Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Driver » 22. Máj 2020 10:03

wtf? akurat že zabudli napisat ze zachvilu budu mat Košice krasnu novu 4pruhovu dialnicu rovno do Budapesti :D

zrazu vam chyba nasa nedokoncena D1 :D
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 460
Obrázky: 1221
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Máj 2020 11:27

Ďiaľnica pomože len v regióne s hustou dopravou lebo vytvorí nový koridor.
co v minulosti bolo pripade D1 stanovene kriteriom 10.000 aut ba miestami (hybe-vazec-mengusovce) aj menej. a to ZV-LC s prehladom splna.

Inak stačí cesta 1. triedy s obchvatmi, kde kamion ide rovnakych 90 ako na diaľnici. Tak o čo vám ide? Skutočná nanažranosť je požadovať drahé diaľnice tam kde zatiaľ stačí cesta 1. triedy.
skutocna pazravost je miliarda na tur-hub a 300mega na lieskovec-oscadnica. kvoli nim nebude na zlepsenie ciest I. tr. kde 90 nehrozi ani nahodou. a za to ze doteraz nie su mozu zilinske obchvaty a skalite.

No napr. na I/16 Lucenec - Tornala je minimum dedin, jediny problem je tam akurat vyskove vedenie cesty a to by sa dalo poriesit rekonstrukciou.
bodove zavady okolo batky su tam jediny problem.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod MVO » 22. Máj 2020 11:33

Dovody neuviedli a vsetko je ostatne je len dohad autora, ziaden argument


PK napísal:https://finweb.hnonline.sk/zahranicna-ekonomika/1786677-slovensko-prehralo-suboj-o-bmw-automobilka-postavi-v-madarsku-zavod-za-miliardu-eur
"Automobilka vo svojom stanovisku neuviedla, prečo dala prednosť Maďarsku pred Slovenskom. Jednou z najväčších slabín Slovenska môže byť nedokončená diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami. Dôležité je, že lacná pracovná sila zo Srbska a z Rumunska to má do Debrecína bližšie ako do Košíc.

Debrecín je tiež lepšie napojený na európsku diaľničnú sieť. Mesto je prostredníctvom diaľnice M35 napojené na diaľnicu M3 spájajúcu Budapešť s mestom Níreďháza s pokračovaním smerom na hranice s Ukrajinou. Budapešť je následne plynulo diaľnične prepojená s najvýznamnejšími metropolami v okolí."
MVO
diskutujúci
 
Príspevky: 142
Obrázky: 1
Založený: 20. Jún 2014 13:08

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 22. Máj 2020 11:38

devil napísal:bodove zavady okolo batky su tam jediny problem.

Ved by sa cesta vyrovnala, rozsirila a zakruty by sa zminimalizovali. Akoze nevidim nejaky zmysel budovat polrpofil niekde, kde nie su potrebne takmer ziadne obchvaty a cesta ma celkom nizku intenzitu.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Máj 2020 12:01

je projekt ale len 4 km rakytnik-figa. nie su jasne podrobnosti. hlavne tam mohol byt 3pruh cez kopec. zvysok okolo batky a bakty to uz neriesi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 22. Máj 2020 12:22

MVO napísal:Dovody neuviedli a vsetko je ostatne je len dohad autora, ziaden argument


PK napísal:https://finweb.hnonline.sk/zahranicna-ekonomika/1786677-slovensko-prehralo-suboj-o-bmw-automobilka-postavi-v-madarsku-zavod-za-miliardu-eur
"Automobilka vo svojom stanovisku neuviedla, prečo dala prednosť Maďarsku pred Slovenskom. Jednou z najväčších slabín Slovenska môže byť nedokončená diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami. Dôležité je, že lacná pracovná sila zo Srbska a z Rumunska to má do Debrecína bližšie ako do Košíc.

Debrecín je tiež lepšie napojený na európsku diaľničnú sieť. Mesto je prostredníctvom diaľnice M35 napojené na diaľnicu M3 spájajúcu Budapešť s mestom Níreďháza s pokračovaním smerom na hranice s Ukrajinou. Budapešť je následne plynulo diaľnične prepojená s najvýznamnejšími metropolami v okolí."

Však skús porozmýšľať ty, ako by si sa zachoval ako investor a hneď si dôvody nájdeš ;)
Ešte raz, samotná diaľnica nepostavila ani jednu fabriku na svete, ale veľa investorov sa rozhodne aj na základe diaľníc. Inými slovami, diaľnica nie je zárukou vstupu investorov, ale absencia diaľníc je takmer istotou pre nevstupovanie investora
cPalo
diskutujúci
 
Príspevky: 101
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Máj 2020 13:31

velkeho. mensieho by dostali mozno aj bez nej. lenze len samotne mesto ma 200k obyvatelov, porovnatelne s KE.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 22. Máj 2020 14:27

Kde na Slovensku, Cesku a Madarsku v historii prisiel velky investor, nad 2000 zamestnancov bez pristupu k dialnici?
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 914
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 22. Máj 2020 14:52

Zalezi co si predstavujes pod pojmom pristup k dialnici. Lebo napr. taka KIA. :roll:

Ale inak sa take investicie bezne nedeju, cize lokacie si mozu vyberat.

Preco napr. Juhomoravsky kraj nie je na tom zle, ked tam niesu skoro ziadne dialnice a firmy tam aj tak investuju? :|

https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... zpravy_mbe
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod MVO » 22. Máj 2020 15:29

Kolko investorov sa nahrnulo do BB, ked sa spojila s dialnicnou sietou?
MVO
diskutujúci
 
Príspevky: 142
Obrázky: 1
Založený: 20. Jún 2014 13:08

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 22. Máj 2020 16:06

MVO napísal:Kolko investorov sa nahrnulo do BB, ked sa spojila s dialnicnou sietou?


Velmi vela, aj ked mensich - resp., kde maju dialnicu, tam si lahko dojdu po R1 do NR a dalej za pracou (a to iste plati pre Oravu - v pohode dochadzaju do ZA). Praveze BB kraj je najlepsim dokazom toho, ze kde sa investuje do dialnic a infrastruktury, tam je nizka nezamestnanost, a to aj v ramci kraja. Staci sa pozriet, ze tam v BB kraji, kde dialnica je, teda pozdlz R1 az po BB, tam je nezamestnanost nizka, a tam kde R2 NIE JE ALE MALA BYT, tam je nezamestnanost vysoka: https://static.korkep.sk/2016/11/mapa-c ... 00x618.png
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Máj 2020 18:34

prikladom je podstate aj KE kraj kde sa kechnec rozmohol v case ked bola dotiahnuta M30 ku miskolcu pred vyse 15 rokmi a zrekonstruvala sa cesta na hranicu. cize dobra cesta sama osebe nic nepriniesla ale bola dolezitym predpokladom.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 23. Máj 2020 00:16

devil napísal:velkeho. mensieho by dostali mozno aj bez nej. lenze len samotne mesto ma 200k obyvatelov, porovnatelne s KE.

Radšej 10 menších a z roznych oblastí ako jeden veľký (10x menší = veľký). Plačete za automobilkou a potom keď sa táto oblasť predpadne, tak doslovne celé Slovensko padne na hubu.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 23. Máj 2020 07:42

Ale malý investor si tiež vyberá na základe kritérií. Ak tam odkúpi niečo a zveľadí to, tak ta D ho až tak veľmi netrápi. Ale ak ma ísť na zelenú lúku, tak nepôjde niekde, kde mu budú kamióny blúdiť, alebo trmácať sa v zápchach.
cPalo
diskutujúci
 
Príspevky: 101
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 23. Máj 2020 08:12

200k a okolie je dost velka oblast ktora potrebuje velkeho investora. cize aj KE. ten si na seba naviaze mensich aj v okolitych okresnych mestach.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pa3ck » 23. Máj 2020 11:49

Keď sa tu už spomínal Debrecín, tak ma zaujala jedna vec: síce má diaľničné spojenie smerom na západ (Budapešť), avšak ťah na sever na Níreďházu (116 tísic obyvateľov) je iba jednotka s úrovňovými križovatkami a nie kompletnými obchvatmi. A po diaľnici sa nedá ísť ani naokolo, keďže MÚK M3xM35 je iba polovičná.
pa3ck
diskutujúci
 
Príspevky: 206
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 23. Máj 2020 12:17

pa3ck napísal:Keď sa tu už spomínal Debrecín, tak ma zaujala jedna vec: síce má diaľničné spojenie smerom na západ (Budapešť), avšak ťah na sever na Níreďházu (116 tísic obyvateľov) je iba jednotka s úrovňovými križovatkami a nie kompletnými obchvatmi. A po diaľnici sa nedá ísť ani naokolo, keďže MÚK M3xM35 je iba polovičná.

Takže z Níreďháze (smer) robí málo ľudí v Debrecíne ;)
cPalo
diskutujúci
 
Príspevky: 101
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 23. Máj 2020 12:20

Vlados napísal:Radšej 10 menších a z roznych oblastí ako jeden veľký (10x menší = veľký). Plačete za automobilkou a potom keď sa táto oblasť predpadne, tak doslovne celé Slovensko padne na hubu.

V maďarských médiách sú šumy, že BMW škrtí výdavky na všetky investície mimo R&D a závod v Maďarsku sa odkladá.
Nebolo by to prekvapivé, lebo BMW malo na jar začať s prácami. Doteraz to financovali Maďari.
Maďari sa zaviazali dať 388 miliónov eur do dopravnej infraštruktúry a ďalších skoro sto miliónov do tamojších škôl.

Zo strany BMW je to zatiaľ diplomaticky formulované spôsobom, že výstavba bude meškať niekoľko mesiacov, ale ešte nevedia koľko presne...
V polovici mája malo byť jednanie ministra s BMW, možno ak tu niekto sleduje dianie v Maďarsku by sa vedel vyjadriť.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 906
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 24. Máj 2020 07:54

DrX napísal:
MVO napísal:Kolko investorov sa nahrnulo do BB, ked sa spojila s dialnicnou sietou?


Velmi vela, aj ked mensich - resp., kde maju dialnicu, tam si lahko dojdu po R1 do NR a dalej za pracou (a to iste plati pre Oravu - v pohode dochadzaju do ZA). Praveze BB kraj je najlepsim dokazom toho, ze kde sa investuje do dialnic a infrastruktury, tam je nizka nezamestnanost, a to aj v ramci kraja. Staci sa pozriet, ze tam v BB kraji, kde dialnica je, teda pozdlz R1 az po BB, tam je nezamestnanost nizka, a tam kde R2 NIE JE ALE MALA BYT, tam je nezamestnanost vysoka: https://static.korkep.sk/2016/11/mapa-c ... 00x618.png


Je tam korelácia, ale je tam aj kauzalita?
https://www.google.com/amp/s/tech.sme.s ... plyva.html
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 555
Obrázky: 22
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 24. Máj 2020 17:03

DrX napísal:
MVO napísal:Kolko investorov sa nahrnulo do BB, ked sa spojila s dialnicnou sietou?


Velmi vela, aj ked mensich - resp., kde maju dialnicu, tam si lahko dojdu po R1 do NR a dalej za pracou (a to iste plati pre Oravu - v pohode dochadzaju do ZA). Praveze BB kraj je najlepsim dokazom toho, ze kde sa investuje do dialnic a infrastruktury, tam je nizka nezamestnanost, a to aj v ramci kraja. Staci sa pozriet, ze tam v BB kraji, kde dialnica je, teda pozdlz R1 az po BB, tam je nezamestnanost nizka, a tam kde R2 NIE JE ALE MALA BYT, tam je nezamestnanost vysoka: https://static.korkep.sk/2016/11/mapa-c ... 00x618.png


hej hej z Oravy dochádzajú ľudia do ZA po dialnici, trocha sa spamätaj z tej tvojej zaslepenosti proti severu.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 78
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 24. Máj 2020 17:27

Zaujímavé sú "defekty" v okolí Popradu, v okolí Košíc (nie priamo v Košiciach). Jedine ak...
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 768
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 24. Máj 2020 17:32

https://www.google.com/maps/dir/Doln%C3 ... 49.2194498

po dokonceni useku dsk-tur si nemyslim zeby bola orava nejak odrezana. a do sucian/MT je to na skok. z RS do BB to trva podstatne dlhsie

https://www.google.com/maps/dir/Rimavsk ... d48.736277
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 24. Máj 2020 17:47

Devil, fakt tu ide porovnavat RS s oravou? Vies kolko ludi byva na orave?
Mawerick81
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 499
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 24. Máj 2020 18:16

porovnaval som dolny kubin a rimavsku sobotu ak si si nevsimol.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 24. Máj 2020 18:19

Musis pocitat s celou oravou,, Dolnym Kubinom sa Orava nekonci.. na Orave zije 135 000ludi,, len pre info
Mawerick81
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 499
Založený: 02. Júl 2015 14:19

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.