok kde sa už dá opierať o reálne dáta...


len aby ten mesec nesplasol...

Áno, R2 z Košíc a zároveň ignorujúc potrebu stavať diaľnice tam kde sú vysoké intenzity a stavať ju tam kde stačí dobrá cesta prvej triedy. Hlavne že sa rýchlejšie dostanú do Bratislavy.


lenze najvacsi odliv je preukazatelne z PO kraja a im R2 nepomoze.....davat 2-3 uplne bludy behom 24 hodin je uz dost, tiez na niecom ficis ??
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 07. Mar 2019 09:11

devil napísal:
Ja si veľmi dobre spomínam na problémy a vysokú cenu pri R2.

vysoka oproti samej sebe...oproti D3 to bola viac nez vyhodna cena a voci D1 to bol priemer....tak ako je to teda :wink:

18 mil./km na absolútnej rovine je neskutočne veľa. netvdím že 5 mil./km je reálna cena, ale 18 je úlet rovnako ako 60.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 07. Mar 2019 09:19

devil napísal:cadca-svrcinovec za 239 mil. eur. za pripravovala aj v case 2012-16, ci nie ? ak ano potom zase nemas pravdu.

Úsek ZA - Brodno - KNM ležal 4 roky len tak, čo ma za príčinu, že ho dnes musia deliť aby aspoň ten trápny privádzač postavili.
Ako vidím, aj tu sa uplatňuje pravidlo lacno, rýchlo, lacno ale hlavne lacno. Hlavne nie tam kde to treba. :roll:
Inak o drogách ide poučovať DrX čo si tu vymyslel rozprávky o Kysučanoch cestujúcich do BA (čisté w-t-f) alebo o zákaze NA (w-t-f^2)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 07. Mar 2019 15:18

ale ty si pisal ze na pripave D3 sa "robilo ho*no". a ja pisem ze to nie je pravda. to ze uz mohla byt dokoncena nemozes mysliet vazne. to uz by muselo ist na ukor nieze RC ale rovno na ukor D1.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 10. Mar 2019 19:38

devil napísal:ale ty si pisal ze na pripave D3 sa "robilo ho*no".

Ruky písali skôr... :oops: Máš pravdu.
Nič nemení na tom, že je to zrovna dôležitý úsek na ktorý sa vybodli.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod lostrail » 11. Mar 2019 21:35

Vlados, DrX:

Ja len taku drobnost, ze aku cast R4 to tu davame za priklad? Nebodaj tu hrozu medzi KE a HU, kde prejde 5 aut za hodinu kvoli celkovo dvom krizovatkam, jednej na zaciatku a druhej na konci? Tej ceste by naramne prospela este krizovatka Sokolany, aby ju mohli vyuzivat aj kamiony do US Steelu a priemyselneho arealu za Bociarom (okrem inych je tam napr. divizia SMZ Jelsava). OK, mozno sa nechyta na predrazenu D3, ktoru mimochodom neobhajujem (najma to trasovanie), ale ja dufam, ze pri navrhovani krizovatiek na R2 sa urcite nebudu inspirovat prave R4. Predpokladam, ze ak sa raz dokonci cely dialnicny tah od Polska k Madarsku, potom bude tato cesta vyuzivana viac, ale aj tak je smutne, ze v sucasnosti sluzi pre tak malu intenzitu dopravy.
Este tie dva nadjazdy pri Sokolanoch posobia dobre ako past na oko, ked napr. pri ceste do Bociara clovek ide podla GPS (nechce si to skratit stredom pomedzi fotovolticke panely). Tie cesty v lokalite sa aj s krizovatkou mohli preriesit a nemusela sa budovat takato pakaren.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 11. Mar 2019 22:39

istý pán tvrdí že na juhu sa dajú stavať plné profily za 5 mil./km... podľa mňa bolo chybu že R4 končí križovakou juh, ja by som ju ukončil v Ľudvíkovom Dvore. nielen, že by obslúžila USS, ale by sa aj lepšie napojili KE/PO/MI. nebolo by problémové odbočovanie na moste VSS a možno by pár rokov ešte počkal JV obchvat KE. pre KSK je D1 na MI alebo R2 na RV viac ako obchvat KE.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 12. Mar 2019 11:51

Odpoveď k poslednej otázke z https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 75#p217095 je tu viewtopic.php?f=21&t=609&p=217469#p217469 - t. j., v patričnejšom oddiele.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 08. Apr 2019 14:56

Ukrajina sa otvara Europe. Zachytili to dokonca aj slovenske zeleznice https://www.ukrinform.net/rubric-econom ... chevo.html, o privatnych dopravcoch ako Eurobus, Leo Express, Railjet nehovoriac.
Ale pri dialniciach sa tu zas ukazuje tupost slovenskych vsetko-do-ziliny planovacov. Poliaci aj Madari su prakticky na ukrajinskej hranici, a vyrazne z toho profituju. Slovaci koncia pri Ziline, a hlavny problem je D3 do KNV. Aky div, ze preco asi tie intenzity na R2 nie su...!!! Staci sa pozriet na madarsku M3, kolko ukrajinskych a ruskych aut tam ide...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 08. Apr 2019 17:34

Len oprava: Railjet nie je dopravca a nie vonkoncom privátny.
Railjet je kategória vlaku vedená súpravou siemens viaggio patracia ÖBB (a ČD) - ľudovo sa aj táto súprava prezýva railjet.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 08. Apr 2019 17:35

..A stačí sa pozrieť na I/11 koľko poľských a českých áut tam ide ... da bum tss... :roll:
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pa3ck » 08. Apr 2019 17:59

DrX napísal:Ukrajina sa otvara Europe. Zachytili to dokonca aj slovenske zeleznice https://www.ukrinform.net/rubric-econom ... chevo.html, o privatnych dopravcoch ako Eurobus, Leo Express, Railjet nehovoriac.
Ale pri dialniciach sa tu zas ukazuje tupost slovenskych vsetko-do-ziliny planovacov. Poliaci aj Madari su prakticky na ukrajinskej hranici, a vyrazne z toho profituju. Slovaci koncia pri Ziline, a hlavny problem je D3 do KNV. Aky div, ze preco asi tie intenzity na R2 nie su...!!! Staci sa pozriet na madarsku M3, kolko ukrajinskych a ruskych aut tam ide...

1. Povinne miestenkovú bagetu za seriózne medzinárodné vlakové spojenie nepovažujem

2. To, že spojenie západná Európa - Ukrajina prebieha po rovinách Poľska a Maďarska a nie krížom cez Karpaty je podľa mňa celkom logické. Čiže ani dobudovanie R7+R2 by nemuselo na seba prevziať túto dopravu
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 08. Apr 2019 19:02

RailJet malo byt RegioJet. RailJet na Ukrajinu nejazdi, ci?

A k I/11, staci sa pozriet kolko polskych kamionov jazdilo na Podspady, kym sme im to nezakazali. Proste idu tam, kde ich posleme, tot vset.

A to, ze spojenie Zap Europa - Ukrajina by slo po slovenskej rovine, teda juhom, pokial by to spojenie existovalo, lebo by to bolo kratsie nez spojenie cez HU, je praveze dokaz, ze sme sa odpisali iba sami (ale, samozrejme, da sa len suhlasit s tym, ze nikto zo zdravim rozumom nepojde z Ukrajiny do Zap Europy po nasom naokolo blizsie cez vysokohorske prostredie a desiatky tunelov).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 08. Apr 2019 20:04

DrX napísal:RailJet malo byt RegioJet. RailJet na Ukrajinu nejazdi, ci?

Tak pospravnosti tam ani RegioJet nejazdí. Len začal nad tým uvažovať/podnikať kroky. To však v prípade RegioJetu môže znamenať čokoľvek.
Inak osobne nepovažujem vlakovú dopravu na Ukrajinu "worth it".
Osobne si myslím, že ani tá povinne miestenková bageta (tu sa ešte teraz hlasno smejem :lol:) nebude plná (ako každý medzištátny Os).
Môžem sa však mýliť.
DrX napísal:A k I/11, staci sa pozriet kolko polskych kamionov jazdilo na Podspady, kym sme im to nezakazali

No offense otázka:
Kam (podľa teba) tieto kamióny smerujú?
Ja len aby som si niečo zle nevyložil.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 08. Apr 2019 20:23

RegioJet na Ukrajinu samozrejme jazdi busmi https://www.regiojet.sk/nase-trasy/mapa/ , rovnako ako Leo . Ze nejazdi vlakmi je nepodstatny detail - oni jazdia tak, ako im dava najlepsi vyznam (rovnako ako Deutsche Bahn, ktory radsej posiela do miest ako Praha a Krakow IC-busy, nez by sa tam terigal po tych roztrieskanych kolajach).

A kam tie kamiony smeruju vies aj sam, nie?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.